Ethereal |
Rawr. |
 |
 |
|
Posted 10-02-2021 21:59 by Ethereal |
        |
|
quote: Op 10 februari 2021 19:24 schreef Negatieveling het volgende:
Mijn ervaringen zijn ook niet onverdeeld positief maar ja, servicecontracten en zo. Was er laatst weer en dacht van de gelegenheid gebruik te maken om voor een project een onderdeel bestellen van 1600 euro, maar dat werd botweg geweigerd door de meneer van de onderdelenbalie. "Dat moet online, ik ga dat hier en nu niet allemaal staan uitzoeken natuurlijk" (mind you, hij hoefde niets uit te zoeken. Ik had godbetert een onderdeelnummer voor hem). Hij had het overduidelijk te druk met wezenloos naar de muur staren. Moet ook gebeuren.
Vorig jaar heb ik met een stagiair (!!!) van de werkplaatsreceptie nog ruim een kwartier van mijn leven verspild. Eén van onze VW's had specifiek onderhoud nodig en ik dacht (sukkel dat ik ben): laat ik van de nood een deugd maken en meteen een grote beurt laten doen. Goed, zit ik daar met de stagiair die keurig het lijstje met punten doorneemt waar de grote beurt uit bestaat. Komt-ie bij een aantal items over het schuifdak. "Nou, streep die er maar af, want er zit geen schuifdak in". De knul kijkt me aan en zegt "Jawel hoor". Dus ik zeg: "Volgens mij niet hoor, ik heb op weg hierheen nog in die auto gezeten en toen zat er nog geen schuifdak in". Knul glimlacht meewarig: "Natuurlijk wel meneer, want anders zou het niet op de lijst staan hè. Want die komt op basis van het chassisnummer uit de computer en de computer weet echt precies welke opties er op de auto zitten. Zal ik het u anders laten zien?" Dat leek me wel wat, dus ik zei zo onschuldig mogelijk: "Heel graag". Wij naar die auto toe. Geen schuifdak te bekennen natuurlijk. Knul op het dak kijken, in de auto zitten, moeilijk naar het hemeltje kijken. Vervolgens weer de auto uit, chassisnummer achter de voorruit controleren - je kunt immers niet uitsluiten dat ik, de klant, hem een poets probeer te bakken door stiekem een andere auto daar neer te zetten. Nee, dat nummer klopte toch wel. Moeilijk kijken. Motorkap open. Ingeslagen chassisnummer controleren. Nog moeilijker kijken. Nogmaals in de auto gaan zitten, uitstappen, weer naar het dak kijken. Dat duurde zo eventjes en toen zei hij: "Er lijkt inderdaad geen schuifdak in te zitten". Daar heb ik maar op geantwoord: "Dat klopt - dat lìjkt misschien zo, maar het zit er toch echt in. Want de computer weet dat echt wel."
Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.
 |