IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : het grote "de pil" topic Vorige pagina | Volgende pagina
anonymous
Usericon van anonymous
Posted 19-08-2003 13:09 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 19 augustus 2003 13:07 schreef 0Tolerence het volgende:
pil kan ik me enigzins voorstellen. Maar tandarts is wel een grote stap. Ben benieuwd hoe ze dat willen gaan opvangen

Nou, dat heb ik juist andersom! Ik denk dat het vele grotere gevolgen heeft voor de samenleving wanneer de pil zelf betaald moet gaan worden dan wanneer de tandarts uit het ziekenfonds gaat. Typische mannenopmerking


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-08-2003 13:09 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Pfff... een condoom en aspirientje zitten toch ook niet in het ziekenfondspakket....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-08-2003 13:10 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 19 augustus 2003 13:00 schreef WickedKimmie het volgende:
Ja, met een spiraaltje word je dus wel 3x zo erg ongesteld. En aangezien ik voor ik met de pil begon 8 dagen lang alleen met nachtmaandverband en mega-tampons de dag doorkwam, lijkt me een nog ergere menstruatie niet zo heel geweldig.


Dan zou het Mirena-spiraaltje misschien een optie voor je kunnen zijn: da's een hormoonhoudend spiraaltje, maar dan wel een met een veel lagere dosis hormonen dan de pil.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 19-08-2003 13:10 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 19 augustus 2003 13:09 schreef Misanthrope het volgende:
Pfff... een condoom en aspirientje zitten toch ook niet in het ziekenfondspakket....

Ja en weer een man met zo'n opmerking....


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 19-08-2003 13:11 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 19 augustus 2003 13:09 schreef Misanthrope het volgende:
Pfff... een condoom en aspirientje zitten toch ook niet in het ziekenfondspakket....


Nee..maar condooms ook het ziekenfonds in ben ik al jaren voor.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-08-2003 13:11 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 augustus 2003 13:10 schreef anonymous het volgende:
Ja en weer een man met zo'n opmerking....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mariekwel
Usericon van Mariekwel
Posted 19-08-2003 13:11 by Mariekwel Profiel van Mariekwel

quote:
Op 19 augustus 2003 12:54 schreef anonymous het volgende:
Het is juist beter voor je lijf als je de pil slikt om door te slikken dan om elke maand ongesteld te worden! Echt waar! Een tijdje geleden zijn daar heel veel artikels over gepubliceerd.


Zulke (partijdige) onderzoeken worden vaak gedaan en gepubliceerd in opdracht van fabrikanten die hun zooi bij de artsen, de apothekers en zodoende het klootjesvolk willen aansmeren.
Maar nogmaals de keuze wat je gebruikt, is heel persoonlijk.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-08-2003 13:11 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 19 augustus 2003 13:09 schreef anonymous het volgende:
Nou, dat heb ik juist andersom! Ik denk dat het vele grotere gevolgen heeft voor de samenleving wanneer de pil zelf betaald moet gaan worden dan wanneer de tandarts uit het ziekenfonds gaat. Typische mannenopmerking


jezus kom op zeg, je kan toch wel een pak van 120 van die dingen voor 20 euro kopen. Ik snap niet waarom de overheid werkelijk alles moet betalen, vervolgens gaat iedereen lopen zeiken als ze is een keer voor zichzelf moeten gaan zorgen. Tandarts kosten zijn veel hoger dan enkel wat pilletjes. Dat is waar het om gaat hier!


"This one is older than shit, heavier than time!"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-08-2003 13:11 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 augustus 2003 13:09 schreef anonymous het volgende:
Typische mannenopmerking
Heeej! Lees mijn oorspronkelijke commentaar onder dat nieuwsbericht eens! Ik weiger om gegeneraliseerd te worden!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Mariekwel
Usericon van Mariekwel
Posted 19-08-2003 13:12 by Mariekwel Profiel van Mariekwel

quote:
Op 19 augustus 2003 13:10 schreef Chantalie het volgende:
Dan zou het Mirena-spiraaltje misschien een optie voor je kunnen zijn: da's een hormoonhoudend spiraaltje, maar dan wel een met een veel lagere dosis hormonen dan de pil.


Die bedoelde ik dus!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-08-2003 13:12 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 augustus 2003 13:11 schreef helmet het volgende:
Heeej! Lees mijn oorspronkelijke commentaar onder dat nieuwsbericht eens! Ik weiger om gegeneraliseerd te worden!
Pffff, een ECHTE man zegt zoiets niet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-08-2003 13:12 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 19 augustus 2003 13:10 schreef anonymous het volgende:
Ja en weer een man met zo'n opmerking....


Mee eens, de pil moet gewoon vergoed blijven, maar is het dan niet een goed idee om condooms dan niet ook te vergoeden?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-08-2003 13:13 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 augustus 2003 13:12 schreef Chantalie het volgende:
Mee eens, de pil moet gewoon vergoed blijven, maar is het dan niet een goed idee om condooms dan niet ook te vergoeden?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 19-08-2003 13:13 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 19 augustus 2003 13:11 schreef 0Tolerence het volgende:
jezus kom op zeg, je kan toch wel een pak van 120 van die dingen voor 20 euro kopen. Ik snap niet waarom de overheid werkelijk alles moet betalen, vervolgens gaat iedereen lopen zeiken als ze is een keer voor zichzelf moeten gaan zorgen. Tandarts kosten zijn veel hoger dan enkel wat pilletjes. Dat is waar het om gaat hier!


Niet iedereen heeft 20 euro over ( denk aan pubers) En men maar roepen dat er te veel mensen zijn.Ze moeten voorbehoedsmiddelen juist meer gaan vergoeden!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-08-2003 13:14 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 19 augustus 2003 13:12 schreef Chantalie het volgende:
Mee eens, de pil moet gewoon vergoed blijven, maar is het dan niet een goed idee om condooms dan niet ook te vergoeden?


pil kan je best zelf betalen, dit soort onbenullige bedragen hoeven niet vergoed te worden. Dingen die iedereen aangaat moeten vergoed worden, zoals tandarts kosten.
Het wordt idd wel is tijd dat we wat meer zelf gaan betalen ipv de overheid overal voor te scharrelen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 19-08-2003 13:14 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 19 augustus 2003 13:11 schreef Mariekwel het volgende:
Zulke (partijdige) onderzoeken worden vaak gedaan en gepubliceerd in opdracht van fabrikanten die hun zooi bij de artsen, de apothekers en zodoende het klootjesvolk willen aansmeren.
Maar nogmaals de keuze wat je gebruikt, is heel persoonlijk.

Volgens mij was dit niet zo'n onderzoek. En bovendien adviseren huisartsen het nu ook als je ernaar vraagt.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 19-08-2003 13:15 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 19 augustus 2003 13:11 schreef 0Tolerence het volgende:
jezus kom op zeg, je kan toch wel een pak van 120 van die dingen voor 20 euro kopen. Ik snap niet waarom de overheid werkelijk alles moet betalen, vervolgens gaat iedereen lopen zeiken als ze is een keer voor zichzelf moeten gaan zorgen. Tandarts kosten zijn veel hoger dan enkel wat pilletjes. Dat is waar het om gaat hier!


Ik ben het met je eens dat het misschien wel erger is als de tandartskosten niet meer vergoed worden. Dat geld dus ook voor alle bruggen, kronen, vullingen en andere verbouwingen en ik neem aan dat orthodontie ook gelijk uit het ziekenfonds gaat. Dat is daadwerkelijk erger dan de pil omdat dit veeeel duurdere dingen zijn die mensen echt nodig hebben als ze ziek zijn (een rotte kies is ook ziek) of pijn hebben.



I spy with my little and verrry evil eye.....


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-08-2003 13:15 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 augustus 2003 13:12 schreef Chantalie het volgende:
Mee eens, de pil moet gewoon vergoed blijven, maar is het dan niet een goed idee om condooms dan niet ook te vergoeden?
Zullen we dan ook maar meteen verlangen dat het bed waarop geneukt wordt, ook meteen vergoed wordt? En dan doe meteen maar een waterbed, om de prestaties te verbeteren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-08-2003 13:15 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 19 augustus 2003 13:13 schreef Vampie het volgende:
Niet iedereen heeft 20 euro over ( denk aan pubers) En men maar roepen dat er te veel mensen zijn.Ze moeten voorbehoedsmiddelen juist meer gaan vergoeden!


Kom op zeg, je hebt toch wel een verantwoordelijkheidsgevoel als mens zijnde, dan kan je ook wel voor jezelf zorgen in dit soort gevallen. Onzin gewoon


"This one is older than shit, heavier than time!"


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-08-2003 13:15 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 19 augustus 2003 13:11 schreef 0Tolerence het volgende:
jezus kom op zeg, je kan toch wel een pak van 120 van die dingen voor 20 euro kopen. Ik snap niet waarom de overheid werkelijk alles moet betalen, vervolgens gaat iedereen lopen zeiken als ze is een keer voor zichzelf moeten gaan zorgen. Tandarts kosten zijn veel hoger dan enkel wat pilletjes. Dat is waar het om gaat hier!


Maar waar moet de grens dan gelegd worden? Wat vind je dat er nog wel moet worden vergoed, en wat dan niet? Buiten dat wat er nu niet vergoed wordt of vergoed zal worden?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-08-2003 13:17 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 augustus 2003 13:13 schreef Vampie het volgende:
Niet iedereen heeft 20 euro over ( denk aan pubers) En men maar roepen dat er te veel mensen zijn.Ze moeten voorbehoedsmiddelen juist meer gaan vergoeden!
Tja, ook niet iedereen kan het betalen om naar het pretpark te gaan, moet de overheid dat dan ook maar meteen gaan vergoeden, zodat wel iedereen er heen kan?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-08-2003 13:17 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 19 augustus 2003 13:15 schreef Chantalie het volgende:
Maar waar moet de grens dan gelegd worden? Wat vind je dat er nog wel moet worden vergoed, en wat dan niet? Buiten dat wat er nu niet vergoed wordt of vergoed zal worden?


Dat hou je altijd, dat is dus ook aan de politici om te bepalen. Imo zijn niet noodzakelijke dingen als de pil die niet vergoed hoeven te worden, dat geldt tevens voor behandelingen die niet noodzakelijk zijn. Dan met name niet noodzakelijk voor je gezondheid. Dat is toch waar het om draait hier


"This one is older than shit, heavier than time!"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-08-2003 13:18 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 augustus 2003 13:14 schreef 0Tolerence het volgende:
pil kan je best zelf betalen, dit soort onbenullige bedragen hoeven niet vergoed te worden.
Ik hoef bij deze opmerking niet na te denken over wat jij stemt geloof ik...

Denk toch eens na? 20 Euro.. ik ken heel veel mensen die niet nog eens 20 Euro (zijn dat nou de huidige kosten, of de kosten als het compleet niet meer vergoed wordt?) per maand extra kunnen missen. Mensen die al moeite moeten doen om te kunnen eten in de loop van een maand kunnen dit soort 'onbenullige' bedragen echt niet opbrengen..


I'm not being rude. You're just insignificant.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 19-08-2003 13:18 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 19 augustus 2003 13:11 schreef helmet het volgende:
Heeej! Lees mijn oorspronkelijke commentaar onder dat nieuwsbericht eens! Ik weiger om gegeneraliseerd te worden!

Je hebt altijd uitzonderingen


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 19-08-2003 13:18 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 19 augustus 2003 13:18 schreef helmet het volgende:
Ik hoef bij deze opmerking niet na te denken over wat jij stemt geloof ik...

Denk toch eens na? 20 Euro.. ik ken heel veel mensen die niet nog eens 20 Euro (zijn dat nou de huidige kosten, of de kosten als het compleet niet meer vergoed wordt?) per maand extra kunnen missen. Mensen die al moeite moeten doen om te kunnen eten in de loop van een maand kunnen dit soort 'onbenullige' bedragen echt niet opbrengen..




Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen