|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: He enforcer, als je je irriteerd aan het feit dat ik de nieuwe Metallica wel goed vind, ga dan lekker in een hoekje ergens huilen of accepteer het gewoon, net zo als ik accepteer dat jij het ruk vind. Smaken verschillen jongen. En als jij ST. Anger het etiket 'New Metal' (want daar houd iedereen hier zo van, elke band in een hokje donderen) opplakt, dan ja het antwoord op jouw vraag, I LOVE NEW METAL!!!! |
|
Dit is HELEMAAL niks pffff, wat een kutgeluid en wat een kut nummers zeg, please toxicity van soad is geniaal vergeleken met deze bullshit. Het hoeft helemaal geen herhaling te zijn van de eerste 4 platen, maar dit...jezus als je zegt dat je een keiharde plaat gaat maken kom dan niet met trash/grunge/groovy/kutgeluid plaat aan. Toegegeven er zitten wel een aantal leuke trash riffs in en met een vet geluid en agressieve vocals was het een stuk aanvaardbaarder geweesd. Als je dan de hardere kant op wil doe dan wat met black of death metal invloeden... Load en Reload waren soft maar beter, goed het zijn ouwe lullen geworden maar ze hebben het zelf niet door geloof ik, wat een teleur stellende losers zeg. Kansloos. |
|
HAHAHA VIntersorg lijkt erop alsof jij ook een beetje geirriteerd bent nu als je van new metal houdt neem ik alles terug AHHAHA! nee zelfs dan is het ondermaats, moet je de productie eens horen dat is toch een objectief gegeven heeft niet zoveel met smaak te maken! maar goed natuurlijk respecteer ik het als je het echt goed vind maar ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen vind het echt dramatisch namelijk! |
|
Ik heb net de eerste track gehoord...*SHOCKED* Het eerste waar ik aan dacht was: "beetje schreeuwen, beetje huilend fluisteren...dit is toch System of a Down?" |
|
Vind jij het slecht? Oh dat had ik nog niet gelezen (of stiekem toch wel in die 50 reacties in dit topic...) Kijk jij zegt dat er Metallica fans zijn die bij voorbaad het al geweldig vinden, misschien is dat zo, weet ik niet, maar daarintegen zijn er ook zat lui (misschien hoor jij daar wel bij) die bij voorbaad het al kut vinden. Die lui liepen 10 jaar geleden toen Black Album uitkwam al te kankeren dat het overgeproduceerd was, en nu doen ze dat vervolgens dat het helemaal kut geluid is. En wat betreft new-metal, ik hoor echt niet wat er new metal aan is, ik heb meer het idee dat mensen dat zeggen omdat ze niet beter weten hoe ze het anders af moeten kraken. New metal heeft elementen als hiphop/draaitafelgedoe/heel netjes geproduceerd, nou sorry hoor, ik weet niet waar jij dat hier in hoord. Dit album is het beste te omschrijven als rauwe heavy rock muziek, geen metal, welnee, maar gewoon recht toe recht aan heavy shit! Like it or not, I don't give a fuck. |
|
als je dit vergelijkt met system of a down, denk dan even nog een keertje na en luister nog eens en KIJK VERDER DAN VOCALS ! SoaD is erg anders, tuurlijk de meesten kijken niet zo ver door in muziek die ze kut vinden, is begrijpelijk op zich, maar ga dan niet zoiets posten, dat je het niet cool vindt ok, maar ga niet loos vergelijken. HET IS ZO FIJN OM EEN SCHAAPJE TE ZIJN ! BLAAT MEKKER BLAAT ! |
|
Ik vind sowieso de stelling: Het is NU-metal DUS het is slecht een beetje dom. Je moet elke plaat afzonderlijk bekijken en bepalen of je het goed vindt. Het is haast verboden op dit forum om te zeggen dat je van NU-metal houdt. Ik hou er ook niet van, maar ik ga niet zeggen dat ik de nieuwe Metallica bij voorbaat slecht vind omdat het NU-metal is (of het dat nu wel of niet is) |
|
quote: Ik vind het er eerlijk gezegd ook wel een beetje op lijken hoor, sommige stukken... |
|
Ok, ik snap best dat je als enkeling wat stoom wil afblazen...peace dude //edit: @ vinter Maar: * Er zitten samples in. * Een overdaad aan breaks. * Veel afwisseling in sterke, zachte en cleane vocalen. Kortom: alles wat met het typische KoRn nu-metal werd geintroduceerd. Het enige herkenbare als Metallica is de stem van Jaymz. Desondanks heb ik nogsteeds niet op STOP geklikt, ben nu Dirty Window aan het luisteren. Als je zijn fluisteringen en jammeringen door het liedje heen hoort dan klinkt het vooral als SoaD. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 04-06-2003 15:33] |
|
Even tusssen door hoor, ik vind Toxicity echt een vet album! |
|
Oja, en mensen vergeet niet dat dit niet de albumversies zijn, maar live recordings uit de oefenruimte! |
|
Ik vind het wat ver gaan om St. Anger constant met SoaD te gaan vergelijken, puur vanwege de zang. There's probably more on this album than just whining verse singing! |
|
quote:Vind Dirty Window meer een beetje Entombed-erig, of ben ik nu gek? "If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated." |
|
quote: de geproduceerde versie van st anger is al te zien op de tv, daar klinkt de snare al als blik. Waardeloze productie gewoon "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Leek het in godsnaam maar op SoaD... Maar geef toe er zit best een hoop Nu-metal/Grunge in, en dan heb ik het niet over hiphop invloeden maar over over inspiratie loze Groove riffjes afgewisseld met weer hele rustige gitaar pingeltjes met daar over de klaaglijke zang die me ook weer aan grunge doen denken, het venijn is er uit period. |
|
nee joh prima als je het mooi vind! Ik mag wel zeggen dat ik het ECHT helemaal niets vind! Ik kwam nog maar net kijken in de metalscene toen het black album uitkwam vind dat nog steeds best aardig! Maar dit nee! Overigens zitten er wel degelijk SOAD referenties in de songs en zeker nu metal referenties, ik hou daar helemaal niet van! |
|
dat gefluister en dat soort bullshit, word er moe van! Gewoon normaal zingen of grunten, "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Effe een oudtje van stal halen voor de gelegenheid... http://www.campchaos.com/cartoons/napsterbad/ |
|
quote: ik ook. maak je verder toch niet druk makker. als mensen het slecht vinden en hun stoom afwillen blazen is dat toch eigenlijk een teken van liefde voor de band? men is gewoon hevig teleurgesteld omdat mogelijk de verwachting toch hoog waren. als iemand fan is van metallica nu vind ik dat fantastisch voor hem/haar en ik hoop dat je veel plezier aan hun nieuwe album zult beleven. ik trek "ride the lightning" weer uit de kast en ben ook gelukkig mooi toch? [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-06-2003 15:47] |
|
quote: Niet die op http://www.gerardjoling.nl/ toch? [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 04-06-2003 16:15] |
|
quote: Geen idee heb ze daar ook net van gedownload. vind ze voor oefensessie opnames te geod klinke dus eigenlijk nog maar een mogelijk heid, tis gewoon de cd. Alleen jammer dat het 'boyband' gehalte hoog is. Zal wel hilarische clip worden; mannetje van 50 die net doen alsof ze 20 zijn [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 04-06-2003 16:16] |
|
quote: Op zich heb je gelijk maar het was nog mooier als ze nog steeds van dat soort albums maakten want ik vind het soms jammer om alleen maar van die oude platen uit de kast te trekken, en komt zo weinig nieuws uit dat echt met die oude platen kan concurreren het probleem plaagt helaas niet alleen metallica maar veel goede bands! |
|
quote: Ow? Herkenbaar? Het is dat ik weet dat het Metallica is, maar als ik het titelnummer luister, vind ik de stem van Mr Hetfield toch echt niet klinken zoals ik die gewend ben... By the way, het titelnummer heeft wel degelijk overeenkomsten met nu-metal (de afwezigheid van gitaarsolo's, de vocalen, de structuur van het nummer), maar verder vind ik het ook wel wat thrash invloeden hebben, dus echt slecht vind ik het nu ook weer niet, alhoewel ik de vocalen (heeft-ie zijn stem kapot gezopen of zo?) en het gemis aan gitaarsolo's ook niet direct kan waarderen. Wie de Aardschok heeft gelezen, weet onderhand wel waarom de drums zo slecht klinken: Lars was een keer vergeten zijn snare aan te zetten (ik weet niet precies hoe dat werkt - ik ben geen drummer), maar hij vond het zo tof () klinken dat hij het hele album maar zonder heeft opgenomen... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit! dat nummer st. anger dan! heb uhm een paar keer geluisterd. ik vindt het trash stukkie wel erg gaaf klinken! alleen die zang . toch wel vervelend! ut heeft zelfs af en toe linkin park achtige neigingen! met die huuhaahuhg erbij door! maargoed van mij hadden ze gewoon verder moeten borduren op load! nee reload was dat niet! want laten we eerlijk zijn! een tweede ride the lightning wordt toch niet gemaakt! tenzij je in herhaling wilt vallen! en dat vind ik helemaal een afknapper bij een band! uiteindelijk hangt ut toch allemaal vast aan sentiment the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |