IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 28-03-2021 13:18 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Allemaal "schone schijn".






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-03-2021 13:20 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Die Granada/Taunus wan anders gewoon echt.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-05-2021 13:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Binnen twee weken naar de release van de nieuwe Audi GT e-Tron en de RS versie.


Ik snap het niet dat zelfs de normale GT meer kost dan een basis Porsche Taycan. En de RS versie nog eens 40K extra.

Benieuwd of hij echt zo spectaculair is.


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-05-2021 19:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Schoonouders zouden voor een zeer zeer zacht prijsje een Fiat Ducato 35 3.0 JTD uit 2011 op de kop kunnen tikken. Ding heeft ongeveer 235.000 km op de teller, wordt ook niet gekocht om te dienen als daily driver of om nog een decennium mee te rijden.

Zijn er alarmbellen die gaan rinkelen bij die specificaties? Bepaalde zaken waar ze voorzichtig mee gaan moeten zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 04-05-2021 19:51]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-05-2021 20:03 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Aan wie vraag je dat?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-05-2021 20:44 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wil je een klinker kopen?

Of een escape gebruiken?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-05-2021 20:51 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Draaien aan het rad?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-05-2021 22:10 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 4 mei 2021 19:50 schreef BenKnuckles het volgende:
Schoonouders zouden voor een zeer zeer zacht prijsje een Fiat Ducato 35 3.0 JTD uit 2011 op de kop kunnen tikken. Ding heeft ongeveer 235.000 km op de teller, wordt ook niet gekocht om te dienen als daily driver of om nog een decennium mee te rijden.

Zijn er alarmbellen die gaan rinkelen bij die specificaties? Bepaalde zaken waar ze voorzichtig mee gaan moeten zijn?


Tja. 10 jaar en een kleine 250.000km. Laat dat nou zo'n beetje de typische 'design life cycle' van een busje zijn. Ofwel, in gewone-mensen-taal: het punt dat de fabrikant het acceptabel vindt dat er een keer iets duurs stukgaat. Dat betekent niet dat het er allemaal onmiddelijk onderuit zal vallen, maar zie het als een indicatie dat zaken als een koppeling zomaar eens binnenkort aan de beurt kunnen zijn.

Bedenk dat busjes moeten werken voor hun geld. Zit er een trekhaak onder: ga er maar van uit dat dat niet voor een fietsendrager was --> de kans bestaat dat-ie 10 jaar lang een forse kar heeft moeten trekken. Dan slijt de aandrijflijn navenant.

Een drieliter Ducato is ook een beetje een witte raaf, want eigenlijk is dat voor veel toepassingen vermogen wat je niet nodig hebt, maar wel betaalt. Ook al een mogelijke indicatie dat het beestje een zwaar leven heeft gehad (misschien reed-ie wel met veel gewicht rond, en dan moet je denken aan ophanging en wiellagers). Let wel, dat hoeft allemaal niet zo te zijn, en je ziet het aan zo'n bus vaak ook wel af.

Typisch kun je met diesels van die leeftijd getob hebben met het EGR-systeem. Dat wordt vaak uitgeprogrammeerd en/of verwijderd en ik weet niet of en hoe ze daarop controleren bij de Belgische keuring. Verder wil bij een Ducato drieliter met handbak de het tweemassa-vliegwiel nog wel eens opspelen ('clutch judder') en da's een dure grap. Koppeling is ook niet echt overbemeten en kan door een slechte bestuurder snel gesloopt worden. Kan dus ook al een keer vervangen zijn in die tijd. Versnellingsbak wil ook nog wel eens stuk gaan, versnellingen 5 en 6 lijken wat zwakker. Spanner van de distributieketting kan door matig onderhoud (niet vaak genoeg olie verversen) opspelen. Als dat zo is, hoor je de eerste paar seconden na de koude start een typisch geratel. Moeilijk te omschrijven, als je weet hoe het klinkt herken je het, anders valt het een beetje weg in het algehele kabaal van zo'n ding. Kun je dus niet veel mee, zonder geoefend oor.

Klinkt allemaal wat akelig misschien, maar niks wat je bij een Sprinter of Transit niet gaat zien. Een busje is een busje: de inzet, bestuurder en de bereidheid van de eigenaar om onderhoud te plegen (as opposed to: alleen iets repareren als het stuk is en zelfs dat uitstellen) bepaalt voor het grootste deel of zo'n ding na 10 jaar en een kwart ton schroot is of nog een bus.

Op zich is een Ducato verder best een hufterproof ding (roest niet zo harstochtelijk als een Sprinter dat wel kan doen), maar zachte prijsjes hebben vaak een reden.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-05-2021 1:04 by XXL Profiel van XXL

Wat wordt eigenlijk bedoeld met een zacht prijsje?

Zit een beetje te kijken naar een wat nieuwere transporter maar voor 10 jaar oud met 250K op de teller is kennelijk rond de 10.000 euro ex btw een hele normale prijs.

Voor een ton of 4 a 5 op de teller is rond de 7000 euro ex btw eerder de regel dan de uitzonderig,

Zijn die krengen zo populair opeens of worden ze de laatste jaren gemaakt van goud ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 05-05-2021 1:04]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-05-2021 10:21 by faalhaas Profiel van faalhaas

Vooral busjes die makkelijk ombouwbaar zijn naar camper (dus met minimale stahoogte 170) zijn momenteel erg populair en dus duur.

Reden: men kan vanwege corona niet meer op vakantie en wil nu opeens een camper,

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 05-05-2021 10:25]


... hoe de hazen lopen ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-07-2021 14:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Die Taycan wordt het dus niet. zalige opties, maar stukken van mensen.

Audi E-tron RS is zowaar nog veel duurder, dus niet.

Tesla is Tesla, saai en lelijk aan de buitenkant.

Dus is het geworden: BMW M4 i50 (full electric dus)

0-100 3,9 seconden over.
actieradius 590 kilometer (ja hoor)
530pk
zot veel carbon


Wel 4deurs, maar ok. Geen panoramisch dak maar ok. Geen brom meer maar ok.

februari is ie klaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 14-07-2021 14:53]


signature


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-07-2021 15:48 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Ah, ik zie dat er in dit topic echt wel diepgaande kennis en aankoopadvies is voor verschillende waggies. Laat ik mijn eigen casus dan eens etaleren!

Ik ben niet in de markt voor een megalomane BMW zoals patser Hypnos, maar zoek een betrouwbare eerste wagen om in te gaan rijden. Naar verwachting heb ik eind 2021 m'n rijbewijs en ik zoek een auto'tje in het B-segment. Ik weet verder bar weinig van auto's en ik ben ook niet van plan om veel kilometers aan de teller toe te voegen: 5000-10000 per jaar ongeveer. Wel zou het fijn zijn als ik er 1.5 uur mee over de snelweg kan naar familie (dit is ook de reden waarom ik de auto wil kopen).

Op het YouTube-kanaal van AutoWeek kijk ik nu af en toe de serie 'Klokje Rond'. Daarbij worden auto's gekeurd die twee, drie, vijf of zelfs tien keer honderdduizend kilometer gereden hebben. Het is interessant om te horen wat zo'n expert kan melden over de reputatie en knelpunten van verschillende auto'tjes. Op basis hiervan leek het me verstandig om geen 'exoot' te kopen, maar een wagen waarvan er op elk moment wel duizenden van op de tweedehands markt zijn. Competitieve markt, vervangende onderdelen beschikbaar.

Ik wil er eigenlijk niet meer dan 5000 euro aan uitgeven, aangezien ik verwacht dat je bij zo'n tweedehandsje vast nog tegen problemen gaat lopen die verholpen moeten worden wanneer je daadwerkelijk gaat rijden. Denk aan bouwjaar 2005-2010, weinig cc (scheelt weer qua verzekering), circa 100k op de teller, weinig snufjes (want die kunnen ook niet kapot gaan). Het zou fijn zijn als mijn obese lichaam van bijna 2 meter en met bochel in de stoel past. Volkswagen Golf, Suzuki Swift, Toyota Yaris, Kia Rio, Honda Jazz. Dat soort spul. Iemand tips & tricks, do's & don't te delen?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-07-2021 16:03 by M. Profiel van M.

Pim, ik heb net mijn eerste auto gekocht (2 augustus wordt ie geleverd), begon oorspronkelijk met een vergelijkbaar uitgangspunt als het jouwe maar uiteindelijk is het heel iets anders geworden, toch besloten om een stuk meer uit te geven vanuit oogpunt van betrouwbaarheid, meerdere jaren vooruit kunnen en wat comfort. Het is een Lexus Ct200h uit 2017 geworden, een hybride dus met de aandrijflijn van de Prius alleen een stuk fijner om in te zitten/rijden.

Enfin ik werd he-le-maal gek van de keuzes en ben blij dat ik van die zoektocht af ben.
Portals om te zoeken zijn:
- gaspedaal.nl
- de occasionsite van de anwb
- autotrack.nl (heel handig omdat je gratis het Carfax rapport kunt inzien daar)
- marktplaats.nl (echt)
- en als je toch besluit het budget wat te verhogen kijk dan naar ex-lease via o.a. carnext, leaseplan, alphabet, arval en bynco enzo

Sites met tips/advies:
- Autoweek forum, specifiek Koop- en Lease advies
- Verkeer & Vervoer op het forum van Tweakers.net
- ANWB occasion tests (zowel de website als youtube, vond dat heel leerzaam)
- Mijn Autocoach, vooral hun blog, maar je kunt ze ook inschakelen voor zoektocht / aankoopkeuring als je dat nodig vindt (ik heb t uiteindelijk niet gedaan, maar ja, Toyota motor uit 2017 + garantie dealer, vond t niet nodig)

Succes, ik werd er doodmoe van, haha!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-07-2021 16:32 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Bedankt voor de referenties, M.! Dat gaat van pas komen, al herken ik vooral dit sentiment:

quote:
Op 14 juli 2021 16:03 schreef M. het volgende:
Succes, ik werd er doodmoe van, haha!


Ik wil gewoon een auto'tje. Het is volgens mij makkelijker om een huis te kopen dan een tweedehands krakbak

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 14-07-2021 16:32]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-07-2021 16:41 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik ben vooral blij dat ik voor mijn eerste (en enige) auto niet diep in de buidel heb getast. Dat is ook mijn enige tip want lieve help, wat werd dat ding vooral in het begin mishandeld. Ik heb er verder nul komma nul verstand van en interesse in. Gewoon een barrel met 300K op de teller, nauwelijks onderhoud en zoveel krassen dat het me niet eens meer opvalt als er weer eens een kinderfiets tegenaan flikkert.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 14-07-2021 17:37 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 14 juli 2021 15:48 schreef iPim het volgende:
Laat ik mijn eigen casus dan eens etaleren!



Krijgt een man van jouw academische statuur niet de ene Model 3 na de andere naar zich toe geslingerd door potentiële werkgevers?

Anyway, Zoals eigenlijk altijd met dit eisenlijstje: koop muurbloempjes (auto's met een onterecht slechte reputatie zijn vaak echte winnaars op dit vlak), en/of koop compact Japans. Werkelijk niemand denkt ooit aan een Daihatsu Sirion2, en vele mensen willen in een Daihatsu Materia niet dood gevonden worden. Maar stuk gaan ze niet. Zelfde geldt een beetje voor de Honda Jazz die je al noemt, maar dan moet je wel die 65plus-pas van achter de voorruit wegbikken. Superpraktisch autootje ook.


Aangezien je aan de onderkant van de markt zit qua prijsklasse: ga er van uit dat je de auto volledig gaat afschrijven, en dat-ie dus over een paar jaar voor 500 euro de export in gaat. Restwaarde is dus geen overweging.

Blijf ook weg van turbomotoren. Die zijn vaak wel klein, maar er zit (duh) een turbo op en die kan stuk. Da's duur. Dan ben je beter af met een 1500cc atmosferisch motortje. Verbruikt wellicht (wat) meer, maar met 10k km per jaar doet dat geen grote pijn. Dit duwt je ook al vrij snel het Japanse hoekje in trouwens.

Belangrijkste in jouw verhaal lijkt me dat je er knap in moet kunnen zitten. Dat is heel persoonlijk. Langere mensen komen er op dat vlak in veel Japanse auto's bekaaid vanaf (korte zittingen) maar misschien stoort het je wel niet. Dat doen de Duitsers echt veel beter - in zo'n Polo SlowMotion om maar een wat te noemen kun je echt heel prima zitten terwijl het verder in alle opzichten een draak van een auto is. Kortom: veel proberen. Gewoon naar zo'n occasionhandelaar gaan die een en ander heeft staan en domweg in auto's gaan zitten die op je lijstje staan. Dikke kans dat 50% meteen van de lijst kan, want als je er meteen slecht in zit wordt dat met de tijd niet beter natuurlijk. Scheer niet alle op elkaar lijkende/verwante auto's over één kam op dit vlak: in een Prius zit je bijvoorbeeld gegarandeerd superkut, terwijl je in een technisch gelijkwaardige Auris of CT200h prima een langere rit kunt maken.

Een onverwachte winnaar is misschien de Fiat Panda. Superpraktisch, er zit niks op dus er kan niks stuk, wat er slijt is goedkoop en iedere fietsenmaker kan het voor je maken.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-07-2021 17:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Misschien toch aan een Dacia Lodgy denken dan? Meeegaruim, super praktisch, vrij goedkoop, 1200 cc is al ok.

4K en je bent vertrokken.


signature


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-07-2021 18:03 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 14 juli 2021 17:37 schreef Negatieveling het volgende:
Krijgt een man van jouw academische statuur niet de ene Model 3 na de andere naar zich toe geslingerd door potentiële werkgevers?


Niet als je je inzet voor de gemeenschap (lees: werkt voor een onderzoeksinstituut van de overheid). Overigens, ik zie auto's louter als verplaatsingsmiddel en hecht er geen grotere waarde aan. De grootste luxe is om met een zo sober mogelijke auto dezelfde verplaatsing te behalen. Ook beter voor het milieu, lijkt me, het oprijden van een reeds bestaande auto.

quote:
Anyway, Zoals eigenlijk altijd met dit eisenlijstje: koop muurbloempjes (auto's met een onterecht slechte reputatie zijn vaak echte winnaars op dit vlak)


Dit is wel een interessante tip! Gaat tegen het veelgehoorde advies dat je juist een evergreen moet willen. Met mijn gebrek aan autokennis is het voor mij lastig om een auto te classificeren als zijnde 'onterecht slecht bevonden'. Heb je dan specifieke modellen waar je aan denkt? In de Aziatische hoek zat ik sowieso al, ja (buiten een Polo dan).

quote:
Aangezien je aan de onderkant van de markt zit qua prijsklasse: ga er van uit dat je de auto volledig gaat afschrijven, en dat-ie dus over een paar jaar voor 500 euro de export in gaat. Restwaarde is dus geen overweging.


Ik had me er inderdaad op ingesteld dat ik waarschijnlijk de laatste chauffeur van de auto zou zijn. Ik zou financieel m'n horizon kunnen verbreden door, zoals M., iets hoger te gaan richting de 10k en dan over een paar jaar nog wat centjes terugkrijgen. De portemonnee staat het toe, maar het blijft gevoelsmatig lastig te verantwoorden.

quote:
Blijf ook weg van turbomotoren.


Was ook het plan. Met 0 schadevrije jaren schiet de verzekering meteen in de stress wanneer er zoiets in de auto zit.

quote:
Belangrijkste in jouw verhaal lijkt me dat je er knap in moet kunnen zitten. Dat is heel persoonlijk. Langere mensen komen er op dat vlak in veel Japanse auto's bekaaid vanaf (korte zittingen) maar misschien stoort het je wel niet. Dat doen de Duitsers echt veel beter - in zo'n Polo SlowMotion om maar een wat te noemen kun je echt heel prima zitten terwijl het verder in alle opzichten een draak van een auto is. Kortom: veel proberen. Gewoon naar zo'n occasionhandelaar gaan die een en ander heeft staan en domweg in auto's gaan zitten die op je lijstje staan. Dikke kans dat 50% meteen van de lijst kan, want als je er meteen slecht in zit wordt dat met de tijd niet beter natuurlijk. Scheer niet alle op elkaar lijkende/verwante auto's over één kam op dit vlak: in een Prius zit je bijvoorbeeld gegarandeerd superkut, terwijl je in een technisch gelijkwaardige Auris of CT200h prima een langere rit kunt maken.


Goed advies! Ik had al rekening gehouden met de mogelijkheid dat ik simpelweg niet in die Aziatische auto's pas. Alleen in dat geval zou ik het budget naar boven bijstellen en gaan voor iets duurders. Ik les in een Volkswagen Golf en daar pas ik prima in.

quote:
Een onverwachte winnaar is misschien de Fiat Panda. Superpraktisch, er zit niks op dus er kan niks stuk, wat er slijt is goedkoop en iedere fietsenmaker kan het voor je maken.


Zoiets moet het ook gewoon worden, mits ik er in pas natuurlijk. Als je dan een limoen koopt, rijd je alsnog redelijk goedkoop. En dan maakt, zoals zodiac lung zegt, schade ook weinig uit. Hoe kijk je verder naar Franse of Italiaanse merken in dit segment? (Mensen lijken wat huiverig over Citroens, Peugeots en Fiats.)

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 14-07-2021 18:05]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-07-2021 19:47 by M. Profiel van M.

Pim, zou zeker ook ff als je je rijbewijs hebt een paar keer met een Greenwheels (of een ander deelautoprogramma) rond kunnen rijden om wat meer feeling te krijgen met verschillende automodellen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-07-2021 20:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Rij je door de PC Hooftstraat in Amsterdam, word je auto als ie interessant genoeg is blijkbaar dit allerlei 'carspotters' gefotografeer. Jonge kids die de hele dag daar rondhangen en auto's snappen.

Oke.

Gelukkig was er vlak na mij een of andere huge splinternieuwe SUV van Bentley met 2 jonge Mocro's met petjes op. I kid you not. Vast een goede baan die twee heren.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-07-2021 20:57 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Farmacie?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-07-2021 20:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ja zoiets. Of Latijns-Amerikaanse import. Ik roep maar wat


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-07-2021 21:16 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ja, dat kan natuurlijk niet. Je bent hier wel op ZM.
Daar roep je niet zomaar wat.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-07-2021 21:21 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 14 juli 2021 20:57 schreef Natural Disaster het volgende:
Farmacie?




Ingehuurd om verslaggevers om zeep te helpen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-07-2021 22:17 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 14 juli 2021 20:59 schreef Fusion het volgende:
Ja zoiets. Of Latijns-Amerikaanse import. Ik roep maar wat


Ik doe mee!

wat




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen