|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
weet je hoe dik je wordt als je zwanger wordt? maar goed, genoeg alternatieven voor de pil |
|
quote:Vraag mij af hoe gezond dat eigenlijk is voor een persoon. Met de natuur moet je niet te drastisch gaan fokken. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
dan kun je helemaal niks nemen ja een gewoon spiraal of het condoom als je de pil slikt heb je ook geen eisprong en dus een nepongesteldheid zodra je hormonen neemt beinvloed je de natuur |
|
Tja, stoppen met de pil is best ok, maar dan krijg je ineens kennis aan iemand. Dat wordt rondje dokter, vrees ik. En spiralen, ik weet het niet hoor. Iets met weerhaken in je...laat ook maar... |
|
quote: Dat is wel Gothic. |
|
quote: "Het hormoonspiraaltje beschermt je 5 jaar lang tegen zwangerschap. Door deze langdurige werking wordt het vooral gekozen door vrouwen die weten dat ze langere tijd geen kinderen willen krijgen. Dit spiraaltje wordt door een arts in je baarmoeder ingebracht. Daar geeft het elke dag een constante, zeer lage hoeveelheid van het hormoon progestageen af aan je lichaam. Deze hoeveelheid is dermate laag dat de maandelijkse eisprong nog wel kan blijven optreden. Toch ben je met het hormoonspiraaltje goed beschermd tegen zwangerschap doordat het hormoon het baarmoederslijmvlies minder geschikt maakt voor innesteling. Na 5 jaar moet je het spiraaltje weer door een arts laten verwijderen, al kun je dit ook eerder laten doen als je dat wilt. Met het hormoonspiraaltje kun je je cyclus niet reguleren. Je menstruatie kan in het begin onregelmatig zijn en na verloop van tijd ook wegblijven. Dat je menstruatie wegblijft, betekent overigens niet dat je minder goed beschermd bent tegen zwangerschap." Dit, en nog veel meer andere, duidelijke informatie over verschillende soorten van anticonceptie, is te vinden op http://www.anticonceptie.nl/public/ |
|
quote: blijkbaar heb je nog nooit zon ding gezien he? maar ondanks mijn eerste spiraal (een gewone) ben ik wel zwanger geworden maar ik ken ook mensen die door de pil heen zwanger zijn geworden dus risico is er altijd |
|
Ik heb bijna 5 jaar dezeldfe pil gehad en ineens kreeg ik weer meer last overal van... Ik heb nu in een jaar tijd 4 pillen gehad en deze lijkt nu eindelijk goed te zijn.... Let's pray! "Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was." |
|
maar wat ik niet goed snap is dat mensen die kunnen kiezen voor een prikpil of een hormoon spiraal nog steeds die klootepil blijve doorslikken het is toch supperlastig en ook nog eens duur |
|
De pil wordt (wel afhangende van je leeftijd natuurlijk) vergoed door het ziekenfonds. En aangezien jullie waarschijnlijk allemaal boven die leeftijd zitten, zal het inderdaad wel aantikken. En waarom menig meid dan toch kiest voor de pil ipv zo'n spiraal? Tsja... Het lijkt mij nou ook niet echt iets fijns. Bloodied by the thorns beside the leaves |
|
misschien omdat voor sommigen dat ook geen ideale oplossingen zijn? En trouwens, t/m 21 jaar krijg je de pil sowieso vergoed, en er zijn genoeg vrouwen die zodanig aanvullend vergoed zijn dat ze ook boven de 21 't gewoon vergoed krijgen. En voor de vrouwen die de pil niet vergoed krijgen: die krijgen ook 't spiraaltje of de prikpil niet vergoed. (typo's) [Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 17-01-2005 16:14] So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Superlastig? Voor het slapen (of ander tijdstip uiteraard) gaan er aan denken dat je 1 lullig pilletje moet slikken? Duur? 15 euro per half jaar vind ik nog wel meevallen. Persoonlijke voorkeur speelt nog steeds mee he.. Zo'n spiraaltje lijkt mij gewoon niet erg prettig (het is het idee), en de prikpil? Hm, nooit meer ongesteld worden vind ik een raar idee, ook al lijkt me het nog zo heerlijk. Ongesteld worden is elke maand toch maar weer een realitycheck. ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Ik val binnen deze categorie (ben nog anderhalve maand 21), maar ik krijg de pil niet vergoed. ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Niet iedereen die de prikpil gebruikt wordt nooit meer ongesteld, doorbraakbloedingen (en vooral onregelmatige menstruaties) zijn daar juist een van de meest voorkomende bijwerkingen van. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Oeps, my bad, ik bedoelde tot 21 jaar. Sorry!!!!!!!!! So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
Ik vraag me toch af in hoe verre die prikpil wel 'gezond' is. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Hm, ok. Ik wist niet dat dat zo 'veel voorkomend' was. Ik hoor juist iedereen die aan de prikpil is euforisch praten over het 'nooit meer ongesteld zijn'. ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Dat heb ik toch ook nog wel ja. Ondanks dat ik me er wel degelijk eens in heb verdiept, blijf ik het een vreemd idee vinden dat je dus 'in principe' niet meer ongesteld wordt. ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Ok, ik dacht al ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Hoeft niet, 't kan twee kanten opgaan: of je wordt juist vaker ongesteld, of juist minder. Overigens is 't alleen binnenkrijgen van een progestageen (dus zonder de oestrogene component die er in bijna alle anticonceptiepillen zit) niet alleen maar prettig hoor. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Officieel gezien heb je dat ook niet bij combinatiepillen (dus een oestrogeen gecombineerd met een progestageen). Je ovuleert namelijk niet meer, bouwt minder baarmoederslijmvlies op. Dat wat je tijdens je bloeding uitstoot, noem je dan ook officieel gezien een onttrekkingsbloeding en geen menstruatie. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Aha, ok. Ik slik dan ook geen combinatiepil, gebruik al jaren de Microgynon 30, en tot voor kort was daar niets mis mee voor mij. quote: Dat lijkt mij dus ook niet, en ik zie de prikpil voorlopig ook nog niet zitten. ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Microgynon 30 is absoluut een combinatiepil: ethinylestradiol (het oestrogeen) gecombineerd met levonorgestrel (het progestageen). So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote:Dat dacht ik, met mijn oneindige kennis over 'den pil', ook. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |