IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
EINDBAAS
faalhaas
Usericon van EINDBAAS
Posted 16-07-2021 20:31 by EINDBAAS Profiel van EINDBAAS

Hmmm in zo'n oudere automaat Passat (was de B5.5 highline vlgs mij) heb ik ook nog een proefrit gemaakt. 2.3 5 cylinder. Fijne motor (heerlijk geluid vooral natuurlijk) maar ik vond die automaat toen niet fijn, eerder een vervelend bonkerig ding. Maargoed wel een stukje betrouwbaarder dus.

[Dit bericht is gewijzigd door EINDBAAS op 16-07-2021 20:34]


...niets is wat het lijkt...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-07-2021 20:46 by XXL Profiel van XXL

Hier voor het huis staat een dikke M5.

Uiteraard weer bij de turkse buurman.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-07-2021 21:11 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 15 juli 2021 22:27 schreef Negatieveling het volgende:
Voor het V10-geluid zou ik dan een E60 M5 kiezen. Eisenmann-uitlaat er onder en (dwars)gaan. Maar als je het dan toch over kwetsbare auto's hebt... holy mother of fuck, wat kan en gaat daar veel aan stuk. Maar als-ie het doet is het wel een uniek ding. Stond er laatst eentje in bruin fucking metallic te koop met een lichtgekleurd leren interieur. Onverklooid, in goede staat. Ook nog even overwogen als een soort van rijdende belegging maar kom op zeg, een E60... ik woon al best wel in een kansenwijk dus dan kan ik dat er niet bij hebben.EDIT: Hij staat nòg te koop. Moeilijk hout in het interieur ook. Damn, toch wel vet op een foute manier.


Ik vind die M5 V10 dan weer minder mooi klinken. Maar hoog petjes gehalte, voor mij een pluspunt iig.


Je moeder.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 20-07-2021 20:49 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 15 juli 2021 21:46 schreef Negatieveling het volgende:
Heb er eentje op het oog maar de verkoper heeft nog niet gereageerd. Even de mail F5-en, het geld brandt me in de zak.


Jawel, contact kunnen leggen. Morgenochtend maar eens kijken en proefrijden. Een vroege S2 in een vrolijk kleurtje, van een liefhebbende eigenaar, en onverklooid. Het klinkt allemaal veelbelovend.

EDIT: ding maar gewoon gekocht ook. Midlife crisis level up.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 21-07-2021 22:46]



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-07-2021 12:23 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Nice!


Je moeder.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 28-07-2021 11:36 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Wat een prachtige wagen . Net buiten mijn budget wel. Doet me zo'n beetje denken aan de futuristische wagens van de "Fall Out"-games.

https://gocar.be/nl/autonieuws/classic-cars/2-miljoen-dollar-voor-deze-tucker-een-koopje?obref=obnetwork



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 28-07-2021 16:03 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ah, de door 'de Grote Drie' kapotgemaakte Tucker. Ja, dat is wel een dingetje. Mooi verhaal ook wel. Maar allemachtig, wat een geld. Zo leuk vind ik hem nou ook weer niet.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-07-2021 21:47 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Nah als ik de verhalen zo lees, had Preston Tucker overeenkomsten met Victor Muller dan goed voor hem was. Nog net niet de schuld van de Rabobank zeg maar.

Wel mooie en voor die tijd zeer innovatieve bak. Je betaalt dan idd ook voor de zeldzaamheid en het verhaal erachter.


Je moeder.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 28-07-2021 21:55 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ja, je moet wel flink ambitieus zijn als je een nieuw automerk wilt opzetten. Het mislukt vaker dan dat het goed gaat. Toch heeft meneer Tucker wel degelijk flink wat tegenwerking gehad van de gevestigde orde. Of hij het zonder die tegenwerking wel had gered is bijzonder twijfelachtig, maar feit is dat de Grote Drie op dat moment in de tijd bepaald niet zaten te wachten op wat we tegenwoordig een disruptieve startup zouden noemen.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 29-07-2021 12:18 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Ja klopt, dat wel. Andere tijden ook.


Je moeder.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-08-2021 18:40 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Inmiddels een paar tankjes leeggereden met de Elise. Is ook natuurlijk ook niet zo moeilijk want er gaat maar iets meer dan 30 liter in. Maar wat een lol, zo'n ding had ik echt jaren eerder moeten kopen! 'Op nat' is het wel interessant ook, daar gaat nog wel wat oefenen overheen voor ik er 100% vriendjes mee ben



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-08-2021 18:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 26 juli 2021 12:24 schreef Slegthyd het volgende:
Tegen wie heb je het de hele tijd?




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 02-08-2021 8:19 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 1 augustus 2021 18:40 schreef Negatieveling het volgende:
Inmiddels een paar tankjes leeggereden met de Elise. Is ook natuurlijk ook niet zo moeilijk want er gaat maar iets meer dan 30 liter in. Maar wat een lol, zo'n ding had ik echt jaren eerder moeten kopen! 'Op nat' is het wel interessant ook, daar gaat nog wel wat oefenen overheen voor ik er 100% vriendjes mee ben


Kan me voorstellen dat dat een heerlijk gooi- en smijt autootje is ja.


Je moeder.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-09-2021 18:58 by XXL Profiel van XXL

Nat het nodige vergelijken op het web heb ik denk ik de door mij gewenste All Season banden voor de bus gevonden.

Wordt gek van het lawaai van mijn huidige continentals. Wat een lawaaikrengen zeg.

Als ik de zuinigheid en vooral het rolgeluid (68 ipv 73dB bij mijn huidige banden)tegen elkaar afweeg kom ik uit op de Pilelli Carrier All Season:

https://banden.autoweek.nl/vierseizoenenbanden/pirelli/205-65-r16/?speed=T

Eens even informeren waar mijn garage die voor kan leveren.

Neggie:

Onder mijn bus mogen zowel 16 inch 205/65 als 215/65 op de zelfde velgbreedte (6,5J geloof ik).
Als ik voor de laatste kies zitten daar dan nog voor en nadelen aan?

Jaja, de teller versus echte snelheid veranderd iets maar afgaande op de gps geeft de teller toch ongeveer 5km te weinig aan.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 02-09-2021 19:00]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-09-2021 19:05 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Volgens deze alternatieve bandenmaat calculator moet je bij de bredere sloffen toch iets anders hebben.

https://www.oponeo.nl/tools/bandencalculator/205-65-r15#alternativeTireTool

215/55 R16 ipv 215/65 R16


Maar ja, het is maar da interwebznetd.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-09-2021 19:14 by XXL Profiel van XXL

Zoals ik al zei mogen de door mij genoemde maten beide onder de auto en snap ik dat het een klein effect heeft op de aangegeven snelheid.

Die maat van jou geeft een lagere snelheid en hij geeft nu al te weinig aan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-09-2021 19:16 by XXL Profiel van XXL

Ik kan me zelfs voorstellen dat de 215/65 ideaal is maar er standaard een 205/65 onder gaat af fabriek omdat die minder kosten.

Zo zijn ze bij VW wel.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-09-2021 19:17 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Wat meer naar onderen kun je twee bandenmaten invullen om te kijken of ze compatible zijn.

En 205/65/16 is daar niet compatible met 215/65/16.
De 215/55/16 dus wel.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-09-2021 19:28 by XXL Profiel van XXL

Die geeft anders ook keihard een rood kruis.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-09-2021 19:33 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Excuses, het moet 215/60/16 zijn.

Dan zie je ook het snelheidsverschil bij 50. 100 en 150km/h.

En het verschil in diameter.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-09-2021 19:40 by XXL Profiel van XXL

Snap ik allemaal.

Ook dat die het dichtst in de buurt komt.
Alleen geeft mijn teller nu sowieso al te weinig aan.

En nou mag je me best eigenwijs vinden maar als de fabrikant de door mij genoemde 2 maten aanhoudt ga ik er toch een beetje vanuit dat ze daar op zijn minst een klein beetje over na hebben gedacht.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-09-2021 19:44 by XXL Profiel van XXL

Maargoed, mijn vraag wordt in je linkje wel beantwoord:

Voor- en nadelen van het gebruik van bredere banden
Voordelen

- Betere grip
- Kortere remweg
- Snellere reactie van uw auto en hogere stabiliteit in bochten

Nadelen

- Hogere bandenprijs
- Hoger brandstofverbruik
- Slechtere demping van trillingen
- Hoger geluidsniveau
- Slechtere waterafvoer (Minder bestand tegen aquaplaning)


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-09-2021 15:53 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 2 september 2021 18:58 schreef XXL het volgende:
Onder mijn bus mogen zowel 16 inch 205/65 als 215/65 op de zelfde velgbreedte (6,5J geloof ik).
Als ik voor de laatste kies zitten daar dan nog voor en nadelen aan?

Jaja, de teller versus echte snelheid veranderd iets maar afgaande op de gps geeft de teller toch ongeveer 5km te weinig aan.


Daar ga je he-le-maal niks van merken, qua verschil. Ja, qua geluid hopelijk als dat je doel is. Bedenk wel dat zo'n ding nooit stil wordt (windgeruis, met name om het spiegelhuis - ducking irritant). Afrolomtrek van de 215 is nominaal nog geen 2% groter dan van de 205 dus over de hele linie gaat je teller zo'n 2% meer aangeven dan hij nu doet. Als hij dus nu 5km/h te weinig aangeeft over de hele linie, komt het wel goed met die tellerafwijking tenzij je harder gaat rijden dan 250km/h. Weet wel dat je ongeveer net zo veel afwijking krijgt over de levensduur van de band als gevolg van slijtage - naarmate ze slijten, gaat je teller meer afwijken naar boven. Dus het kan zijn dat je nu van een versleten 205 naar een frisse 215 gaat en dus meer dan 2% toename in gemeten snelheid hebt.

Al die andere voordelen/nadelen uit het lijstje zijn wel een soort van waar, maar echt marginaal voor doorsnee gebruik van een T5. Hoogstens ga je merken dat je wat meer brandstof verbruikt maar ook dat is marginaal.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-09-2021 17:16 by XXL Profiel van XXL

Het worden de 205/65 R16 107T

En dat die geniale klankkast lawaai maakt blijft inderdaad een nadeel. Elk beetje scheelt dus en als ik er echt vanaf wil zal ik de boel van binnen moeten aanpakken met dempingsmateriaal.

Voorlopig vind ik 5 dB op de banden al leuk meegenomen en de rest komt wel bij de volgende bus.

Edit:

Dat mijn achterbanden straks niet meer cuppen zal me nu wel het meeste rust opleveren.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-09-2021 17:22]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-09-2021 11:49 by XXL Profiel van XXL

Waarom moet ik elke keer na een oliewissel binnen 2 maanden wat olie bijvullen en gaat het daarna gewoon 2 jaar (Longlife) goed?

Zou de garage soms net wat zuinig zijn met het bijvullen?

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 08-09-2021 11:50]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen