IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Eten en of koken [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-06-2010 11:12 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Gister weer quiche gemaakt.

Deeg: 200 gr gezeefde bloem
100 gr zachte boter
2 eieren

Kneden tot een mooie bal, uitrollen en in springvorm draperen.

Vulling:
spekjes/hamreepjes
zwammen
diepvries spinazie

Vervolgens kluts je 7 eieren met 200 ml melk en (demi) crème fraîche en wat zout en peper en dat donder je er als laatste bovenop in de springvorm.
Vervolgens moet het hele zaakje een minuut of 45 in de oven op 210 graden.

Daarbij had ik nog een witlof salade.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-06-2010 11:18 by Silence Profiel van Silence

Ik had laatst ergens een pesto cuiche met reepjes kipfilet erin. Die was lekker! Zodra er hier een oven staat ga ik dat zeker proberen na te maken.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 30-06-2010 17:59 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Zometeen maaltijd salade in elkaar knutselen met gerookte kip en Scampi (whoohoo, meneer Mottigh lust die wel!)
Ben benieuwd of het wat gaat worden.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-06-2010 21:15 by Silence Profiel van Silence

Voor m'n verjaardagsfamilie iets op vrijdag heeft m'n moeder 3 hartige taarten gebakken, spinazie met blauwe kaas en champignons, tomaten, champigons en nog iets en als laatste kipreepjes met asperge stokjes en nog iets.
Zelf 2 soorten koude pasta salade maken, een met kipreepjes, de ander met feta. Dan nog pan zelfgemaakte tomatensoep & groenten of kippensoep. Verder stokbrood en lekker beleg, nu al wel zin in.


herrie
Usericon van herrie
Posted 30-06-2010 21:18 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 30 juni 2010 21:15 schreef Silence het volgende:
Voor m'n verjaardagsfamilie iets op vrijdag heeft m'n moeder 3 hartige taarten gebakken, spinazie met blauwe kaas en champignons, tomaten, champigons en nog iets en als laatste kipreepjes met asperge stokjes en nog iets.

jammer van die kip... voor de rest

Zelf 2 soorten koude pasta salade maken, een met kipreepjes, de ander met feta. Dan nog pan zelfgemaakte tomatensoep & groenten of kippensoep. Verder stokbrood en lekker beleg, nu al wel zin in.


idem dito! - kip =


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-07-2010 16:58 by Forever After Profiel van Forever After

Chili


 


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-07-2010 5:43 by Nimbus Profiel van Nimbus

Is er iemand die weet van een kookboek voor op reis; makkelijk, snel, voedzaam, lekker, etc.
Streekgebonden is helemaal leuk.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-07-2010 6:21 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 1 juli 2010 16:58 schreef Forever After het volgende:
Chili
An sich uberlekker ja, alleen die smerige bonen.
Ik kan niet tegen voedsel met een 'melige' structuur...
Ow en epic smelly farts.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-07-2010 6:27 by Nimbus Profiel van Nimbus

Linzensoep is helemaal erg wat dat aangaat.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-07-2010 19:05 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Retemakkelijk, maar belachelijk lekker:

Ovenschotel halfvol gooien met gesnipperde ui, bosuitjes, champignons, wat gebakken spekjes, paar kerstomaatjes.. Dan 2 varkenshaasjes in een pan even op hoog vuur dichtschroeien, kruiden en op de ovenschotel leggen. 20 á 30 minuten in de oven op 180 graden en yummmmmmmmmmmmmmmmmmm


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-07-2010 19:12 by Silence Profiel van Silence

Net weer een curry gegeten, mm wat lekker!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 06-07-2010 20:53 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Ik moet een wok hebben... Heb last van RRS (Repetive Recipy Syndrome).



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-07-2010 21:42 by bastianus Profiel van bastianus

De afgelopen week op vakantie geweest in Bretagne. Haast alleen maar gebarbeknoeid, en hoe! Alleen maar vissen en garnalen die we ter plekke spartelvers bij de haven kochten (fileren ftw!), vlees wat bij de plaatselijke leveranciers vandaan kwam, gecombineerd met stokbrood van de plaatselijke bakker en sla en geitenkaasjes van de versmarkt in Roscoff. Dit alles gecombineerd met de nodige flesjes Kronenbourg en plaatselijke wijnen uiteraard. Lang geleden dat ik zo veel en lekker gegeten en gedronken heb!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-07-2010 11:00 by Silence Profiel van Silence

Vanavond lekker simpel stokbrood met zelfgemaakte knoflooksaus en pepersausje. Verder kipspiesjes met groente en misschien nog iets op de barbecue gooien.

Knoflooksaus gemaakt, 4 flinke of 5 kleinere eetlepels yoghurtmayo, flinke theelepel ketchup, kleine theelepel mosterd, 4 (uit de kluiten gegroeide) geperste tenen knoflook, eetlepel bieslook, eetlepel peterselie, beetje tabasco en een theelepel suiker. Pittig zoete knoflook, hij smaakt lekker.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 08-07-2010 15:38]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 16-07-2010 17:57 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Morgen lekker koken voor vrienden:

Krieltjes (van eigen tuin ja..) gemarineerd in knoflookolie en kruidenboter, met een varkenshaasje in katenspek, daarbij gevulde courgette op een bedje van rode bieten en rode sla... Jammie....


spelfout weggehaald...


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 18:41 by Silence Profiel van Silence

Vanavond tagiatella met een Ui-knoflook-japaleno pepers-tomaten-tonijn saus. Het ruikt in ieder geval lekker, nog even wachten tot MH thuis is.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2010 18:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Pasgeleden met een oud-ZMer zelf zwezerik gemaakt. Wat was dat verdomd goed gelukt!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-07-2010 18:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zelf uit het kalf geplukt?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2010 18:52 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Nee, uit een koter in de speeltuin.

Nee, niet zelf geslacht. wel zelf schoongemaakt. Maar dat doe je na het blancheren en pocheren; Dus tijdens het bereidings/kookproces.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-07-2010 18:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah ik zie dat het ook aardig wat voorbereiding nodig heeft. Raar stukje vlees, ooit maar eens proberen, sowieso moet ik maar wat meer orgaanvlees gaan proberen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-07-2010 19:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

De handelingen op zich vallen mee. Je moet alleen wel een paar uur thuis zijn. Maar goed, dan kun je de afwas doen, opruimen, andere gerechten maken of voorbereiden of F5en op ZM.

Momenteel in de zwezerik mijn persoonlijke favoriet. Maar ik vind orgaanvlees sowieso wel lekker.
'kHeb een paar maanden geleden hier een gemakkelijke bereidingswijze voor een lekker hapje kippenlever met gecarameliseerde ui en spek gepost.

Woensdag in Utrecht bij een mij nog onbekend restaurant, als het goed is, wat orgaanvlees prikken. En het staat op de planning om in september, met dezelfde oud-ZMer waar ik hier boven al naar refereerde, lamshersensoep te maken.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 19-07-2010 22:58 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Dat, klinkt echt bizar to be honest. Ben benieuwd wat je er van vind!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2010 13:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 juli 2010 19:04 schreef kwelgeest het volgende:
De handelingen op zich vallen mee. Je moet alleen wel een paar uur thuis zijn. Maar goed, dan kun je de afwas doen, opruimen, andere gerechten maken of voorbereiden of F5en op ZM.

Momenteel in de zwezerik mijn persoonlijke favoriet. Maar ik vind orgaanvlees sowieso wel lekker.
'kHeb een paar maanden geleden hier een gemakkelijke bereidingswijze voor een lekker hapje kippenlever met gecarameliseerde ui en spek gepost.

Woensdag in Utrecht bij een mij nog onbekend restaurant, als het goed is, wat orgaanvlees prikken. En het staat op de planning om in september, met dezelfde oud-ZMer waar ik hier boven al naar refereerde, lamshersensoep te maken.
Gebakken lever met ui en spek is echt ultiem. Ik wil nog wel een keer haggis proberen, dat lijkt me ook lekker.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 21-07-2010 13:48 by Brent_ Profiel van Brent_

Gisteren geniaal lekkere pasta gemaakt, zag het recept liggen bij de Albert Hein en iets anders gemaakt maar was goed te pruimen.

Eerst een uitje bakken, dan wat spekjes (niet teveel) erbij en Provençaalse runderreepjes. Vervolgens dat apart zetten en een pak diepvries franse roerbakgroenten even wokken, daarna het vlees/ui er weer bij en wat knoflook en peper en een klein blikje tomaten puree. Dit serveren op verse tortellini's (die nu in de aanbieding zijn!) van de AH.

Redelijk makkelijke maaltijd om te maken maar het was erg goed te pruimen!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2010 15:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 juli 2010 13:48 schreef Brent_ het volgende:
Gisteren geniaal lekkere pasta gemaakt, zag het recept liggen bij de Albert Hein en iets anders gemaakt maar was goed te pruimen.

Eerst een uitje bakken, dan wat spekjes (niet teveel) erbij en Provençaalse runderreepjes. Vervolgens dat apart zetten en een pak diepvries franse roerbakgroenten even wokken, daarna het vlees/ui er weer bij en wat knoflook en peper en een klein blikje tomaten puree. Dit serveren op verse tortellini's (die nu in de aanbieding zijn!) van de AH.

Redelijk makkelijke maaltijd om te maken maar het was erg goed te pruimen!
De Appie Heijn heeft sowieso goede recepten vaak. Leuke basisdingen, en je kan altijd zaken naar eigen smaak toevoegen. B.v. gisteren een Mexicaanse maaltijdsalade uit Allerhande gemaakt, maar dan met cajunkruiden i.p.v. de kruiden uit het recept.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen