|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ford doet sinds de Focus MkI wel echt zijn best om hun auto's een typisch stuur- en rijgedrag mee te geven. Het rijgedrag wordt met iedere generatie wel weer braver, maar als het er op aankomt zit het nog altijd goed met zo'n onderstel. Qua stuurgevoel zitten Ford wat mij betreft wel in de bovenste regionen, ondanks dat het (uitonderingen daargelaten) voorwielaandrijvers zijn. Zelfs als ze een elektrische stuurbekrachtiging hebben is het gevoel gewoon goed. Niet dat te lichte, afstandelijke gevoel van de gemiddelde moderne auto. Wel raar dat je de Mini Cooper S noemt trouwens, want die sturen ook gewoon echt prima. Lang verhaal kort, als het stuurgevoel van een 2007-Ford je goed bevallen is, ben je het beste af met opnieuw een Ford, denk ik. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Zusje en vriend hebben een nieuwe auto. Alfa 940 en gechipt naar een kleine 200 PK. Kweenie hoor. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Doorgewinterd Alfista als ik ben word ik toch wel erg verdrietig van zo'n verkeerdwielaangedreven confectiehatchback die werkelijk niks beter doet dan zijn concurrenten. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Een gayere gaymobiel ga je niet vinden. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Standaard 1.4L / 170 Pk dus een slordige 30 Pk erbij gekregen. Dat is een Multi Air blok? Ik moest er even voor googlen maar als ik het goed heb is dat een verbeterde (electronisch geregelde) CVVT variant? Is dat nog een beetje motortje? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
@Neg: klopt dat elektrisch wat schokkeriger rijd dan benzine? Had t eerder andersom verwacht. Het is maar een heel licht verschil maar denk t wel te merken af en toe. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Mooie techniek hoor. Multiair vervangt de traditionele gasklep door de inlaatkleppen heel nauwkeurig aan te sturen. Dat geeft minder pompverlies, dus meer rendement. De engineer in mij wordt daar blij van. Wel zaak om regelmatig olie te verversen en de juiste olie te gebruiken. Er zitten nogal wat nauwe oliekanaaltjes in het systeem en die wil je niet dicht laten slibben. Volgens mij zit er in sommige Multiair-motoren ook nog een soort 'zeefje' wat je maar beter periodiek kunt vervangen, al twijfel ik of dat in de 1400-jes ook zit. Durf het zo uit het hoofd niet te zeggen. Multiair is verder wel vergaand hufterproof. BMW heeft overignes ook zoiets, onder de naam Valvetronic. quote: In volelektrische modus moet het eigenlijk wel vergaand schokvrij zijn. Uitzondering kan het rempedaal zijn, omdat dit waarschijnlijk een 'blending' remsysteem is, waarbij het eerste deel van de pedaalslag niet meteen de remmen bedient maar het regeneratief afremmen om elektrische energie te winnen. Er is dan altijd een overgangsgebied tussen het regeneratief remmen en het echte remmen, en dat kun je wel voelen - al verwacht ik dat Porsche dat wel goed heeft weggemasseerd. De overgang tussen volelektrisch en af- en weer bijschakelen van de benzinemotor zul je altijd wel voelen. Ook in 'hybridemodus' kun je nog wel eens hebben dat de verbrandingsmotor en de elektromotor niet in alle werkgebieden vriendjes zijn. Ik ken de Panamera wat dat betreft niet persoonlijk qua ervaring, dus of dat hier aan de orde is weet ik niet. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Hé je hebt gelijk! Het is alleen bij t remmen idd. Niet t rijden zelf. Alles is soepel. Hybride ook als de benzinemotor inkickt, elektrisch rijden toch ook nu ik er op let, maar lijkt wel alsof t remmen in puur elektrische modus héél gevoelig is. Veel sneller reageert, zoiets When your people matter, menstrual health matters |
|
Het zou me niet verbazen als de gevoeligheid van het rempedaal afhankelijk is van de gekozen rijmodus (als in 'Sport', of 'Eco'). Als ik het moest ontwerpen, zou ik een ander 'brake blending' profiel per modus maken zodat je bijvoorbeeld in vol-elektrische stand meer bij 'one pedal driving' in de buurt kunt komen. Trillingen bij het remmen kunnen ook nog komen omdat je de schijfremmen, zeker bij veel korte stukjes en een rustige rijstijl, weinig gebruikt. De schijven roesten dan vaak wat aan en dat vertaalt zich in trillingen en ee nlicht schurend geluid. Zodra je de schijven dan weer goed glimmend hebt geremd moet dat weg zijn. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
De intervalsnelheid moet je aanpassen via dat touchscreen? Dat lijkt me niet echt efficiënt nee. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote:Nu wat vaker in gereden en er moest ook wat gewenning bij. We rijden nu erg soepeltjes samen. Maar merk toch wel nog steeds een klein beetje t verschil met puur elektrisch rijden. Dank voor de info Negi! When your people matter, menstrual health matters |
|
Één van m'n twee directeuren heeft een splinternieuw speeltje. Dit is z'n derde Bentley, hij had er al twee hiervoor, maar die waren tweedehands aangeschaft. Die zijn verkocht en hij heeft nu een spiksplinternieuwe bentley continental gt convertible. Best een prijzige auto, zie ik. Ik vind hem niet lelijk. Maar hij had jaren terug een Aston Martin DB9. Die was echt mooi. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Jij de Aygo ernaast geparkeerd? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
De directie heeft eigen plekken, kantoor en magazijn ook. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Mja, een Bentley. Het is een indrukwekkend ding, het is een competente auto, en de buitenwereld kan duidelijk zien dat het 'goed met je gaat', maar het stijltje moet je liggen. Mij ligt het niet. En daar komt dan bij dat je in het interieur duidelijk merkt dat er onder het klatergoud toch echt wel heel veel VW zit. Op zich begrijpelijk en er is feitelijk niet veel mis mee, maar het zou altijd aan me knagen als ik zo veel geld had neergeteld voor een auto. Het had wat beter gecamoufleerd mogen worden voor het geld. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Late reactie hierop, maar veel dank. Dan weet ik weer waar te kijken Dat van de Cooper kan wel heel goed zijn, dat zal mijn gebrek aan expertise verkeerd opgevat hebben. Issue met die wagen was dat het veel te krachtig leek voor de rijdende discotheek die het was. Al die kleurtjes bij de minste bewegingen en je kon er wel heel gemakkelijk mee van hot naar her gaan. Had het gevoel dat die auto met mij reed ipv omgekeerd. Gek dat ik daar levend uitgekomen ben. Dat was dan in groot contrast met die Ford, die twintig keer zo zwaar lijkt en waar je dus veel meer geruststellende moeite mee moet doen. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Da's net een leuke van een New Mini in de juiste uitvoering, hij verandert lekker makkelijk van richting. Een Ford doet dat ook, maar op een meer weloverwogen manier, zogezegd (gezegende dwaasheden als een Focus RS daargelaten). Een Mazda zou je ook nog wel eens kunnen bevallen. Qua sturen aardig Ford-esque, maar nooit met al te explosieve motoren geleverd (gezegende dwaasheden als de MPS-modellen daargelaten), dus die gaan gevoelsmatig nooit met je aan de haal. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
... ondertussen stel ik vast dat dat het setje Pilot Sport 4 op de achteras van de 350Z het alweer grotendeels gehad heeft. Nog zo'n 3mm profiel over, en dan ben ik ruimhartig. Niet heel best, na zo'n 13.000km waarvan mischien netto 500km echt met wat ik zou noemen 'enige aandrang'. De rest is toch vooral woon/werk en snelweg. Uitstekende banden verder, maar per kilometer een vrij duur genoegen. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 09-08-2020 21:49] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Met m'n laatste Trans Am haalde ik nog niet eens de helft aan kilometers per setje achterbanden. Duur grapje. [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 10-08-2020 18:45] Je moeder. |
|
quote: Hangt natuurlijk ook veel van merk/type band en gebruik af. Met een beetje goede wil stook ik zo'n setje Pilot Sport 4 in een dagje wel op, maar dan doe je het er ook om... Vind het in dit geval wel wonderlijk, ik heb er dus echt niet veel geks mee gedaan. In totaal 4 rondjes Nordschleife waarvan er 2 wel vrij serieus waren (als in: sub-9 minuten), dan nog wat kinderachtige spielerei met veel haarspeldbochten in de Eifel en verder gewoon meekeutelen op de snelweg. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 10-08-2020 20:14] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Ik moet beginnen uit te zien naar een nieuwe wagen. Enfin, tweedehands, gezien een beperkt budget. Mijn Kangoo Diesel begint te duur in onderhoud te worden. Heb m'n oog laten vallen op een Dacia Logan 0.9 van 2018 met zo'n 30.000 km op de teller. Als ze mijn wagen dan nog willen overnemen (veel zal ik er niet meer voor krijgen) zou dit wel eens een goede deal kunnen worden. Of er moest iemand van jullie autokenners, op basis van deze zeer summiere beschrijving al direct willen uitroepen: "Doe dat nou niet!". The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Feitelijk koop je dan hetzelfde als wat je al had: een gebruikte Renault. Daar is niets mis mee. Nu weet ik zo niet uit mijn hoofd of de Logan recent nog geleverd is met een non-turbo-motor (een 1.2 of 1.6), maar als dat zo is: neem die. Een turbo die er niet is, kan ook niet stuk. En het hele punt van een Dacia is dat-ie lekker basic en goedkoop in gebruik is. Less is more, dus neem de aller-aller-allersimpelste uitvoering. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Merci voor je duidelijke uitleg . Ik loop nog een beetje verloren in het tweedehands aanbod van Dacia's. Gelukkig is er geen haast bij. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |