|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Nee, je ziet ze inderdaad niet veel. Gewone 4-serie wil ik ook niet zien. Die neus, jongens toch. Ook nog niet mee kunnen rijden; het is ook maar net waar ik via het werk de gelegenheid voor krijg. Soms zit het mee en is het iets bijzonders of leuks, op het moment zit het in die zin tegen en rijd ik qua personenwagens voornamelijk in een Golf 8. Veel meer meh wordt het niet, maar ach, het project is technisch-inhoudelijk leuk en uitdagend. Ook wat waard. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Gewoon, 'een' Golf 8. Het kan niet altijd feest zijn. Met een Golf is het voor mij sowieso nooit feest, maar als er 300 pk in zou zitten zou het wellicht iets van de zoutloosheid wegnemen. Maar helaas. Wel fijne stoelen, dat wel. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Ik heb gister een Up gehuurd voor 1 dag. Ok doei! Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ben je ingestapt of heb je 'm aangetrokken? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
1 dag een UP. Mijn hoofd: 7 dagen? Sorry! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: We konden er met 4 in, maar ik zag dat mijn verhuurder nu ook een Smart 2zitter te huur had Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Een gewone met schakelbak was ook leuk vroegargh. signature |
|
quote: Smaken verschillen, ik heb werkelijk nog nooit in een leuke Golf gereden. Met terugwerkende kracht is een Golf I GTI in absolute zin misschien wel leuk, maar afgezet tegen andere auto's uit die tijd vind ik het toch een beetje een suf ding. Zoals altijd: een prima totaalplaatje, maar op geen enkel vlak echt speciaal. Gek genoeg heeft 'mijn' huidige Golje 8 eenen ouderwetschen handbak, dat was nodig voor het project wat we er mee aan het doen zijn. Wordt het nog altijd niet leuk van. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Yo Negi! Mijn vorige auto was een BMW en die had een soort "3 lagen met glinster effect" lak of iets dergelijks, waardoor niet iedereen blijkbaar zomaar lakdschade kon herstellen. Althans, volgens de BMW dealer en het bedrijf dat de lakschade toen herstelde. Geen idee of dit verkoopleugens waren of niet. Nu, lichte schade aan de Porsche. Die is voor zover ik kan zien gewoon één kleur, geen glitters of spikkeltjes etc. Kan een schadehersteller bij de fabrikant of leverende dealer of wie dan ook geetailleerde info opvragen over welke lak, welke kleur etc etc te gebruiken? When your people matter, menstrual health matters |
|
ik laat hem sowieso wrappen. Als er iets van embleem opstaat dan is het gerelateerd aan zelfstandige activiteit + de verzekering komt blijkbaar een stuk tussen omdat wrapping beter beschermt tegen schade ... enige mottige van wrappen is dat de afwerking - bvb frame aan de binnenkant, als je de deuren opendoet - meer kost dan enkel de buitenkant. En het ziet er zo cheap uit als je enkel de buitenkant laat doen en dan je deuren of koffer openmaakt en een ander kleur ziet. en ja, snel vuil. signature |
|
quote: Mag geen probleem zijn bij zo'n moderne auto. Zelfs al zijn het meerdere glitterlagen, die informatie is voor een chadehersteller gewoon op te halen uit een database. Of het dan ook lukt om dat netjes en onzichtbaar te herstellen is een tweede, maar dat is sowieso het geval. De merkdealer zal dit ook zelden zelf doen, maar uitbesteden aan een spuiterij. Sommige kleuren zijn gewoon heel moeilijk 'lokaal' te matchen, je blijft dan toch zien dat er iets niet hetzelfde is. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Oke dank ik zal de diverse offerte aanbiedende bedrijven vragen naar wat zij denken dat de requirements zijn van deze specifieke lakuitvoering, thanks! When your people matter, menstrual health matters |
|
Op zaterdag extra korting op brandstof bij Shell hier tegenover. Omdat hij dan meestal duurder is dan de rest van de week maar eens gevraagd hoe dat nou zit. Ja, da's korting op de dagprijs. OK, doei dan maar. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Heeft Fusion al bijdehand staan doen bij zijn garage/schadeherstel? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Op de foto lijkt het alsof er ook naast die ronde rand schade is, maar dat is lichtreflectie. Het zit alleen op die ronde rand die met het wiel meebuigt. Mag dat tussen de 500 en 900 kosten? Ik heb t vermoeden dat zelfs 500 te veel is? When your people matter, menstrual health matters |
|
Vandaag huurde ik een Skoda Kamiq, maar dat was echt alleen maar omdat alle Ups al Op waren Bij de garage wegrijden ging best, maar toen ik hem later voor het doel wilde gebruiken en wilde wegrijden van mijn parking hebben we letterlijk 10 minuten zitten prutsen, vloeken en uiteindelijk googlen om erachter te komen hoe je een automaat start. En 5 minuten later aan de kant gezet om lane assist uit te kunnen zetten, dat zit namelijk diep verborgen in dat mega display. Lane assist, die Ups hebben daar dan tenminste een fysieke uitknop voor. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ah, lane assist. Volkswagen zet dat op stand assertief en maakt dat je zoiets handmatig uit moet zetten telkens als je de wagen start. Heel handig tijdens de travel assist, vreselijk ergerlijk als functie op zich. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Ik ben niet zo rijk en zo interessant vind ik nieuwe auto's nou ook weer niet, dus ik kende lane assist niet. Net dus even opgezocht. Ik zou me helemaal de kelere schrikken als m'n auto zoiets in z'n hoofd zou halen. Misschien handig als je uren moet rijden, maar anders... Lijkt me heel naar. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ligt er vooral aan hoe lijnvast je bent denk ik. Als je van nature als een bezopen klaploper over je rijdbaan zigzagt zal het minder fijn zijn. Maar dat is je rijstijl dan ook voor anderen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Ik denk als eerste. Boven de 65 gaat hij aan, las ik. Maar wat als je wil uitwijken voor bijvoorbeeld iets wat op de weg ligt. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
haha, nee joh. Ga maar eens inhalen op de snelweg, je auto protesteert gewoon. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Je zou toch zeggen dat als je richting aangeeft het systeem weet dat het je bedoeling is oer die lijn te gaan. El cheapo versie in de Skoda? Of gehandicapt aan de linker hand? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: .... dan wijk je uit. Uiteindelijk is het een assistentiesysteem, het zit al in de naam opgesloten: Lane Keep Assist (LKA). De bestuurder is dus de baas. Zonder er nu een enorm college van te willen maken, is het idee vanuit de regelgeving dat je ongevallen en letsel kunt voorkomen door te zorgen dat auto's op provinciale en snelwegen niet onbedoeld buiten hun rijbaan komen en zo in de berm (bomen!) terechtkomen of tegemoetkomend verkeer raken. Daarom gaat de LKA ook pas vanaf 65km/h 'verplicht' actief iets doen, zodat-ie niet 'op hol slaat' in stedelijk gebied waar je een wildgroei aan wegbelijning kunt hebben. De inputvariabelen zijn in principe de gedetecteerde wegbelijning, de snelheid, de stuurhoek en de yaw rate. Daarmee kun je berekenen of de auto al of niet binnen de lijntjes zal gaan blijven. Maar omdat je ook de intentie van de bestuurder moet weten (immers, het systeem is er om onbedoeld uit de rijbaan driften te voorkomen), neem je ook de knipperlichten mee. Zodra je richting aangeeft, gaat er in het systeem een vlaggetje hoog dat bijvoorbeeld zegt "we willen naar links", waardoor de LKA het overschrijden van de linker lijn negeert. quote: Dit werkt natuurlijk alleen als je tijdig richting aangeeft. Als je dat 'op zijn Nederlands' doet, dus nadat je de manoeuvre al hebt ingezet, dan zal de LKA wel ingrijpen. Dat moet ook, van de regelgeving. In die zin wijst het systeem je op je eigen slordigheden. Dat wordt als irritant ervaren, maar het systeem kan er niet zo veel aan doen - overduidelijke false positives daargelaten, maar met LKA heb je die typisch niet zo heel veel. Omdat het een assistentiesysteem is, kan het ook maar een beperkte stuurhoek en misschien nog wel belangrijker, een beperkt stuurkoppel genereren. En dit ook nofg eens voor een beperkte tijdsduur. De auto gaat dus nooit met je aan de haal, want dat kan hij fysiek helemaal niet. Hij doet een beetje wat een rij-instructeur ook zou doen: even kort aan het stuur trekken en dan weer loslaten. En als de auto 'naar rechts' duwt en je wilt inderdaad 'naar links' omdat je niet over een overstekende bever heen wilt rijden, dan kan dat gewoon. Je moet dan alleen even het extra stuurkoppel van de LKA overwinnen, dat voelt als een soort 'dood punt' in het sturen, maar ook dat is aan limieten gebonden dus je hoeft daar niet heel veel kracht voor te zetten - het is niet veel anders dan dat 'plakkerige' gevoel wat veel auto's met elektrische stuurbekrachtiging rond de middenstand hebben. Als je dat doet, gaat het systeem ook meteen uit of op een stand-by modus; dit heet een overrule of override. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 20-03-2022 10:29] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote:Voor de duidelijkheid: het zijn net die false positives waardoor ik lane assist liever standaard uit heb staan. Tijdelijke wegmarkering door wegenwerken, ietwat onlogische wegmarkering die abrupt begint (nieuw baanvak erbij), volgens mij wel allemaal "typisch Belgische" dingetjes. En dan nog die handvol keren per decennium waarbij de auto besluit om een scheur of een plas op de baan als wegmarkering ziet. Het houdt je wel alert en het valt inderdaad te overrulen, maar een optie om het gemakkelijk en 'permanent' in- en uit te schakelen is welkom. Ik wil niet overkomen als een chauffeur die de pinkers niet weet zijn en daarom maar klaagt over lane assist, maar er zijn genoeg momenten waarop het ergernis oplevert. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |