|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
|
|
quote:Damn, dat recept ga ik ook eens bestuderen. Meer van dit! I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Viscurry is sowieso erg lekker. |
|
Toch klinkt het niet zo heel lekker! |
|
Zeker waar, het is dat hem M. is! |
|
Morgen voor het eerst pompoensoep maken (een niet vegetarische overigens) Nog geen idee hoe ik het ga doen zoals altijd, dat vogel ik al kokende wel uit. Dit gaat er iig in: -Pompoen (duh) geroosterd, denk ik, nog niet helemaal uit -Wortel -Soepvlees -Geroosterde? paprika -Bosuitje -Klein zakje soepgroentes -Geroosterde? knofloof -Gember -Creme fraiche/kokosmelk. Zit nog te twijfelen over wat het lekkerst gaat zijn -Kruiden [Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 01-11-2010 19:48] Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
Ik heb ooit 1 keer pompoensoep op. Was goed te doen. Moet het zelf ook eens een keertje in elkaar flanzen. |
|
Volgende keer toch maar geen 3 speklappen. |
|
quote: Ik heb pompoensoep ook al eens gegeten bij vegetarische schoonloeder, was goed te eten. Zelf ook al eens gebruikt als onderdeel van een groentesoep, was ook geslaagd. Dus ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
Fijn spaghetti gedaan was even geleden! |
|
Gisteren zeer simpel, maar zalig gegeten... Ovenschotel volgooien met van allerlei groenten (of wat je eigenlijk ook maar lekker vind) in blokjes/reepjes. Gisteren waren het een courgette, 2 tomaten, een rode en een normale ui, champignons en gebakken spekjes. Het geheel overgoten met een champignon-sausje. Hierna 2 varkenshazen in medaillons gesneden, even op hoog vuur aangebakken, gekruid en bovenop de schotel gelegd. Half uurtje in de oven op +- 180 graden en van happenstein! Godverdomme wat lekker, en vrij simpel in elkaar te draaien... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Wil weer eens Beef Wellington maken. Wellicht deze keer de klassieke versie met ossenhaas, foie gras (of een andere leverpastei) en paddenstoelen. Is ongelofelijk lekker maar helaas niet het allermakkelijkste gerecht. Heb het een keer geprobeerd en toen was de garing van de ossenhaas uitstekend, maar met een beetje pech laat je in de oven 50 euro aan vlees te ver doorslaan. |
|
quote:Drie maar? Watje. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Wel een klassieker, doch met een onvermijdelijke brasserie 1973 in Bunnik- feel. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Vind je dat echt? Valt enorm mee bij dit gerecht vind ik. Sommige klassiekers kunnen altijd en zullen altijd blijven kunnen. Niet in de laatste plaats omdat de basis/het principe van dit gerecht eindeloos veel mogelijkheden tot variatie biedt. Eergisteren nog tonijn met hüttenkäse als vulling gebruikt, was ook erg lekker. |
|
quote: Je hebt gelijk; ik moest er gewoon aan denken, aangezien ik pas een kaart met Beef Wellington zag, naast de 1968 klassieker "Tong Picasso". Ik, Wil Schuurman |
|
|
|
quote:Valt wel mee toch? Pasgeleden een budgetversie hierop gemaakt. Goed te doen, niet erg moeilijk. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ha, koken. Gisteren gado gado, vandaag iets in de wok (oesterzwammen, sugar snaps, paprika, taugé en vis). Ik hou van oosters. Mijn echtgenote houdt van Hollandse kost. Ik vind Hollandse kost vreselijke prak. Overmorgen een heerlijke salade van veldsla, tuinboontjes (uit blik), citroensap, Hollandse* garnalen en tuinkers. Super lekker. * is geen 'H-kost'. Uit eten het liefst bij de Thai of een prettige mediterrane tent. En meestal vis. Vis vs. vlees = 6,5-3,5 Ja hoor... |
|
quote: Moeilijk in die zin dat de niet (goed) kunt peilen hoe de garing van het vlees is, wat bij ossenhaas natuurlijk wel cruciaal is. Mooi filmpje over het maken ervan, overigens. [Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 02-11-2010 15:16] |
|
quote:Is zo'n thermometer dan geen optie? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ja, zo'n kerntemperatuurmeter (lange naald) kost geen drol, en is handig als je de cuisson van je product wilt bijhouden. Krijg je mooi stuk vlees. Op internet zijn er diverse (tegenstrijdige) websites over perfecte garing, temperatuur, tijd etc. Ik, Wil Schuurman |
|
quote:Wanneer maak jij een online filmpje over het garen van vlees? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Ja, jammer dat die slow-cook benadering van dat mooie stuk kalf niet geregistreerd is ("The veal crematorium"). Ik, Wil Schuurman |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |