|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Dat mens pronkt zelf vol trots met foto's van haar daden op dze interwebz. Hoeveel doodsverwensingen ga je trouwens na je ga een trein koppen nog delen? Kun je er ook een paar naar iPim sturen? Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote:Dit stukje staat natuurlijk net zo bol van mening als wat hij Peter Hein verwijt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Met dit verschil dat Jan columnist is en Peter woordvoerder CBS. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
De kritiek over 'cherry picking' van Van Mulligen snap ik anders prima. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Dat kan. Feit blijft dat een overheidsinstituut als het CBS neutraal moet zijn en zich niet op deze manier hoort te mengen in het publieke debat. Is ze ook gewoon wettelijk voorgeschreven om onafhankelijk en objectief te opereren. Dat geldt niet voor de briefjes van Jan, dus je vergelijking blijft krom. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Ik heb het interview met Van de Beek gelezen, hij kiest ervoor om asielzoekers door een soort economische bril te bekijken. Zo kijkt hij bijvoorbeeld hoeveel kinderen van asielzoekers/statushouders havo-niveau of hoger halen. Zodat ze later meer op kunnen brengen voor de economie. Wie echter een beetje kijk heeft op het onderwijs aan mensen met een asielachtergrond, weet dat de kinderen met dit leerniveau door de taaleisen en de slechte inburgering veel vaker op praktijkniveau eindigen. Dit terwijl hoogopgeleide immigranten als expats helemaal niet aan taaleisen of inburgeringseisen hoeven te voldoen. Ook het verkrijgen van een werkvergunning is voor asielzoekers vaak een stuk lastiger, zodat ze bv. gedurende het inburgeringstraject van drie jaar al verplicht in een uitkeringssituatie zitten. En met het nieuwe kabinet en hun 'pestmaatregelen' waardoor inburgering nog moeizamer gaat verlopen, gaat dit niet verbeteren. Over arbeidsimmigratie heeft Van de Beek trouwens wel een sterk punt, vooral als het om laagopgeleide werknemers gaat (ik weet even geen betere term). Hier vind ik de 'rechtse' invalshoek zelf ook een stuk logischer. Als je namelijk allemaal mensen uit het buitenland hierheen haalt om dit werk op te knappen onder slechte omstandigheden of tegen slechte betaling, creëer je oneerlijke concurrentie voor onze eigen werknemers in Nederland. Zeker als je het behouden van een uitkeringssituatie voor die mensen lucratief houdt ten opzichte van wel werken. Ik zou er zelf eerder voor kiezen om asielzoekers juist eerder te verplichten tot werk, inburgering te bevorderen en ook kansen te creëren voor die mensen om zich juist zo snel mogelijk nuttig te maken. Door verblijfsvergunningen meer tijdelijk te maken en verblijfssituaties te verslechteren werk je dit juist tegen. Dus in die zin is mijn standpunt eerder 'links'. Maar ik zou wel meer eisen aan alle immigranten willen stellen. Veldhoven en Eindhoven hier in de buurt bijvoorbeeld zijn compleet vreemde steden geworden, waar zelden Nederlands wordt gesproken. Zowel door het hoge aantal expats als de enorme hoeveelheid lageropgeleide arbeidsmigranten. Stel aan al die mensen gewoon dezelfde eisen als die je aan Nederlanders ook stelt, dus dat ze de gewoontes en mores op het werk kennen, de taal spreken, respect tonen, belasting betalen en zich niet met criminaliteit bezighouden. Kortom: ik heb moeite met de rechtse kijk op immigratie, waarbij puur naar economische verdienste wordt gekeken. Maar net zo goed met de linkse kijk, die problemen aan de 'onderkant' van de arbeidsmarkt of in de criminaliteit bagatelliseert. Volgens mij is migratie geen politieke zaak, maar gewoon een gegeven dat net zo oud is als de mensheid zelf. Of dat nu met vluchtmotieven of uit economische overwegingen is. Zeker met de recente globalisering zal dat zo zijn. Extra grenscontroles en minder permanent verblijf zal eerder mensensmokkel stimuleren en minder gemotiveerd maken dan iets oplossen. Maar problematiek bagatelliseren zorgt voor minder begrip bij de eigen bevolking, en werkt ook averechts. Ik denk dat we niet gebaat zijn bij 'wetenschappers' die de feiten kiezen die passen bij een standpunt dat ze willen vertegenwoordigen. Dan doel ik op Van de Beek, die alles met opleidingsniveau of economische opbrengst wil laten samenhangen. Maar ook op Lucassen, die alles veel rooskleuriger voorstelt door zijn 'feiten' uit te kiezen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Klopt, daar is Van Mulligen ook op teruggekomen en hij heeft de keutel ingetrokken. Maar hij had m.i. wel een punt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Jan had m.i. ook een punt dat iemand voor charlatan uitmaken die kritiek heeft op asielbeleid - op basis van CBS cijfers - de geloofwaardigheid van het CBS geen goed doet. En dan ook nog de media aansporen om dit soort kritische geluiden niet meer serieus te nemen. Het is eigenlijk een open oproep tot censuur. CBS heeft een voorbeeldfunctie om te laten zien hoe belangrijk het is om feiten en cijfers te scheiden van meningen en politieke invloeden. Het vertrouwen in de overheid is al zo laag bij veel mensen, dit soort ongein gaat daar niet aan bijdragen. Wat betreft de conclusies van Van de Beek, geen idee in hoeverre ze hout snijden, dan zou ik zijn boek moeten lezen. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote:Dat deel van de CBS-cijfers was wel een selectief deel. En dat is volgens mij wat Van Mulligen onder 'cherrypicken' verstaat. Die term 'charlatan' is natuurlijk wel een ad hominem die hij beter voor zich had kunnen houden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ik kan daar dus niet over oordelen. quote: Toch weer een puntje gescoord door Jan dus Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote:Hij overdrijft m.i. wel een beetje. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Het CBS meneertje begon met overdrijven, laten we dat niet vergeten. En dat heeft ie idd op zijn typische Janse manier aan de kaak gesteld. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Hij probeert een stukje te schrijven wat leuk is om te lezen. En dan mag je ook best een beetje overdrijven in de richting zoals het de lezers bevalt. Hier een voorbeeld van een stukje geschreven voor klimaatalarmisten: Zo gaat het nu eenmaal. Zo is hoe onze media werkt. Winter is coming |
|
quote: Alles voor de clicks Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Schwarzenegger steunt Kamelen Harses. :') Het is daar zowel linksom als rechtsom kut. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Allemaal theater. De deep state bepaalt, niet de poppetjes. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Ha de deepstate. Ken je deze google maps variant al? Daar kan je zien hoe de situatie zich ontwikkelt in Oekraine, allemaal zo anders dan de generaals ons op tv vertellen, bijzonder! Met de timeline kan je zien hoe het terrein beweegt, en er is ook een log met de gebeurtenissen van de dag, die per half uur wordt bijgewerkt. https://deepstatemap.live/en#6/48.3197340/36.3537598 Winter is coming |
|
quote: De VS is net zo goed een oligarchie. En per definitie een failed democracy. Wat dat betreft zitten we in NL nog wel beter... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Van Harris is het vooral fijn dat ze geen Trump is. Toch is dat een behoorlijk belangrijke reden, geen eind 70, geen plasmatje nodig, geen twijfel over dementie of andere cognitieve tekortkomingen, geen verheerlijking van dictators. lijken mij vrij basale punten, qua andere punten weet ik hetniet zo, maar niet alle kandidaten voldoen aan deze genoemde punten. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Nounou dat is wel een beetje sterk aangezet "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Jammer genoeg is dat meer dan genoeg reden. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
quote: https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index Sorry flawed democracy, iets minder heftig. Maar de VS heeft die titel al sinds 2015. België doet het ook niet best trouwens. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik weet niet of je de filmpjes van Harris op internet gezien hebt maar die is toch wel GGZ waardig. Ze gaan in de US hoe dan ook krijgen wat ze verdienen. Nadeel is dat de hele wereld meedeelt. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |