|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
oeh weer tijd voor een frituurpan hier laatst een kilo megaverse riblappen met wat peper en wat sjalotjes aangebakken, in novenschaal gedaan, ingesmeerd met honing en mosterd en 2 uurtjes laten sufferen. Ff geproefd, was lekker! Volgende dag oven aangezet met die schaal dr nog in, hop, verbrand. Gr. Binnenin was nog wel lekker gelukkig. [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 30-11-2010 18:56] |
|
quote:Lekker. Face The Slayer |
|
Vandaag een eerste poging tot truffels maken, goddomme, loop mooi te kloten met de verhoudingen. Eerst te hard, toen te zacht: nu zou het goed moeten zijn. Nog even laten rusten in de koelkast, dan balletjes van draaien en er wat leuks mee doen. |
|
Kipburgers en soort van spareribs, alleen dan zonder bot. Genialer (en met minder afwas) kan het haast niet |
|
??? |
|
quote: Die ja |
|
Is dat dan ook echt een sparerib zonder bot os is het weer zo'n gehakseld vleesproduct in de vorm van spareribs? Je moeder. |
|
Vandaag voor het eerst in mn leven een appelbol gegeten, damn da's lekker! Denk dat ik dat ook maar es ga maken voor de kerst! edit: quote: daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. [Dit bericht is gewijzigd door BlackSun op 30-11-2010 22:57] in my world everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies..! |
|
kloenkloenk |
|
quote: Dat laatste. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Oke, ik pas. Je moeder. |
|
Laatst een frutti di mare pasta gemaakt met deense blauwe kaas en cherry tomaatjes, was erg lekker al zeg ik het zelf Against God and Government |
|
quote: Vertel! Wat voor truffels? Ingrediënten etc? Truffels Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
Eerst een eetlepel of 5 el verse slagroom, en 3 el melk in een pannetje opgewarmd, daar 150 gram witte chocolade in gedaan, en een klein snufje vanille suiker. Toen dat gesmolten was een flinke scheut likeur 43 er doorheen. 3 uur hard laten worden in de koelkast, daarna pure chocolade gesmolten, en het daar doorheen gerold. Er overheen wat hagelslagjes. Ze zijn echt heel lekker. Vandaag pure chocolade met room en whisky, die dan door gesmolten witte chocolade en wat cacao halen. Jummm! [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 02-12-2010 12:58] |
|
quote:Klinkt als iets voor de vrouw hier. Vanavond hutspot met speklappen hier, hoera voor winterkost. Van het weekend maar weer eens wat fancy spul uit mijn Franse kookboek proberen, boeuf bourgignon denk ik. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Zelfs Chris vindt ze lekker, en dat zegt wat. Hij is niet zo'n chocolade fan. |
|
quote: Klinkt lekker! Ik heb vroeger truckladingen aan ijstruffels gemaakt (oude baan in restaurant) Die waren ook goed te kanen. Au bain marie een mengsel van melkchoco en zonnebloem olie smelten, verhouding weet ik even niet meer uit mijn hoofd. De zonnebloem zorgt ervoor dat de chocola niet te snel stolt (teveel ervan mislukt je truffel dan weer ) In t restaurant hadden we vanille roomijs uit plastic cups, maar dat kan je zelf ook goed maken. Gewoon zorgen dat je bolletje een platte onderkant krijgt. Vanille ijs moet goed hard zijn. Die dompel je dan 1 voor 1 in je chocosaus en dump je daarna in een bak cacao. Even goed bedekken en erweer uitvissen als de choco een beetje gestold is. Daarna weer opvriezen. Opdienen: Zigzag met vruchtencoulis over het bord. Plaats in het midden een dikke dot slagroom en zet daar 3 truffels tegenaan. Mindblaadje op de room, wat poedersuiker over het geheel en klaar. Dat was het kerst dessert 5 jaar geleden. Heb iets van 5000 van die krengen gemaakt toen ter tijd. Dagen later kwam de cacao nog steeds uit je oren. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
^ in my world everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies..! |
|
Klinkt heerlijk! Dat ga ik ook maar eens proberen. Maar dan wel in Utrecht, hier hebben we maar een mini vriezer. |
|
Ik ga dit topic in de gaten houden! Ik weet nu al 3 dingen die ik met de kerst ga -proberen- te maken in my world everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies..! |
|
quote:Boeuf was geweldig! Kilo in stukjes gesneden riblap twee uur met twee uien in ringen en een winterwortel en drie tenen knoflook laten marineren in wijn. Na twee uur in tien minuten gerookte spekreepjes uitbakken. Spekjes uit de pan, en in het spekvet de stukjes droog gedepte, gemarineerde riblap bruin bakken. Dan vijf minuten de gemarineerde groenten meebakken. Daarna wat tomatenpuree erbij, de marinade en de spekjes erbij en alles aan de kook brengen. Bouquet garni erbij, en twee en een half uur laten stoven. Dan champignons, ongeveer 250 gram en zilveruitjes een half uur mee stoven. Bestrooien met peterselie en opdienen met stokbrood. Bouquet eruit halen voor opdienen natuurlijk. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Gisteren mosterdsoep met spekjes. Zelf uit de zak gehaald en opgewarmd. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote:Yech, toch niet die van Unox? Niet te vrete. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
vandaag pizzadag met vrienden ik bak er mis en plat staat klaar 7 soorten kaas, allemaal verschillende groenten, 4 soorten vlees en 3 soorten vis [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-12-2010 12:03] signature |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |