Natural Disaster |
The Dude |
|
|
|
Posted 09-11-2024 9:09 by Natural Disaster |
|
|
https://www.buttkicken.nl/2024/11/09/briefje-van-jan-aan-femke-halsema-9/
quote: Mevrouw Halsema,
Als er in Nederland gebeurtenissen van historisch belang plaatshebben, stap ik altijd een dagje uit de meningencarrousel. Ik wil dan mijn emoties een beetje laten wegzakken en ga op zoek naar een diepere laag.
Of op zijn minst: naar fatsoenlijker woorden. Ook om strafvervolging te voorkomen trouwens, want zeggen wat je echt vindt van politici ter linkerzijde van de VVD kan nogal een dure grap zijn.
Dat had ik dus gisteren met de Kristallnacht 2.0 in uw “Ammstejjrdam”.
Héél de wereld, van de Amerikaanse president Joe Biden tot de Israëlische premier Benjamin Netanyahu, wist te vertellen wat er in de nacht van donderdag 7 of vrijdag 8 november 2024 in uw “Ammstejjrdam” is gebeurd.
Een pogrom.
Een Jodenjacht.
Kristallnacht 2.0.
De ergste uitbarsting van antisemitisch geweld sinds de Tweede Wereldoorlog.
Georganiseerd.
Aangekondigd.
Uitgevoerd.
Het enige dat er nog aan ontbrak: dode Joden.
Het bleek deze keer beperkt tot doodsbange en gewonde Joden.
Íedereen die niet links-deugend wegkeek van de vele filmpjes die op social media werden verspreid van de Amsterdamse pogrom, heeft gezien wie (voornamelijk) de daders waren.
Begint met een ‘m’, eindigt op ‘arokkaanse jongemannen’.
Helaas.
Waarom ‘helaas’?
Nou, ieder weldenkend mens (die géén Jodenhater is), zal het nu toch eindelijk wel met PVV-leider Geert Wilders eens zijn dat het echt tijd is voor ‘minder, minder, minder’ van dit soort Marokkanen.
Maar dat is met dit geteisem geen optie.
Het merendeel van deze neukfouten-op-scooters is immers in Nederland geboren en heeft gewoon de Nederlandse nationaliteit.
‘Terugsturen naar hun eigen land’ is dus helemaal geen optie.
Ze blijven.
En ze zijn weliswaar niet met meer (nog niet), maar de populatie groeit snel en met wat er nu al is aan ongeciviliseerde soldaten van de veroveringsreligie, tonen ze in uw “Ammstejjrdam” haarfijn aan wie de baas is op straat.
Zij.
En dan stak u in uw persconferentie óók nog een aanmoedigende veer in al die Marokkaanse kontjes, door te verklaren dat het voor de politie onmogelijk is om scootertuig dat in hun Jodenjacht de hit-and-run-tactiek toepast op te pakken.
Ofwel: alle Amsterdamse (en Amstelveense) Joden zijn alvast gewaarschuwd: wie niet naar veiliger oorden vertrekt, kan de lul zijn.
(Verder was die hele persconferentie -net als alles rond 7 oktober 2023, 10 maart 2024 en 7 oktober 2024- weer één grote Halsema-veegt-haar-straatje-schoon-bijeenkomst, zodat de Amsterdamse gemeenteraad dinsdag tijdens een raadsdebat alleen nog maar hoeft de applaudisseren voor Hare Hooghartigheid Halsema)
Ik kom tot een afronding, mevrouw Halsema.
Tot gisteren gebruikte ik regelmatig de duck-test om mensen te beschrijven.
U kent ‘m wel: If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Vanaf gisteren weet ik dat die uitspraak niet altijd klopt.
U ziet er, met die ketting, weliswaar uit als een burgemeester.
U gedraagt zich, met dat geveinsde meeleven met de slachtoffers van Kristallnacht 2.0, weliswaar als een burgemeester.
En u praat, met dat bekakte “Ammstejjrdam”, weliswaar als een burgemeester.
Maar u bent géén burgemeester.
U bent een ordinaire plucheplakker, die we gezien de gebeurtenissen sinds 7 oktober 2023 in uw “Ammstejjrdam” zo langzamerhand toch moeten gaan zien als één van hun.
En dan bedoel ik met ‘hun’ niet de Joden…
Als u er op staat dat ik u toch blijf zien als een burgemeester, dan plaats ik u graag in historisch perspectief.
De Amsterdamse oud-wethouder Geert Dales doet dat ook.
Hij vergelijkt u vanwege uw gedrag rond de pogrom in Israël, de opening van het Nationaal Holocaust Museum en ook de afgelopen dagen graag met oud-burgemeester Jan van Hall.
Die werd vanwege zijn labbekakkerige aanpak van de rellen rond het huwelijk van prinses Beatrix en prins Claus op 10 maart 1966 en het Bouwvakkersoproer van 13 en 14 juni 1966 ontslagen.
Op zich snap ik die vergelijking.
Maar zelf neig ik dan toch meer naar een vergelijking met Edward Voûte.
De burgemeester in oorlogstijd.
Die legde de vijand namelijk ook geen strobreed in de weg.
Integendeel.
Het grote verschil tussen toen en nu: de moffen verdwenen wél.
(En de burgemeester ook…)
Groet,
JanD
PS. Dit ‘Briefje van Jan’ werd mede mogelijk gemaakt door Fred Breedland.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
|