IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : het grote "de pil" topic Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 19-08-2003 11:52 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

Het is ook niet echt slim ofzo, ik denk dat iedere vrouw arm of rijk recht moet hebben op de pil. Hetzelfde geldt voor de tandarts, zo'n maatregel werkt zwaar ontmoedigend lijkt me. De gevolgen voor de volksgezondheid zullen dus behoorlijk negatief zijn.

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 19-08-2003 11:52 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 19 augustus 2003 11:42 schreef helmet het volgende:
Pil en tandarts mogelijk uit ziekenfonds

Het Algemeen Dagblad meldt dat VVD-minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid harde maatregelen overweegt, om de forse bezuinigingen mogelijk te kunnen maken. Zo wil hij de pil en de tandartskosten voor volwassenen uit het ziekenfondspakket halen.

De pilvergoeding verdwijnt omdat de minister anticonceptie rekent tot de eigen verantwoordelijkheid van vrouwen.

Bron: Fok!

Van de tandarts wist ik dat de vergoeding op de tocht stond, en dat vind ik al hoogst dubieus.. maar de pil ook nog uit het ziekenfonds? Zijn die lui helemaal gek geworden? Alsof mensen die 'eigen verantwoordelijkheid' nog kunnen betalen tegenwoordig...

Echt belachelijk, het leven is al zo duur.
Ik wil helemaal geen kinderen, ik haat die dingen.
Vrouwen die arm zijn hebben dan echt een probleem.
Straks zijn voorbehoedsmiddelen alleen nog voor de rijken!

Iedereen heeft recht op mijn mening.

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 19-08-2003 11:54 by DMTR Profiel van DMTRhttp://www.shadowsofdisgust.com

Ik vraag me af waarom ik nog ziekenfonds betaal...kom nooit bij een dokter, heb nooit iets bij de tandarts.

You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 19-08-2003 11:54 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 19 augustus 2003 11:54 schreef DMTR het volgende:
Ik vraag me af waarom ik nog ziekenfonds betaal...kom nooit bij een dokter, heb nooit iets bij de tandarts.

Voor de zekerheid.

this user is dead

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-08-2003 11:55 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 19 augustus 2003 11:52 schreef Sjaan het volgende:
De gevolgen voor de volksgezondheid zullen dus behoorlijk negatief zijn.
Ja, het geeft maar weer aan hoe ver politici van de realiteit staan, als je het mij vraagt. Het resultaat zal niet zijn dat vrouwen de pil allemaal zelf gaan betalen, het resultaat zal zijn dat een hoop vrouwen gewoon maar geen pil meer kopen. Combineer dit met peperdure condooms die door dezelfde bevolkingsgroep ook als onbetaalbaar gezien worden en bedenk dan wat er gebeurt.

Alsof dat op den duur niet meer kosten aan morning-after pills, abortussen en allerlei SOAs (door de condooms dan he) gaat opleveren voor de staat.

I'm not being rude. You're just insignificant.

DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 19-08-2003 11:56 by DMTR Profiel van DMTRhttp://www.shadowsofdisgust.com

Ja da's allemaal mooi en aardig, maar ondertussen word je wel een prijsverhoging door de strot geduwd. En nu willen ze straks weer hogere prijzen gaan hanteren en je krijgt er minder voor terug..

You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 19-08-2003 12:06 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Dit was ook het eerste bericht dat ik hoorde toen ik wakker werd: gelijk chagerijnig!

Dit kunnen ze echt niet maken hoor! Condooms scheuren echt snel (tenminste, bij mij wel) en zonder de pil zou ik alleen al van de stress niet meer ongesteld worden elke maand.

Wat kost een gemiddeld pilstripje eigenlijk?

I spy with my little and verrry evil eye.....

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 19-08-2003 12:10 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 19 augustus 2003 12:06 schreef WickedKimmie het volgende:
Dit was ook het eerste bericht dat ik hoorde toen ik wakker werd: gelijk chagerijnig!

Dit kunnen ze echt niet maken hoor! Condooms scheuren echt snel (tenminste, bij mij wel) en zonder de pil zou ik alleen al van de stress niet meer ongesteld worden elke maand.

De laatste die ik had moest ik toen al 25 gulden bij betalen ( de Yasmin) fijn..word het nog duurder..en ik haat condooms en wil geen kids meer! Dank u oh overheid.

Some cause happiness wherever they go , others whenever they go

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 19-08-2003 12:11 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 19 augustus 2003 12:06 schreef WickedKimmie het volgende:

Trinordiol 126 stuks: 22,05 euro

valt me nog mee

JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 19-08-2003 12:12 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 19 augustus 2003 12:11 schreef WickedKimmie het volgende:
Trinordiol 126 stuks: 22,05 euro

valt me nog mee

Ga je je eigen vragen staan beantwoorden?

this user is dead

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-08-2003 12:12 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom

Rare lui die politici...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Sassette
Usericon van Sassette
Posted 19-08-2003 12:12 by Sassette Profiel van Sassettehttp://jakobavisser.hyves.nl/

Ik vraag me idd. ook af wat het me dan gaat kosten elke maand. Eigenlijk vind ik het best normaal dat je er iets voor moet betalen maar waarschijnlijk zal het echt duur zijn. En condooms zijn ook niet bepaald goedkoop/betrouwbaar.

How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 19-08-2003 12:15 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 19 augustus 2003 12:12 schreef JFrost het volgende:
Ga je je eigen vragen staan beantwoorden?

ja, ik was er lekker al zelf achtergekomen en dacht dat even fijn te delen met the rest of you

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 19-08-2003 12:22 by anonymous Profiel van anonymous

Nou ja, dat is echt belachelijk! Alsof er nog niet genoeg mensen op de wereld zijn! Want dat is wat er zal gebeuren, er zullen veel meer vrouwen zwanger raken en dat kost de overheid weer meer geld. Dus het lijkt me een regeling die uiteindelijk helemaal niks zal opbrengen voor de overheid. Wat een stelletje eikels daar zeg! Tsja, als je zelf geld genoeg hebt is het blijkbaar moeilijk in te denken wat er bij het "gewone" volk leeft.

"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."

Sassette
Usericon van Sassette
Posted 19-08-2003 12:24 by Sassette Profiel van Sassettehttp://jakobavisser.hyves.nl/

Maar zijn deze bedragen de "echte" kostprijs of de prijs die ooit bijbetaald moest worden?

How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today

Mariekwel
Usericon van Mariekwel
Posted 19-08-2003 12:32 by Mariekwel Profiel van Mariekwel

Er zijn nog meer alternatieven naast de pil en condooms, hoor! Spiraaltje bijvoorbeeld. Ik ben blij dat ik van de (lichte) pil af ben en op het spiraaltje ben overgestapt. De afgelopen 15 jaar heb ik (achteraf gezien) eigenlijk niets dan ellende van gehad en daar ben ik pas sinds een half jaar achter gekomen toen ik er mee stopte. Ik had erg veel last van stemmingswisselingen (ik werd 'kierewiet' omdat mijn cyclus chemisch werd geregeld) en in de laatste 4-5 jaar bleef mijn menstruatie helemaal weg.
Maar nu zijn mijn stemmingen stabieler dan ooit en mijn lichaam heeft de normale cyclus weer helemaal opgepakt.

Mariekwel
Usericon van Mariekwel
Posted 19-08-2003 12:33 by Mariekwel Profiel van Mariekwel

En op het financieel vlak is het helemaal relaxed want een spiraaltje gaat 10 jaar mee, dus het kost je bijna niks.

natassja
Usericon van natassja
Posted 19-08-2003 12:37 by natassja Profiel van natassja

maar een spiraal is niet zo veilig als de pil

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 19-08-2003 12:37 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 19 augustus 2003 12:33 schreef Mariekwel het volgende:
En op het financieel vlak is het helemaal relaxed want een spiraaltje gaat 10 jaar mee, dus het kost je bijna niks.

Ik weet niet, ik vind het spiraaltje zo'n eng idee. En is het net zo betrouwbaar als de pil? En het voordeel van de pil is dat je juist niet elke maand ongesteld hoeft te worden. Van de pil heb ik namelijk geen last maar van menstrueren wel, dus ik slik lekker door. En wordt ongeveer 1 keer in de 3 maanden ongesteld!

"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 19-08-2003 12:38 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 19 augustus 2003 12:37 schreef natassja het volgende:
maar een spiraal is niet zo veilig als de pil

Nee, dat dacht ik dus ook.

Mariekwel
Usericon van Mariekwel
Posted 19-08-2003 12:48 by Mariekwel Profiel van Mariekwel

Ik heb het spiraaltje nu sinds een maand of 5 en verre van stil gelegen en geen rare fratsen gehad. Het is verder voor iedereen verschillend, maar voor mij is dit de beste keus. Er zijn ook spiraaltjes die iets hormonaals (op chemische wijze) regelen, maar volgens mijn huisarts is dat meer iets voor vrouwen die kinderen hebben gekregen. De pil heeft idd het grote voordeel dat je je menstruatie kunt regelen, maar ik ben er van overtuigd dat dat eigenlijk niet goed kan zijn voor je lijf. Volgens mijn huisarts is het spiraaltje qua veiligheid een goed alternatief voor de pil. Atijd beter dan 'voor het zingen de kerk uit'!

Mariekwel
Usericon van Mariekwel
Posted 19-08-2003 12:49 by Mariekwel Profiel van Mariekwel

Ik heb met Graspop en Wacken mazzel gehad dat de rode zee pas kwam opzwellen toen ik net thuis kwam van die festivals

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 19-08-2003 12:54 by anonymous Profiel van anonymous

quote:
Op 19 augustus 2003 12:48 schreef Mariekwel het volgende:
De pil heeft idd het grote voordeel dat je je menstruatie kunt regelen, maar ik ben er van overtuigd dat dat eigenlijk niet goed kan zijn voor je lijf.

Het is juist beter voor je lijf als je de pil slikt om door te slikken dan om elke maand ongesteld te worden! Echt waar! Een tijdje geleden zijn daar heel veel artikels over gepubliceerd.

WickedKimmie
Gekke Kimmie
Posted 19-08-2003 13:00 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ja, met een spiraaltje word je dus wel 3x zo erg ongesteld. En aangezien ik voor ik met de pil begon 8 dagen lang alleen met nachtmaandverband en mega-tampons de dag doorkwam, lijkt me een nog ergere menstruatie niet zo heel geweldig.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-08-2003 13:07 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

pil kan ik me enigzins voorstellen. Maar tandarts is wel een grote stap. Ben benieuwd hoe ze dat willen gaan opvangen

"This one is older than shit, heavier than time!"

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com