![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Oven-bolletjes? ![]() |
|
ja, hoe noem je zoiets... bolletjeskroketten? signature ![]() |
|
Aaah... ja! ![]() |
|
omdat er friet werd gehaald. Heeft 1,5 uur geduurd ![]() [/zachteG] ![]() |
|
Ik heb ook wel eens zo lang op shoarma zitten wachten. Waardeloos ja. ![]() |
|
quote:Jullie lmbo's ook, denke dat vlaamse frieten ook uit Vlaanderen moeten komen tsk tsk ![]() |
|
Terwijl ze net zo goed uit de anus van Jenje kunnen komen. ![]() Niet grappig, ik weet het. ![]() ![]() |
|
quote: Nope, dan had het waarschijnlijk maar een uurtje geduurd ![]() [/zachteG] ![]() |
|
quote:Tomtom wijst de verkeerde kant op .. ![]() |
|
Gisteravond gemaakt, zometeen wat over is ![]() Simpel, snel, koud en lekkerrrrr: tortilla's met avocado en gerookte kip. snij avocado, komkommer en gerookte kip in stukken en meng er flink wat (1:1) mayo en crème fraîche doorheen met knoflookpoeder + peper. In de wrap rollen en klaar ![]() de verhoudingen moet je zelf maar uitproberen. Ik had voor 1 bakje gerookte kip 2 kleinere avocado en 1/2 komkommer, 1 potje crème fraiche en ongeveer evenveel mayo. En uiteraard veel knoflook en peper ![]() [/zachteG] ![]() |
|
Gisteren een pilav gemaakt, soort van risotto met veel paprika en tomaat. Rode ui, knoflook en een peper fruiten, daar kastanjechampignons en rode/gele paprika's bij. Goed bakken, dan 400 gram risottorijst erbij. Eén minuutje meebakken, dan een steek boter erdoor en zoveel bouillon overheen gieten dat alles 1 cm ofzo onder staat. Gedurende een kwartiertje laten borrelen, bouillon aanvullen wanneer nodig. Als de rijst goed is er vier, in stukken gesneden, tomaten, geroosterde pijnboompitten en verse koriander doorheen scheppen. Serveren met geraspte oude kaas. You have time. You are doing fine. ![]() |
|
Vanavond ga ik spersieboontjes gerold in katenspek maken, aardappelpuree met rode pesto en een boerenschnitzel met zelf gefabriceerde champignonsaus en de uitjes, champignons en spekjes uiteraard niet te vergeten daar weer bovenop! ![]() ![]() |
|
Foto'tjes van wat eten dat ik een week of twee geleden gemaakt heb. De paté: ![]() Uienkonfijt voor bij de paté: ![]() ![]() Zwezerik: ![]() ![]() ![]() Ribeye: ![]() ![]() ![]() ![]() Twee gangen dessert: ![]() ![]() Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
alles ziet er zeer lekker uit, behalve dat roze geval ![]() signature ![]() |
|
quote:Frambozenbavarois. ![]() Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Ik vind alleen dat roze geval er lekker uitzien. ![]() ![]() |
|
quote: BWAKKES ![]() signature ![]() |
|
Vanavond wil ik een stofpotje maken met een runderlap. Maar, vorige keer was dat ding hartstikke taai, terwijl hij echt lang gesudderd had. Hebben jullie tips? Vorige keer was het met rode wijn, laurier vele kruiden, knoflook, ui, wortel, cherrytomaatjes en weet ik veel wat nog meer. Andere vormen (als in curry's) zijn ook welkom. ![]() ![]() |
|
Iets zuurs als azijn toevoegen, daar wordt het zachter van. En een goed rood stuk vlees uitzoeken. En goed onder het vocht zetten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Gewoon beter vlees. Bij mij zijn de stoofjes altijd mals. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Nou ben ik geen echte kenner maar ik weet wel van enkele dingen waar je rekening mee kunt houden: - het vlees: het beste kan je runder/riblappen gebruiken die wat met vet doorregen zijn. Dat vet houdt het mals en sappig. Je hebt ook magere runderlappen, zonder vet. Die worden wat sneller taai. Je hebt ook sukadelappen, die hebben volgens mij door het midden zo'n groot hard stuk vet en zijn verder niet doorregen. Goed doorregen riblappen dus, en het vet niet ervanaf snijden. - de bereiding: vaak kan je het vlees even van tevoren "aanbraden". Dat moet wel met beleid: het moet op hoge temperatuur zodat er niet teveel vocht uitloopt en het vlees een mooi korstje krijgt. En het moet met niet teveel vlees tegelijk, het mag best in een paar porties. Anders koelt de pan te snel af en duurt het bakken te lang. Let daarnaast op dat het vlees goed onder water staat en laat het sudderen met het deksel op de pan. Dan kan het water via de bovenkant van het deksel weer op het vlees druipen. - de voorbereiding: bastianus' tip van de azijn is een goede. Maar pas wel op dat de smaak niet gaat overheersen. De azijntip deed me denken aan "zuurvlees", een erg lekker stoofvlees-gerecht op z'n limburgs, met onder andere ontbijtkoek, appelstroop en een nachtje marineren in de azijn. Zie ook: http://www.dekooktips.com/recepten/zuur-vl.htm Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Bedankt. ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Epic! Erg smakelijk. Vraag voor de (Thaise)curry experts, mits die aanwezig zijn: een tip waar ik vers(!) Kaffir blad kan krijgen? Ik, Wil Schuurman ![]() |
|
In Thailand? ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |