IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2021 10:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 september 2021 9:10 schreef karnivoor het volgende:
Jij nu ook al aan de stofzuigers? Je had ooit zo'n goede smaak...



Zelfstandige hè (ZZP'er is dat bij jullie?)

Dan mag de bak twee keer zoveel kosten als hij elektrisch is.


De Mégane RS zal ik wel houden voor de fun en om de kleine te leren mee rijden. Schakelen, het wordt steeds zeldzamer


signature


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-09-2021 8:57 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Een andere reden dan fiscaal aantrekkelijk of een fetisch voor gadgets en software kan ik me ook niet bedenken nee.

Een saaie auto voor woon-werk verkeer en zakelijke ritten en een leuke auto voor privé. Die Megane wel houden he!


Je moeder.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-09-2021 13:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

is goed!


nu nog een motorfiets kopen om voor de deur te parkeren zodat ik 's avonds zeker kan opladen.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-09-2021 14:03 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 september 2021 8:57 schreef karnivoor het volgende:
Een andere reden dan fiscaal aantrekkelijk of een fetisch voor gadgets en software kan ik me ook niet bedenken nee.
Die gadgets en software enzo zitten ook in fosiele auto's. En een goede reden zou zijn dat productie van batterijen van EVs steeds schoner wordt, de batterijen langer meegaan (en er als t goed is een aantal grote sprongen gemaakt gaan worden binnenkort), de EVshelemaal meeliften op de groene stroomnetontwikkelingen van je land en bijdragen aan de R&D van bedrijven die niet of veel minder meedoen aan fossiele brandstoffen. De fossiele auto is een dood spoor lijkt me. Dat, of de schone syntheitische brandstoffen van algen en whatever, maar daar zie ik in de praktijk nog maar bar weinig van.


When your people matter, menstrual health matters


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-09-2021 15:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 september 2021 14:03 schreef Fusion het volgende:
De fossiele auto is een dood spoor lijkt me.


Yep minder rendement, minder complexe bewegende delen. Al geruime tijd goedkoper. Simpelweg technisch beter op veel belangrijke vlakken.


quote:
Dat, of de schone syntheitische brandstoffen van algen en whatever, maar daar zie ik in de praktijk nog maar bar weinig van.


Niet meer dan een niche markt. Synhethische brandstoffen kosten erg veel energie en hebben veel rendements verlies door ombouwen van stoffen. En lopen tegen dezelfde problemen aan als energie opwekking voor electrische autos. Leuk voor als je voertuigen weken de rimboe in moet sturen en je geen mogelijkheid hebt om zonnepanelen te gebruiken en accus te zwaar zijn. Niche markt dus.

Algen zijn fundamenteel gewoon slechter als energieomvormer/ opslag. Een conventioneel goedkoop zonnepaneeltje haalt leuk 10-15% rendement van de zonneenergie, planten zitten meestal maar rond de 1% algen zitten hoger tot 5% maar dat blijft fundamenteel veel lager, terwijl je enorme verliezen krijgt naar omzetting naar een bruikbarebrandstof. Die algen en biobrandstoffen hebben alleen zin bij het verwerken van bepaalde afvalstromen en het maken van materialen als energiedrager is het fundamenteel gewoon kut, de reden dat we het doen is door subsidies van EU en VS, en zijn imho schadelijker dan standaard fossiele brandstof gebruik.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-09-2021 16:07 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 17 september 2021 14:03 schreef Fusion het volgende:
Die gadgets en software enzo zitten ook in fosiele auto's. En een goede reden zou zijn dat productie van batterijen van EVs steeds schoner wordt, de batterijen langer meegaan (en er als t goed is een aantal grote sprongen gemaakt gaan worden binnenkort), de EVshelemaal meeliften op de groene stroomnetontwikkelingen van je land en bijdragen aan de R&D van bedrijven die niet of veel minder meedoen aan fossiele brandstoffen. De fossiele auto is een dood spoor lijkt me. Dat, of de schone syntheitische brandstoffen van algen en whatever, maar daar zie ik in de praktijk nog maar bar weinig van.


Maar die vooruitgang, technologie en milieu interesseert me geen zak. Rij niet voor niks als daily in een Focus uit 2003. Nieuwer dan dat ben ik voorlopig ook niet meer van plan om te kopen, heb er gewoon niks mee. De laatste paar modernere auto's die ik heb gehad of in heb gereden vond ik 10x niks, saaie spelcomputers.

Centen interesseren me opzich wel maar dan nog heb ik liever een leuke dure auto dan een betaalbare elektrische. En de afschrijving op m'n Focus is vrij laag, kan daar geen nieuwere auto tegenover zetten.

Ik snap de rationele argumenten wel maar heb der simpelweg geen boodschap aan. Maar ik denk ook niet dat de meeste mensen stilstaan bij de ontwikkelingen en het milieu kijken zoals jij noemt en alleen naar de gadgets en kosten kijken ivm 'leuk' (anders dan 'hip', modern en 'heeft de buurman ook dus moet ik nu ook'-meeloperij).

Maar daar zit de tweedeling ook: auto als 'emotie' en leuk zien (doorgaans de verbrandingsmotorliefhebbers) en de auto als praktisch zien.

Vanmiddag ook weer lekker de koters van school gehaald met de olieboot, vroemvroem.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 17-09-2021 16:08]


Je moeder.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-09-2021 20:05 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 17 september 2021 15:08 schreef ElitE het volgende:
Yep minder rendement, minder complexe bewegende delen. Al geruime tijd goedkoper. Simpelweg technisch beter op veel belangrijke vlakken.




Niet meer dan een niche markt. Synhethische brandstoffen kosten erg veel energie en hebben veel rendements verlies door ombouwen van stoffen. En lopen tegen dezelfde problemen aan als energie opwekking voor electrische autos. Leuk voor als je voertuigen weken de rimboe in moet sturen en je geen mogelijkheid hebt om zonnepanelen te gebruiken en accus te zwaar zijn. Niche markt dus.

Algen zijn fundamenteel gewoon slechter als energieomvormer/ opslag. Een conventioneel goedkoop zonnepaneeltje haalt leuk 10-15% rendement van de zonneenergie, planten zitten meestal maar rond de 1% algen zitten hoger tot 5% maar dat blijft fundamenteel veel lager, terwijl je enorme verliezen krijgt naar omzetting naar een bruikbarebrandstof. Die algen en biobrandstoffen hebben alleen zin bij het verwerken van bepaalde afvalstromen en het maken van materialen als energiedrager is het fundamenteel gewoon kut, de reden dat we het doen is door subsidies van EU en VS, en zijn imho schadelijker dan standaard fossiele brandstof gebruik.


Het knullige is dat er eigenlijk geen gelijkwaardig alternatief is voor wat we nu al tig jaar rijden. Een BEV heeft weliswaar een beter rendement, maar de energiedichtheid van de accu's is natuurlijk om te janken. Een beetje BEV weegt zomaar 300 kilo meer dan zijn ICE-equivalent en is dan minder goed inzetbaar. Ja, een sprintje trekken kun je er wel mee, maar een knappe aanhanger niet, als je tenminste verder wilt komen dan twee flinke steenworpen. In die zin is een energiedrager in de vorm van een materiaal wel een uitkomst. En het laden gaat steed beter, maar duurt nog altijd relatief lang uitgedrukt in toegenomen range per minuut 'tanken'. Daar komt nog een klein uirtdaginkje bij met het elektriciteitsnet, dat is nu al zo vol dat er in een flink aantal gebieden in Nederland geen nieuwe aansluitingen meer bij kunnen. LAat staan voor hoge vermogens zoals een lader. Oplosbaar probleem, maar niet triviaal als je het snel wilt doen.

Op zich maakt het allemaal geen zak uit qua leuk autorijden, want dat is met een moderne auto al amper meer aan de orde. Ze zitten vol touchscreens (hoe kut is dat?), zijn eigenlijk zonder uitzondering veel te zwaar, deels omdat ze zijn volgestopt met techniek waar je werkelijk niets, maar dan ook niets aan hebt als het op autorijden aankomt. Airco, elektrisch sluitende kofferklep, parkeersensoren, navigatie, smartphone-integratie, USB-poorten, noem maar op. Hopeloos. Maar goed, mensen willen het en dan boeit het ze blijkbaar niet dat er een absolute budget-contructie als een torsieas achter onder hun verkeerdwielaangedreven hatchback-met-sportpakket zit. Want hey, ze hebben maar wel mooi de bumperkit, de 10mm verlaging, de niet-functionele diffuser en de zwarte accentjes. Grote goden, de treurnis.

En dan hebben we het nog niet over de elektronische stumperhulpjes die niet meer uit kunnen op een 'normale' auto. Resultaat: alle auto's rijden hetzelfde en de voertuigbeheersing holt met sprongen achteruit. Soms geef ik nog wel eens een rijcursus en dan schrik ik me echt af en toe de absolute bloemetjes van wat mensen allemaal met een auto uitvreten zonder zelfs maar te merken dat ze alleen maar shiny side up worden gehouden door de elektronische beschermengeltjes. Het verbaast me in dat licht bezien ook niet dat er iedere keer als het maar een beetje glad durft te zijn massaal schade gereden wordt. Ook die elektronische engeltjes zijn niet almachtig, maar mensen voelen het niet eens meer aankomen.

Mijn jongste auto is op dit moment van 2005 en dat is al aardig op het (vet)randje. Deze hele rant niettegenstaande ga ik ergens in de komende jaren nog wel één keer hypocriet doen door een Giulia Quadrifoglio uit 2017 (of zo) aan te schaffen. De zwanenzang van de verbrandingsmotor in een daily driver moet natuurlijk wel woest zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 17-09-2021 20:21]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-09-2021 21:09 by XXL Profiel van XXL

Ik liep me laatst al eens af te vragen hoeveel milieuwinst je zou boeken als al die gadgets uit auto's verdwijnen en er alleen in zit wat je echt nodig hebt.

2 stoelen, kilometerteller, een stuur en pedalen.

En een 2 persoonsbed.


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-09-2021 21:10]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-09-2021 8:40 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 september 2021 16:07 schreef karnivoor het volgende:
Maar die vooruitgang, technologie en milieu interesseert me geen zak. Rij niet voor niks als daily in een Focus uit 2003. Nieuwer dan dat ben ik voorlopig ook niet meer van plan om te kopen, heb er gewoon niks mee. De laatste paar modernere auto's die ik heb gehad of in heb gereden vond ik 10x niks, saaie spelcomputers.

Centen interesseren me opzich wel maar dan nog heb ik liever een leuke dure auto dan een betaalbare elektrische. En de afschrijving op m'n Focus is vrij laag, kan daar geen nieuwere auto tegenover zetten.

Ik snap de rationele argumenten wel maar heb der simpelweg geen boodschap aan. Maar ik denk ook niet dat de meeste mensen stilstaan bij de ontwikkelingen en het milieu kijken zoals jij noemt en alleen naar de gadgets en kosten kijken ivm 'leuk' (anders dan 'hip', modern en 'heeft de buurman ook dus moet ik nu ook'-meeloperij).

Maar daar zit de tweedeling ook: auto als 'emotie' en leuk zien (doorgaans de verbrandingsmotorliefhebbers) en de auto als praktisch zien.

Vanmiddag ook weer lekker de koters van school gehaald met de olieboot, vroemvroem.
Dat je t moeilijk vindt om consistent de beste keuzes te maken voor t milieu, zou ik snappen. Dat je soms t moeilijk vind overal rekening mee te houden qua milieu, zou ik snappen. Dat je momenten van zwakte hebt en toegeeft aan verleidingen welke haaks op t milieu staan, zou ik snappen. Ik zou zelfs snappen dat t milieu je geen reet kan schelen als je geen kinderen zou hebben. Maar je hebt kinderen en t milieu kan je geen reet schelen. Wow.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2021 10:24 by XXL Profiel van XXL

Hoe lang moet je tegenwoordig eigenlijk rijden in een E-Bolide voor het beter wordt voor het milieu?

Is dat nogsteeds 5 a 6 ton of wordt dat al minder?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2021 10:31 by XXL Profiel van XXL

https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/hoe-groen-is-het

Ow, dat valt mee. Volgens mij had ik wel eens slechtere getallen gezien.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-09-2021 11:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Het lijkt me geen exacte wetenschap en het lijkt me dat dit soort simpele grafiekjes helemaal niet representatief zijnvoor de werkelijkheid. Te veel factoren, te veel inschattingen, te veel afrondingen, te veel onbekenden, te veel variatie, te veel landafhankelijk, te veel gegevens die wellicht helemaal niet inzichtelijk zijn danwel met een bepaald vooroordeel gepubliceerd worden en als input voor deze grafiek gebruikt worden.

Maar de argumenten die ik eerder gaf, die zijn wel reëel. Het is alleen maar een bonus als een EV idd groener is. Ik hoop het. Ik ga er van uit van wel.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-09-2021 11:41 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En niet te vergeten, het gewicht van je schoonmoeder.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2021 12:03 by XXL Profiel van XXL

Is dat inclusief opbergkoffer op het dak of zonder?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-09-2021 12:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ik ken jouw schoonmoeder niet.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2021 13:11 by XXL Profiel van XXL

Die ligt al onder de groene zoden. Kun je daar wat mee?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-09-2021 17:43 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dan lijkt me de opbergkoffer op het dak niet van toepassing.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-09-2021 21:00 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 18 september 2021 8:40 schreef Fusion het volgende:
Dat je t moeilijk vindt om consistent de beste keuzes te maken voor t milieu, zou ik snappen. Dat je soms t moeilijk vind overal rekening mee te houden qua milieu, zou ik snappen. Dat je momenten van zwakte hebt en toegeeft aan verleidingen welke haaks op t milieu staan, zou ik snappen. Ik zou zelfs snappen dat t milieu je geen reet kan schelen als je geen kinderen zou hebben. Maar je hebt kinderen en t milieu kan je geen reet schelen. Wow.


Nah, beetje nuanceren, 'geen reet' is ook wel overdreven maar als het op (het plezier van) autorijden aankomt, vind ik het een onbelangrijk punt. Maar de wereld is al dusdanig verkankerd dat ik lol boven toekomst verkies. M'n kinderen vinden hun weg tzt zelf ook wel, of hun vader nou een asociale bokkenlul is of niet.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 18-09-2021 21:00]


Je moeder.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-09-2021 12:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Lol is tegenwoordig vaker wel dan niet of virtueel, of CO2 neutraal, of duurzaam. Als je niets anders gewoon bent dan komt het wel goed.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-09-2021 18:49 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/economie/6158471/te-veel-animo-voor-subsidie-elektrisch-rijden-bedrag-verder-omlaag-in-2022.html

Die blijvende naïviteit van de overheid ook.
Alsof dit de eerste keer is dat ze subsidie geven.

Als we als bevolking iets op wat voor manier goedkoper kunnen krijgen dan doen we dat. Zo gaat het al jaren.

En iedere keer verbaast de overheid zich over de populariteit van dergelijke subsidieregelingen. Iemand met alleen kleuterschool snapt nog wel dat zoiets aanslaat.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-09-2021 20:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Bij ons schrijf je best af op 4 jaar, want dan zak het als een pudding in elkaar

Hybride nog 2 jaar (beperkt) en daarna een beetje


Diesel en benzine totaal niets meer vanaf 2023


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 22-09-2021 23:40 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Omdat het kan.






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-09-2021 12:14 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Mooooi. Mooi geluidje ook. <3


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-09-2021 12:20 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Klinkt beter dan de mijne (oke, ook crappy filmpje en choke alweer ingedouwd voor hij warm was dus sloeg bijna af).


Kijk Wim, Veenendaal!

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 23-09-2021 12:20]


Je moeder.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-09-2021 17:04 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Gaafheid!

Was dit in Veenendaal?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen