IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Daar waar NOS, Volkskrant, NRC en de rest van de rioolpers het nieuws eenzijdig prediken. [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 13-11-2024 21:12 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Milbona, rare naam. Boter van bona, maar dan milde.

Maar Lidl, zie ik op google. Aha, een huismerk wat ik niet ken.

Leerling aan de school der losbandigheid.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-11-2024 21:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2024 20:54 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Zeker. Maar waarom zou je je wel hard maken voor de ene fruitsoort en niet voor de andere?

Ik moest trouwens een beetje gniffelen om de term neukfouten-op-scooters.

Een Pegida-demonstratie aangrijpen om de scheiding van kerk en staat te beperken: ook niet mijn ding.
Maar ook ik kreeg onlangs een e-mail van rabbijn Soetendorp om aan de Week van respect mee te doen. De verbinding opzoeken en elkaar weer meer tolereren lijkt me altijd een goed idee. Ongeacht hoe lijnrecht de persoonlijke overtuigingen van anderen tegenover die van mij staan. Zo'n gebaar (geïnstigeerd door een jood) weer aangrijpen om in je briefje vol zelfbevlekking weer te gaan polariseren, lijkt me op zijn zachtst gezegd misplaatst.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 13-11-2024 21:42 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2024 21:16 schreef bastianus het volgende:
De verbinding opzoeken en elkaar weer meer tolereren lijkt me altijd een goed idee. Ongeacht hoe lijnrecht de persoonlijke overtuigingen van anderen tegenover die van mij staan.

Mee eens. Helaas staat alles meer op scherp dan ooit. Afgelopen decennia hebben we verschillende fasen van communicatie en debat gezien:

Tijd van de rede: waarin rationele argumenten en logische redeneringen centraal stonden in discussies. Men probeerde standpunten grondig te analyseren en te beargumenteren.

Tijd van de oneliners: waarin de politiek en media steeds sneller en vluchtiger werd. Men las alleen nog koppen waardoor communicatie vaak gereduceerd wordt tot korte, krachtige uitspraken of slogans.

Tijd van het zwart-wit redeneren: daar zitten we nu in, discussies worden gepolariseerd en vereenvoudigd tot extreme standpunten. Nuances worden genegeerd en mensen nemen vaak rigide posities in zonder ruimte voor echte dialoog.

Ik hoorde onlangs iemand dit uitleggen en vond het wel treffend. Een kant en klare oplossing om dit te doorbreken had ie helaas niet . Maar het initiatief tot verandering zal sowieso vanuit de gemeenschap zelf moeten komen. Dus bottom-up en niet topdown.

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 13-11-2024 21:45 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ik hoor eigenlijk niks meer van die lui die toen gingen kamperen vanwege de een of andere reden in Amsterdam. Wat zijn die lui eigenlijk gaan doen met hun leven.

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 14-11-2024 0:35 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Wachten op goed weer.

Winter is coming

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-11-2024 9:49 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4591581/eindhovense-joden-zijn-bang-ik-durf-geen-keppel-meer-te-dragen

Allemaal in scene gezet om een groep moslims en hun knuffelaars in een kwaad daglicht te stellen.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Sater
Usericon van Sater
Posted 16-11-2024 21:06 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 16-11-2024 22:19 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2024 15:10 schreef Natural Disaster het volgende:
De Volkskrant. :')

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-11-2024 1:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2024 22:19 schreef ANaturallyDisaster het volgende:

Die iemand van het SCP citeert. Lijkt me toch niet iemand die compleet van de pot gerukt is.
Dat niet alleen: mijn Turkse en Marokkaanse vrienden die net als ik gewoon voor de klas staan, buiten de eigen kring/familie getrouwd zijn en al jaren als een Nederlander leven, worden sinds de nieuwe regering ook ineens als vreemdelingen gezien en behandeld. Ik denk toch vanwege hun kleurtje of uiterlijk. Ook moeten ze ineens hun mening geven over Gaza of andere zaken, of nu over Amsterdam.
Wat we nu juist niet nodig hebben zijn een minister-president en zijn mederegeerders die benzine op de brand gooien in plaats van water. Let op: ik ben geen wegkijker. Natuurlijk trekt de ME de knuppel bij verboden demonstraties, en scootertuig dat willekeurige voorbijgangers lastigvalt vanwege vermeende joodse herkomst kan me niet hard genoeg aangepakt worden. Maar m.i. staat een Arabische of islamitische afkomst los daarvan.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 17-11-2024 23:52]

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 17-11-2024 10:14 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2024 1:12 schreef bastianus het volgende:
Die iemand van het SCP citeert. Lijkt me toch niet iemand die compleet van de pot gerukt is.
Dat niet alleen: mijn Turkse en Marokkaanse vrienden die net als ik gewoon voor de klas staan, buiten de eigen kring/familie getrouwd zijn en al jaren als een Nederlander leven, worden sinds de nieuwe regering ook ineens als vreemdelingen gezien en behandeld. Ik denk toch vanwege hun kleurtje of uiterlijk. Ook moeten ze ineens hun mening geven over Gaza of andere zaken, of nu over Amsterdam.
Wat we nu juist niet nodig hebben zijn een minister-president en zijn mederegeerders die benzine op de brand gooien in plaats van water. Let op: ik ben geen wegkijken. Natuurlijk trekt de ME de knuppel bij verboden demonstraties, en scootertuig dat willekeurige voorbijgangers lastigvalt vanwege vermeende joodse herkomst kan me niet hard genoeg aangepakt worden. Maar m.i. staat een Arabische of islamitische afkomst los daarvan.

Veel blah blah.

Heb je het debat hierover gevolgd?

Heb je dan gehoord hoe vaak Schoof benadrukte om welke specifieke groep moslims het ging?

Wat is er mis mee dat moslims hun mening over Gaza en 020 moeten geven?

Waarom veroordelen de 'goede' moslims hetgeen er in 020 gebeurt niet publiekelijk??

Waarom wordt er gedaan alsof Israelische supporters de oorzaak zijn terwijl er al maanden een hetze gaande is tegen joden?

Janken om het verwijderen van een Palivlag terwijl er al maanden mensen met een joodse vlag opgejaagd en mishandeld worden.

Waarom kunnen joden nog nauwelijks vrij over straat?

Waarom moeten joodse scholen worden beveiligd?

Waarom moet er anti Israel geprotesteerd worden voor de deur van een joodse herdenkdag?

Waarom zijn het op de beelden altijd vooral de 'bontkraagjes'?

Kijk ook eens naar Opsporing Verzocht.

Heb je de beelden van wat er in 020 gebeurde gezien?

En wat was de meerderheid van wat daar aan het rellen was, extreemrechts zeker?

En wat 020 betreft moet al dat tereurtuig aangepakt worden ongeacht hun kleur en religie dus ook hun 'broeders', die islamknuffelaars, XR terroristen en beroepsrellers.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Natural Disaster
The Dude
Posted 17-11-2024 10:36 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Briefje aan Jerry Airfryer.

https://www.buttkicken.nl/2024/11/17/briefje-van-jan-aan-jerry-afriyie-2/

Jaja, ook dit jaar weer zwarte pieten huilie huilie.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Sater
Usericon van Sater
Posted 17-11-2024 10:57 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2024 10:14 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Wat is er mis mee dat moslims hun mening over Gaza en 020 moeten geven?

Waarom veroordelen de 'goede' moslims hetgeen er in 020 gebeurt niet publiekelijk??

Ik heb jou je ook niet publiekelijk horen uitspreken over Anders Breivik, Harvey Weinstein en Frits van Eerd. Misschien zou dat zijn omdat mensen niet verantwoordelijk zijn voor anderen. En je suggereert nu een homogeniteit onder Nederlanders van Marokkaanse komaf die niet bestaat. Zoals in bovenstaand stuk staat zijn verschillen binnen groepen vaak groter dan tussen groepen.

Overigens noemde Abdelkade Benali de gedragingen van de aanvallers van de Israeli's gisteren in de Volkskrant (jaja) 'verachtelijk'. Dus het klopt ook nog eens niet wat je zegt.

quote:
Waarom wordt er gedaan alsof Israelische supporters de oorzaak zijn terwijl er al maanden een hetze gaande is tegen joden?

Janken om het verwijderen van een Palivlag terwijl er al maanden mensen met een joodse vlag opgejaagd en mishandeld worden.

Waarom kunnen joden nog nauwelijks vrij over straat?

Waarom moeten joodse scholen worden beveiligd?

Waarom moet er anti Israel geprotesteerd worden voor de deur van een joodse herdenkdag?

Waarom zijn het op de beelden altijd vooral de 'bontkraagjes'?

Kijk ook eens naar Opsporing Verzocht.

Heb je de beelden van wat er in 020 gebeurde gezien?

En wat was de meerderheid van wat daar aan het rellen was, extreemrechts zeker?

Dit:

quote:
Veel blah blah.

quote:
En wat 020 betreft moet al dat tereurtuig aangepakt worden ongeacht hun kleur en religie dus ook hun 'broeders', die islamknuffelaars, XR terroristen en beroepsrellers.

Er is niemand die zegt dat mensen die zich misdragen niet aangepakt moeten worden dus fijn dat we het daarover eens zijn.

Ik vond dit overigens een uitstekende beschouwing over het debat van de afgelopen week. De auteur is Joods dus je kunt het gerust lezen als je je horizon wilt verbreden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/na-het-geweld-in-amsterdam-is-het-alsof-alle-gevoel-voor-verhoudingen-is-verdwenen~b8f5bba7/

Natural Disaster
The Dude
Posted 17-11-2024 11:05 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 17 november 2024 10:57 schreef Sater het volgende:
Ik heb jou je ook niet publiekelijk horen uitspreken over Anders Breivik, Harvey Weinstein

Nee, daar heeft inderdaad geen enkele blanke zich publiekelijk over uitgesproken. :')

Sater
Usericon van Sater
Posted 17-11-2024 11:13 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2024 11:05 schreef Natural Disaster het volgende:
Nee, daar heeft inderdaad geen enkele blanke zich publiekelijk over uitgesproken. :')

Wellicht wel op persoonlijke titel, maar niet als vertegenwoordiger van de groep 'witte mannen'.

Maar het ging om de suggestie dat als je je er niet tegen uitspreekt je het er dan wel mee eens zal zijn.

Natural Disaster
The Dude
Posted 17-11-2024 11:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik heb inderdaad niks van de albino's uit de samenleving gehoord.

Edit:
En de blanken zaten natuurlijk meteen in de slachtofferrol.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 17-11-2024 11:20]

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-11-2024 11:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 november 2024 11:05 schreef Natural Disaster het volgende:

Hadden de joden zich meer moeten uitspreken over de moord die Herschel Grynszpan had gedaan?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Herschel_Grynszpan

Je hebt kutmarokanen en marrokanen beoordeel ze op het kut en niet op afkomst.

De marrokaanse gemeenschap heeft wel een groepje voortgebracht met een specifiek smaakje kut. Dat moet niet ontkent worden en moet net zo goed aangepakt worden, maar op individuen die het fout doen. De hele groep aanpakken staat oplossingen in de weg, en is niet waar individuen voor aangezien moeten worden.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Natural Disaster
The Dude
Posted 17-11-2024 11:46 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 17 november 2024 11:32 schreef ElitE het volgende:
Je hebt kutmarokanen en marrokanen beoordeel ze op het kut en niet op afkomst.

De marrokaanse gemeenschap heeft wel een groepje voortgebracht met een specifiek smaakje kut. Dat moet niet ontkent worden en moet net zo goed aangepakt worden, maar op individuen die het fout doen. De hele groep aanpakken staat oplossingen in de weg, en is niet waar individuen voor aangezien moeten worden.

Dat wordt ook gedaan maar dat wordt vakkundig genegeerd omdat dat laatste niet-rechts en de allochtone gemeenschap beter uitkomt. Luister Schoof nog maar eens terug.

Sater
Usericon van Sater
Posted 17-11-2024 11:53 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2024 11:46 schreef Natural Disaster het volgende:
Dat wordt ook gedaan maar dat wordt vakkundig genegeerd omdat dat laatste niet-rechts en de allochtone gemeenschap beter uitkomt. Luister Schoof nog maar eens terug.

Het ging nu over de mensen die dat onderscheid niet maken. Niet over Schoof - die zich in eerste instantie overigens niet echt duidelijk uitdrukte.

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 17-11-2024 11:58 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-11-2024 12:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 november 2024 11:46 schreef Natural Disaster het volgende:

Ik ben het hardgrondig met je eens dat de problemen binnen verschillende migrantengroepen regelmatig ontkent worden, bedekt worden met de mantel der liefde of gelijk als racisme worden gezien. Dat maakt problemen erger.

Het probleem is echter, dat als die groep vervolgens als een geheel verantwoordelijk wordt gehouden door daden van de rotte appels dat die "linkserts" ergens nog hun gelijk krijgen en net zo goed doorgaan met thee drinken.

Effectief benoemen en nuance blijft de oplossing voor beide kanten. Ook ondanks je het helemaal zat bent.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Natural Disaster
The Dude
Posted 17-11-2024 13:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 17 november 2024 12:05 schreef ElitE het volgende:
Ik ben het hardgrondig met je eens dat de problemen binnen verschillende migrantengroepen regelmatig ontkent worden, bedekt worden met de mantel der liefde of gelijk als racisme worden gezien. Dat maakt problemen erger.

Hè hè, we boeken progressie.

quote:
Het probleem is echter, dat als die groep vervolgens als een geheel verantwoordelijk wordt gehouden door daden van de rotte appels dat die "linkserts" ergens nog hun gelijk krijgen en net zo goed doorgaan met thee drinken.

Of toch niet. Dat de hele groep verantwoordelijk wordt gehouden is een niet-rechts verzinsel om hun rechtshaat in stand te houden. En omdat de slachtofferrol de weg van de minste weerstand is.

quote:
Effectief benoemen en nuance blijft de oplossing voor beide kanten. Ook ondanks je het helemaal zat bent.

Linksom of rechtsom, de goeden zullen altijd onder de slechten lijden. Dat neem je niet weg door te stoppen met benoemen wat een deel van hun broeders doet.

En dat de goeden zich niet uitspreken over het gedrag van de slechten is ook wel een beetje te begrijpen. Die goeden willen voorkomen dat ze zelf aangevallen worden door hun slechte broeders en hebben geen zin in Iraanse en Afghaanse situaties.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 17-11-2024 13:27 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Lefties doen precies het omgekeerde.

Die tollereren de slechten om de goeden te ontzien.

Sater
Usericon van Sater
Posted 17-11-2024 13:54 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2024 13:12 schreef Natural Disaster het volgende:
Of toch niet. Dat de hele groep verantwoordelijk wordt gehouden is een niet-rechts verzinsel om hun rechtshaat in stand te houden. En omdat de slachtofferrol de weg van de minste weerstand is.

quote:
Op 17 november 2024 13:12 schreef Natural Disaster het volgende:
Linksom of rechtsom, de goeden zullen altijd onder de slechten lijden. Dat neem je niet weg door te stoppen met benoemen wat een deel van hun broeders doet.

Door hier over broeders te beginnen, hou je nou net wél dat gelul over groepen in de samenleving in stand. Maar dat zal deze leftie wel weer verzonnen hebben.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 17-11-2024 14:14 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Vormneuken is ook een linkse hobby.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 17-11-2024 14:20 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2024 13:54 schreef Sater het volgende:
Door hier over broeders te beginnen, hou je nou net wél dat gelul over groepen in de samenleving in stand. Maar dat zal deze leftie wel weer verzonnen hebben.

Van Baarle had het overigens ook over zijn broeders.

Dus die wie houdt er nou dat gelul over groepen in de samenleving in stand?

Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com