|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ford Granada's zijn echt harde bazenauto's. ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Mwoah, er zitten ook wel echt versies tussen waar je niet dood in gevonden wilt worden hoor. Iets met met een Cologne V6 is vaak wel tof. Niet snel, wel cool. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
De koningin reed in die tijd een Granada, dat wilde ik ook. Ok, niet dezelfde versie, lol. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Garagemeneer was aan het zeuren over E10. Ook al zouden mijn bakken tegen bio-ethanol kunnen, zag hij toch veel problemen de laatste tijd (ook bij auto's waarbij het geen probleem zou moeten zijn). Is dit onzin, of doe ik er verstandiger aan om voortaan superplus te tanken? "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Het is een beetje een 'teflon-diagnose' geworden... als een auto niet lekker meer wil lopen wordt er al snel geroepen 'E10'. Zou best een (deel)oorzaak kunnen zijn, maar evengoed ook niet - zelden zie je iemand een goed gedocumenteerde casus overleggen en je kunt omgekeerd ook niet eenvoudig aantonen dat E10 niet (een deel van) het probleem is. Moderne benzine met ethanol is wel rommel hoor, laat het maar eens een paar weken in een flesje staan en kijk wat zich aan rommel vormt. Dat wil je niet in je brandstofsysteem. Daar staat tegenover: als je genoeg rijdt, stook je het spul te snel op om dat sorot afzetting te krijgen. Bedenk dat E10 minder energie per liter bevat dan E5 en benzine zonder ethanol. Ofwel: als je bijvoorbeeld BP Ultimate tankt, kom je verder op een liter dan als je reguliere BP tankt. Dus een deel van de hogere prijs verdien je soiweso terug. En laat het 10 cent per liter extra kosten. Tegen de tijd dat je 100 euro meer aan brandstof hebt uitgegeven, heb je 1000 liter opgestookt, en ben je dus misschien wel 15000km onderweg geweest met 'gemoedsrust'. Wil je daarvoor tobben? [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 14-01-2020 22:04] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
En als je weinig benzine verbruikt? Ik tank een keer in de maand, hooguit. Met deze Aygo 65.000 km in 11+ jaar. Ik heb toch het idee dat die duurdere variant de strot door geduwd wordt, handig naar geld verdienen. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Als je weinig verbruikt/rijdt, staat de benzine in je tank dus ook te staan. En dan is E10 een naar goedje, maar eerlijk is eerlijk, ook benzine zonder ethanol is niet meer wat het geweest is wat dat betreft - maar nog altijd beter. Wat ethanol ook doet, is sommige rubbers en keerringen langzaam aantasten. Auto's die ontworpen zijn voor de tijd dat er ethanol in beznine gemengd werd, zijn af-fabriek vaak uitgerust met benzineslangen en dergelijke die aangevreten KUNNEN worden door ethanol. Uiteraard gebeurt dat aan de binnenkant en dan krijg je overdreven gezegd een soort benzine-gelei waar je motor slecht op loopt en waar brandstofpompen en injectoren van stuk lopen. En uiteindelijk KUN je natuurlijk brandstoflekkage en dus brand krijgen. Wordt de soep in de praktijk zo heet gegeten? Valt volgens mij hard mee, maar je zult het maar net treffen... Ergens op het internet is vast een lijst met en E10-compatibele auto's per bouwjaar te vinden. Doe zoals ik, koop auto's die alleen Euro98 of 'beter' lusten en die schandalig veel verbruiken. Weg keuzestress, probleem opgelost! [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 14-01-2020 22:26] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Ik merk vooralsnog weinig verschil van die overgang naar E10. En met de oldtimer tankten we sowieso al 98 met een extra prutje erbij. Maar goed, die haalt de 1000km per jaar bij lange na niet. Je moeder. |
|
Ondertussen ben ik een beetje aan het kijken naar 'iets volkomen dwaas voor er bij, nu het nog kan'. Tegen beter weten in neig ik naar een TVR Griffith of Chimaera. Gelukkig is er weinig aanbod met het stuur links voor acceptabele prijzen, anders zou dat wel de domste impulsaankoop van 2020 worden. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Trots op onze nieuwe aanwinst Mitsubischi Lancer wagon 2.0 uit 2006, natuurlijk in het zwart! Nu hopen dattie het minstens zo lang volhoud als onze vorige Mitsubischi; Colt 1.6 uit 2000 met 350k ongeveer. Eikel |
|
quote: MG (T)F is een goedkoper alternatief (als je het onderhoud niet meetelt) maar die is net even wat minder spannend. Zescilinder Z3 is ook leuk speelgoed. Of een Mini Cooper S, we de eerste drie bouwjaren mijden. Maar dat wijkt wel weer erg ver af van die TVR. Je moeder. |
|
quote: Mini's, die zijn wel leuk maar als ik dan toch aan de WWD zou gaan, werd het iets van RenaultSport. Clio III RS of zo. MG (T)F is niks voor mij. Zou dan een Elise S1 willen en er dan een S2000-blok in knopen of zo. Heb er ook naar gezocht maar vind de juiste auto maar niet. Daarbij zal een Elise altijd wel 'kunnen' omdat die niks weegt en verbruikt. Z3, nee, die doet het hem voor mij niet. Tenzij in M Roadster-uitvoering maar die lijken wel van goud tegenwoordig. Heeft dan ook nog eens de torsiestijfheid van een natte plak kaas dus je bent deels passagier in je eigen auto. Niet dat een TVR veel stijver is, maar daar verwacht je ook niks van. Heeft ook geen haast, ik heb al auto's zat. En misschien loop ik een keer tegen, zeg, een C63 AMG aan die me bevalt en wordt dat hem. Iets dwaas dus, volkomen over de top, om op een onbewaakt moment een ontzettend rookgordijn op te trekken op een verlaten klaver laadje. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 11-02-2020 17:16] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Zo ben ik ook ooit aan de Firebirds begonnen. :D Je moeder. |
|
Wil dat nog een beetje knap de hoek om, zo'n Firebird? Mijn ervaring met Amerikaanse auto's is vooralsnog dat het vaak toch wel erg zompig is. Uiteraard is daar vast veel aan te verspijkeren (is ook deel van de lol), maar in de basis is het voor mij persoonlijk vaak wel aardig schrikken. Van wat ik gereden heb is eigenlijk alleen de Corvette vanaf de C5 goed te doen, en ik maak een diepe buiging voor de Cadillac V-series. Die eerste CTS-V was echt een waanzinnig beest van een ding, over rookgordijnen gesproken [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 11-02-2020 18:32] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Ik heb er een aantal va 1985 tot 1992 gehad, allemaal Knight Rider type zeg maar. Die van 1992 was een V6 met de standaard vering, dat was meer een luxe boot dan sportwagen al kwam hij van 0-60 wel redelijk vooruit. Ik heb wel eens bijna achterstevoren gestaan op de afrit die ik met 50 nam (en makkelijk met 50 te doen is in een normale auto...). De laatste die ik had was een 1985 Trans Am met een groter blok erin, in 7,5s op de 100 wat gecombineerd met het lawaai (cut out open) heerlijk was. Maar de bochten vielen daarin wel erg mee, de Trans Am's en Formula's hadden standaard veel strakkere vering en schokdempers. Zolang je rustig deed met het gas, kon je best hoeken. Maar één mm teveel gas en je stond achterstevoren... Zaten van die achterlijk grote bling bling velgen op eerst, reed voor geen meter qua comfort maar was wel beter voor de wegligging. Maar de standaard velgenmaat maakt het wel beter gebalanceerd. Je moeder. |
|
Achterstevoren sta ik gelukkig niet zo snel, ik vind een 'snappy' auto ook wel lekker, die verandert tenminste vlot van richting - al heb ik gemerkt dat veel mensen een auto die ik 'lekker' vind om mee te gooien en te smijten bestempelen als 'vals'. Ben dan toch wel benieuwd naar zo'n Firebird, zal eens kijken of ik er eens in eentje gek mag doen. Kan me nauwelijks voorstellen dat die dingen zo link zijn. Met min of meer vergelijkbare auto's waar ik wel mee gereden heb moest ik toch altijd echt veel moeite doen om de kont om te krijgen (opslingeren met het stuur, Scandinavisch insturen, abrupt gas los in de bocht bij volle stuuruitslag, beetje helpen met de handrem of een combinatie van die dingen). Àls het dan ging, had je er wel werk van, want de stuurinrichtingen waren ook niet bepaald direct - dan mocht je vrolijk meer dan 2 volle stuuromwentelingen maken naar 'full lock'. Dat was wel een dingetje. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Beetje spelen met die dingen is altijd mooi. Dat lukt niet met de 308 SW. :') Die laatste had wel meer PK dan standaard onder de kap trouwens, met de 305ci (5.0) kom je minder vlot weg dan de 350ci (5.7) bijvoorbeeld. Handgeschakeld is het leukste maar die zijn helaas zeldzaam... Je moeder. |
|
Peugootjes zijn ook nog best los in de kont en de extra massa van zo'n SW helpt wel. Je moet hem een beetje helpen maar het karakter van de 205 GTi zit er ver weg nog wel in. Alleen ESP kan geloof ik niet echt 'uit' uit in zo'n ding, en dan is de pret snel over. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Kan wel maar merk er weinig van. Je moeder. |
|
Is een tijdje geleden dat ik in zo'n ding heb gezeten. Het ESP kon wel uit, maar als je dan een beetje sliphoek te pakken had ging het toch stiekem weer aan en werd je aan je oortje uit de zandbak getrokken. Hij tilde wel heel schattig zijn binnenste achterpootje op, zoals vrijwel alle Franse auto's dat dan doen https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Ik bedenk me nu, 11 januari voor het laatst auto gereden. Vanaf die middag alleen nog maar als passagier. Ik mis auto rijden. Ernaast zitten sucks! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Beetje diepere bas gekocht voor in de auto. Was eigenlijk opzoek naar een subje of speakers om er zelf 1 te bouwen en toen kwam ik bij de kringloop deze tegen met 1 kapotte tweeter: B&W DM602 S2. Geschikt voor bi-wiring dus alleen de woofers aan de kabel hangen en ze kunnen zo aan de rear speakers van de autoradio. LPF zit al in de boxen zelf en als er teveel hoog uit komt (Loopt tot 3kHz) kan ik zonodig nog wat spelen met het LPF op mijn versterker.. Lijkt me voor €12,50 wel een redelijk setje voor wat extra laag in de bus. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Op marktplaats bieden ze nog zo 60 euro voor zo'n set, ook met 1 defecte tweeter. https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1510360050-b-w-602-s2-in-nette-staat-alleen-1-tweeter-is-defect.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 16-02-2020 14:29] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Moet je voor de grap eens naar vraagprijzen kijken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |