IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Metallica Vorige pagina | Volgende pagina
enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 28-05-2003 20:53 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

ben ik het helemaal mee eens!

Ik ben geen mega Running Wild fan maar het is een van de beste duitse live bands en ze doen gen moment onder voor helloween of Rage!

Ze dragen nog steeds pakken, maar niet perse piraten pakken hij verkleedt zich gedurende de show een aantal maal, dat hoort bij de show, stel je voor asl ie gewoon in zijn spijkerbroek opkwam dat wil toch niemand!

Dat is toch geen reden om hem belachelijk te maken, angus heeft toch ook zijn schoolpak aan......

Muzikaal zijn ze super, kan me niet voorstellen dat je platen als "death or glory", "black hand inn" en "masquerade (!!!! VETTE KEIHARDE SPEED METAL)" niet kan waarderen!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-05-2003 20:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 28 mei 2003 20:53 schreef enforcer het volgende:
ben ik het helemaal mee eens!

Ik ben geen mega Running Wild fan maar het is een van de beste duitse live bands en ze doen gen moment onder voor helloween of Rage!

Ze dragen nog steeds pakken, maar niet perse piraten pakken hij verkleedt zich gedurende de show een aantal maal, dat hoort bij de show, stel je voor asl ie gewoon in zijn spijkerbroek opkwam dat wil toch niemand!

Dat is toch geen reden om hem belachelijk te maken, angus heeft toch ook zijn schoolpak aan......

Muzikaal zijn ze super, kan me niet voorstellen dat je platen als "death or glory", "black hand inn" en "masquerade (!!!! VETTE KEIHARDE SPEED METAL)" niet kan waarderen!

ik heb die platen nog nooit gehoord. runnig wild is zo een band die ik eigenlijk genegeerd heb. maar ze staan nu op mijn "nog te beluisteren"lijst! en ach, het was vroeger eigenlijk traditie dat duiste bands werden afgezeken in de metal pers(mogelijke uitzondering was accept) . pas bij de derde kreator cd werden ze serieus genomen door de aardschok. nagenoeg alles wat uit amerika kwam werd heilig verklaard.

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 28-05-2003 21:08 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Precies en daarom zeg ik FUCK de aarsschok, en heb ik de Rock Hard genomen, major improvement staat ook nog veel meer "echte" (lees geen nu metal) in.

RW is echt de moeite waard ik ben eens een CD gaan luistern (masquerade) omdat die werd vergeleken met ManowaR in de aarsschok en ik ManowaR toen erg goed vond(kreeg overigens een 56).

Maar toen ik hem luisterde bleek al snel dat het weinig met manowar te maken had maar op die CD gewoon knalharde loepreine speed metal speelde!

Ze hebben zeker ook mindere platen gemaakt hoor maar echte slechte niet.
de zang op "port royal" is niet zo maar ach het gaat wel verder een topplaat in het heavy/speed genre, de eerste twee zijn rasechte NWoBHM platen HAHAHA kikke voor die tijd ook goed en klinken vet!

"Under Jolly Roger" is een "klassieker" maar vind ik een van de minere.
de echte toppers zijn "black hand inn","blazon ston", "death or glory", "pile of skulls" en "victory".

de laatste platen zijn OK, niet bijzonder, wel super geproduceerd, en ook wel lekker nummers, maar ze missen iets!

lekkere nummers oook, alleen de zang moet je effe aan wennen maar dat past er wel bij, is tenminste niet het 100ste castraat maar klinkt lekker rauw beethe NWoBHM.

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 28-05-2003 21:11]

bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 29-05-2003 10:38 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

jah zojuist st. anger van metallica.com gekeken en zag gistren t laatste stukje op mtv nou echt wel dattie cool is

yo yo wassup nigga bitches in da house

metal blade
Usericon van metal blade
Posted 29-05-2003 11:17 by metal blade Profiel van metal blade

Metallica rocks gewoon.. ook als er een album is die slechter is dan een andere,, dat is met iedere band zo..

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2003 11:18 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 29 mei 2003 11:17 schreef metal blade het volgende:
Metallica rocks gewoon.. ook als er een album is die slechter is dan een andere,, dat is met iedere band zo..

hmm ja, load en reload was gewoon goedkope zooi hoe je het ook went of keert. Kzal die st anger wel is aanhoren en dan kom ik terug

"This one is older than shit, heavier than time!"

chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 29-05-2003 19:07 by chrishetmetaalhoofd Profiel van chrishetmetaalhoofdhttp://www.error-band.tk

op www.metallica.com is nu de gehele videoclip van 'st. anger' te downloaden..kvind het lang niet zo slecht hoor!

www.error-band.tk - Melodic Death Metal

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 19:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Lekker snel jij

Ik vind het echt bagger

chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 29-05-2003 19:11 by chrishetmetaalhoofd Profiel van chrishetmetaalhoofdhttp://www.error-band.tk

achja...ik had samples enzo gehoord die waren zwaar kut, het zingen was echt VALS! maar dit kan er wel mee door zeker weten

www.error-band.tk - Melodic Death Metal

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 29-05-2003 19:16 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Nee het nummer is ineens beter geworden HAHAHAHAHA!

Ik vind het steeds belabberder gewoon een paar an elkaar geplakte riffs zonder kop en staart met veel nu metal appeal, jammer!

Het drumgeluid is helemaal om te huilen net als de zang, en dan zeggen ze dat Rock 'n Rolf een slechte zanger is!

james is altijd een goede slaggitarist geweest maar dit.......
En ook Kirk alhoewel hij geen wereldwonder is kon lekker soleren en had een apart geluid enjuist dat helemaal uit.

nee jongens maar geloof me binenn no time is het nieuwe album 4 keer platina, zo gaat het nu eenmaal!

als er geen metallica opgestaan had was het waarschijnlijk nooit aangeslagen...

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 29-05-2003 20:23 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

Ik ben het met je eens over die drumpartij, Hetfields stem is idd ook niet meer wat het geweest is. Maar dat wisten we al langer, eigenlijk had ik het wat "Thrashier" verwacht, beetje jammer... maarja, ik zal het album dan toch maar tegen die tijd aanschaffen (al is het alleen maar om hem in de kast te hebben)

Captain Winter War
OLD MAN'S CHILD en EMPALIGON kunnen echt samen.
Usericon van Captain Winter War
Posted 29-05-2003 20:27 by Captain Winter War Profiel van Captain Winter War

quote:
Op 29 mei 2003 20:23 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
Ik ben het met je eens over die drumpartij, Hetfields stem is idd ook niet meer wat het geweest is. Maar dat wisten we al langer, eigenlijk had ik het wat "Thrashier" verwacht, beetje jammer... maarja, ik zal het album dan toch maar tegen die tijd aanschaffen (al is het alleen maar om hem in de kast te hebben)

[Dit bericht is gewijzigd door Captain Winter War op 29-05-2003 20:27]

GODLESS NORTH buy it now.

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 29-05-2003 21:14 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 29 mei 2003 20:23 schreef Ellesar of Gondor het volgende:

je bent tenminste eerlijk!

Ik denk dat ze daarom nog zoveel platen verkopen, veel trouwe fans kopen toch alles al is het maar om de verzameling compleet te houden!

Maar toch is het aan de ene kant jammer, ik zou wel ens willen zien wat er gebeurde als ze geen reet meer verkochten!

Misschien dat het tij keert ik heb heel veel fans gehoord die tot nu to erg ontevreden zijn met wat ze gehoord hebben en het album niet kopen.

de laatste Slayer heft ook relatief slecht verkocht maar een kwart (net geen 200.000 in de US) van wat ze destijds van Divine Intervention hebben verkocht.
Heel veel metalbands zijn ingestort, Anthrax verkoopt ook geen reet meer terwijl ze van aatack of the killer A's en sound of white noise nog ruim over de 1.500.000 stuks verkochten verkopen ze nu nog geen 200.000 stuks van een album!

attila_de_hun
Posted 29-05-2003 21:21 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 mei 2003 21:14 schreef enforcer het volgende:
je bent tenminste eerlijk!

Ik denk dat ze daarom nog zoveel platen verkopen, veel trouwe fans kopen toch alles al is het maar om de verzameling compleet te houden!

Maar toch is het aan de ene kant jammer, ik zou wel ens willen zien wat er gebeurde als ze geen reet meer verkochten!

Misschien dat het tij keert ik heb heel veel fans gehoord die tot nu to erg ontevreden zijn met wat ze gehoord hebben en het album niet kopen.

de laatste Slayer heft ook relatief slecht verkocht maar een kwart (net geen 200.000 in de US) van wat ze destijds van Divine Intervention hebben verkocht.
Heel veel metalbands zijn ingestort, Anthrax verkoopt ook geen reet meer terwijl ze van aatack of the killer A's en sound of white noise nog ruim over de 1.500.000 stuks verkochten verkopen ze nu nog geen 200.000 stuks van een album!

ja dat komt omdat die bands eigenaardig redeneren. ze spelen niet meer wat ze het beste kunnen maar moeten "muzikaal groeien" en verwerken allemaal nutteloze moderne invloeden erin. zelfs het "nieuwe"publiek wil ze niet meer, dat heeft alleen bij metallica gewerkt. Ik weet bijna zeker dat als slayer "reign in blood II" en anthrax "among the living II" maken ze massa's cd's gaan verkopen.

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 29-05-2003 21:30 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Naam Judas Priest stel Halford komt terug en ze maken"painkiller II" wedden dat de Ahoy weer staat te loeien!

Van Anthrax weet ik hetniet zeker di zijn echt een beetje in de vergetelheid geraakt helaas, maar ik dank dat als Joey Beladonna weer terug zou keren (hebben ze geprobeerd een jaar of 2 geleden) ze tocvh een hoop CD's meer zouden verkopen mits de songs weer lijken op het oude materiaal.

metallica probeert gewoon in de mainstream te blijevn en daar bands als SOAD en Godsmack popie zijn proberen ze daar een graantj mee te pikken in plaats van die lui te laten zien hoe metal gespeeld moet worden gaan ze matige kopieen maken!

Maar ja ze zittn al zo ver in de hol van MTV en de mainstream media dat ze eigenlijk al niet meer stuk kunnen, er wordt zoveel geld gepompt in metallica dat hun albums bijna niet kunnen flppen, de singles worden blaiwgedraaid op MTV in elk blad van de aardschok tot de viva staan advertenties.

heel internet gonst van de geruchten iedereen wordt gekgemaakt met belachjelijke geruchten dat metallica terug naar de roots gaat!

allen het feit al dat alle threads waar de naam metallica in voorkomt zoveel replies krijgen zegt al genoeg!

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 29-05-2003 21:39 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

Metallica zal (denk ik) nooit teruggaan naar hun roots, nooit zullen ze meer het geluid kunnen voortbrengen als op bijvoorbeeld Kill 'em All, dat komt waarschijnlijk door: Het verlies van Cliff Burton, verschijning van Jason en nu de bassist van Suicidal Tend. niet dat die bassisten niet goed zijn/waren, maar ik denk dat de band veel invloed krijgt door bands die ze vaak horen (nu dus: nu-metal).

Ook had elk "Metallica-lid" evenveel recht op aansprak in de muziek die gemaakt word/werd. Daar komen we dus bij het bassisten probleem, ze speelden 3 verschillende stijlen, waardoor je muziek gewoon anders gaat klinken, erg jammer.

begrijp me niet verkeerd, ik ben een grote 'tallica fan. Maar vanaf Load is het gewoon C-R-A-P (oke live shit: binge & purge en S&M waren nog te pruimen, maar dat was ook uitmelken)

attila_de_hun
Posted 29-05-2003 22:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

weer wat metallica nieuws can Blabbermouth:

METALLICA's "St. Anger" will ship "well over" a million units ahead of its June 10 street date, according to Elektra Entertainment Group Exec. VP/GM Greg Thompson. "This release is a true event, and shows a tremendous amount of evolution and drama," he said in an official statement. "Those lucky enough to have heard it are blown away. It adds up to an exciting time for the quintessential rock band in the world to return to the marketplace with an epic record…I mean an Elektra record."

Elektra Chairman/CEO Sylvia Rhone added: "The members of METALLICA, individually and collectively, rank with the best musicians in the business. After 11 albums and 20 years, the anticipation for their new studio album has exceeded all our expectations. Whether you're talking catalog sales, radio, video or simply word of mouth, the demand has been unprecedented. It's been a textbook marketing plan, and even better, with all of the exposure, we've been able to secure the songs from online piracy...knock on wood. The fan who buys the new METALLICA record will own one of the best albums they've made in their 20-year history."

"St. Anger" marks the group's first studio album since 1997's "Reload". The band's 1999 disc, "S&M", recorded live with a symphony orchestra, has sold 2.5 million in the U.S.

Elektra VP Marketing Dana Brandwein said the band's fan base was targeted first, but the label intends to expand the promotional/marketing campaign from there: "While METALLICA fans are the most important thing to the band, they're just as committed to making new ones."

Added Thompson: "Every testosterone-charged male and a lot of women will be in record stores celebrating St. Anger's Day with 74 minutes of new songs and a [bonus] live DVD that will rock their balls off. Did I really say that?"

dat is het probllem met bands van zo een kaliber (en dan doel ik op grootte). ze verkopen toch wel, ook al nemen ze alleen maar boeren en scheten op. deels door de gelikte hype en propaganda en deels door die-hardfans die echt alles willen hebben verkoop is allang geen afspiegeling meer van het geboden kwaliteit, helaas.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2003 22:35 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

sjonge jonge, beste muziekanten. Laat me niet lache man, heb zat en dan ook ZAT beter gehoord, zelfs toen ze nog goede albums uitbrachten, het was altijd al simpel van structuur. Met zo'n press-release is het mij wel duidelijk, ze doen het wederom om geld en doen alsof deze release een mijlpaal in de metal geschiedenis zal worden. Ik moet er van huilen en lachen tegelijk

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 29-05-2003 22:41 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Muziek hoeft absollut niet technisch te zijn om goed te zijn in tegendeel zelfs de grootste hits allertijden zijn hele simpele liedjes!

Dus dat vind ik BS, maar dat neemt niet weg dat ik het nieuwe album niets vind!

maar niet om die reden, trouwesn MOP is niet zo makkelijk te spelen geloof me!

zeker niet op die strakke manier, Kikke plaat is dat ik blijf erbij JAMMER!

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2003 22:43 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 29 mei 2003 22:41 schreef enforcer het volgende:
Muziek hoeft absollut niet technisch te zijn om goed te zijn in tegendeel zelfs de grootste hits allertijden zijn hele simpele liedjes!

Dus dat vind ik BS, maar dat neemt niet weg dat ik het nieuwe album niets vind!

maar niet om die reden, trouwesn MOP is niet zo makkelijk te spelen geloof me!

zeker niet op die strakke manier, Kikke plaat is dat ik blijf erbij JAMMER!

Hits, je zegt het zelf al, wat goed verkoopt. Makkelijke hoorbare nummers, nee geef mij maar technische nummers, meer inhoudt en het vraagt ook zeker meer van de muzikant om het te kunnen spelen!

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 29-05-2003 22:49 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

jamaar blijkbaar spreeks dat dus minder mensen aan, je moet niet neerkijken op mensen die goede liedjes kunnen schrijven!

Veel technisceh bands gaan tenondr aan hun egotripper muziek, dat verkoopt gewoon niet en is vaak ook nauwelijks aan te horen!

Een uitzondering is Coroner geweldig, maar ja dat verkocht ook niet!

En techniek hoeft niet gelijk te staan aan INHOUD in tegendeel!

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2003 22:51 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

ben ik het niet mee eens. Het mooie ervan is juist doordat het zo technisch is, toch een samenhangend en goed lopent nummer te maken. Voorbeeld mag wel cryptopsy zijn, verkoopt misschien slecht, maar is velen malen beter dan een metallica ooit is geweest, vakmanschap is meesterschap. Verkopen zijn geen maatstaven in de muziek wereld, dus dat is geen argument!

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 29-05-2003 22:54 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Cryptopsy zal nooit voor de metal betekenen wat metallica betekend heeft en is dus lang zo relevant niet ondanks dat het goede muzikanten zijn!

Ik ben helemaal geen aanhanger van de nieuwe metallica in tegendeel, maar ge me niet vertellen dat cryptopsy beter is dan metallica, verwar betere muzikant niet met betere muziek/songs!

Ik kan best naar cryptopsy luistren hoor geinige band, maar je moet het wel in perspectief zien, ze mogen de schonen van bijvoorbeeld VENOM nog niet eesn likken, en ik denk dat ze daar zelf net zo over denken!

Maar dat het wereld muzikanten zijn ben ik met je eens!

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2003 22:57 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 29 mei 2003 22:54 schreef enforcer het volgende:
Cryptopsy zal nooit voor de metal betekenen wat metallica betekend heeft en is dus lang zo relevant niet ondanks dat het goede muzikanten zijn!

Ik ben helemaal geen aanhanger van de nieuwe metallica in tegendeel, maar ge me niet vertellen dat cryptopsy beter is dan metallica, verwar betere muzikant niet met betere muziek/songs!

Ik kan best naar cryptopsy luistren hoor geinige band, maar je moet het wel in perspectief zien, ze mogen de schonen van bijvoorbeeld VENOM nog niet eesn likken, en ik denk dat ze daar zelf net zo over denken!

Maar dat het wereld muzikanten zijn ben ik met je eens!

Jij kan de songs wel niet beter vinden, maar ik vind de songs VEEELEN malen beter, ik heb de platen van cryptopsy wit gedraaid, datzelfde kan ik toch niet van metallica zeggen. De meerderheid mag het beter vinden, maar dat is juist het hele euvel met technische muziek. Je moet er de tijd voor nemen en je moet het nog is kunnen begrijpen.
En dat zijn er slechts weinig.

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 29-05-2003 23:06 by enforcer Profiel van enforcerhttp://www.enforcer-metal.com

Begrijp je dat dat een beetje arrogant overkomt alsof al die anderen er de tijd neit voor nemen, het inzicht cq intellect niet hebben.........jij gel;ijk hebt en die miljoenen anderen niet!

Nee zo werkt dat niet, het maakt mij niet uit hoor dat jij cryptopsy beter vind, ik vind metallica op het ogenblik ook geen knip voor hun neus waard!

MAAR dat jij het beter vind hoeft nit te zeggen dat het zo is!
999 van de 1000 zullen metallica beter vinden en de mening 999 zijn gelijkwaardig aan die van jou!

Ik vind AC/DC persoionlijk veel beter dan cryptopsy ook zo'n stelling!

Ik meen toch aardig wat van muziek te weten maar geloof me dat "trapped under ice" me meer doet dan het hele repertoire van Cryptopsy, gewoon omdat het een weergaloos nummer is

HAHAHAH wie had dat gedacht ik st metallica hier te "verdedigen"!

Hey effe goeei vrienden ik heb alle respct voor het feit dat jij cryptopsy beter vind, maar ja dat is een heel klein bandje dat jij toevallig erg goed vind.

Zo heb ik er wel 100, bands die niemand kent en ik geweldiog vind misschien nog veel obscuurder dan cryptopsy, niemand heeft een idee waar ik het over hab als ik er over begin terwijl ik honmderduit zou kunnen praten waarom het zo goed wat er zo goed aan is ed!

Maar dat is helaas vaak als praten tegen eenbetonnen muur, en dan moet ik toch wer erkennen dat "ace of spades" tochwel een hele grote klassieker is en dat veel bands daar gewoon niet eens mee vergeleken kunnen worden zo'n song schrijf je niet zomeer.

al die miljonen mensen op de wereld die alle woorden zo uit hun hoofd kennen in elke hardrockkroeg in elk land draaien ze die platen na 25 jaar nog steeds!

dat bedoel ik!

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com