IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-02-2020 18:07 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 27-02-2020 18:12 by Zwelglichaam Profiel van Zwelglichaam

Brommers kiek'n.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-02-2020 18:18 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
nou, dan spuit ik een volwasse vent zo van ze brommer.


/Wim


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-02-2020 18:47 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 27 februari 2020 18:07 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.nu.nl/auto/6033795/citroen-ami-keert-terug-als-elektrische-brommobiel.html


Een schoendoos op batterijen.


1 april! Hoop ik. Tering wat een slechte keus voor de naam.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 27-02-2020 18:48]


Je moeder.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 27-02-2020 18:59 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 27 februari 2020 18:18 schreef Natural Disaster het volgende:
/Wim


En dat dan 8 keer achter elkaar! Net zo makkelek!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-03-2020 20:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Iemand al eens een auto in Duitsland gekocht en geïmporteerd enzo? Tips? Does en doonts?


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-03-2020 21:10 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ja, al best vaak gedaan. Op zich is het simpel genoeg. Papierwerk moet er bij zitten, afspraak bij de RDW maken, BPM-aangifte doen en klaar is Klara.

Het uitzoeken van de juiste auto is wat meer werk, of kan dat zijn. Duitsland is groot, dus de kans dat een auto veel kilometers achter de kiezen heeft is relatief groot. Dat is echter niet zo goed voor de dagwaarde, dus ben alert op teruggedraaide tellers. Dat moet je altijd zijn natuurlijk, maar toch - je zult de eerste niet zijn die de bietenbrug op gaat. Let op 'dead giveaways' als versleten bestuurdersstoelen, stuurwielen en pookknoppen. Het verschil tussen 40K km en 60K km zie je misschien niet, maar tussen 1 en 2 ton wel. Pedaalrubbers en vloermatten kunnen ook een indicatie zijn.

Het beste koop je iets dat 'Scheckheft gepflegt' is of met andere duidelijke, logische documentatie er bij. Ook hier geldt: Duitsland is groot, dus zoeken loont - er is aanbod genoeg (tenzij je iets akelig specifieks zoekt).

Er zijn allerlei foefjes om een lagere BPM-aangifte te 'versieren' - begin daar liever niet aan. Bij de RDW zijn ze ook lang niet gek (meer). Wel zijn er diverse partijen die er hun werk van hebben gemaakt om auto's te zoeken en te importeren 'op bestelling' die vaak wel precies weten hoe je een auto gunstig importeert qua BPM, zonder in het donkergrijze gebied te komen. Als je geen zin hebt in gedoe, kan dat de moeite waard zijn, maar dan ben je wel weer duurder uit natuurlijk.

Als de prijs er naar is kun je een gokje wagen natuurlijk - dat is mijn stijl, maar ik ben dan ook auto-hobbyist.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-03-2020 21:13 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Eigen verklaring invullen op de cbr site, medische keuring onafhankelijke arts, mogelijk rijtest.

Blijkbaar allemaal noodzakelijk als je langer dan 2 weken niet kon autorijden. Kost allemaal geld, natuurlijk.

Nou rij ik al niet meer sinds half januari en het ziet er nou ook weer niet uit dat dat binnen afzonderlijke tijd wel gaat gebeuren, omdat m'n evenwicht heel veel beter is, maar ik maak af en toe nog een zwieper naar links, maar dat is eigenlijk alleen met lopen. Maar de ergotherapiste raadt het af.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-03-2020 21:15]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-03-2020 21:16 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

… en op het CBR hebben zee hun zaakjes ook zo lekker op orde. Hopelijk heb je daar geen extra gezeik van.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-03-2020 21:19 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 2 maart 2020 21:16 schreef Negatieveling het volgende:
… en op het CBR hebben zee hun zaakjes ook zo lekker op orde. Hopelijk heb je daar geen extra gezeik van.


Ja, daarom speel ik wel een beetje met de gedachte om het proces in gang te zetten, ondanks dat ik nog niet 100% ben, vanwege dat gekloot daar kan het wel even duren allemaal.

Ik mis het rijden enorm en haat het om passagier te zijn.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-03-2020 6:52 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Thanks Neg goede tips. Komt km gesjoemel voor bij merkdealers of grotere bedrijven met goede reviews? Een noobvraag wellicht maar toch...

En wat bepaalt de BPM precies?

En je betaalt hier BPM en daar (Duitse) BTW toch?


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-03-2020 20:01 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zelf kijk ik nooit naar reviews van bedrijven, ik stel me altijd voor dat die door stromannen van bedrijven worden geschreven…

Bij merkdealers zul je natuurlijk relatief veel recente auto's vinden van het eigen merk die daar geleverd en onderhouden zijn. Leidend is eigenlijk het Scheckheft (onderhoudsboekje). Dat moet er gewoon bij zitten met alle stempels en dergelijke. Er zal ook bij een gerenommeerde dealer vast wel eens een foute auto staan maar dat is niet hun 'handel'.

Over BTW weet ik niet veel, ik koop mijn auto's van particulieren, met ca$h (uitzonderingen daargelaten, maar in Duitsland tot nu toe altijd 'Bargeld').

BPM wordt bepaald door een staffel op basis van nieuw-/dagwaarde, CO2-emissie en leeftijd. Daar is wel winst te halen door de dagwaarde te drukken. Dat kan op allerlei manieren, de ene wat chiquer/legaler dan de andere. Er zijn zat sites waar je het globaal kunt uitrekenen, voor de meeste auto's is het vrij straightforward.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 03-03-2020 20:03]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-03-2020 9:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zelf inmiddels ook wat ingelezen. Is voor een personenauto eigenlijk niet alleen t type brandstof, de CO2 emmissie en t jaartal van belang voor BPM? Niet de aanschafwaarde? Of heb ik dat verkeerd begrepen?


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-03-2020 19:02 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Dat zou tegenwoordig best eens zo kunnen zijn ja, dat CO2-uitstoot de maat der dingen is. De laatste keer dat ik iets heb geïmporteerd was 2016 (geloof ik) en toen ging het over nieuwwaarde, waarde in economisch verkeer volgens een staffel ('rest-BPM' op een auto waar nieuw nooit BPM op geheven zou zijn) en dan nog CO2-uitstoot/brandstof. Maar dat was een hok uit 1987 dus dan werkt het hoogstwaarschijnlijk wat anders. Of het is ook daarvoor weer gewijzigd, wie zal het zeggen. Zal eens kijken of er nog wat in Duitsland staat wat ik wil hebben, kom ik er vanzelf achter



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-03-2020 20:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Haha oké hoor t evt wel. Dank voor t meedenken!


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-03-2020 20:31 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 4 maart 2020 15:14 schreef spectre het volgende:



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-03-2020 23:06 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Voegen het XDS-sperdifferentieel en/of Driver Profile Selection iets toe aan een VW Passat of kan het budget beter aan iets anders besteed worden?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-03-2020 9:06 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zou ik lekker aan iets anders besteden, een panoramadak of zo.

XDS is geen sperdifferentieel, het is de simulatie van sperwerking door middel van remingrepen. Als je binnenste voorwiel doorslipt, wordt het door een gerichte remingreep weer afgeremd, waardoor er weer (Wat) koppel neer het buitenste voorwiel gaat. Hopeloze budget-oplossing natuurlijk, waarmee je bij stevig tekeergaan op een bergweggetje zomaar je remschijven krom stookt. Soit, een normaal mens rijdt niet zo met een Passat, maar toch.

Wat betreft de rijprofielen: stel je er niet te veel van voor. Je merkt het wel, maar het is geen heel bijzondere belevenis. Je gaspedaalrespons wordt wat anders (niet dat je er meer vermogen van krijgt), de schakelstrategie van de transmissie wordt wat aangepast, de gevoelde weerstand in het stuursysteem is wat anders, en als je geluk hebt (Weet niet 100% zeker hoe het bij de Passat heden ten dage zit) zijn de dempers wat harder of zachter. Leuk om een keer gevoeld te hebben, en vervolgens laat je alles in 'Normal' staan…



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-03-2020 9:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Dat was alweer zeer nuttig, bedankt! Een collega van mij zweert erbij, maar het idee voelde wat aan als het geforceerd sportief maken van een wagen die daar totaal niet voor bedoeld is.

De profielselectie verandert niks aan de vering, dus geen geluk. Dat lijkt het duurdere chassis control te zijn. Ik dacht 1000+ euro voor die optie.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 08-03-2020 9:30]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-03-2020 9:40 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

… en dan nog. Vering verander je niet, want dat is gewoon staal. Hooguit de demping zal instelbaar zijn. En voor 1000 euro, excuse my French, zal het gewoon kut zijn. Niet kut als in 'slecht' of 'gevaarlijk', maar kut als in 'nutteloos effectbejag'. Kun je je Passat iets minder zwammig laten aanvoelen en jezelf wijsmaken dat je een hele coureur bent, maar je gaat er netto geen streep harder de hoek mee om.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-03-2020 9:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ja, dat kan ik dus goed geloven. Als je dergelijke trucjes wilt uithalen koop of huur je toch beter geen Passat, lijkt me?

Op the webz zie je erg veel grote fans van de XDS, want het zou spannend zijn op nat en op kruispunten. Dan ben ik blij om daar ook iemand met een nuchtere kijk over te horen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-03-2020 10:16 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Als mensen een stramme plasser krijgen van XDS zegt dat genoeg over hun referentiekader en rijkunsten. XDS is een stumperhulpje, wat geïntegreerd zit in het ESP en dus inherent veilig gerubbertegeld. Wel slim van VW om het te vermarkten als een elektronisch sperdifferentieel (wat het pertinent niet is), want kennelijk vreten de VW-rijders het voor zoete koek. Het is 'torque vectoring by braking', en wat het feitelijk doet is een deel van je aandrijfkoppel dissiperen in warmte op je binnenste rem op basis van gemeten wheelspeeds. Een redelijk passief systeem dus. Big whoop. Het enige spannende is extreme remslijtage als je veel motorvermogen hebt (Want hoe meer vermogen/koppel, hoe meer je moet dissiperen…). Zoek maar eens op 'Audi RS3 brake problems' en je weet voldoende.

Dat is dus heel andere koek dan een echt sperdifferentieel met lamellenkoppelingen die elektronisch worden aangestuurd, waarmee actief meer koppel naar het buitenste wiel wordt gestuurd (zoals bijvoorbeeld BMW M heeft). Daar wordt geen motorkoppel 'verspild' en teruggevoerd in het remsysteem.

De mensen die zo'n XDS spannend vinden moeten maar ver blijven van auto's met een ouderwetsch mechanisch sper, zoals de Focus RS Mk1 (die kon zomaar een meter opzij stappen als het sper er in kwam), laat staan auto's met RWD...

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 08-03-2020 10:16]



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-04-2020 23:06 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Frustratiemomentje: waarom zijn hedendaagse auto's allemaal zo gruwelijk zaaddodend saai qua looks? De tering zeg, dankzij de Postcode Loterij eens aan het kijken naar een opvolger van onze Ford Fiesta 2012 diesel. Tweedehands, moet een stukje ruimer en nieuwer zijn, en wat minder kilometers op de teller. Oh, en benzine. Die diesel moet er gewoon uit.

In mijn huidige segment is nog wel wat grappigs of bijzonders te vinden, maar een slagje groter? Vergeet het maar. Keuze komt eigenlijk neer op een Ford Focus of een Opel Astra, alhoewel ik van beide niet echt een strak plassertje krijg. Mooie auto's hoor, luxe van binnen hetgeen ik stukken belangrijker vind dan pk's dus feitelijk is het natuurlijk gewoon prima, maar toch... Gewoon, een auto. Staat tegenover dat ik er in zit en er dan niet tegenaan hoef te kijken, maar ik mis bij alle auto's eigenlijk een beetje het 'ja, vet'-gevoel.

Van het weekend proefgereden in een Citroen C4 Cactus, en alhoewel de meningen daar gruwelijk over verdeeld zullen zijn vond ik dát nou echt een leuke auto. Een beetje vreemd, maar ik vind hem te gek. Supercomfortabel ook. Was een bokkevol uitgerust model, panoramadak, leren bekleding, norm allemaal maar op, ik werd daar gewoon blij van. Nét even anders dan anders.

Maargoed, mijn vrouw vind de kofferbak net wat te klein en is bang dat het toch 'te weinig auto' voor je geld is, en we er spijt van krijgen. Zitten ook wel paar nadelen aan, achterbank alleen in één geheel neerklapbaar, werkelijk álles moet via het touchscreen (van airco tot muziek tot navigatie tot noem maar op)... Ding weegt minder dan 1.000 kilo dus belachelijk goedkoop in de wegenbelasting, scheelt 5 tientjes per maand vergeleken met de huidige auto. Toch best serieus geld. wellicht daardoor wel weer wat windgevoeliger op de snelweg. Proefrit was echter heerlijk.

Maar dát vond ik nou echt een leuke auto om te zien. Anders, apart. De rest is allemaal maar een beetje eenheidsworst, of zie ik nu modellen over het hoofd?

Als iemand tips heeft:
- Ruimte
- Minder dan 80k op de klok
- 2016 of nieuwe
- Navigatie, cruise, liefst climate control, fatsoenlijke audio
- Zuinig en enigszins goedkoop in de wegenbelasting, PK's interesseren me geen zak
- Betrouwbaar
- Rond de 12 á 13k.

Inmiddels al veel te veel gezien, maar naast de Focus en de Astra waren eigenlijk de enige dingen die je veelvuldig tegenkomt de Renault Clio Estate (lillek, vooral van binnen) en de Skoda Fabia (zaaddodender maken ze ze volgens mij niet). Maak verdomme weer eens een interessante auto!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-04-2020 23:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

De kofferruimte van een Astra en een Focus, beide ca 375 liter, zijn maar marginaal groter dan die van een Cactus, 358 liter.

Een Golf of een A3 zijn met 380 liter net ietsje groter.

Wil je echt een grote kofferbak in dat segment dan is een Peugeot 308 (hatchback) misschien iets, 420 liter.

Maar qua verschillen in rijgedrag moet je niet bij mij zijn.






[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 19-04-2020 23:50]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-04-2020 0:21 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Moet er een speciaal iemand in die kofferbak passen?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen