|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ja je wordt er wel een beetje ziek van, voor een paar dagen... On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Ik heb dit hele verhaal van pagina 1 af aan gelezen. Ik verbaas me over de domme houding van sommige vrouwen in dit geheel. De pil slikken is niet alleen maar tegen zwangerschap. Het is ook voor grootschalige vervuiling van de natuur. Alle hormonen pies je namelijk zo weer uit. Er zijn genoeg andere anticonceptiemiddelen die heel wat minder hormonen bevatten. Mannen zijn de laatste jaren ook dankzij vervuild water minder zaadcellen gaan produceren. Ook het verhaal van meisjes van 13 die sex hebben wordt overdreven. Vaak (meestal) gaat het hier over de eerste keer. Je hoeft dan niet meteen elke week sex te hebben! Dus is er ook geen behoefte aan de pil als anticonceptie. En zeker als je zo jong bent is een condoom de beste oplossing. Het aantal besmettingen met SOA is enorm toegenomen. Zeker dankzij de pil, want: 'Ach, ik wordt toch niet zwanger." Maar goed. Het ging hier later over het ziekenfonds pakket. De pil moet er inderdaad gewoon uit. Huisartsen geven toch een medische indicatie als dat wel vergoed blijft. Dan is het eind zowiezo zoek. De kosten van de pil kan je ook opvangen door ander/ goedkoper maandverband/ tampons/ bloedopvangers te kopen. Daar gaat pas veel geld in zitten! (en vervuiling, net als pampers voor kinderen...) Of inlegkruisjes, ook zoiets overbodigs. Dus: leer prioriteiten stellen! De overheid is nu eindelijk eens begonnen in plaats van er achteraan te hobbelen. |
|
quote: Het er uit halen van de pil kan grote gevolgen hebben. Namelijk het niet meer kunnen betalen van de pil. Je beschrijft dat je goedkopere maandverband ed. moet kopen, veel armere mensen doen dat al. Trouwens ik heb de prikpil (op jaarbasis 50 euro dus 1 van de goedkoopste + je wordt er niet meer ongesteld van.)Maar voor mensen in de WW (die er steeds meer komen) of mensen in de bijstand is dat zelfs niet op te brengen! Ik voorzie dat er veel meer tienerzwangerschappen/ ongewenste zwangerschappen zullen voorkomen. Dat laatste vormt nu al een probleem omdat veel van die tienermoeders uitkeringstrekkers zijn omdat ze in de steek zijn gelaten. De pil is een ideaal iets om te voorkomen dat er nog meer ongewenste zwangerschappen ontstaan. Je kunt wel zeggen dat daar het condoom voor is.. helemaal mee eens. maar het is zo dat vooral de jongere meiden die het met (over het algemeen) oudere jongens doen niet durven te vragen om een condoom te gebruiken. Doordat de pil een moeilijker verkrijgbaar iets wordt voor de lagere bevolkingsgroepen krijgen we (naar mijn voorspelling en onderzoeken in Engeland) meer kinderen in Nederland. Wat veroorzaakt meer milieu vervuiling.. 1 overbevolking 2 hormonen in het milieu.. En trouwens dat mannen minder zaadcellen produceren is helemaal geen ramp want ze hebben er zat en ook zat gezonde zaadcellen die een eicel kunnen bevruchten. Dus ik ben het niet met je eens. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Hiervan krijg ik een visioen dat ik vuile luiers sta uit te wassen, terwijl ik een katoenen vod in m'n onderbroek draag. Volgens mij zijn er meer dringende zaken die schadelijk zijn voor het milieu. Dus: leer prioriteiten stellen! En ja, er zijn andere anti-conticeptie middelen, maar die zijn helaas NIET zo veilig als de pil. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote:idd. zoals het spiraaltje of zo'n dingetje die onder je huid wordt aangebracht.. A: een spiraaltje krijg je niet als tiener! en zo'n dingetje onder je huid al helemaal niet. B: een spiraaltje geeft veel kans op baarmoederlijke infecties en dat is geen kattepis. C: Bij allebeide dingen heb je een grote kans op zwangerschap. Dus je moet er altijd een condoom naast gebruiken.. En is een condoom geen milieu vervuiling? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote:A: Waarom krijg je als 10er geen spiraaltje? Je kan jezelf ook heel goed laten voorlichten. Huisartsen zijn mensen en kiezen voor jonge meisjes vaak het makkelijkste, en vaak zijn ze zelf ook een ouder en denken dat de pil wel makkelijk is! B: Wel eens van een vaginale douche gehoord? Dat is de meest voorkomende oorzaak van ontstekingen, slechte hygiëne van vrouwen (of dus juist van mannen). Daar berust nog een taboe op. C: spiraaltje met hormonen (Mirena), minder hormonen dan de pil, is veiliger dan de pil qua anticonceptie! |
|
quote: Dan ben je nog niet volgroeid..... mag niet....is heel ongezond.. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: A: Normaal gezien mag je geen spiraaltje gebruiken voor je zwanger bent geweest, oa. omdat je baarmoederhals dit nog niet aankan B: De meest voorkomende oorzaak van ontstekingen bij vrouwen is TEVEEL hygiëne, namelijk je teveel wassen met verkeerde zeep C: spiraaltje is minder veilig dan de pil, lees er de statistieken op na. De pil is en blijft de veiligste manier van anticonceptie [Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 20-08-2003 14:22] Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
quote: Heb ik ook s gehad ja. LAI LAI HEI |
|
quote:Omdat de huisarts eerst alles oplost met de pil. pas wanneer je echt allergisch bent voor de pil of hem erg vaak vergeet zal hij pas die optie noemen. Ik weet niet precies waarom niet, daarvoor zal je het eens aan je huisarts moeten vragen. Maar hij zal het spiraaltje nooit zelf zonder aanwijsbare reden aanraden. Volgens mij kan de huisarts ook niet zelf zo'n spiraaltje inbrengen en het schijnt best pijnlijk te zijn quote:Ja daar heb ik van gehoort. Maar juist door een spiraaltje kan er weinig tot niets ver in de vagina komen. Dus ook geen reiniger. Dat betekend dat alles wat er uit gaat zoals bloed tijdens de ongesteldheid daar aan vast kan blijven zitten en dat wordt een bron van bacterieen. quote:Dat is niet waar want in de testen die ze met die dingen hebben gedaan is 24% van de (test) vrouwen toch zwanger geworden. een goede 3e generatie pil is 99% betrouwbaar tot het moment dat je er 1 vergeet. Als je de pil lang gebruikt is 1 vergeten nog geen ramp omdat je eierstokken zo onderdrukt zijn door de hormonen dat ze geen eicel of gezond eicel kunnen aanmaken. [Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 20-08-2003 14:25] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Oke, moet ik dan alles uitleggen? Het Mirena spiraaltje geeft langzaam een hormoon af, hierdoor wordt je niet ongesteld. Er wordt dus geen slijmvlies aangemaakt dat afgestoten moet worden. Ik heb nog nooit een kind gekregen of wat dan ook, en het spiraaltje past gewoon. En dat van het percentage veiligheid, dan staat toch echt deze bovenaan! |
|
quote:Je hoeft niet perce een spiraaltje te nemen daarvoor. Je kunt ook gewoon de prikpil gebruiken. Je word niet ongesteld en je hoeft ook niets in je te laten zetten. En de prikpil is nog veiliger als de normale pil en geeft ook kleine hoeveelheden hormonen af omdat het een intramusculaire injectie is. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: go lies go lies go lies LAI LAI HEI |
|
quote:eheheh. groupies Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: uh nee Je hebt gewoon gelijk!!! LAI LAI HEI |
|
quote:Gelukkig maar want anders sta ik hier de meerderheid van de vrouwen van (zm) nederland te verdedigen met onzin Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Dat is waar. Ik ben er ook niet voor om iedereen aan een spiraaltje te helpen, echter veel mensen hebben er een verkeerd beeld van. En toch, voor een spuit moet je elke keer naar de huisarts, zo'n spiraal kan je 5 jaar laten zitten. Lekker makkelijk. Maar toch blijf ik blij met de keuze om de vergoeding te schrappen. Ik heb jaren de duurste (toendertijd) 1 fase pil gehad die er was, Mercilon. Ik heb altijd gewoon voor die pil betaald, omdat het mijn keuze was geen condoom te gebruiken met mijn partner. Ik haat de geur van die dingen. |
|
quote: Jeetje 1 keer in de 3 maanden naar de dokter waar je binnen 5 minuten weer weg bent. IS dat nou zo'n probleem LAI LAI HEI |
|
de huisarts kan gewoon een spiraaltje inbrengen, dit doet geen zeer(niet meer als ongesteld zijn) er kan ook gewoon alles de hele vagina in, het spiraaltje zit IN de baarmoeder dus is van buitenaf niet te voelen(als hij teminste goed zit) kans op infecties zijn niet groter dan normaal, wel net na het aanbrengen natuurlijk omdat er iets vreemds in je baarmoeder zit een spiraaltje mag je ook als tiener is geen enkel probleem alleen kan het inbrenger wat meer pijn doen de rede dat tieners geen spraaltje nemen is omdat ze er vaak te weinig over weten en het eng vinden om zon ding door de huisarts te inbrengen maar ja een (GEWOON)spiraaltje werkt natuurlijk niet zo goed als de pil, HOE MEER HORMONEN HOE VEILIGER |
|
quote:Nee, maar kost geld. Je moet vrij nemen en de huisarts is ook tijd kwijt. |
|
Gatverdamme, wat klinkt dat allemaal ranzig. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Bazzio Attacks!!! |
|
Wat een termen, niet zo goed opgelet bij biologie volgens mij Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
quote:Ben ik blij dat het bij jou allemaal wat simpeler in elkaar zit. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |