IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Daar waar NOS, Volkskrant, NRC en de rest van de rioolpers het nieuws eenzijdig prediken. [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-10-2024 9:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 oktober 2024 6:44 schreef ElitE het volgende:
Ja maar wil je dan niet minder tuig? Er is ook Nederlands tuig. Is tuig niet hetgene waar je onderscheid op zou willen maken?

Discrimineren betekend letterlijk onderscheid maken, maar doe je dat op gedrag of afkomst? Je geeft zelf al aan dat mocros in goeie en slechte te onderscheiden zijn.

Niet discrimineren op afkomst wil niet zeggen dat je niet erkent dat er onder specifieke bevolkingsgroepen grote problemen heersen en dat die specifieke aanpak vereisen. Die zaken worden helaas teveel door elkaar gehaald.
Precies dit.

When your people matter, menstrual health matters

Sater
Usericon van Sater
Posted 17-10-2024 9:47 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

‘Werkte niet’ lijkt mij iets te absoluut. En natuurlijk heb ik geen pasklare oplossing, anders had iemand anders die vast al gebruikt. Een oplossing zal op elk terrein natuurlijk een heel specifieke aanpak vergen. Maar het wegkijken en die mensen in hun sociale huurwoning laten sudderen zoals ik de vorige eeuw hielp niet. En alleen maar roepen dat ze zich moeten aanpassen, dat hun religie gevaarlijk is en dat ze allemaal crimineel zijn helpt zeker niet.

Ik denk toch dat de manier is om ook de Marokkaanse Nederlanders gewoon als volwaardig burger tegemoet te treden. Dus niet als ‘Ander’ zien en straffen waar nodig. Ik woon zelf in een wijk met veel mensen van Marokkaanse afkomst en daar is ook de nodige overlast op straat dus ik herken het PVV sentiment heus wel, maar ik heb ook enorm veel lieve buren met diezelfde afkomst dus ik wil dit probleem niet exclusief in etnische termen definiëren.

Als een Marokkaan in zijn golfje door de straat scheurt, moet je niet denken ‘weer zo’n kutmarokkaan’, terwijl als een Nederlander hetzelfde doet, je denkt: ‘wat een aso’. Dat moet (ook) veranderen.

@dypfrys dus

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 17-10-2024 9:48]

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Sater
Usericon van Sater
Posted 17-10-2024 9:50 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 9:41 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ik vind dat we in Nederland/het westen wel heel snel het individu van zijn herkomst willen loskoppelen, terwijl het individu als persoon uit zijn herkomst voortkomt en daar gedeeltelijk door wordt determineerd.
Allochtonen/migranten mogen daarin wel eens wat vaker een spiegel voorgehouden worden, want momenteel is het allemaal slachtofferschap en externaliseren waarin (bijna) het gehele politieke discours, media en rechtspraak wel heel gemakkelijk meegaan. Een ieder heeft zijn eigen kruis te dragen. Je hebt je tot jezelf te verhouden, en jouw herkomst is daar een onderdeel van.

Tuurlijk wordt een individu door zijn herkomst gedefinieerd, maar aan de hand van een herkomst kun je niet het individu determineren .En herkomst is meer dan etniciteit. (Niet dat jij dat beweert, maar daar gaat de discussie over).

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 17-10-2024 10:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 oktober 2024 9:47 schreef Sater het volgende:
Als een Marokkaan in zijn golfje door de straat scheurt, moet je niet denken ‘weer zo’n kutmarokkaan’, terwijl als een Nederlander hetzelfde doet, je denkt: ‘wat een aso’. Dat moet (ook) veranderen.

Wijsheid

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-10-2024 10:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik ga met Sater mee!

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 17-10-2024 10:39 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 17 oktober 2024 9:50 schreef Sater het volgende:
Tuurlijk wordt een individu door zijn herkomst gedefinieerd, maar aan de hand van een herkomst kun je niet het individu determineren .En herkomst is meer dan etniciteit. (Niet dat jij dat beweert, maar daar gaat de discussie over).
Er wordt hier heel erg gedaan alsof handelingen in een vacuüm ontstaan. Maar in een historische wereld heeft alles een herkomst. Handelingen worden door ideeën voorafgegaan, en onze ideeën ontlenen wij aan onze herkomst. Het is ridicule onzin om te doen alsof we het Marokkaanse individu los van zijn/haar Marokkaan-zijn moeten en kunnen zien. Personen zijn geen autonome elementaire deeltjes.
Niet dat ik daarmee zeg dat we veroordeeld zijn tot het manifesteren van onze herkomst. In het moment van refelctie vinden we onze vrijheid. Maar in bepaalde culturen geldt die reflectie anders dan binnen de onze. Daarom die spiegel. Ideeën hebben consequenties.

"Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2024 11:03 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 10:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik ga met Sater mee!

Ik ook maar dat ligt natuurlijk aan mijn herkomst.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 17-10-2024 11:03]

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 17-10-2024 11:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 10:39 schreef KwelgeestIV het volgende:
Er wordt hier heel erg gedaan alsof handelingen in een vacuüm ontstaan. Maar in een historische wereld heeft alles een herkomst. Handelingen worden door ideeën voorafgegaan, en onze ideeën ontlenen wij aan onze herkomst. Het is ridicule onzin om te doen alsof we het Marokkaanse individu los van zijn/haar Marokkaan-zijn moeten en kunnen zien. Personen zijn geen autonome elementaire deeltjes.
Niet dat ik daarmee zeg dat we veroordeeld zijn tot het manifesteren van onze herkomst. In het moment van refelctie vinden we onze vrijheid. Maar in bepaalde culturen geldt die reflectie anders dan binnen de onze. Daarom die spiegel. Ideeën hebben consequenties.

Volgens mij zijn jullie het met elkaar eens, op dit punt dan.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 17-10-2024 11:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 11:03 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ook maar dat ligt natuurlijk aan mijn herkomst.

:v

Wat is je herkomst eigenlijk? Weet alleen dat je in/rond Groningen bent neergestreken, of herinner ik me dat verkeerd?

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 17-10-2024 11:16 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 9:47 schreef Sater het volgende:
‘Werkte niet’ lijkt mij iets te absoluut. En natuurlijk heb ik geen pasklare oplossing, anders had iemand anders die vast al gebruikt. Een oplossing zal op elk terrein natuurlijk een heel specifieke aanpak vergen. Maar het wegkijken en die mensen in hun sociale huurwoning laten sudderen zoals ik de vorige eeuw hielp niet. En alleen maar roepen dat ze zich moeten aanpassen, dat hun religie gevaarlijk is en dat ze allemaal crimineel zijn helpt zeker niet.

Ik denk toch dat de manier is om ook de Marokkaanse Nederlanders gewoon als volwaardig burger tegemoet te treden. Dus niet als ‘Ander’ zien en straffen waar nodig. Ik woon zelf in een wijk met veel mensen van Marokkaanse afkomst en daar is ook de nodige overlast op straat dus ik herken het PVV sentiment heus wel, maar ik heb ook enorm veel lieve buren met diezelfde afkomst dus ik wil dit probleem niet exclusief in etnische termen definiëren.

@dypfrys dus

Kijk we gaan heel snel naar algemene termen en dat zegt weinig natuurlijk.

Maar ik zie wel een tendens dat nationalisme en religie door ons niet goed begrepen worden. Ik werk zelf met criminelen die soms regelrecht een hekel aan Nederland hebben en daarom crimineel zijn (religieuze redenen). Ook Marokkaans nationalisme is erg sterk. Wij hebben de neiging om erg te denken vanuit redelijkheid en maakbaarheid, maar in een bepaalde mate speelt een onoverkomenlijk verschil een rol.

Discriminatie bestaat maar dat vind ik vooral vervelend voor bijvoorbeeld Iraniers die worden aangezien voor Marokkanen.

Ik vind niet per se dat je ongelijk hebt overigens. Ik zie het alleen anders.

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 17-10-2024 11:18 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind op n drietal gebruikers na (nou ja, een is eigenlijk 2 van de 3) jullie allemaal zinnige dingen zeggen (serieus).

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2024 11:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

De kortste klap in het tegengaan van kutgedrag is, naast stoppen met janken over afkomst, cultuur en andere zaken die hoogstens deels descriptief zijn voor bepaalde groepen maar praktisch gezien altijd generaliseren en dus zinloos zijn om te bespreken, simpelweg het beter opvoeden van kinderen. We moeten af van het idee dat ouders het recht moeten hebben om hun kinderen maar van alles wijs te maken en aan te leren of juist na te laten. Als jij onderdeel wilt zijn van deze samenleving en kinderen wilt hebben dan kan dat alleen als die kinderen een neutraal stuk opvoeding krijgen van kutkleuter tot kutpuber door een niet-ouder en niet-school partij. Noem het sociale dienstplicht, noem het maatschappijleer deluxe of wat dan ook maar leer kinderen over actie en reactie, over consequenties, over keuzes, etc. Dus niet over normen en waarden en ander subjectief geleuter maar over keiharde feiten. "Als jij dit doet dan is er bepaalde kans dat het gevolg is dat .." en dat dus niet alleen in juridische zin maar ook in sociale zin.

Breek de patronen.

En nee, dat lost niet alles op en haalt niet al het kutgedrag uit de samenleving maar overheidsbeleid is er nooit op gericht om problematiek voor 100% op te lossen Wel is het overduidelijk dat er op het gebied van opvoeding echt nog idiote stappen kunnen worden gemaakt terwijl bijvoorbeeld eventueel strengere migratieregels geneuzel in de marge is van het kleine beetje discretie dat een lidstaat van de EU nog heeft.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2024 11:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 11:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:v

Wat is je herkomst eigenlijk? Weet alleen dat je in/rond Groningen bent neergestreken, of herinner ik me dat verkeerd?

Twente, dom en asociaal dus. Net als jij, toch?

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 17-10-2024 11:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 11:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Twente, dom en asociaal dus. Net als jij, toch?

Ben mogelijk dom en asociaal geworden in Twente, uit de klei getrokken in Zuid-Holland echter.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 17-10-2024 11:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 11:25 schreef Onweerwolf het volgende:
De kortste klap in het tegengaan van kutgedrag is, naast stoppen met janken over afkomst, cultuur en andere zaken die hoogstens deels descriptief zijn voor bepaalde groepen maar praktisch gezien altijd generaliseren en dus zinloos zijn om te bespreken, simpelweg het beter opvoeden van kinderen. We moeten af van het idee dat ouders het recht moeten hebben om hun kinderen maar van alles wijs te maken en aan te leren of juist na te laten. Als jij onderdeel wilt zijn van deze samenleving en kinderen wilt hebben dan kan dat alleen als die kinderen een neutraal stuk opvoeding krijgen van kutkleuter tot kutpuber door een niet-ouder en niet-school partij. Noem het sociale dienstplicht, noem het maatschappijleer deluxe of wat dan ook maar leer kinderen over actie en reactie, over consequenties, over keuzes, etc. Dus niet over normen en waarden en ander subjectief geleuter maar over keiharde feiten. "Als jij dit doet dan is er bepaalde kans dat het gevolg is dat .." en dat dus niet alleen in juridische zin maar ook in sociale zin.

Breek de patronen.

En nee, dat lost niet alles op en haalt niet al het kutgedrag uit de samenleving maar overheidsbeleid is er nooit op gericht om problematiek voor 100% op te lossen Wel is het overduidelijk dat er op het gebied van opvoeding echt nog idiote stappen kunnen worden gemaakt terwijl bijvoorbeeld eventueel strengere migratieregels geneuzel in de marge is van het kleine beetje discretie dat een lidstaat van de EU nog heeft.

Ik als persoon die ook kinderen van anderen corrigeert als ze vervelend zijn ondersteun deze boodschap 100%.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 17-10-2024 11:39 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Dat de overheid gaat bepalen hoe je moet opvoeden? De Hitlerjugend is er niks bij. Ja het is een godwin maar ik voel hem niet.

KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 17-10-2024 11:39 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 17 oktober 2024 11:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Ik als persoon die ook kinderen van anderen corrigeert als ze vervelend zijn ondersteun deze boodschap 100%.
Opvoeding is cultuur. Doen alsof opvoeden slechts normatief en neutral is en los van cultuur kan worden gezien, is een oefening in futiliteit.

"Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 17-10-2024 11:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 11:39 schreef KwelgeestIV het volgende:
Opvoeding is cultuur. Doen alsof opvoeden slechts normatief en neutral is en los van cultuur kan worden gezien, is een oefening in futiliteit.

Wie zegt anders?

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2024 11:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 11:39 schreef Dypfrys het volgende:
Dat de overheid gaat bepalen hoe je moet opvoeden? De Hitlerjugend is er niks bij. Ja het is een godwin maar ik voel hem niet.

Prima, dan ook geen recht op sociale en andere zekerheden want die zijn ook door de overheid bepaald.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 17-10-2024 11:45 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Dat maakt de dictatuur nog erger. Plus je hebt het over feiten. Maar wat feiten zijn voor jou zijn dat niet voor een ander.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2024 11:46 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 11:45 schreef Dypfrys het volgende:
Dat maakt de dictatuur nog erger. Plus je hebt het over feiten. Maar wat feiten zijn voor jou zijn dat niet voor een ander.

Oh, je bent van de alternatieve waarheden club. Wap lekker verder dan.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 17-10-2024 11:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 11:39 schreef Dypfrys het volgende:

Als je een overheid wil die scholen neerzet etc., laat je altijd een deel opvoeding over aan de overheid. Dat betekent niet dat een overheid alles bepaalt qua opvoeding, maar voor een deel dus wel, ja.

En dat lijkt me ook niet verkeerd voor het kunnen functioneren in de betreffende maatschappij. Men moet toch mee in de collectieve regels en moraal?

Dat is niet alleen overheid, maar ook het algemene/individuele samenleven met anderen.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 17-10-2024 11:48 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2024 11:46 schreef Onweerwolf het volgende:
Oh, je bent van de alternatieve waarheden club. Wap lekker verder dan.

Beetje snelle conclusie.

Fusion
Usericon van Fusion
Posted 17-10-2024 11:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

OWW spreekt over 'een neutraal stuk'. Niet de gehele opvoeding in 24/7 opvoedingskampen overnemen he. Een soort maatschappijleer plus. Ik denk dat je dat heel praktisch kunt invullen, waarbij je 'feiten zijn niet voor iederen hetzelfde' opmerkingen zoveel mogelijk kunt ondervangen. HEt risico is uiteraard nog steeds dat kinderen dan thuis te horen krijgen 'oh maar dat zijn leugens dat kun je vergeten', echter, de gemiddelde ouder (en naar ik vermoed WARNING STEREOTPYINH!!!1!!!! zeker bij sommige culturen) communiceert toch niet met zijn kroost over school.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-10-2024 11:54 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Het is heel simpel: als jij bijvoorbeeld Christen of Moslim bent en je leert je kind dat je liefhebber bent van geschriften waarin wordt gesteld dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen dan is dat verder prima. Ik wil alleen dat daarnaast kinderen ook neutraal worden geconfronteerd met het feit dat als je expressie geeft aan dat idee over mannen en vrouwen, in onze samenleving, van dit moment, dat dat dan allerlei consequenties kan hebben en dat het verstandig kan zijn om die overdenken. Opvoeding is iets anders dan "jij moet je gedragen zoals wij dat willen".

Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com