|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja, precies dat. Geen flauwekul: ik moet mezelf echt inhouden om het ding niet te gaan kopen. Het lukt voornamelijk omdat ik zie dat er Kinforest UHP-banden op zitten, dat belooft weinig goeds natuurlijk. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Goeie tip, Ik heb zojuist gebeld naar de oude Ford Garage waar hij vroeger in onderhoud was maar hij zegt dat hij hem dan moet uitlezen of het daadwerkelijk gebeurt is. Hij gaf trouwens als verklaring dat het eigenlijk alleen bij campers gebeurt doordad ze na een half jaar stil staan vocht in de tank krijgen en zodra dat gebeurt compenseren de verstuivers door meer in te spuiten. Maar omdat daar geen maximum waarde voor was geprogrammeerd spoten ze dus teveel in. Natuurlijk wel een verhaal van Ford zelf maar klinkt mij niet onredelijk zeker aangezien ik alleen drama verhalen van camperaars heb gezien en dat terwijl bedrijfsbussen voor nog behoorlijke prijzen en kilometer standen verkocht worden. Wel enorme krachtpatser dit ding, maar ik vind de Renault Master toch een fijnere auto qua rijden. Het grote overtuigende voordeel is toch dat er 4 bekerhouders en nog eens 2-4 flessen houders in zitten ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Tja, ik ben er niet om de Ford-dealer tegen te spreken maar het rammelt volgens mij toch een beetje. Vocht in de diesel kan voor veel schade zorgen, maar die openbaart zich meestal heel anders omdat dan een component lokaal niet gesmeerd wordt door diesel (denk aan dieselpompen en verstuivers - dat is ook de reden waarom benzine in een diesel tanken zo veel schade kan opleveren: benzine is schraal en smeert niet), een ECU zal er niet zo snel van in de war raken - mits niet door een absolute baviaan geprogrammeerd. Heeft zo'n Ford dan geen brandstoffilter met een aftapplug of een ander aftappunt (en eventueel een waarschuwingslampje)? Dat is namelijk wel gebruikelijk bij een dieselmotor. Water is zwaarder dan diesel en kan dus vrij eenvoudig uit het systeem worden gehaald, zie bijvoorbeeld https://www.askthemechanic.co.uk/warning-lights/water-in-diesel-warning-light Daarbij, hoe veel water kun je nou helemaal in de tank krijgen door stilstand? Dat moet dan door condensatie komen. De enige lucht waar vocht uit kan condenseren zit in de tank (het systeem is immers luchtdicht afgeloten, afgezien van de tankbeluchting die bij stilstand niets zal doen), dus dat zal nooit meer dan 90 liter lucht zijn. Volgens mij komen daar geen enorme plassen water uit, zelfs niet bij 100% luchtvochtigheid. En dan nog steeds: het is zwaarder dan diesel, dus het ligt dan onderin de tank (terwijl je de diesel meestal niet helemaal van de bodem opzuigt), en dan moet het eerst nog langs het brandstoffilter-met-wateropvang. EDIT: linkje met ball park getallen voor hoeveelheid vocht in de lucht: https://www.engineeringtoolbox.com/maximum-moisture-content-air-d_1403.html 130 gram water per kubieke meter lucht bij 60 graden Celsius, bij lagere temperaturen minder. Denk er van wat je wilt. _________ Lang verhaal kort: ik zou het ding laten uitlezen bij die dealer en netjes het brandstoffilter regelmatig aftappen. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 21-11-2018 17:11] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Lijkt de 504 coupe wel ... hoe de hazen lopen ... |
|
Ja, daar hebben ze flink inspiratie geshopt. Terecht overigens, want wat is zo'n 504 Coupé mooi. Vooral in bruin of groen metallic, met de gele koplampen. De kans dat Peugeot deze concept car echt gaat bouwen is helaas niet zo heel groot, maar geheel uitgesloten is het nog niet. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Die 504 coupe zei me niets, gaaf ding, ja. De gewone 504 heb ik zat zien rijden, hehe. Ik zag de reclame op tv en moest qua voorkant aan een dodge challenger denken en die achterlichten zijn heel erg des ford mustang. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Ja dat zijn ze en dan met bruin velours interieur. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Hallo, jaren 70! Dit was mijn interieur in mijn eerste auto, ford taunus 2.0 ghia. Daarna had ik een ford granada 2.5 diesel, maar die was nieuwer. [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 01-01-2019 22:36] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Het velours in die concept-Peugeot is anders ook niet mis. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 01-01-2019 22:43] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: En je hebt een broer genaamd Onslow? |
|
quote: Die had een ford cortina, Engeland, he. Keeping up appearances, geniaal! edit. Onslow!!! Power from hell!!! [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 01-01-2019 22:53] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
hehehe... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
"Kermis" op een oude Mercedes-Benz, de humor ligt op straat. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Bende Polen heeft me vorige maand een Russische airco bezorgd. 3K schade, zij betaalden al. Alleen duurt het maaaanden eer die nieuwe stukken binnen zijn kl.... signature |
|
quote: Dus ze hebben een briefje achtergelaten? https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
nee ze zijn gestopt, best vriendelijk voor de rest. Bouwvakkers die moeite hadden om op hun baanvak te blijven. signature |
|
quote: JA, dan is het wel duidelijk ja https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
op de ongevalsaagifte heeft de ene bij de tekening "BOEM" bijgezet en bij opmerkingen zijn handtekening gezet ... tja ... hoe dan ook, na twee maand wachten op wisselstukken wordt hij volgende week hersteld signature |
|
quote: Hij reed toch niet lekker heb ik even aan de garage voorgelegt, nu hebben ze hem pas een week in de garage gehad. nieuwe sproeiers gegeven. Maar na het inprogrammeren was het eigenlijk zelfs iets slechter. Dus nu staat hij bij een speciaal bedrijf op opnieuw ingeprogrammeerd te worden. (dus dat wordt die ACU update waar je het over had). Dit alles in de garantie van de garage, erg netjes van ze, bij elkaar een erg duur geintje geworden voor ze. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Zeker netjes! Heb ik ook geluk mee gehad, bij mijn dieselmotor ook alle injectoren op kosten van de garage vervangen. Advies van de monteur was ook om na tien tankbeurten de dure extra diesel van de pomp te pakken. Schijnt dat al die bio-elementen in diesel tegenwoordig niet zo goed voor de motor is. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Biobrandstof is ook ecologisch gezien een ramp. De verplichting is 10% bijmenging in de EU maar dat is echt de meest slechte stap die je kunt doen. Biobrandstof wordt gemaakt uit koolzaad en andere voedsel gewassen. Deze concurreren direct met voedselgewassen en andere landbouwgrond. Dus niet het beste idee, Daarnaast laat een simpel rekensommetje zien dat het nooit in de buurt komt van een gezond alternatief voor brandstof. een plant zet maar 1% van zijn energie om in chemische energie, Maar van de hele plant kun je alleen olie gebruiken dus heb je nog maar een rendement van 30%. Leg je zonnepanelen neer dan heb je met goedkope zonnepanelen al 15% rendement en nog langer in het seizoen. Met geen mogelijkheid zou brandstoffen kunnen vervangen met bioibrandstoffen simpelweg omdat het alle bestaande landbouwgrond al zou moeten vervangen om aan het olieverbruikt te kunnen voldoen. Alleen dat beetje 10% bijmengen lijd al tot het gebruik van enorme lappen grond wat concurreerd met grond voor voedsel en leid tot grotere verwaarlozing van land en bestaand natuurgebied. Het aller slechtste idee wat ooit uit de "bio-" initiatievenleiding is gekomen en nog hangt de EU en de VS eraan omdat er nu eenmaal een industrie omheen is gevestigd. biobrandstoffen werken alleen met afvalstromen en methoden die niet concurreren met bestaande landbouwgrond. Edit: ohja hij rijd weer als een zonnetje, ze hadden zelfs ook nog de EGR klep vervangen. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-01-2019 11:52] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Klopt, en is natuurlijk ook heel logisch. Maar ja, ga dat maar eens uitleggen aan de beleidsmaker die alleen naar lokale CO2-getalletjes navelstaart. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Vandaag hielden mijn ruitenwissers er mee op. Op de snelweg. Dat was nog best eng. Met het zweet tussen de bilnaad toch nog thuisgekomen. Binnenkort maar even het mechaniek uit elkaar halen en met kopervet insmeren. Denk dat het euvel dan wel verholpen is. (blijft in 1 stand hangen en je hoort het motortje wel draaien, gelukkig is ie nog niet doorgebrand..) ... hoe de hazen lopen ... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |