IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-07-2020 16:47 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Nogmaals vreemde vraag hierzo. De oude Ford Focus Clipper 1.8 diesel uit 2007 (denk 100 pk's) is schrootwaardig geworden. Was eigenlijk een fantastische wagen om mee te rijden. Voelt loodzwaar aan, rijdt en stuurt als een tanker, is geen snelheidswonder maar heeft wel genoeg kracht in laag toerental.

Na een half uur heb je dikke kuiten door het schakelen, maar het zware gevoel van de wagen staat in schril contrast met de andere wagens waar ik tot nu toe al mee gereden heb. Toegegeven, gaat hier dan bvb over een BMW 1-serie 2015, een Fiat Punto, een Mini Cooper S, een Opel Corsa, een Peugeot 208, een Seat Leon. Bij alle voorgaande min de BMW is het stuur veel lichter en voelt de auto minder stabiel aan. Je fladdert zo van de ene naar de andere kant, bij die Ford moet je echt moeite doen.

Ik weet niet of het bovenstaande steek houdt, maar in welke richting moet ik kijken als ik bij huidige wagens een dergelijk rijgevoel zoek? Formaat, type wagen, pk's etc maakt totaal niet uit (buiten dan de redneck-wagens, camionetten en vrachtwagens). Moet er gekeken worden naar een bepaald merk of naar een bepaalde serie? Of is dergelijk rijgevoel typisch Ford, ook bij modernere wagens? Of is dit eerder merk-agnostisch, maar gelinkt aan andere autodingesen?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-07-2020 14:46 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ford doet sinds de Focus MkI wel echt zijn best om hun auto's een typisch stuur- en rijgedrag mee te geven. Het rijgedrag wordt met iedere generatie wel weer braver, maar als het er op aankomt zit het nog altijd goed met zo'n onderstel. Qua stuurgevoel zitten Ford wat mij betreft wel in de bovenste regionen, ondanks dat het (uitonderingen daargelaten) voorwielaandrijvers zijn. Zelfs als ze een elektrische stuurbekrachtiging hebben is het gevoel gewoon goed. Niet dat te lichte, afstandelijke gevoel van de gemiddelde moderne auto. Wel raar dat je de Mini Cooper S noemt trouwens, want die sturen ook gewoon echt prima. Lang verhaal kort, als het stuurgevoel van een 2007-Ford je goed bevallen is, ben je het beste af met opnieuw een Ford, denk ik.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-07-2020 22:06 by XXL Profiel van XXL

Zusje en vriend hebben een nieuwe auto.

Alfa 940 en gechipt naar een kleine 200 PK.

Kweenie hoor.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 27-07-2020 22:58 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Doorgewinterd Alfista als ik ben word ik toch wel erg verdrietig van zo'n verkeerdwielaangedreven confectiehatchback die werkelijk niks beter doet dan zijn concurrenten.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-07-2020 23:30 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Een gayere gaymobiel ga je niet vinden.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-07-2020 7:19 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 27 juli 2020 22:58 schreef Negatieveling het volgende:
Doorgewinterd Alfista als ik ben word ik toch wel erg verdrietig van zo'n verkeerdwielaangedreven confectiehatchback die werkelijk niks beter doet dan zijn concurrenten.



Standaard 1.4L / 170 Pk dus een slordige 30 Pk erbij gekregen.

Dat is een Multi Air blok? Ik moest er even voor googlen maar als ik het goed heb is dat een verbeterde (electronisch geregelde) CVVT variant?

Is dat nog een beetje motortje?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-07-2020 11:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

@Neg: klopt dat elektrisch wat schokkeriger rijd dan benzine? Had t eerder andersom verwacht. Het is maar een heel licht verschil maar denk t wel te merken af en toe.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 28-07-2020 12:22 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 28 juli 2020 7:19 schreef XXL het volgende:
Standaard 1.4L / 170 Pk dus een slordige 30 Pk erbij gekregen.

Dat is een Multi Air blok? Ik moest er even voor googlen maar als ik het goed heb is dat een verbeterde (electronisch geregelde) CVVT variant?

Is dat nog een beetje motortje?


Mooie techniek hoor. Multiair vervangt de traditionele gasklep door de inlaatkleppen heel nauwkeurig aan te sturen. Dat geeft minder pompverlies, dus meer rendement. De engineer in mij wordt daar blij van. Wel zaak om regelmatig olie te verversen en de juiste olie te gebruiken. Er zitten nogal wat nauwe oliekanaaltjes in het systeem en die wil je niet dicht laten slibben. Volgens mij zit er in sommige Multiair-motoren ook nog een soort 'zeefje' wat je maar beter periodiek kunt vervangen, al twijfel ik of dat in de 1400-jes ook zit. Durf het zo uit het hoofd niet te zeggen. Multiair is verder wel vergaand hufterproof. BMW heeft overignes ook zoiets, onder de naam Valvetronic.


quote:
Op 28 juli 2020 11:53 schreef Fusion het volgende:
@Neg: klopt dat elektrisch wat schokkeriger rijd dan benzine? Had t eerder andersom verwacht. Het is maar een heel licht verschil maar denk t wel te merken af en toe.


In volelektrische modus moet het eigenlijk wel vergaand schokvrij zijn. Uitzondering kan het rempedaal zijn, omdat dit waarschijnlijk een 'blending' remsysteem is, waarbij het eerste deel van de pedaalslag niet meteen de remmen bedient maar het regeneratief afremmen om elektrische energie te winnen. Er is dan altijd een overgangsgebied tussen het regeneratief remmen en het echte remmen, en dat kun je wel voelen - al verwacht ik dat Porsche dat wel goed heeft weggemasseerd. De overgang tussen volelektrisch en af- en weer bijschakelen van de benzinemotor zul je altijd wel voelen. Ook in 'hybridemodus' kun je nog wel eens hebben dat de verbrandingsmotor en de elektromotor niet in alle werkgebieden vriendjes zijn. Ik ken de Panamera wat dat betreft niet persoonlijk qua ervaring, dus of dat hier aan de orde is weet ik niet.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-07-2020 15:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Hé je hebt gelijk! Het is alleen bij t remmen idd. Niet t rijden zelf. Alles is soepel. Hybride ook als de benzinemotor inkickt, elektrisch rijden toch ook nu ik er op let, maar lijkt wel alsof t remmen in puur elektrische modus héél gevoelig is. Veel sneller reageert, zoiets


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 28-07-2020 19:19 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Het zou me niet verbazen als de gevoeligheid van het rempedaal afhankelijk is van de gekozen rijmodus (als in 'Sport', of 'Eco'). Als ik het moest ontwerpen, zou ik een ander 'brake blending' profiel per modus maken zodat je bijvoorbeeld in vol-elektrische stand meer bij 'one pedal driving' in de buurt kunt komen.

Trillingen bij het remmen kunnen ook nog komen omdat je de schijfremmen, zeker bij veel korte stukjes en een rustige rijstijl, weinig gebruikt. De schijven roesten dan vaak wat aan en dat vertaalt zich in trillingen en ee nlicht schurend geluid. Zodra je de schijven dan weer goed glimmend hebt geremd moet dat weg zijn.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-08-2020 21:09 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-08-2020 6:51 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

De intervalsnelheid moet je aanpassen via dat touchscreen? Dat lijkt me niet echt efficiënt nee.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-08-2020 16:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 juli 2020 19:19 schreef Negatieveling het volgende:
Het zou me niet verbazen als de gevoeligheid van het rempedaal afhankelijk is van de gekozen rijmodus (als in 'Sport', of 'Eco'). Als ik het moest ontwerpen, zou ik een ander 'brake blending' profiel per modus maken zodat je bijvoorbeeld in vol-elektrische stand meer bij 'one pedal driving' in de buurt kunt komen.

Trillingen bij het remmen kunnen ook nog komen omdat je de schijfremmen, zeker bij veel korte stukjes en een rustige rijstijl, weinig gebruikt. De schijven roesten dan vaak wat aan en dat vertaalt zich in trillingen en ee nlicht schurend geluid. Zodra je de schijven dan weer goed glimmend hebt geremd moet dat weg zijn.
Nu wat vaker in gereden en er moest ook wat gewenning bij. We rijden nu erg soepeltjes samen. Maar merk toch wel nog steeds een klein beetje t verschil met puur elektrisch rijden.

Dank voor de info Negi!


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-08-2020 21:34 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Één van m'n twee directeuren heeft een splinternieuw speeltje. Dit is z'n derde Bentley, hij had er al twee hiervoor, maar die waren tweedehands aangeschaft. Die zijn verkocht en hij heeft nu een spiksplinternieuwe bentley continental gt convertible. Best een prijzige auto, zie ik. Ik vind hem niet lelijk. Maar hij had jaren terug een Aston Martin DB9. Die was echt mooi.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-08-2020 21:36 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Jij de Aygo ernaast geparkeerd?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-08-2020 21:41 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

De directie heeft eigen plekken, kantoor en magazijn ook.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-08-2020 12:35 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 7 augustus 2020 21:34 schreef F.Jacobse het volgende:
Één van m'n twee directeuren heeft een splinternieuw speeltje. Dit is z'n derde Bentley, hij had er al twee hiervoor, maar die waren tweedehands aangeschaft. Die zijn verkocht en hij heeft nu een spiksplinternieuwe bentley continental gt convertible. Best een prijzige auto, zie ik. Ik vind hem niet lelijk. Maar hij had jaren terug een Aston Martin DB9. Die was echt mooi.





Mja, een Bentley. Het is een indrukwekkend ding, het is een competente auto, en de buitenwereld kan duidelijk zien dat het 'goed met je gaat', maar het stijltje moet je liggen. Mij ligt het niet. En daar komt dan bij dat je in het interieur duidelijk merkt dat er onder het klatergoud toch echt wel heel veel VW zit. Op zich begrijpelijk en er is feitelijk niet veel mis mee, maar het zou altijd aan me knagen als ik zo veel geld had neergeteld voor een auto. Het had wat beter gecamoufleerd mogen worden voor het geld.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-08-2020 16:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 26 juli 2020 14:46 schreef Negatieveling het volgende:
Ford doet sinds de Focus MkI wel echt zijn best om hun auto's een typisch stuur- en rijgedrag mee te geven. Het rijgedrag wordt met iedere generatie wel weer braver, maar als het er op aankomt zit het nog altijd goed met zo'n onderstel. Qua stuurgevoel zitten Ford wat mij betreft wel in de bovenste regionen, ondanks dat het (uitonderingen daargelaten) voorwielaandrijvers zijn. Zelfs als ze een elektrische stuurbekrachtiging hebben is het gevoel gewoon goed. Niet dat te lichte, afstandelijke gevoel van de gemiddelde moderne auto. Wel raar dat je de Mini Cooper S noemt trouwens, want die sturen ook gewoon echt prima. Lang verhaal kort, als het stuurgevoel van een 2007-Ford je goed bevallen is, ben je het beste af met opnieuw een Ford, denk ik.

Late reactie hierop, maar veel dank. Dan weet ik weer waar te kijken

Dat van de Cooper kan wel heel goed zijn, dat zal mijn gebrek aan expertise verkeerd opgevat hebben. Issue met die wagen was dat het veel te krachtig leek voor de rijdende discotheek die het was. Al die kleurtjes bij de minste bewegingen en je kon er wel heel gemakkelijk mee van hot naar her gaan. Had het gevoel dat die auto met mij reed ipv omgekeerd. Gek dat ik daar levend uitgekomen ben. Dat was dan in groot contrast met die Ford, die twintig keer zo zwaar lijkt en waar je dus veel meer geruststellende moeite mee moet doen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-08-2020 22:15 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Da's net een leuke van een New Mini in de juiste uitvoering, hij verandert lekker makkelijk van richting. Een Ford doet dat ook, maar op een meer weloverwogen manier, zogezegd (gezegende dwaasheden als een Focus RS daargelaten). Een Mazda zou je ook nog wel eens kunnen bevallen. Qua sturen aardig Ford-esque, maar nooit met al te explosieve motoren geleverd (gezegende dwaasheden als de MPS-modellen daargelaten), dus die gaan gevoelsmatig nooit met je aan de haal.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 09-08-2020 21:22 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

... ondertussen stel ik vast dat dat het setje Pilot Sport 4 op de achteras van de 350Z het alweer grotendeels gehad heeft. Nog zo'n 3mm profiel over, en dan ben ik ruimhartig. Niet heel best, na zo'n 13.000km waarvan mischien netto 500km echt met wat ik zou noemen 'enige aandrang'. De rest is toch vooral woon/werk en snelweg. Uitstekende banden verder, maar per kilometer een vrij duur genoegen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 09-08-2020 21:49]



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-08-2020 18:44 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Met m'n laatste Trans Am haalde ik nog niet eens de helft aan kilometers per setje achterbanden. Duur grapje.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 10-08-2020 18:45]


Je moeder.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-08-2020 19:17 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 10 augustus 2020 18:44 schreef karnivoor het volgende:
Met m'n laatste Trans Am haalde ik nog niet eens de helft aan kilometers per setje achterbanden. Duur grapje.


Hangt natuurlijk ook veel van merk/type band en gebruik af. Met een beetje goede wil stook ik zo'n setje Pilot Sport 4 in een dagje wel op, maar dan doe je het er ook om...

Vind het in dit geval wel wonderlijk, ik heb er dus echt niet veel geks mee gedaan. In totaal 4 rondjes Nordschleife waarvan er 2 wel vrij serieus waren (als in: sub-9 minuten), dan nog wat kinderachtige spielerei met veel haarspeldbochten in de Eifel en verder gewoon meekeutelen op de snelweg.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 10-08-2020 20:14]



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-08-2020 7:23 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ik moet beginnen uit te zien naar een nieuwe wagen. Enfin, tweedehands, gezien een beperkt budget.
Mijn Kangoo Diesel begint te duur in onderhoud te worden. Heb m'n oog laten vallen op een Dacia Logan 0.9 van 2018 met zo'n 30.000 km op de teller. Als ze mijn wagen dan nog willen overnemen (veel zal ik er niet meer voor krijgen) zou dit wel eens een goede deal kunnen worden. Of er moest iemand van jullie autokenners, op basis van deze zeer summiere beschrijving al direct willen uitroepen: "Doe dat nou niet!".


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 27-08-2020 13:45 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Feitelijk koop je dan hetzelfde als wat je al had: een gebruikte Renault. Daar is niets mis mee. Nu weet ik zo niet uit mijn hoofd of de Logan recent nog geleverd is met een non-turbo-motor (een 1.2 of 1.6), maar als dat zo is: neem die. Een turbo die er niet is, kan ook niet stuk. En het hele punt van een Dacia is dat-ie lekker basic en goedkoop in gebruik is. Less is more, dus neem de aller-aller-allersimpelste uitvoering.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-08-2020 14:21 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Merci voor je duidelijke uitleg . Ik loop nog een beetje verloren in het tweedehands aanbod van Dacia's. Gelukkig is er geen haast bij.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen