IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina
Natural Disaster
Rule #6
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-06-2022 18:35 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/economie/6204091/daling-autoverkopen-zet-door-in-mei.html

Is dat vreemd ofzo? Alles wordt in noodtempo fors duurder dus een nieuwe auto wordt ook vaak nog even uitgesteld. Of men kiest toch voor een 2e hands want goedkoper.

En dan hebben we het nog niet over die achterlijke levertijden, soms wel meer dan een jaar, door de welbekende chiptekorten. Je moet het geduld maar hebben.

Op 13 augustus 2021 22:26 schreef EINDBAAS het volgende: ... het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit.

Hypnos
Leve mij!
Usericon van Hypnos
Posted 02-06-2022 11:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Vul je eigen gat.

Negatieveling
I'm not your friend, buddy
Usericon van Negatieveling
Posted 05-06-2022 20:01 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2022 22:08 schreef Hypnos het volgende:

maar vanaf de tweede keer is het gewoon de slappe lach. Niet normaal... raket.

Afgelopen week een paar rondjes met zo'n ding kunnen doen. Vooral meh. Ja, het komt hard van zijn plek. Maar jeetje, het ding weegt duidelijk zo veel als een middelgrote planeet. Je voelt bij de eerste de beste forse lastwissel overduidelijk hoe hard de techniek bezig is om al die massa in het gareel te houden, hetgeen (toegegeven) wonderwel goed lukt. Keerzijde is een volledig synthetische rijbeleving: jouw eigen input lijkt niet bijzonder bepalend voor wat het ding uiteindelijk doet. Je mag met alle systemen meerijden en onderwijl globaal aangeven welke kant je op zou willen en hoe veel snelheid je daarbij mee zou willen nemen. Een beetje gechargeerd natuurlijk, en niet een exlusief probleem van deze auto of elektrische auto's in het algemeen, maar van een BMW verwacht ik toch meer dan dat, ondanks dat ze al jarenlang steeds meer deze kant op gaan - mijn verwachtingen voor een nieuwe M3 met xDrive zujn ook niet al te hooggespannen. Dikke kans dat het veel hierop lijkt, maar dan met een kunstmatige vroem- en gorgelgeluiden. Jammer voor een dinosaurus als ondergetekende, leuk voor veruit de meeste normale mensen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 05-06-2022 20:04]

Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse! /// "Negers hebben nooit een vouwwagen"

Hypnos
Leve mij!
Usericon van Hypnos
Posted 06-06-2022 11:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2022 20:01 schreef Negatieveling het volgende:
Afgelopen week een paar rondjes met zo'n ding kunnen doen. Vooral meh. Ja, het komt hard van zijn plek. Maar jeetje, het ding weegt duidelijk zo veel als een middelgrote planeet. Je voelt bij de eerste de beste forse lastwissel overduidelijk hoe hard de techniek bezig is om al die massa in het gareel te houden, hetgeen (toegegeven) wonderwel goed lukt. Keerzijde is een volledig synthetische rijbeleving: jouw eigen input lijkt niet bijzonder bepalend voor wat het ding uiteindelijk doet. Je mag met alle systemen meerijden en onderwijl globaal aangeven welke kant je op zou willen en hoe veel snelheid je daarbij mee zou willen nemen. Een beetje gechargeerd natuurlijk, en niet een exlusief probleem van deze auto of elektrische auto's in het algemeen, maar van een BMW verwacht ik toch meer dan dat, ondanks dat ze al jarenlang steeds meer deze kant op gaan - mijn verwachtingen voor een nieuwe M3 met xDrive zujn ook niet al te hooggespannen. Dikke kans dat het veel hierop lijkt, maar dan met een kunstmatige vroem- en gorgelgeluiden. Jammer voor een dinosaurus als ondergetekende, leuk voor veruit de meeste normale mensen.

Hoe meer ik er mee rij, hoe meer ik het gevoel heb op een rollercoaster te zitten. Het is allemaal super georkestreerd inderdaad, je moet heel veel moeite doen om op de limiet te rijden (je moet echt al een getraind racer zijn of je vliegt uit je kuipzetel), en alles onder de limiet is sowieso netjes en clean (ook al is het onwezenlijk snel). Niet echt organisch, buiten de lijntjes kleuren is bijna niet mogelijk, corrigeren bvb zal je nooit moeten doen (alles lukt, ofwel ben je ergens tegen gevlogen).

Mede door de digitale geluiden, het gewicht en het zotte koppel heb ik echt het idee dat ik in een fighter jet zit. Hoekig, fysiek, gecontroleerd, ... niet gemaakt om mee te spelen, wel voor de ervaring an such.

Vul je eigen gat.

Negatieveling
Posted 06-06-2022 18:41 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Mijn bezwaar is dus eigenlijk dat juist iedereen het ding op de limiet kan rijden. Willens en wetens als een hork insturen, te veel gas geven en laat het maar gebeuren - het zal wel goedkomen. Tenzij je natuurlijk 200% vraagt van wat mogelijk is, dan vouw je zo'n auto alsnog op. Maar als je 110% vraagt, waar je vroeger onherroepelijk achterstevoren mee door een heg kwam zeilen met een klein beetje poep in je broek, komt het allemaal goed, ga je gewoon hard met zo'n ding en lijk je een hele held.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 06-06-2022 18:41]

Borduren met gebalde vuisten. /// Harm's Way! /// I'm on a horse! /// "Negers hebben nooit een vouwwagen"

Hypnos
Leve mij!
Usericon van Hypnos
Posted 06-06-2022 19:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

yup. Daarnet eens geprobeerd.

+90% opgeladen, op een verlaten parking (feestdag hier), overal kletsnat, Sport Boost opgezet (hoogste stand) en full throttle ...

brak uit links en rechts
meteen automatisch gecorrigeerd
pattineerde bijna niet

ik moest echt tegendraads sturen (nadien, niet plankgas) om uit te breken. Deed me denken aan actieve lane assist zonder lane.

Nuja, ik heb hem niet gekocht om mee te spelen, wel voor de launch, om sneller van punt A naar punt B te komen op gewestwegen met lichten en omdat het kan. Dus ik klaag niet. Veel leukere dingen die ook nog een fiscaal aantrekkelijk zijn kon ik me niet veroorloven (veel zijn er ook niet voor zover ik weet). Vorige maand 150 euro bespaard op benzine vs elektriciteit via de zonnepanelen als ik regeltje van drie doe tov de kilometers. En qua TCO zit ik niet zo heel erg veel hoger meer dan de Renault Mégane RS (CO²>200 gr is in BE sowieso maar 40% aftrekbaar, ook de benzine die je dan verbruikt én de kosten zoals verzekering en onderhoud)) + de doorverkoopwaarde is veel hoger ingeschat.

De RS trouwens nog verkocht voor 22K.

in 2018 28K voor betaald (kwam van 34K maar was showroommodel). Auto's blijven een goeie investering.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-06-2022 19:17]

Vul je eigen gat.

Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 07-06-2022 7:31 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Is deze aanschaf mede mogelijk gemaakt door bitconnect inkomsten?

We zijn klaar

Hypnos
Leve mij!
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2022 12:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Onrechtstreeks wel

heeft me namelijk doen inzien dat er minder volatiele dingen bestaan die minstens even lucratief zijn.

hard werken en zo.

Vul je eigen gat.

XXL
Gecensureerd!
Usericon van XXL
Posted 11-06-2022 14:40 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wat is er toch mis met de huidige automarkt?

Die schamele 84 pk valt wellicht nog wat te chippen want alles onder de 100 komt amper nog van zijn plek.
Maar dan nog zit je met mogelijk een zooi storingmeldingen vanwege de euro 6 technologie en de nodige 'gebruikssporen' rondom.

En dan toch nog zo'n 9500 ex btw vragen.

https://www.autowereld.nl/volkswagen/transporter/l1h1-2-0-tdi-84pk-economy-airco-36724126/details.html

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 11-06-2022 14:42]

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Natural Disaster
Rule #6
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-06-2022 14:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Wat een vouwdoos.

En een 5-bak. :')

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 11-06-2022 14:55]

Op 13 augustus 2021 22:26 schreef EINDBAAS het volgende: ... het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit.

XXL
Gecensureerd!
Usericon van XXL
Posted 11-06-2022 17:15 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2022 14:53 schreef Natural Disaster het volgende:
Wat een vouwdoos.

En een 5-bak. :')

6 bak zit er pas in vanaf 140 pk.
Lekker belangrijk ook als je het grootste deel van de tijd toch maar 100 mag rijden.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Negatieveling
Posted 15-06-2022 20:03 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Vandaag was een mooie dag. De zon scheen, we waren op de testbaan, en we konden tijdens een kop koffie wat engineers van een ander bedrijf helpen met een reservekabeltje en wat ander spul dat we bij ons hadden. Aardige gasten ook. Of we, als we tijd hadden, ook een keer een rondje in 'hun' Evora 410 Sport en GR Supra wilden doen, konden ze wat extra data loggen met andere bestuurders. Nou, vooruit dan, ik ben de beroerdste niet. Enige vervelende is dat ik nu die beide auto's heel graag wil hebben. Duur geintje.

Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com