IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-03-2022 20:01 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Nee, je ziet ze inderdaad niet veel. Gewone 4-serie wil ik ook niet zien. Die neus, jongens toch.

Ook nog niet mee kunnen rijden; het is ook maar net waar ik via het werk de gelegenheid voor krijg. Soms zit het mee en is het iets bijzonders of leuks, op het moment zit het in die zin tegen en rijd ik qua personenwagens voornamelijk in een Golf 8. Veel meer meh wordt het niet, maar ach, het project is technisch-inhoudelijk leuk en uitdagend. Ook wat waard.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-03-2022 11:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

De R versie of GTI? of de Plus?

Qua neus vind ik hem nice de 4. Nieren ipv varkensneus, en met de carbonuitbreiding is het echt badass.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-03-2022 13:48 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Gewoon, 'een' Golf 8. Het kan niet altijd feest zijn. Met een Golf is het voor mij sowieso nooit feest, maar als er 300 pk in zou zitten zou het wellicht iets van de zoutloosheid wegnemen. Maar helaas. Wel fijne stoelen, dat wel.



spectre
Usericon van spectre
Posted 16-03-2022 14:20 by spectre Profiel van spectre

Ik heb gister een Up gehuurd voor 1 dag. Ok doei!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-03-2022 17:04 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ben je ingestapt of heb je 'm aangetrokken?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-03-2022 21:35 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

1 dag een UP.

Mijn hoofd:




7 dagen?



Sorry!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-03-2022 9:17 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 16 maart 2022 17:04 schreef Natural Disaster het volgende:
Ben je ingestapt of heb je 'm aangetrokken?




We konden er met 4 in, maar ik zag dat mijn verhuurder nu ook een Smart 2zitter te huur had


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-03-2022 9:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 maart 2022 13:48 schreef Negatieveling het volgende:
Gewoon, 'een' Golf 8. Het kan niet altijd feest zijn. Met een Golf is het voor mij sowieso nooit feest, maar als er 300 pk in zou zitten zou het wellicht iets van de zoutloosheid wegnemen. Maar helaas. Wel fijne stoelen, dat wel.


Een gewone met schakelbak was ook leuk vroegargh.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-03-2022 9:30 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 17 maart 2022 9:18 schreef Hypnos het volgende:
Een gewone met schakelbak was ook leuk vroegargh.


Smaken verschillen, ik heb werkelijk nog nooit in een leuke Golf gereden. Met terugwerkende kracht is een Golf I GTI in absolute zin misschien wel leuk, maar afgezet tegen andere auto's uit die tijd vind ik het toch een beetje een suf ding. Zoals altijd: een prima totaalplaatje, maar op geen enkel vlak echt speciaal.

Gek genoeg heeft 'mijn' huidige Golje 8 eenen ouderwetschen handbak, dat was nodig voor het project wat we er mee aan het doen zijn. Wordt het nog altijd niet leuk van.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-03-2022 9:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Yo Negi! Mijn vorige auto was een BMW en die had een soort "3 lagen met glinster effect" lak of iets dergelijks, waardoor niet iedereen blijkbaar zomaar lakdschade kon herstellen. Althans, volgens de BMW dealer en het bedrijf dat de lakschade toen herstelde. Geen idee of dit verkoopleugens waren of niet.

Nu, lichte schade aan de Porsche. Die is voor zover ik kan zien gewoon één kleur, geen glitters of spikkeltjes etc. Kan een schadehersteller bij de fabrikant of leverende dealer of wie dan ook geetailleerde info opvragen over welke lak, welke kleur etc etc te gebruiken?



When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-03-2022 9:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik laat hem sowieso wrappen. Als er iets van embleem opstaat dan is het gerelateerd aan zelfstandige activiteit + de verzekering komt blijkbaar een stuk tussen omdat wrapping beter beschermt tegen schade ...

enige mottige van wrappen is dat de afwerking - bvb frame aan de binnenkant, als je de deuren opendoet - meer kost dan enkel de buitenkant. En het ziet er zo cheap uit als je enkel de buitenkant laat doen en dan je deuren of koffer openmaakt en een ander kleur ziet.

en ja, snel vuil.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-03-2022 13:11 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 17 maart 2022 9:45 schreef Fusion het volgende:
Yo Negi! Mijn vorige auto was een BMW en die had een soort "3 lagen met glinster effect" lak of iets dergelijks, waardoor niet iedereen blijkbaar zomaar lakdschade kon herstellen. Althans, volgens de BMW dealer en het bedrijf dat de lakschade toen herstelde. Geen idee of dit verkoopleugens waren of niet.

Nu, lichte schade aan de Porsche. Die is voor zover ik kan zien gewoon één kleur, geen glitters of spikkeltjes etc. Kan een schadehersteller bij de fabrikant of leverende dealer of wie dan ook geetailleerde info opvragen over welke lak, welke kleur etc etc te gebruiken?




Mag geen probleem zijn bij zo'n moderne auto. Zelfs al zijn het meerdere glitterlagen, die informatie is voor een chadehersteller gewoon op te halen uit een database. Of het dan ook lukt om dat netjes en onzichtbaar te herstellen is een tweede, maar dat is sowieso het geval. De merkdealer zal dit ook zelden zelf doen, maar uitbesteden aan een spuiterij. Sommige kleuren zijn gewoon heel moeilijk 'lokaal' te matchen, je blijft dan toch zien dat er iets niet hetzelfde is.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-03-2022 13:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Oke dank ik zal de diverse offerte aanbiedende bedrijven vragen naar wat zij denken dat de requirements zijn van deze specifieke lakuitvoering, thanks!


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-03-2022 11:16 by XXL Profiel van XXL

Op zaterdag extra korting op brandstof bij Shell hier tegenover. Omdat hij dan meestal duurder is dan de rest van de week maar eens gevraagd hoe dat nou zit.

Ja, da's korting op de dagprijs.

OK, doei dan maar.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-03-2022 11:40 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Heeft Fusion al bijdehand staan doen bij zijn garage/schadeherstel?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-03-2022 16:09 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



Op de foto lijkt het alsof er ook naast die ronde rand schade is, maar dat is lichtreflectie. Het zit alleen op die ronde rand die met het wiel meebuigt. Mag dat tussen de 500 en 900 kosten? Ik heb t vermoeden dat zelfs 500 te veel is?


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-03-2022 19:55 by spectre Profiel van spectre

Vandaag huurde ik een Skoda Kamiq, maar dat was echt alleen maar omdat alle Ups al Op waren

Bij de garage wegrijden ging best, maar toen ik hem later voor het doel wilde gebruiken en wilde wegrijden van mijn parking hebben we letterlijk 10 minuten zitten prutsen, vloeken en uiteindelijk googlen om erachter te komen hoe je een automaat start.

En 5 minuten later aan de kant gezet om lane assist uit te kunnen zetten, dat zit namelijk diep verborgen in dat mega display. Lane assist, die Ups hebben daar dan tenminste een fysieke uitknop voor.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-03-2022 21:51 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ah, lane assist. Volkswagen zet dat op stand assertief en maakt dat je zoiets handmatig uit moet zetten telkens als je de wagen start. Heel handig tijdens de travel assist, vreselijk ergerlijk als functie op zich.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-03-2022 22:01 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik ben niet zo rijk en zo interessant vind ik nieuwe auto's nou ook weer niet, dus ik kende lane assist niet. Net dus even opgezocht.

Ik zou me helemaal de kelere schrikken als m'n auto zoiets in z'n hoofd zou halen.

Misschien handig als je uren moet rijden, maar anders... Lijkt me heel naar.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-03-2022 22:12 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ligt er vooral aan hoe lijnvast je bent denk ik.

Als je van nature als een bezopen klaploper over je rijdbaan zigzagt zal het minder fijn zijn. Maar dat is je rijstijl dan ook voor anderen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-03-2022 22:35 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik denk als eerste. Boven de 65 gaat hij aan, las ik. Maar wat als je wil uitwijken voor bijvoorbeeld iets wat op de weg ligt.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-03-2022 0:20 by spectre Profiel van spectre

haha, nee joh. Ga maar eens inhalen op de snelweg, je auto protesteert gewoon.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-03-2022 8:33 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Je zou toch zeggen dat als je richting aangeeft het systeem weet dat het je bedoeling is oer die lijn te gaan.

El cheapo versie in de Skoda?
Of gehandicapt aan de linker hand?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 20-03-2022 10:25 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 19 maart 2022 22:35 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik denk als eerste. Boven de 65 gaat hij aan, las ik. Maar wat als je wil uitwijken voor bijvoorbeeld iets wat op de weg ligt.





.... dan wijk je uit. Uiteindelijk is het een assistentiesysteem, het zit al in de naam opgesloten: Lane Keep Assist (LKA). De bestuurder is dus de baas.

Zonder er nu een enorm college van te willen maken, is het idee vanuit de regelgeving dat je ongevallen en letsel kunt voorkomen door te zorgen dat auto's op provinciale en snelwegen niet onbedoeld buiten hun rijbaan komen en zo in de berm (bomen!) terechtkomen of tegemoetkomend verkeer raken. Daarom gaat de LKA ook pas vanaf 65km/h 'verplicht' actief iets doen, zodat-ie niet 'op hol slaat' in stedelijk gebied waar je een wildgroei aan wegbelijning kunt hebben.

De inputvariabelen zijn in principe de gedetecteerde wegbelijning, de snelheid, de stuurhoek en de yaw rate. Daarmee kun je berekenen of de auto al of niet binnen de lijntjes zal gaan blijven. Maar omdat je ook de intentie van de bestuurder moet weten (immers, het systeem is er om onbedoeld uit de rijbaan driften te voorkomen), neem je ook de knipperlichten mee. Zodra je richting aangeeft, gaat er in het systeem een vlaggetje hoog dat bijvoorbeeld zegt "we willen naar links", waardoor de LKA het overschrijden van de linker lijn negeert.

quote:
Op 20 maart 2022 0:20 schreef spectre het volgende:
haha, nee joh. Ga maar eens inhalen op de snelweg, je auto protesteert gewoon.


Dit werkt natuurlijk alleen als je tijdig richting aangeeft. Als je dat 'op zijn Nederlands' doet, dus nadat je de manoeuvre al hebt ingezet, dan zal de LKA wel ingrijpen. Dat moet ook, van de regelgeving. In die zin wijst het systeem je op je eigen slordigheden. Dat wordt als irritant ervaren, maar het systeem kan er niet zo veel aan doen - overduidelijke false positives daargelaten, maar met LKA heb je die typisch niet zo heel veel.

Omdat het een assistentiesysteem is, kan het ook maar een beperkte stuurhoek en misschien nog wel belangrijker, een beperkt stuurkoppel genereren. En dit ook nofg eens voor een beperkte tijdsduur. De auto gaat dus nooit met je aan de haal, want dat kan hij fysiek helemaal niet. Hij doet een beetje wat een rij-instructeur ook zou doen: even kort aan het stuur trekken en dan weer loslaten. En als de auto 'naar rechts' duwt en je wilt inderdaad 'naar links' omdat je niet over een overstekende bever heen wilt rijden, dan kan dat gewoon. Je moet dan alleen even het extra stuurkoppel van de LKA overwinnen, dat voelt als een soort 'dood punt' in het sturen, maar ook dat is aan limieten gebonden dus je hoeft daar niet heel veel kracht voor te zetten - het is niet veel anders dan dat 'plakkerige' gevoel wat veel auto's met elektrische stuurbekrachtiging rond de middenstand hebben. Als je dat doet, gaat het systeem ook meteen uit of op een stand-by modus; dit heet een overrule of override.



[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 20-03-2022 10:29]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-03-2022 10:58 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 20 maart 2022 10:25 schreef Negatieveling het volgende:
overduidelijke false positives daargelaten, maar met LKA heb je die typisch niet zo heel veel.
Voor de duidelijkheid: het zijn net die false positives waardoor ik lane assist liever standaard uit heb staan. Tijdelijke wegmarkering door wegenwerken, ietwat onlogische wegmarkering die abrupt begint (nieuw baanvak erbij), volgens mij wel allemaal "typisch Belgische" dingetjes. En dan nog die handvol keren per decennium waarbij de auto besluit om een scheur of een plas op de baan als wegmarkering ziet.

Het houdt je wel alert en het valt inderdaad te overrulen, maar een optie om het gemakkelijk en 'permanent' in- en uit te schakelen is welkom. Ik wil niet overkomen als een chauffeur die de pinkers niet weet zijn en daarom maar klaagt over lane assist, maar er zijn genoeg momenten waarop het ergernis oplevert.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen