![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: DPG-kranten weet ik niet/heb ik hier niets van voorbij zien komen. Wel een stuk van NRC gezien: https://www.nrc.nl/nieuws/2025/01/22/groen-lobbyen-bij-de-eu-op-kosten-van-de-eu-kritiek-op-subsidie-zwelt-aan-a4880566 (Dat is geen DPG, toch? ![]() En buiten kranten heeft NOS er volgens mij ook over bericht. nu.nl vast ook. No dogs, no masters. ![]() |
|
BNR heb ik ook nog gezien, geloof ik. Qua 'MSM'. No dogs, no masters. ![]() |
|
Ok ik heb een DPG abonnement en het klopt dus dat ik er niets over heb kunnen vinden. De enige "kwaliteitskrant" zou dan NRC zijn. Zegt toch wel weer wat over de selectiviteit van nieuws brengen tegenwoordig. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Voor deze kwestie verbaast het me ook erg dat VK, Trouw, etc. niks gezegd (zouden) hebben. Kwalijk. Was ook niet moeilijk om feitelijk te vertellen over wat er door oa de Telegraaf naar boven werd gebracht. Of er iets kritisch maar open over te schrijven. No dogs, no masters. ![]() |
|
Vind het daarom ook hinderlijk dat er zulke mediaconglomeraties (sp?) als DPG bestaan. In theorie zou je verschillende geluiden binnen zo'n conglomeratie kunnen horen, maar heb ik in de praktijk nog niet echt gezien. No dogs, no masters. ![]() |
|
Was het eigenlijk wel op het NOS journaal? Winter is coming ![]() |
|
Het zijn gewoon activistische pulpblaadjes geworden sinds het BPost schandaal zo rond 2018-2019. Met belastinggeld zijn DPG en Mediahuis toen volledig in handen gevallen van familie van Thillo. https://www.nporadio1.nl/nieuws/cultuur-media/cf93a8de-4c72-4472-989e-84779cb448a9/dpg-media-en-mediahuis-hebben-indirect-geprofiteerd-van-belgisch-belastinggeld https://www.bnr.nl/nieuws/ondernemen/10540090/hoe-een-vals-bescheiden-belg-de-nederlandse-media-overnam erg fijne familie overigens: https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10541035/collaboratieverleden-dpg-familie-kwam-niet-ter-sprake-bij-overname-nederlandse-kranten Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Ken vooral de VK, en die heb ik toch best lang goed gevonden. Duidelijk gekleurd, maar ook scherp. Met columnisten ook sterk. Zou het nu ook geen pulp nomen, maar ja, ik ben ook nog niet wakker geworden ![]() edit: die achter de schermen-shit is wel héél shady, ja. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-01-2025 21:51] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Geen idee. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ik ook hoor. Bij ons vroegah thuis lag ie elke ochtend op de deurmat. Prima krant, weinig mis mee. Sinds die hele overname achter de schermen is daar m.i. weinig meer van over. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Sinds DPG zo'n 90% van de MSM bezit, is journalistiek vooral knip-en plakwerk geworden. Titels worden bv. door AI gegenereerd, gericht op het bereiken van zoveel mogelijk hits en klikbeet. Artikelen worden, zonder checken van bronnen, klakkeloos overgenomen van ANP en geknipt en geplakt. Eindredactie wordt ook nauwelijks kritisch toegepast, omdat personen daarvoor betalen veel geld kost. Ik heb nogal wat vrienden die voorheen voor de schrijvende pers werkten, maar die precies om deze reden daarmee gestopt zijn. Het ambachtelijke werk is steeds meer eruit gefilterd, de betaling en arbeidsvoorwaarden zijn verslechterd door de automatisering en ook daar bepaalt big tech steeds meer de voorgeschreven berichtgeving. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Klopt. Mijn ex ging journalistiek studeren en die had daar in eerste instantie nog een heel romantisch beeld bij. Die zag zich al als een moderne Kuifje op pad gaan om de waarheid aan het licht brengen. Daar blijf niets van over toen ze stage mocht gaan lopen bij het NRC. Het bleek echt niets anders dan knip- en plakwerk wat ze daar te doen kreeg. En haar collega's deden ook niet heel veel anders. Ze heeft haar studie om die reden niet afgemaakt. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
En zo is het. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Zo die gast met die gekke stem rijgt de drogredenen wel aan elkaar. Maar op zich wel een valide discussie. Het medialandschap is veranderd. De reguliere media moet zijn rol nog altijd heruitvinden. Moet ook vechten tegen desinformatie van sociale media, wat eigenlijk helemaal geen media is in dezelfde zin. Reguliere media hebben altijd carte blanche gehad om de wereld vanuit hun kader te verklaren. Dat waren ze ook verplicht. In de eerste plaats tijdens de verzuiling waarin ieder zich schikte naar een begrippelijk wereldbeeld van de zuil. Nu, in het tijdperk van populisme probeert de reguliere media sociale media te evenaren met klikgebaseerd nieuws. Ze kunnen ook niet anders want er is zoveel informatie beschikbaar, je kunt alleen nog relevant blijven door te schrijven over wat mensen willen horen. Irrelevant of niet. Maar kan je dat alleen de media kwalijk nemen? De NRC is sterk veranderd. Mede omdat haar lezers veranderen. Het is ook een wisselwerking met de maatschappij zelf. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
quote: Zoals? Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Bijvoorbeeld meteen jij-bakken naar reguliere media, een vreemd autoriteitsargument dat hij dw aarheid meer in pacht heeft omdat ie gepromoveerd is op het een of ander en een overhaaste generalisatie van de volkskrant naar "de media". "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
quote: Even het transcriptje erbij: quote: Hij zegt dus niet dat hij de waarheid in pacht heeft, maar eerder dat hij sterk twijfelt aan de exclusieve claim van journalisten op de waarheid. Kortom je lult weer eens volkomen uit je nek. edit: dit is overigens duidelijk een sneer richting Maarten Keulemans, wetenschapsjournalist bij de Volkskrant die idd zijn studie niet heeft afgemaakt. [Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 28-01-2025 18:09] Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Oh een ad hominem. Nee ok dan is het goed. Dan is het wel een sterk argument. En mijn andere twee punten ben je het wel mee eens begrijp ik? "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
quote: Nee een goed voorbeeld van een gesjeesd antropologie studentje die meent een monopoly op de waarheid te hebben. Die Keulemans heeft zichzelf - en daarmee de Volkskrant - al zo vaak onsterfelijk belachelijk gemaakt. Dat kan niet vaak genoeg benoemd worden. En welke punten? Je komt verder met niks concreets, het is gewoon gebakken lucht. Dat alle kranten in handen zijn gevallen van een stel Belgen en daarom allemaal hetzelfde schrijven wordt ook gewoon besproken trouwens. [Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 28-01-2025 18:34] Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. ![]() |
|
Ja. Maar anderzijds moeten die kranten het zelf maar weten. Wat ik wel raar vond was dat een paar jaar terug e.o.a. blaadje uit alle macht verboden moest worden omdat het wat conspiracy theorien wilde aanhalen en bespreken. Bewust Nieuws ofzo heette het, zoiets maar dan beter. En de Bruna wilde dat blaadje wel faciliteren, maar daar stak de overheid een stokje voor en die ging de Bruna dan het een of het andere aandoen, weet er het fijne niet meer van. Afijn, het blaadje mocht nergens meer verkocht worden en was na 1 editie failliet. Winter is coming ![]() |
|
Bij sociale media gaat veel fout, maarbij reguliere media ook. Jijbak Ik heb gestudeerd dus ik heb meer gelijk dan iemand anders. Zwak autoriteitsargument Hij heeft het over de media. Zijn argument gaat sec om specifieke berichtgeving in de volkskrant. Ik denk da5 de discussie valide is alleen zijn argumenten zijn simpelweg zwak. Iemand kan beweren de aarde is rond want ik kan fietsen. Bij heeft gelijk amar z'n argument is niet zo sterk. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
quote: Tsja censuur werkt sommige lieden juist in de fuik van hun eigen gelijk. Dus ik ben oom wel voor dialoog. Maar dan moet de andere kant ook willen en die zitten ook vaak weer vast in hun fuik. De volkskrant met zn we moeten praten en dan consensus vinden vind ik beter dan deze gast met z'n we moeten ideeen lijnrecht tegenover elkaar plaatsen. Da [Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 28-01-2025 19:34] "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
|
ik voel een "in je broekje" moment aankomen ![]() |
|
Nu al ![]() "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |