IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : het grote "de pil" topic Vorige pagina | Volgende pagina
Madame Antubis
Usericon van Madame Antubis
Posted 16-01-2005 15:41 by Madame Antubis Profiel van Madame Antubis

*zucht* Ik moet dinsdag naar de huisarts om de pil te krijgen.. mja als ik die verhalen hoor word ik er niet zo blij van. Ben op zich best wel stevig, en wil graag afvallen, ben er mee bezig.. en heb geen zin om dan weer aan te komen


natassja
Usericon van natassja
Posted 16-01-2005 15:44 by natassja Profiel van natassja

weet je hoe dik je wordt als je zwanger wordt?

maar goed, genoeg alternatieven voor de pil


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-01-2005 17:07 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 16 januari 2005 9:39 schreef natassja het volgende:
er zijn meer dingen dan alleen de pil

en als ik kon kiezen nam ik een hormoonspiraal, nooit meer ongesteld en nooit meer pillen slikken

en nee het doet geen pijn en je bent er voor 5 jaar vanaf!
Vraag mij af hoe gezond dat eigenlijk is voor een persoon.

Met de natuur moet je niet te drastisch gaan fokken.


"Obras son amores y no buenas razones"


natassja
Usericon van natassja
Posted 16-01-2005 19:53 by natassja Profiel van natassja

dan kun je helemaal niks nemen
ja een gewoon spiraal of het condoom

als je de pil slikt heb je ook geen eisprong en dus een nepongesteldheid

zodra je hormonen neemt beinvloed je de natuur


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 17-01-2005 0:07 by Killing Zoe Profiel van Killing Zoehttp://www.hermanfolk.nl

Tja, stoppen met de pil is best ok, maar dan krijg je ineens kennis aan iemand. Dat wordt rondje dokter, vrees ik. En spiralen, ik weet het niet hoor. Iets met weerhaken in je...laat ook maar...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 17-01-2005 0:48 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 17 januari 2005 0:07 schreef Killing Zoe het volgende:
Iets met weerhaken in je...laat ook maar...


Dat is wel Gothic.


Senna
Usericon van Senna
Posted 17-01-2005 1:14 by Senna Profiel van Senna

quote:
Op 16 januari 2005 9:39 schreef natassja het volgende:
er zijn meer dingen dan alleen de pil

en als ik kon kiezen nam ik een hormoonspiraal, nooit meer ongesteld en nooit meer pillen slikken

en nee het doet geen pijn en je bent er voor 5 jaar vanaf!


"Het hormoonspiraaltje beschermt je 5 jaar lang tegen zwangerschap. Door deze langdurige werking wordt het vooral gekozen door vrouwen die weten dat ze langere tijd geen kinderen willen krijgen. Dit spiraaltje wordt door een arts in je baarmoeder ingebracht. Daar geeft het elke dag een constante, zeer lage hoeveelheid van het hormoon progestageen af aan je lichaam. Deze hoeveelheid is dermate laag dat de maandelijkse eisprong nog wel kan blijven optreden. Toch ben je met het hormoonspiraaltje goed beschermd tegen zwangerschap doordat het hormoon het baarmoederslijmvlies minder geschikt maakt voor innesteling. Na 5 jaar moet je het spiraaltje weer door een arts laten verwijderen, al kun je dit ook eerder laten doen als je dat wilt. Met het hormoonspiraaltje kun je je cyclus niet reguleren. Je menstruatie kan in het begin onregelmatig zijn en na verloop van tijd ook wegblijven. Dat je menstruatie wegblijft, betekent overigens niet dat je minder goed beschermd bent tegen zwangerschap."

Dit, en nog veel meer andere, duidelijke informatie over verschillende soorten van anticonceptie, is te vinden op
http://www.anticonceptie.nl/public/


natassja
Usericon van natassja
Posted 17-01-2005 9:51 by natassja Profiel van natassja

quote:
Op 17 januari 2005 0:07 schreef Killing Zoe het volgende:
Tja, stoppen met de pil is best ok, maar dan krijg je ineens kennis aan iemand. Dat wordt rondje dokter, vrees ik. En spiralen, ik weet het niet hoor. Iets met weerhaken in je...laat ook maar...



blijkbaar heb je nog nooit zon ding gezien he?

maar ondanks mijn eerste spiraal (een gewone) ben ik wel zwanger geworden
maar ik ken ook mensen die door de pil heen zwanger zijn geworden
dus risico is er altijd


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 17-01-2005 15:05 by DecomposingBitch Profiel van DecomposingBitch

Ik heb bijna 5 jaar dezeldfe pil gehad en ineens kreeg ik weer meer last overal van... Ik heb nu in een jaar tijd 4 pillen gehad en deze lijkt nu eindelijk goed te zijn.... Let's pray!


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


natassja
Usericon van natassja
Posted 17-01-2005 16:06 by natassja Profiel van natassja

maar wat ik niet goed snap is dat mensen die kunnen kiezen voor een prikpil of een hormoon spiraal nog steeds die klootepil blijve doorslikken

het is toch supperlastig en ook nog eens duur


CurseOfDeath
Precious Maybe
Usericon van CurseOfDeath
Posted 17-01-2005 16:11 by CurseOfDeath Profiel van CurseOfDeathhttp://photobucket.com/albums/v737/CurseOfDeath/

De pil wordt (wel afhangende van je leeftijd natuurlijk) vergoed door het ziekenfonds. En aangezien jullie waarschijnlijk allemaal boven die leeftijd zitten, zal het inderdaad wel aantikken.
En waarom menig meid dan toch kiest voor de pil ipv zo'n spiraal? Tsja... Het lijkt mij nou ook niet echt iets fijns.


Bloodied by the thorns beside the leaves


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 17-01-2005 16:13 by Chantalie Profiel van Chantalie

misschien omdat voor sommigen dat ook geen ideale oplossingen zijn?

En trouwens, t/m 21 jaar krijg je de pil sowieso vergoed, en er zijn genoeg vrouwen die zodanig aanvullend vergoed zijn dat ze ook boven de 21 't gewoon vergoed krijgen.
En voor de vrouwen die de pil niet vergoed krijgen: die krijgen ook 't spiraaltje of de prikpil niet vergoed.

(typo's)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 17-01-2005 16:14]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 17-01-2005 16:14 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 17 januari 2005 16:06 schreef natassja het volgende:
maar wat ik niet goed snap is dat mensen die kunnen kiezen voor een prikpil of een hormoon spiraal nog steeds die klootepil blijve doorslikken

het is toch supperlastig en ook nog eens duur


Superlastig? Voor het slapen (of ander tijdstip uiteraard) gaan er aan denken dat je 1 lullig pilletje moet slikken?
Duur? 15 euro per half jaar vind ik nog wel meevallen.

Persoonlijke voorkeur speelt nog steeds mee he.. Zo'n spiraaltje lijkt mij gewoon niet erg prettig (het is het idee), en de prikpil? Hm, nooit meer ongesteld worden vind ik een raar idee, ook al lijkt me het nog zo heerlijk.
Ongesteld worden is elke maand toch maar weer een realitycheck.


..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 17-01-2005 16:16 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 17 januari 2005 16:13 schreef Chantalie het volgende:

En trouwens, t/m 21 jaar krijg je de pil sowieso vergoed,
(typo's)


Ik val binnen deze categorie (ben nog anderhalve maand 21), maar ik krijg de pil niet vergoed.


..."Hate can only create more hate"...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 17-01-2005 16:17 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 17 januari 2005 16:14 schreef Immortella het volgende:
Superlastig? Voor het slapen (of ander tijdstip uiteraard) gaan er aan denken dat je 1 lullig pilletje moet slikken?
Duur? 15 euro per half jaar vind ik nog wel meevallen.

Persoonlijke voorkeur speelt nog steeds mee he.. Zo'n spiraaltje lijkt mij gewoon niet erg prettig (het is het idee), en de prikpil? Hm, nooit meer ongesteld worden vind ik een raar idee, ook al lijkt me het nog zo heerlijk.
Ongesteld worden is elke maand toch maar weer een realitycheck.


Niet iedereen die de prikpil gebruikt wordt nooit meer ongesteld, doorbraakbloedingen (en vooral onregelmatige menstruaties) zijn daar juist een van de meest voorkomende bijwerkingen van.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 17-01-2005 16:17 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 17 januari 2005 16:16 schreef Immortella het volgende:
Ik val binnen deze categorie (ben nog anderhalve maand 21), maar ik krijg de pil niet vergoed.


Oeps, my bad, ik bedoelde tot 21 jaar.
Sorry!!!!!!!!!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-01-2005 16:17 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik vraag me toch af in hoe verre die prikpil wel 'gezond' is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 17-01-2005 16:17 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 17 januari 2005 16:17 schreef Chantalie het volgende:
Niet iedereen die de prikpil gebruikt wordt nooit meer ongesteld, doorbraakbloedingen (en vooral onregelmatige menstruaties) zijn daar juist een van de meest voorkomende bijwerkingen van.


Hm, ok. Ik wist niet dat dat zo 'veel voorkomend' was.
Ik hoor juist iedereen die aan de prikpil is euforisch praten over het 'nooit meer ongesteld zijn'.


..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 17-01-2005 16:19 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 17 januari 2005 16:17 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vraag me toch af in hoe verre die prikpil wel 'gezond' is.


Dat heb ik toch ook nog wel ja. Ondanks dat ik me er wel degelijk eens in heb verdiept, blijf ik het een vreemd idee vinden dat je dus 'in principe' niet meer ongesteld wordt.


..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 17-01-2005 16:20 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 17 januari 2005 16:17 schreef Chantalie het volgende:
Oeps, my bad, ik bedoelde tot 21 jaar.
Sorry!!!!!!!!!


Ok, ik dacht al


..."Hate can only create more hate"...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 17-01-2005 16:21 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 17 januari 2005 16:17 schreef Immortella het volgende:
Hm, ok. Ik wist niet dat dat zo 'veel voorkomend' was.
Ik hoor juist iedereen die aan de prikpil is euforisch praten over het 'nooit meer ongesteld zijn'.


Hoeft niet, 't kan twee kanten opgaan: of je wordt juist vaker ongesteld, of juist minder.
Overigens is 't alleen binnenkrijgen van een progestageen (dus zonder de oestrogene component die er in bijna alle anticonceptiepillen zit) niet alleen maar prettig hoor.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 17-01-2005 16:22 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 17 januari 2005 16:19 schreef Immortella het volgende:
Dat heb ik toch ook nog wel ja. Ondanks dat ik me er wel degelijk eens in heb verdiept, blijf ik het een vreemd idee vinden dat je dus 'in principe' niet meer ongesteld wordt.


Officieel gezien heb je dat ook niet bij combinatiepillen (dus een oestrogeen gecombineerd met een progestageen). Je ovuleert namelijk niet meer, bouwt minder baarmoederslijmvlies op. Dat wat je tijdens je bloeding uitstoot, noem je dan ook officieel gezien een onttrekkingsbloeding en geen menstruatie.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 17-01-2005 16:24 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 17 januari 2005 16:22 schreef Chantalie het volgende:
Officieel gezien heb je dat ook niet bij combinatiepillen (dus een oestrogeen gecombineerd met een progestageen). Je ovuleert namelijk niet meer, bouwt minder baarmoederslijmvlies op. Dat wat je tijdens je bloeding uitstoot, noem je dan ook officieel gezien een onttrekkingsbloeding en geen menstruatie.


Aha, ok. Ik slik dan ook geen combinatiepil, gebruik al jaren de Microgynon 30, en tot voor kort was daar niets mis mee voor mij.

quote:
Op 17 januari 2005 16:21 schreef Chantalie het volgende:
Hoeft niet, 't kan twee kanten opgaan: of je wordt juist vaker ongesteld, of juist minder.
Overigens is 't alleen binnenkrijgen van een progestageen (dus zonder de oestrogene component die er in bijna alle anticonceptiepillen zit) niet alleen maar prettig hoor.


Dat lijkt mij dus ook niet, en ik zie de prikpil voorlopig ook nog niet zitten.


..."Hate can only create more hate"...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 17-01-2005 16:26 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 17 januari 2005 16:24 schreef Immortella het volgende:
Aha, ok. Ik slik dan ook geen combinatiepil, gebruik al jaren de Microgynon 30, en tot voor kort was daar niets mis mee voor mij.
.


Microgynon 30 is absoluut een combinatiepil: ethinylestradiol (het oestrogeen) gecombineerd met levonorgestrel (het progestageen).


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-01-2005 16:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 17 januari 2005 16:26 schreef Chantalie het volgende:
Microgynon 30 is absoluut een combinatiepil.
Dat dacht ik, met mijn oneindige kennis over 'den pil', ook.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen