IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-08-2022 21:47 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Tijdje geleden nog een programma over gezien, geloof iets van die Stegeman of Van Der Spek, bizar. Mensen kregen gewoon gezeik met hun auto’s, onverklaarbare problemen, niets te vinden, torenhoge kosten… Waren dus ook die katalysatoren van leeggeroofd, maar door eerst de hele unit van de auto te schroeven, de bovenkant (die dus tegen de auto aan zit) open te maken en heel netjes weer dicht te lassen en het geheel weer terug te plaatsen. Zo goed als onzichtbaar, ook voor automonteurs.

Goed, gebeurde niet zomaar op straat maar met huurauto’s/deelauto’s die ervoor naar een garage werden gereden, maar toch.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-08-2022 21:52 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Joh, over wat er op dat vlak allemaal met huur- en soms ook lease-auto's gebeurt kun je hele boeken vullen. Het zal de eerste keer niet zijn dat een louche handelaar een frisse Sprinter huurt en de complete aandrijflijn daarvan omwisselt met die van eentje met dik 3 ton op de klok. De echte professionals trappen dan ook een deuk in de gehuurde Sprinter, geven netjes aan dat er schade gereden is en tikken het eigen risico af. Dan is de aandacht van de verhuurder alvast afgeleid en tegen de tijd dat het uitkomt.... Nou ja. Tegenwoordig wel een stukje lastiger dan pak hem beet 15 jaar geleden, maar het kan nog steeds en dus gebeurt het nog steeds.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 01-08-2022 21:57]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-08-2022 20:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Gisteren een kort ritje gemaakt met een Toyota C-HR 1.8 CVT/hybride, want de laatste tijd redelijk wat gelezen/gezien over dat soort hybride motorisatie en een familielid heeft die tijdelijk op de oprit staan. Het is me eigenlijk heel erg goed bevallen. Het type wagen niet, maar de motorisatie en dat CVT-stijltje vond ik best leuk. Zou eens een testrit moeten boeken met een Corolla Touring Sports (2.0 dan) en voor de gein een Lexus ES (300h), want dat smaakte wel naar meer.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-08-2022 21:24 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Dat zijn echt van die auto's die je heel erg goed liggen, of juist totaal niet. Die CVT is voor veel mensen echt een dealbreaker. Over het algemeen is al dat spul wel echt heel erg goed in elkaar gezet, en als engineer heb ik diep, diep respect voor hoe feilloos dat toch erg complexe hybridesysteem in elkaar steekt en vooral ook voor het feit dat het simpeler dan simpel te bedienen is. In de echte wereld, als je zo'n auto gebruikt waarvoor en hoe hij bedoeld is, is zo'n ding ook echt wel zuinig. Met een Corolla/Auris/Prius kun je de 1 op 20 prima halen. Kleur echter buiten de lijntjes van het concept en je kunt ook zomaar 1 op 8 rijden...

Het zijn bepaald geen hoogtepunten in mijn werkzame leven geweest, maar ik heb heel wat duizenden kilometers in diverse Priussen (Prii?) afgelegd. Ik zat er beroerd in, het stuur was matig verstelbaar, het dashboard was echt tè troosteloos en het stuurgevoel blonk uit door afwezigheid... maar die dingen waren hondsbetrouwbaar, en als je in een wilde bui was kon zo'n ding nog verbazingwekkend goed de hoek om. De ecobandjes deden hem natuurlijk de das om, maar het onderstel an sich hadden ze aardig goed voor elkaar. O, en dat goedkope synthetische kippenleer waar de stoelen mee bekleed waren. Beschamend, lachwekkend en aandoenlijk tegelijk. En dat o zo Japanse patroontje in het dashboard om de eindeloze grijsheid daarvan wat te breken (wat op jammerlijke wijze niet lukte). Hilarisch.

Laatst een keer zo'n nieuwe Corolla station hybride als huurauto gehad, en dat was echt geen straf. Als dagelijkse auto voor normale automobilisten, die een auto van hun eigen geld kopen, zonder misplaatste hang naar status lijkt dat me wel een winnaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 18-08-2022 21:27]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-09-2022 18:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

https://lightyear.one/lightyear-0

Net 83 mio EUR opgehaald, 25 daarvan geloof ik van de staat (investLNL). En in november schijnen de eerste klanten hun auto te ontvangen. Het volgemde model zou rond de 30k moeten kosten. Briljant. Gaaf ook dat ze niet voor die achterlijke acceleratie wedstrijd gaan. Gewoon 10 sec voor 100 km vanuit stilstand, kool!


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-09-2022 19:15 by Snaack Profiel van Snaack

Da's eigenlijk wel hoe het hoort ja.

Fisker heeft ook een doorstart gemaakt zag ik. Komen ook wel met leuke modellen. Die Karma was wel echt een droomauto

Ben ook heel benieuwd naar Lucid.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-09-2022 20:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ja Lucid ven ik ook benieuwd naar. Ben ook erg benieuwd hoe de LightYear 0 of 1 of hoe je m noemen wilt zich hier alledaags gaat gedragen qua batterij. Ik wens ze alle succes toe i.i.g. Fantastisch hoe dit soort mensen de ballen hebben om mee te werken aan een betere toekomst. Begonnen geloof ik als clubje TU Delft studenten die met die solar panel race of zoiets meededen.


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-09-2022 20:28 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 6 september 2022 18:51 schreef Fusion het volgende:
https://lightyear.one/lightyear-0

Net 83 mio EUR opgehaald, 25 daarvan geloof ik van de staat (investLNL). En in november schijnen de eerste klanten hun auto te ontvangen. Het volgemde model zou rond de 30k moeten kosten. Briljant. Gaaf ook dat ze niet voor die achterlijke acceleratie wedstrijd gaan. Gewoon 10 sec voor 100 km vanuit stilstand, kool!


Nou ja, briljant. Briljante marketing, maar er zitten wat haken en ogen aan. Ga er geen compleet essay over schrijven, maar het komt er kort door de bocht op neer dat ze nu 'gewoon' een BEV aan het bouwen zijn met wat zonnecellen op het dak. Je kunt op een bierviltje al wel uitrekenen dat de opbrengst van ongeveer tien vierkante meter aan zonnecellen nooit voldoende is om een auto echt van energie te voorzien. Vandaar dat er een 62kWh batterijpakket in zit. Da's nog best fors.

En als je dan bedenkt dat deze auto nu (inclusief belasting) iets boven de drie ton EYPO mag kosten omdat ze eigenlijk met een leeg vel papier begonnen zijn (respect daarvoor, dat wel) is het aardig ambitieus om dan de volgende auto met een factor 10 goedkoper te willen gaan bouwen.

Bedenk ook dat je bij Toyota nu al een of ander elektrisch crossoverdinges kunt kopen met een rare naam (BZ4x of zo) met als optie zonnecellen op het dak. Die zouden dan op jaarbasis ongeveer 1500km range toevoegen. Die auto kost nog geen 60k op gele platen - dat is al een factor 5 goekoper dan een LY0. Goed, minder 'zonne-range' dan die Lightyear, maar hoe veel 'zonne-range' zal een LY van 30k nog echt hebben? En het is een Toyota, een gevestigde fabrikant met een dealernetwerk er achter waar je terecht kunt. Een fabrikant met een sloot aan ervaring in het bouwen van auto's zodat je vrij zeker weet dat de portierrubbers ook het water gaan buiten houden en zo, en dat alles ook goed werkt als het 20 graden vriest. Klinkt simpel en triviaal, is het niet.

Echt, ik wens ze alle succes van de wereld, maar auto's bouwen in massaproductie, voor doorsnee consumenten voor een acceptabele prijs is rotbusiness. Echt een hoop getob en gedoe. Vraag maar aan Elon.

En zoek voor de gein de Mercedes-Benz EQXX concept eens op. Lijkt qua vorm heel veel op de LY0 (logisch, aerodynamica is voor iedereen gelijk) en dat laat zien dat de gevestigde orde ook niet gek is. Oneerbiedig gezegd kunnen die Duitsers daar ook een handvol zonnecellen op plakken en dan zijn ze ook een heel eind op streek. En dan is het moeilijk concurreren als nieuwkomer. Hopelijk gaat de wet van de remmende voorsprong ze niet de das omdoen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 06-09-2022 20:32]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-09-2022 20:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik zal m zo ff bellen!


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-09-2022 15:38 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-09-2022 16:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat een top artikel. Veel info.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-09-2022 17:10 by Snaack Profiel van Snaack

Conclusie, in het Nederlandse klimaat laadt hij dankzij de zonnepanelen zoveel op dat je hem in ieder geval naar een laadstation kunt rijden. Handig.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-09-2022 17:22 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 9 september 2022 17:10 schreef Snaack het volgende:
Conclusie, in het Nederlandse klimaat laadt hij dankzij de zonnepanelen zoveel op dat je hem in ieder geval naar een laadstation kunt rijden. Handig.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 09-09-2022 22:09 by Schweinhein Profiel van Schweinhein



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 09-09-2022 22:41 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-09-2022 20:20 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Heb een Volvo V60 op het oog, uit 11/2016, D2 automaat, 90 000 km op de teller. Zijn er speciale dingen bij dat model dat ik in de gaten moet houden als ik hem ga testen? Of bepaalde quasi onvermijdelijke reparaties/onderhoudjes?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-09-2022 21:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Heeft ie Active Vector Torque??


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-09-2022 0:32 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Eind 2016, dan heb je als het goed is in ieder geval de tweeliter D2 te pakken, dat scheelt al een slok op een borrel ten opzichte van de 1.6 D2. Dat was een rotding; de tweeliter is een stuk fijner. Om mee te rijden sowieso, maar gaat ook niet echt vaak catastrofaal of duur kapot. Zoals met alle moderne diesels kun je nog wel eens wat gedoe met de EGR hebben, maar ook daar is de D2 niet echt berucht om (een D4 weer wel). Grote problemen met partikelfilters zijn me ook niet bekend. Héél af en toe wil zo'n motor nog wel eens wat olie verbruiken, maar tenzij je een groot blauw rookgordijn trekt zul je dat bij een proefrit niet merken.

Automaat is als ik me niet vergis een 'echte' automaat met koppelomvormer, van Aisin. Niks mis mee, wel op zijn tijd laten flushen maar dat kost je de kop niet. Stukken fijner dan een gerobotiseerde handbak die ook wel eens in Volvo's heefr gezeten.

2016 is sowieso al een heel eind richting einde levenscyclus van die generatie Volvo's, dus toen waren de kinderziektes er wel uit. Ze hebben (op de hybrides na) eigenlijk überhaupt een behoorlijk goede naam. Als je hem ruim genoeg vindt (valt tegen voor een Volvo Station), niet te veel haast hebt en geen behoefte aan (de suggestie van) dynamiek, is het volgens mij een topding. Fijne stoelen, rustgevend karakter, veel bedrijven die het onderhoud voor je kunnen doen - meer heb je niet nodig.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-09-2022 10:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Superheldere uitleg alweer, bedankt! Het is inderdaad een tweeliter, gekoppeld aan een Geartronic met (als ik het goed papegaai) 6 versnellingen.

Dat het niet gigantisch ruim is zal ongetwijfeld twee keer per jaar storen, maar ik heb een tijd met een sedan gereden en dan is het weer een verademing om een regelmatig gevormde koffer te hebben. De achterbank heeft enkel een hond als passagier, op andere momenten de bank kan gewoon neergelegd worden als er echt volume nodig is. Ik ruil stiekem wel graag de form voor de function in

Het enige wat me een beetje afschrikt is het “geen haast”-gevoel. Ik heb echt de behoefte (en het budget) niet om iemands pantoffels te verbranden, maar ik heb wel een beetje “normale-wereld-acceleratie” nodig op zijn tijd. Als die omschrijving steek houdt. Geen vuurwerk, maar wel met vertrouwen een inhaalmanoeuvre kunnen uitvoeren op bvb de autostrade. Het cijfertje van de 0-100 lijkt wel best traag, maar berichten van D2-eigenaars zeggen dat het genoeg in zijn mars heeft om vlot mee te kunnen met het gros van het verkeer. Dus dat wordt even in die stijl testrijden.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 18-09-2022 10:56]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-09-2022 12:23 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

'Geen haast' is ook een subjectief iets. Met een D2 1.6 is het echt behelpen, die heeft weinig in zijn mars en die wring je dus steeds volledig uit, ook al bij redelijk normaal gebruik. Dat is denkelijk ook waarom ze zo makkelijk kapot willen gaan. Met de 2.0 is het anders. Dat is een in de basis veel krachtiger motor, die vooral softwarematig is beperkt omwille van belastingen en het kunnen aanbieden van een goedkopere motorvariant. Wat resteert is een motor die het veel makkelijker heeft en die over een breder toerengebied 'macht' over de auto heeft. Daardoor is hij in de dagelijkse praktijk ook vlot genoeg. Vlot genoeg is iets anders dan snel, dus het is in die zin dat je geen haast moet hebben.



Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 18-09-2022 16:43 by Schweinhein Profiel van Schweinhein

Volvo rijders... brrr. Doorgaans is dat heel eigenaardig volk.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-09-2022 17:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Zonder Volvo krijg ik ook niet al te positieve feedback, dus dat kan er wel nog bij.

@Neg: bedankt, dat bevestigt wel wat ik hoopte. Ik quote het “geen haast” omdat velen op het internet niet al te laaiend zijn over de D2 (sloom, kortademig, kan niet mee, …) maar dat klinkt dus voornamelijk als mensen die meer snelheid gewoon zijn of wensen. Ik verwacht geen wagen waar ik de RS3 of de klavertje-viers (of zelfs de D3) voor blijf. Klinkt dus gewoon als een zeer capabele normalewereldmotor. Ideaal voor het huidige budget.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-09-2022 17:35 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Is diesel rijden nog interessant dan? Hier is de diesel tegenwoordig duurder dan de benzine. En dan heb ik het nog niet over wegenbelasting.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-09-2022 21:38 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 18 september 2022 17:35 schreef Natural Disaster het volgende:
Is diesel rijden nog interessant dan?
Geen flauw idee, honestly. Ik betaal maar sinds het laatste half jaar weer zelf voor mijn tankbeurten en het doel is om dat zo snel mogelijk terug zakelijk te doen

Puur qua prijs zit diesel hier krak tussen de E10 en de E5 in. Wegentaks en inschrijving zal wel wat steviger zijn.

Edit: een tweedehands-dieselwagen staat wel een stuk voordeliger dan het benzine-equivalent qua aankoopprijs. In mijn heuse zoektocht naar een ex-lease-tweedehandswagen was het al best moeilijk om nog een leuke benzine-wagen te vinden voor een zachte prijs, maar ik ben dan ook best knullig in mijn criteria.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 19-09-2022 21:41]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-10-2022 19:49 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 30 september 2022 20:29, in een ander topic, schreef F.Jacobse het volgende:
Ha! Nissan ftw. Al heb ik een micra.





Dan kunnen we een clubje oprichten. Ik besef namelijk dat ik twee van die lijken heb staan. Naast de 350Z heb ik nu ook eventjes een ducking X-Trail omdat ik een ongevraagd bod kreeg op de ouwe Mercedes-hoerenboot. Dat bod was goed genoeg om afscheid te nemen van die Krautmobiel, maar ik had natuurlijk wel snel even iets nodig wat een kar van 2 ton kan trekken. Omdat ik er nog niet over uit was (en ben) wat ik nou eigenlijk wil, dan maar iets gekocht waarvan ik denk dat het niet stuk zal gaan, wat niet duur is en wat ook niet één op een emmer loopt. Ding doet het boven verwachting goed, en met de 4x4 kom je ook nog eens knap van een zompig veld af met de kar er achter. Mezelf kennende ga ik me toch enigszins aan dit ding hechten en houd ik hem toch weer een tijdje. Wel een onwaarschijnlijk knullige stoel in zo'n ding, dus daar moet ik even wat anders in smurfen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 03-10-2022 19:51]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen