IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-09-2021 21:50 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Lijkt het wel op.

Hier toch maar weer een hobby autootje erbij gekocht: Oldsmobile Delta 88 uit 1980. Zwart, voormalig volgauto van uitvaartbedrijf dus 10 gothicpunten extra. Was oorspronkelijk uitgerust met de beruchte 350 diesel maar die nu vervangen door een 'gewone' 350 op benzine. Had 24 jaar stil gestaan maar is technisch helemaal opgeknapt na de motorswap, dus alles van rubber en wat kan slijten/opdrogen is vervangen. Wel ruig aan de buitenkant maar dat vind ik niet erg, heeft ook z'n charme. Tokkie bak.

Ook nog in een Cadillac Eldorado uit 1978 proef gereden (wit met wit/rood interieur, nog fouter) maar de eigenaar had hem 10 jaar en wist vrijwel niks van het onderhoud. Rode vlag icm paar kleine dingetjes die simpel te verhelpen waren maar hij niks aan gedaan had...


Je moeder.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-09-2021 23:49 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Shiiiiit. Zo'n 350 diesel zou ik wel eens willen hebben om te kijken of daar toch niks van te maken is. 2 Holsets er op en gaan! Maar ja, diesel is voor boten en vrachtwagens dus toch maar niet. Speaking of which, toch maar eens een hobby-truck met racetrailer kopen als de gelegenheid zich voordoet. Gewoon omdat het kan.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 08-09-2021 23:49]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-09-2021 0:04 by XXL Profiel van XXL

Mijn chef heeft zich een Unimog gekocht. Omdat het kan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-09-2021 12:44 by XXL Profiel van XXL

Ow wow.

Die Pirelli bandjes zijn echt aanzienlijk stiller.
Had ik eerder voor moeten kiezen want ik heb nog nooit zo weinig lawaai gehad.

Hopen dat ze voor de rest ook een beetje bevallen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-09-2021 13:34 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 8 september 2021 23:49 schreef Negatieveling het volgende:
Shiiiiit. Zo'n 350 diesel zou ik wel eens willen hebben om te kijken of daar toch niks van te maken is. 2 Holsets er op en gaan! Maar ja, diesel is voor boten en vrachtwagens dus toch maar niet. Speaking of which, toch maar eens een hobby-truck met racetrailer kopen als de gelegenheid zich voordoet. Gewoon omdat het kan.


De vorige eigenaar heeft het een kans gegeven. Hij houdt van sleutelen maar af en toe geen pech was ook wel fijn. En veel gedoe met onderdelen blijkbaar. Zit nu een Chevy 350 ipv Olds 350 in, makkelijker kun je het niet krijgen qua onderhoud en onderdelen.

quote:
Op 9 september 2021 0:04 schreef XXL het volgende:
Mijn chef heeft zich een Unimog gekocht. Omdat het kan.


Nice, welk jaar?


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-09-2021 13:40 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 9 september 2021 13:34 schreef karnivoor het volgende:


Nice, welk jaar?



Geen idee.

Maar wat moetje er mee vraag ik me dan af.
Zeker voor de dagen dat zijn Capri ivm regen de garage niet uit mag.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-09-2021 20:59 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 8 september 2021 21:50 schreef karnivoor het volgende:
Lijkt het wel op.

Hier toch maar weer een hobby autootje erbij gekocht: Oldsmobile Delta 88 uit 1980. Zwart, voormalig volgauto van uitvaartbedrijf dus 10 gothicpunten extra. Was oorspronkelijk uitgerust met de beruchte 350 diesel maar die nu vervangen door een 'gewone' 350 op benzine. Had 24 jaar stil gestaan maar is technisch helemaal opgeknapt na de motorswap, dus alles van rubber en wat kan slijten/opdrogen is vervangen. Wel ruig aan de buitenkant maar dat vind ik niet erg, heeft ook z'n charme. Tokkie bak.

Ook nog in een Cadillac Eldorado uit 1978 proef gereden (wit met wit/rood interieur, nog fouter) maar de eigenaar had hem 10 jaar en wist vrijwel niks van het onderhoud. Rode vlag icm paar kleine dingetjes die simpel te verhelpen waren maar hij niks aan gedaan had...


Dat zal wel een sedan zijn dan, denk ik? Màn, wat een boot LPG ook of gewoon ouderwets met 1 op 4 Euro 98 wegslurpen?



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 09-09-2021 21:13 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou is het woord elektrische auto hier over het algemeen en irl voor veel mensen vloeken in de kerk. Voor mij ook, hoor. Die nieuwe mustang, electrisch. Om te janken, dat is toch geen mustang?

Maar ik zie heel af en toe zo'n polestar 2 rijden. Nou ja, ik reed erachter en ik dacht zoiets als, het lijkt wel een klein beetje op de voorkant van de oude dodge charger. Zoiets.

Iig, één van de eerste elekrische auto's die niet zo bruut lelijk zijn. Want ik vind die tesla's... Mja, mnee.

Eigenlijk val ik gewoon op die achterkant, die lampen.





Of toch liever de mustang of de tesla of?




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 09-09-2021 21:16]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-09-2021 22:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Dat vind ik dan weer een heel lelijke auto. Dan vind ik een Tesla Model S veel mooier. Alleen hoop ik dat je de tweede helft van het stuur er nog als optie bij kan nemen. En ik vind in sommige kleuren de Kia EV6 ook wel wat hebben, dus let maar niet te veel op mij.

Als ik geld zou kakken, zou ik voor een Model X gaan.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-09-2021 23:33 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 9 september 2021 21:13 schreef F.Jacobse het volgende:
Eigenlijk val ik gewoon op die achterkant, die lampen.




Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2021 8:52 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 september 2021 21:13 schreef F.Jacobse het volgende:
Nou is het woord elektrische auto hier over het algemeen en irl voor veel mensen vloeken in de kerk. Voor mij ook, hoor. Die nieuwe mustang, electrisch. Om te janken, dat is toch geen mustang?

Maar ik zie heel af en toe zo'n polestar 2 rijden. Nou ja, ik reed erachter en ik dacht zoiets als, het lijkt wel een klein beetje op de voorkant van de oude dodge charger. Zoiets.

Iig, één van de eerste elekrische auto's die niet zo bruut lelijk zijn. Want ik vind die tesla's... Mja, mnee.

Eigenlijk val ik gewoon op die achterkant, die lampen.





Of toch liever de mustang of de tesla of?





De Polestar 2 is een nette maar saaie auto. De Polestar 1 daarentegen..





Onbetaalbaar alleen.

Of een Fisker Karma.




Merk bestaat ondertussen niet meer, maar wat een bolide.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-09-2021 12:51 by XXL Profiel van XXL

Achjee.

De nieuwe vrachtwagens van ons leger zijn te hoog en mogen de weg niet op.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/politiek/trucks-van-defensie-te-hoog-mogen-openbare-weg-niet-op



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-09-2021 12:34 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 9 september 2021 20:59 schreef Negatieveling het volgende:
Dat zal wel een sedan zijn dan, denk ik? Màn, wat een boot LPG ook of gewoon ouderwets met 1 op 4 Euro 98 wegslurpen?


Jep, sedan. Op benzine uiteraard, gas is om op te koken. Eerste rit (Veenendaal - Apeldoorn, zo'n 60KM waarvan 55 snelweg) kwam uit op zo'n 1 op 7 a 8 met normale snelheid. Maar met zo'n auto weet je op voorhand dat dat veel gaat kosten. M'n Trans Am haalde gemiddeld 1 op 8/9 maar die had een nieuwer en gekieteld 350 blok erin en was 300kg lichter.

quote:
Op 10 september 2021 8:52 schreef Snaack het volgende:
Of een Fisker Karma.




Merk bestaat ondertussen niet meer, maar wat een bolide.


Zag een tijdje terug zo'n ding staan bij zo'n oostblok export toko voor verdacht weinig. In het echt nog mooier, echt gaaf ding!


Je moeder.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-09-2021 13:37 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 12 september 2021 12:34 schreef karnivoor het volgende:
Jep, sedan. Op benzine uiteraard, gas is om op te koken. Eerste rit (Veenendaal - Apeldoorn, zo'n 60KM waarvan 55 snelweg) kwam uit op zo'n 1 op 7 a 8 met normale snelheid. Maar met zo'n auto weet je op voorhand dat dat veel gaat kosten. M'n Trans Am haalde gemiddeld 1 op 8/9 maar die had een nieuwer en gekieteld 350 blok erin en was 300kg lichter.



Valt niet tegen inderdaad. Lang geleden had een maatje van me een Continental Mk4 (ja, echt). Ding was technisch in prima staat ook nog. Paste in geen enkel parkeervak, had maling aan de kant die jij op wilde rijden, remde niet noemenswaardig, trok geen frikandel uit de mayonaise en zoop alsnog ongeveer 1 op 3. Zelden een kanslozer auto gereden in mijn leven. Misschien zelfs wel nooit.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-09-2021 14:08 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dát is een auto!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-09-2021 16:54 by XXL Profiel van XXL

Toch niet helemaal tevreden over het veergedrag met de Pirelli bandjes. Komen aanzienlijk stugger over dan de Conti winterbanden. Gevoelig voor oneffenheden in het wegdek.

Beetje lucht uit de bandjes voelde al beter aan (Voor 3.9 en achter 4 bar nu)

Nog niet helemaal hoe ik het wou dus nu boven de achterste as (Ik rijd nagenoeg leeg) 2 grindtegels gelegd.

Rijgedrag is nu heerlijk en geen gehobbel of gestuiter meer.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-09-2021 18:20 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ook handig als je je op een festivalcamping hebt ingegraven in de drek. Tegels voor de wielen en gaan.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-09-2021 20:37 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 12 september 2021 16:54 schreef XXL het volgende:
Toch niet helemaal tevreden over het veergedrag met de Pirelli bandjes. Komen aanzienlijk stugger over dan de Conti winterbanden. Gevoelig voor oneffenheden in het wegdek.



Ja, wat had je verwacht dan. Als je bij 20-ish graden op winterbanden rijdt, willen ze wel zacht zijn hè. Een beetje als klagen dat je Vienetta wat vloeibaar uit de oven komt.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-09-2021 20:57 by XXL Profiel van XXL

Snap ik ook.

Had alleen niet verwacht dat all-season al zo veel zou schelen.

En natuurlijk werkt de (Met name achter) vering van een lege transporter ook niet mee. Die is toch een beetje afgestemd op een ton lading wat hij moet kunnen hebben.

Hoe ver kun je met een lege bus eigenlijk onder de aanbevolen bandenspanning gaan zitten? Dan zal hij de volle mep vast niet nodig hebben. Goede balans tussen comfort en veilig blijft wel belangrijk.

Mijn gevoel zegt 0,2 tot max 0,3 bar zodat je als de band warm wordt alsnog op de juiste waarde zit.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-09-2021 21:16 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 september 2021 16:54 schreef XXL het volgende:

Beetje lucht uit de bandjes voelde al beter aan (Voor 3.9 en achter 4 bar nu)


Ik weet het niet maar is dat niet achterlijk hard? Ik rijd met de auto's op 2,5 bar. Max dat ik gereden heb met de snelle bakken is 2,8 achter.

https://www.bandenconcurrent.nl/wp-content/uploads/2011/09/bandenspanningstabel-Bandenconcurrent-goodyear.pdf

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 12-09-2021 21:20]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-09-2021 21:31 by XXL Profiel van XXL

Bij 2.8 staat zo'n transporter denk ik bijna op de velgen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-09-2021 21:37 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Ik heb een T5 met lange wielbasis. Het leeggewicht is ongeveer 2100 kg. Ik rijd meestal leeg. De bandenspanning is 3,3 bar voor en 3,0 bar achter (Michelin Agilis 51 215/65-16).
Deze spanning is een goed compromis tussen comfort en rijeigenschappen. Inmiddels heb ik er met deze banden zo'n 30.000 km opzitten. De bandenslijtage is minimaal en zeer gelijkmatig.



https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=10711




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-09-2021 22:14 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 12 september 2021 16:54 schreef XXL het volgende:
Toch niet helemaal tevreden over het veergedrag met de Pirelli bandjes. Komen aanzienlijk stugger over dan de Conti winterbanden. Gevoelig voor oneffenheden in het wegdek.

Beetje lucht uit de bandjes voelde al beter aan (Voor 3.9 en achter 4 bar nu)

Nog niet helemaal hoe ik het wou dus nu boven de achterste as (Ik rijd nagenoeg leeg) 2 grindtegels gelegd.

Rijgedrag is nu heerlijk en geen gehobbel of gestuiter meer.


Tering. 4 bar is wel veel van het goede hoor. Goed voor een economy run, maar tenzij je het ding altijd op maximum gewicht rijdt verder nergens voor nodig. Heb de gegevens zo niet bij de hand en weet het ook niet uit mijn hoofd voor een T5 maar denk dat het met 3.5 à 3.6 bar met dat maatje een heel eind goed moet zijn.

quote:
Op 12 september 2021 21:16 schreef Snaack het volgende:
Max dat ik gereden heb met de snelle bakken is 2,8 achter.



Ideaal voor overstuur ja. Met 2.8 achter (koud) op een M4 (of zo) zit je in no time dik boven de 3 bar, dan is het beste er ruimschoots af. Eerste paardenmiddeltje op de driftdag: achterbandjes op 3.5 bar koud en gaan!

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 12-09-2021 22:14]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-09-2021 22:18 by XXL Profiel van XXL

Ik heb een korte wielbasis, een ander voertuiggewicht en een andere maat banden.
Ik maak het jullie even makkelijk. Er zit namelijk een handige sticker in de portieropening:



Dus mijn vraag is nogmaals:

Hoeveel kun je daar onder gaan zitten vanwege meer comfort als de bus doorgaans amper beladen is?

En eigenlijk heb ik voor het antwoord het meest vertrouwen in de reactie van Neggie en niet echt in allemaal linkjes naar uithoeken van het www.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-09-2021 22:23 by XXL Profiel van XXL

Maar wel lief dat jullie meedenken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen