IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2018 13:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het is wachten tot hij met een moderne rose sport cabrio Beetle op de proppen komt?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 06-05-2018 14:52 by ex-filosofem Profiel van ex-filosofem

Ben wel benieuwd naar de ongetwijfeld smaakvolle bolide van Negatieveling.


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-05-2018 15:23 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 6 mei 2018 14:52 schreef ex-filosofem het volgende:
Ben wel benieuwd naar de ongetwijfeld smaakvolle bolide van Negatieveling.


Helaas, ik ben een ambassadeur van de wansmaak. Het wagenpark bevat een 350Z als daily driver, een Mercedes S124 300TE-24 hoerenboot om de aanhanger te trekken, en een flinke handvol eighties Alfaatjes, waarvan één trackdayhok en één drifthok.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2018 15:37 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nice. Moet je voor die Alfaatjes ook wegenbelasting betalen?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-05-2018 15:39 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ja, welkom in Nederland. Ik houd de schade een beetje beperkt door maximaal 6 auto's tegelijk op kenteken te hebben maar eigenlijk is het van de gekke.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2018 15:59 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ai ai ai, ja.

Ik ben blij dat ik retro consoles spaar, hehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-05-2018 16:10 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 6 mei 2018 15:23 schreef Negatieveling het volgende:
Helaas, ik ben een ambassadeur van de wansmaak. Het wagenpark bevat een 350Z als daily driver, een Mercedes S124 300TE-24 hoerenboot om de aanhanger te trekken, en een flinke handvol eighties Alfaatjes, waarvan één trackdayhok en één drifthok.


Dude.

Wat heeft een 350Z precies met wansmaak te maken? Da's gewoon een gave bak.

Edit: Ik zou hem alleen als weekend tourbak gebruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 06-05-2018 16:11]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2018 18:31 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ikzelf ben nogal van de 270Z. Ik ben dan ook oud, hehe. Maar de 350Z is ook vet, ja.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-05-2018 18:49 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 6 mei 2018 16:10 schreef XXL het volgende:
Dude.

Wat heeft een 350Z precies met wansmaak te maken? Da's gewoon een gave bak.

Edit: Ik zou hem alleen als weekend tourbak gebruiken.


Hij is geel. Metallic. Dat kan natuurlijk ècht niet. En ik gebruik hem ook voor weekendtochtjes hoor, en hier en daar een uitspatting (want allemachtig, wat wil dat ding graag dwars). Hij vreet dan alleen wel achterbanden, de huidige zijn na 7000km alweer tot op rond de 2mm afgesleten.


quote:
Op 6 mei 2018 18:31 schreef F.Jacobse het volgende:
Ikzelf ben nogal van de 270Z.





Die bestaat niet 260Z, 280Z... of heb jij een mix van die 2 gebouwd?



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-05-2018 19:07 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ach... 280Z bedoelde ik, sjeezzz...

Weird, ik zeg nooit atari 2700 oid.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-05-2018 19:18 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

I'm with Snob ik bedoel Snaack. Ik prefereer degelijke, semi-luxe bakken. Saai, degelijk, comfortabel en dan de minst milieuonvriendelijke versie (2 liter of elektrisch). Zitten ook naar een eTron of i-Pace of een Tesla te kijken. Uiteraard met smooth jazz CD, klerenhangers voor pak, en in t saai zwart, blauw of patserig goud danwel wit.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2018 20:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 6 mei 2018 13:31 schreef Fusion het volgende:
Jouw smaak in auto's vertoont véél overeenkomsten met jouw smaak in muziek. EDIT ev3n gefatsoeneerd


Een beetje Amaranthe gecombineerd met Nortt, Anaal Nathrakh en Aevangelist, met wat Decapitated en Ensiferum, afgewerkt met Igorr, Steel Panther en Blut Aus Nord en nu en dan een streep Strapping Young Lad?


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 07-05-2018 10:47 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Vergeet vooral Gestapo Knallmuzik niet, in de vorm van een knaloranje spoiler misschien.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-05-2018 19:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-05-2018 12:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wat een merde.

vanaf 2020 kun je hybrides enkel fiscaal 100% inbrengen als ze -50g/CO² uitstoten.

dat zijn er bijna geen dus ...
en al helemaal geen 7zitters

behalve de oude Volvo XC90 T8 (49 gram, maar dat kan herzien worden dankzij Volkswagen)

en na 2020 is het koffiedik kijken.


gatverdamme zeg, kies maar es een wagen voor lange termijn die fiscaal interessant is/blijft.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-05-2018 12:19 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ja, het is me wat zeg. Moet je ineens de volle mep gaan betalen voor je mobiliteit zodat je misschien niet meer boven je stand kunt leven. Hoe durven ze!



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 15-05-2018 13:12 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Wanneer maken ze fietsen fiscaal eens interessant?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-05-2018 13:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 mei 2018 13:12 schreef PandroidJack het volgende:
Wanneer maken ze fietsen fiscaal eens interessant?


Met de aanstaande belastingverhoging op voedselproducten is nu zelfs de brandstof voor fietsen zwaarder belast


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-05-2018 13:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 mei 2018 12:19 schreef Negatieveling het volgende:
Ja, het is me wat zeg. Moet je ineens de volle mep gaan betalen voor je mobiliteit zodat je misschien niet meer boven je stand kunt leven. Hoe durven ze!


dat ook


maar vooral: een mens weet niet meer wat kiezen als hij een economische beslissing op lange termijn wil nemen. Zelfs als je ecologisch wil doen en denkt van "hoppa, een hybride", word je er binnen een paar jaar voor afgestraft want minder aftrekbaar, en zo win je je hogere aankoopprijs win niet terug (en dat nu gaan becijferen is onmogelijk want er wordt maar 2/3 jaar vooruit beslist qua percentages en CO²-normen.

of je wordt helemaal elektrisch en dan pakken ze je op je elektriciteitsfactuur, dat kan ook natuurlijk.

en wat het nu wordt in de diesel/benzine-oorlog in België is ook allesbehalve duidelijk.

of je moet een auto voor 2/3 jaar kopen en dan opnieuw beslissen, maar dan is het nog maar de vraag wat de restwaarde van je benzine/diesel zal zijn.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-05-2018 13:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

vraag me wel af of er binnen 3-5 jaar niet gewoon batterijen in diesels en benzines geplaatst zullen kunnen worden,
zoals met LPG-tanks het geval is/was.


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-05-2018 15:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 mei 2018 13:49 schreef Hypnos het volgende:
dat ook


maar vooral: een mens weet niet meer wat kiezen als hij een economische beslissing op lange termijn wil nemen. Zelfs als je ecologisch wil doen en denkt van "hoppa, een hybride", word je er binnen een paar jaar voor afgestraft want minder aftrekbaar, en zo win je je hogere aankoopprijs win niet terug (en dat nu gaan becijferen is onmogelijk want er wordt maar 2/3 jaar vooruit beslist qua percentages en CO²-normen.

of je wordt helemaal elektrisch en dan pakken ze je op je elektriciteitsfactuur, dat kan ook natuurlijk.

en wat het nu wordt in de diesel/benzine-oorlog in België is ook allesbehalve duidelijk.

of je moet een auto voor 2/3 jaar kopen en dan opnieuw beslissen, maar dan is het nog maar de vraag wat de restwaarde van je benzine/diesel zal zijn.


Hybride heeft zeer minimale milieuwinst. Electrisch is qua brandstof al vele malen goedkoper, de electriciteitsprijs zal misschien stijgen in de energietransitie maar de belasting erop zal wel meevallen. Eerst de fossiele wrakken kapot belasten.
Qua onderhoud is electrisch ook stuk goedkoper want maar weinig bewegende onderdelen. Alleen als de levensduur van je accu laag is kom je goed in de kosten.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-05-2018 15:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 mei 2018 13:50 schreef Hypnos het volgende:
vraag me wel af of er binnen 3-5 jaar niet gewoon batterijen in diesels en benzines geplaatst zullen kunnen worden,
zoals met LPG-tanks het geval is/was.


Juist en dan gewoon de startmotor gebruiken als aandrijving zeker?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-05-2018 16:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 15 mei 2018 12:19 schreef Negatieveling het volgende:
Ja, het is me wat zeg. Moet je ineens de volle mep gaan betalen voor je mobiliteit zodat je misschien niet meer boven je stand kunt leven. Hoe durven ze!



Benieuwd hoe het wegennet eruit zou zien zonder de fiscale voordelen. Godzijdank dat ik er een profiteurtje van ben. Anders zou ik nog mogen sparen voor mijn eerste twee wielen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-05-2018 16:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 15 mei 2018 15:21 schreef ElitE het volgende:
Juist en dan gewoon de startmotor gebruiken als aandrijving zeker?


daar moet toch iets op te vinden zijn :D


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2018 7:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 mei 2018 16:45 schreef Hypnos het volgende:
daar moet toch iets op te vinden zijn :D


oh, technisch gezien lijkt me dat te doen. motor en versnellingsbakkie weg en je zet er zo een electromotor voor in de plaats. Sterker nog nieuwe modellen hebben misshcien alleen aandrijving via de wielen dus sloop hem leeg en verander de vooras. Maar dan moet er nog een accu in. Behoorlijk zwaar en groot en log. Past niet zomaar even in het gat waar de motor zat, en ook grote problemen qua gewichtsverdeling dan.

Economisch gezien knelt het nog meer echter. De auto zonder motor en versnellingsbak is weinig waard. De accu's zijn zo duur en hebben een erg korte levensduur (5-7 jaar). Nu zijn de accu's alleen al de helft van de verkoopprijs. Dus ombouwen is dan nog wel mogelijk maar qua kostenplaatje is het nog decennia niet aantrekkelijk. tenzij accu technologie plotseling met een enorm goedkoop en compact alternatief komt.

bij LPG vervang je echt alleen de bak waar het inzit en wat kleine onderdeeltjes en wat afstellingen. Aan de werking van de motor veranderd niks.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen