|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Da's toch typisch iets voor rundvlees? |
|
Nee, zo'n stoofpotje zou juist heel mals moeten zijn. Ik nie snap. |
|
1/3e fles wijn en een scheutje (wijn)azijn. |
|
meer wijn der in zou ik zeggen! lading zilveruitjes doet de truuk ook wel Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
Ik ga binnenkort eens een keertje Irish Stew maken denk ik. Kijken of dat wat is. |
|
Nog wat extra wijn erbij + de groente zitten er nu in. Het is al een stuk malser, maar nog niet mals genoeg, dus we laten het rustig verder pruttelen. Zou een paar druppels citroen of wat extra azijn de smaak verpesten? |
|
Het gaat om de tijd. Minimaal zo'n 4 uur pruttelen, dan krijg je draadjesvlees. Is dat de bedoeling? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Zo, kipfilet van ongeveer 220 gram doorgesneden en aangebakken. Gekruid met een laag zwarte peper aan één kant en wat zout. lekker simpel. Vervolgens ernaast schouderham met zout opbakken tot het lekker knapperig is. Daarna als de kip krokant is en aardig richting gaar begint te gaan een laag brie eroverheen en die gebakken ham erover en hoppa. Lekker! Je moeder. |
|
quote: Het vlees niet van te voren zouten, dat onttrekt vocht eraan. Daarnaast is niet al het vlees geschikt voor stoven. Het heeft te maken met o.a. spier- en vetgehaltes enzo. |
|
Ok, niet meer zouten staat genoteerd. Het kookt nu 3 uur en een beetje, en word steeds malser, over een half uurtje is het hopelijk wel goed. |
|
En? En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Hij was toch lekker. Vooral de groente kwamen erg goed uit, smaak was goed, vlees wel iets taai-ig, maar het viel erg mee! |
|
quote: Machtig lekker ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote:Mijn ervaring met stoofvlees is dat je je niks aan moet trekken van de tijden die voor het stoven staan. Je kan er soms gerust een of twee uur extra bij tellen. En vocht als wijn of azijn blijven toevoegen tussendoor. Maar in elk geval, het ene lapje vlees is beslist het andere niet. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Voor strakkies in de roomboter gebakken tonijnsteak met tagliatelle en een basilicumsaus. Eenvoudig te bereiden doch ontzettend |
|
Tonijnsteak De hapjes van gister vielen goed in de smaak. T was al op voordat ik zelf wat kon pakken K had spiesjes met cherry tomaatjes, bolletjes mozzarella en basilicum met een dressing van balsamicoazijn. Omelet rolletjes met prei, paprika, kaas en peterselie Tortilla chips met guacamole en komijnekaas Volgens mij was het allemaal lekker. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote: Klopt. Tis ook erg belangrijk dat het vlees niet bovenop het vocht ligt, maar ondergedompeld. Des te langer sudderen, des te beter. Maar mooi dat het iig wel lekker was. Binnenkort ook maar weer eens 2 kilo halen en dan na bereiding in porties invriezen. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Ik heb stoofvlees laatst een hele dag op een ouderwetsch petroliumstel laten pruttelen. Boterzacht vlees! |
|
Van het weekend nog een poging. Nu ook aan het koken. Eerst in een pannetje uitje en knoflook gefruit, daar tomaat in blokjes, wortel in blokjes en wat bieslook en verse peper. Kort bakken, daarna een groente-bouilon erbij. Als het kookt een Madame Jeanette peper erbij. NIET gesneden, en hij mag niet kapot. Zo gaat de smaak er in, maar niet de pittigheid. Na een tijdje (ik denk een half uurtje) pruttelen, alles de staafmixer in + een paar theelepels crème fraiche. Wij hebben er ook 2 Mme Jeanettes doorheen. Ondertussen de kip kort aanbakken. En rijst koken. Na het mixen gaat de saus terug de (stoof)pan in, kip erbij, en lekker laten pruttelen. Laatste paar minuutjes een blokjes rode paprika en in ringetjes gesneden bosui er bij. Het ruikt erg goed. |
|
Sounds nice.Enjoy. Hier ook maar wat in elkaar gooien na een ongelooflijke hoeren dag. Zoveelste mentalkloon. |
|
Dus je kookt 1 madame jeanette heel mee om te voorkomen dat de hitte van de MJ in het prutje komt maar daarna mix je er 2 doorheen? |
|
Opwarmpasta. Denk dat ik die hamlappen maar in de vriezer donder. |
|
quote: Haha, dat was meer een tip voor de mensen die het niet heel heet willen. |
|
quote: Ah ok. Ik vond het nogal tegenstrijdig. Ik heb geen idee wat ik me bij MJ voor moet stellen qua heetheid. Als in nog nooit aangeschaft en door het eten geknikkerd. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |