|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
Stigmatiseren in je broekje. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Saaie rellen. Waar zijn die ook alweer? Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
quote:Deze reactie tekent andermaal je argumentloosheid. Zo kom je nogal dom over op anderen. Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
quote: Dom in je broekje. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: En hoe ziet jouw dag er vandaag uit, Tanteloos? "Hetzelfde als elke dag, Schweinhein. Zuur doen op een forum over posts van anderen." |
|
Sjah, als je de preken van Bastianus letterlijk neemt moet Spoorloos ook van de buis, mag de politie geen signalementen van daders op tv, in de krant of op social media zetten. Want het is immers stigmatiserend, toch? Of geeft men bij de NPO daders standaard een tintje mee? Ik heb daar toch een andere kijk op. Er is een groep M in de samenleving. Groep M kun je onderverdelen in twee groepen, groep C met crimineel gedrag en groep R oftwel de rest die zich rustig houdt. Het grote nadeel is echter dat groep R zicht te rustig houdt. Die zouden groep C moeten opvoeden of in elk geval afkeer van het groep C gedrag moeten doen. Maar dat doen ze niet. Niet hier maar ook niet in bijvoorbeeld Gaza, Iran en Afghanistan. En waarom doen ze dat niet? Twee mogelijkheden, enerzijds de angst dat ze zelf slachtoffer worden (wat ze door hun gedrag eigenlijk al zijn) en anderzijds omdat het er om een of andere reden toch in zit dat moslims altijd de kant van de moslims kiezen. Dan kun je wel zuur gaan doen over de posts van Natural Disaster en hem generaliserend/stigmatiserend gedrag verwijten maar hij reageert iedere keer slechts op een in het openbaar verschenen gebeurtenis waarbij terecht de nadruk gelegd wordt op de dader en de categorie waar die in valt. Dat dat laatste een keer op keer terugkerende factor is kan hij niks aan doen, dat is gewoon een feit. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat dat stigmatiserend werkt maar ook dat ervaar ik niet zo. Je kunt claimen zoals Bastianus doet dat het aanwijzen averechts werkt omdat ze, groep C dus, zich in een hokje gedrukt voelen maar dat is toch gewoon betutteling waar ze dankbaar gebruik van maken om maar door te gaan met hun criminele gedrag want ze krijgen door deze betutteling de slachtofferrol op een presenteerblaadje aangeleverd. Groep C zoekt de weg van de minste weerstand, lekker de stereotypen bevestigen want ze zijn zielig, zie ook de vorige alinea. Flikker toch op denk ik dan. Laat maar zien dat je je wel kunt gedragen. Dan hoeft groep R ook niet de slachtofferrol mee te spelen. Fijne jaarwisseling en houd morgen het nieuws in de gaten. |
|
In tegenstelling tot groep C komt groep R gewoon niet in het nieuws omdat het geen nieuwswaarde heeft en niet iedereen is even goed in staat te bevatten dat groep R ook nog bestaat. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Er is naar mijn mening niks mis met signalementen verspreiden van verdachten van misdrijven, maar wel roepen bij misdrijven 'dat het altijd weer dezelfde zijn'. Alsof de beschreven misdaden nooit onder andere bevolkingsgroepen voorkomen. quote: Wat bedoel je met 'terecht'? quote: Ik zie jou ook niet mijn autochtone buurtgenoten corrigeren die al weken lopen te klooien met vuurwerk. Is dat omdat jij als autochtoon hun kan kiest? Waarom zou R zich bezig moeten houden met C? Vanwege hun afkomst? En waarom geldt dat dan alleen voor groep M en niet voor groep N? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Omdat je huis dan uit wraak de komende jaren bestookt wordt met zwaar vuurwerk en er vervolgens mogelijk slachtoffers gaan vallen. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 31-12-2024 15:14] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Sater spreekt zijn broer, zus, partner of kind niet aan op ongepast gedrag. Sater vindt dat allemaal prima want waarom moet hij zich daar druk om maken. En wat is groep N, gaan we het over rallysport hebben? En waarom schuif je iemand weer iets in de schoenen waar je totaal geen weet van hebt? Misschien is Schweinhein wel een vuurwerkliefhebber en heeft ie helemaal geen moeite met wat vroegtijdig geknal. En hij kan net zo goed wel iets van dat vroegtijdige geknal vinden maar dat doet helemaal niet terzake, mafklapper. Schweinhein zal ook wel een mening over Gaza, Trump, Musk, de EU, zuurlinks, jou en weet ik wat hebben. Het heeft helemaal niks met het onderwerp te maken, je zuigt er weer eens vanalles bij. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Ik kan me nog herinneren dat Sylvana Simons in de Tweede Kamer zat, al lijkt dat een eeuwigheid geleden. En dat ze predikte dat we ons als witte mensen allemaal schuldig moesten voelen voor de wandaden van onze voorouders en alle witte privileges die we dankzij ons (geen) kleurtje hadden. Was die excuusnegerin nou helemaal belazerd? Ik ben dan wel wit, maar heb amper privileges gehad. Verder voel ik me geenszins de aangewezen persoon om me verantwoordelijk te voelen voor de daden van mijn kleurgenoten, niet nu en niet in het verleden. Bovendien: als ex-model, dj en vj was zij wel de laatste die haar mond moest opentrekken over privileges. Nou, zo ongeveer moet ook een moslim zich voelen als hij keer op keer wordt aangesproken over zaken waar hij geen moer mee te maken heeft. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Dus jij hebt niks met de opvoeding van je kinderen te maken? Ze mogen lekker hun gang gaan en als ze de auto van de buurman willen afstoken dan gaan ze hun gang maar? Wat ben je toch een rare kwast. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Dat heb ik nooit gezegd. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Niet letterlijk nee, je kiest je woorden zeer nauwkeurig wat dat betreft. "Verder voel ik me geenszins de aangewezen persoon om me verantwoordelijk te voelen voor de daden van mijn kleurgenoten, niet nu en niet in het verleden." Jouw kids zijn toch ook kleurgenoten van je of ben je samen met een negerin met dikke tieten en hebben ze wat kleur meegekregen? Dus moslimouders moeten zich net zo goed aangesproken voelen als ze op het gedrag van hun kids aangesproken voelen. Iets met opvoeden enzo. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Ach so! Mijn kinderen daar voel ik me 100% verantwoordelijk voor. Ze hebben bv. verplicht een bijbaan, zodat ze hun vakanties, genotmiddelen, scooter en andere luxe zelf kunnen betalen. Ook verder heb ik wel wat regels. Zoals bv. niet zomaar mensen mee naar huis nemen tenzij in overleg, geen harddrugs, verplicht werken of naar school gaan, maar eerst en vooral respectvol en vriendelijk met andere mensen omgaan. Echter: mijn vrienden en vriendinnen Tanya, Aykut en Hind, die respectievelijk een Antilliaanse, Turkse en Marokkaanse achtergrond hebben, hanteren thuis precies dezelfde regels. Maar mijn buurman Saïd (Marokkaans), buurman Bart (Nederlands) en mijn vriendin Olena (Oekraïense) dan weer niet. Dus volgens mij heeft het allemaal geen moer met achtergrond of nationaliteit te maken. Mijn beste vriend Björn zegt het altijd wel mooi: 'Ik ken twee soorten mensen. Aardige mensen en klootzakken.' Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Slaat die Björn nog wel eens een balletje tegenwoordig? Winter is coming |
|
Hij eet ze wel vaak. Met moutarde. Da's Spaans voor mosterd, maar dat weet je niet als je laarzen verkoopt... Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
https://www.politie.nl/urgentpolitiebericht/urgente-oproep-schietincidenten-rotterdam.html Ik zeg niks. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. |
|
Ik heb het op het nieuws gezien ja. Ja, die is vast getraumatiseerd geraakt door het diepgewortelde racisme wat ons land zo kenschetst. Zij komen hier ons land verrijken en dan gaan we er zo mee om.... dat moet frustrerend zijn. Dus dan moet je wel een vuurwapen ritselen en random mensen doodschieten. Tijd voor meer maatschappijleer op de middelbare school, zodat komende generaties de verrijking beter doorzien en minder racistisch worden. Komt tijd en geld, behoren dit soort zaken tot het verleden. Winter is coming |
|
Wat gebruik jij? |
|
Niks, dat plemp ik er zo uit. Jack in the box, elleboog op tafel. Winter is coming |
|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |