IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar Hypnos LEDstrips onder zijn auto bevestigt (auto topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-09-2021 19:19 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 23 september 2021 12:20 schreef karnivoor het volgende:
Klinkt beter dan de mijne (oke, ook crappy filmpje en choke alweer ingedouwd voor hij warm was dus sloeg bijna af).


Kijk Wim, Veenendaal!


Tering, heeft dat ding nog zo'n vinyl/mastiekdak ook?



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-09-2021 9:43 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 23 september 2021 17:04 schreef F.Jacobse het volgende:
Gaafheid!

Was dit in Veenendaal?



Jep, heb je me nog gehoord? Vorige eigenaar heeft er klein jaartje mee door Veenendaal rondgereden als dagelijkse auto.

quote:
Op 23 september 2021 19:19 schreef Negatieveling het volgende:
Tering, heeft dat ding nog zo'n vinyl/mastiekdak ook?


Jep, normaal niet zo'n fan van vanwege de nare verrassingen die er wel eens onder vandaan kunnen komen (wijze les achteraf bij een vorige auto...). Maar op deze is het nog in hele mooie staat en zwart op zwart met nog wel redelijk chroom erop dus dan vind ik het wel mooi.


Je moeder.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 17-11-2021 9:14 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 16 november 2021 22:01 schreef Negatieveling het volgende:
ideale rijdende pedaalemmer. Wat er niet op zit, gaat niet stuk, wat er wel op zit is vergaand hufterproof.

Als je zin en tijd hebt...Heb jij (of iemand anders natuurlijk) in deze categorie nog aanraders in het type 'gezinsmobiel'? Mijn Mazda 626 heeft het na ruim drie ton uiteindelijk toch nog onverwacht begeven.

Ik heb er absoluut geen verstand van en hoe langer ik er mee bezig ben, hoe minder ik weet wat wijs is. Ik wil gewoon een betrouwbare auto waar ik een hele hoop zooi in kwijt kan. Budget tot 7.5K zoiets, maar minder is natuurlijk fijn. Ik zie door de bomen het bos niet en weet ook echt niet waar ik op moet letten. Hier in de buurt staat een Peugeot 308 te koop voor weinig, maar volgens die schijnt de afgelopen twee jaar al acht keer van eigenaar gewisseld. Dat zit me niet lekker. Die Volvo V50 2.0 (2007) ziet er dan een stuk beter uit, maar ik ben zo'n leek dat ik het eigenlijk niet aandurf zoiets via Marktplaats te kopen.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-11-2021 12:01 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

De 308 SW (eerste generatie) bracht mij alleen maar ellende met technische storingen en 3-4x per jaar reparaties naast het reguliere onderhoud. Wel fijne en enorm ruime auto verder.

V50 zelf geen eerstehands ervaring mee maar maar wel twee collega's die er niet lyrisch over waren. Krap en voor Volvo begrippen veel kleine euvels.

Eerste generatie Ford Focus (tot 2004) is ook enorm ruim, comfortabel en omdat ze al oud zijn kosten ze geen drol. Komen nog regelmatig goeie exemplaren met lagere kilometerstanden tevoorschijn. Heb der zelf ook eentje gekocht vorig jaar, eerste eigenaar met pas net 100k op de teller. Maar je moet het niet erg vinden om gezien te worden in een oude saaie bak. Tip: verlagingsveren van 3-4cm eronder, rijdt hij net even wat strakker zonder comfort in te leveren.

Als je googelt op "<merk> <type> betrouwbaarheid ANWB" dan kom je bij de meeste auto's uit op onderzoeken van ANWB. Ook niet heilig natuurlijk want gemiddelden maar geeft wel een indruk van waar je beter omheen kan lopen en wat 'safe' is.


Je moeder.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-11-2021 15:19 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Ook leuk is om het YouTube-kanaal van Autoweek te kijken. Bij een serie als Klokje Rond kom je er snel achter wat de grote euvels van verschillende modellen zijn.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 17-11-2021 15:36 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Dankjewel! Ik kwam langzaamaan ook uit bij de Focus stations. Wel vooral wat nieuwere modellen hier in de omgeving, bijvoorbeeld de 1.6 met 74 kW/101 pk (2008). Wat ik daar zo over lees, klinkt op zich prima. 165K gelopen, nieuwe distributieriem, niet al te duur.

Misschien ga ik daar gewoon maar eens kijken. Kan niet al te lang wachten..


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 17-11-2021 21:05 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

En gekocht. Direct een goede test, mijn fiets past makkelijk achterin. :D


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-11-2021 22:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ah, leuk. Ik deed mijn eerste kilometers in de Focus break uit 2007, die 1.6 diesel met 116pk. Ga er voor eeuwig sentiment over hebben. Voelde aan als een tank, heerlijk om mee te rijden. Onnoemelijk praktisch ook. Echt zo'n rechthoek waar je nipt kasten in kreeg, in tegenstelling tot de cirkelvormige openingen die je nu meer lijkt te zien.

Recentelijk wel moeten verkopen want dode batterij en hij bleef hier onaangeroerd op de oprit staan omwille van bedrijfswagens.

Veel plezier ermee!

[Ben een absolute broekie hoor, ik spreek hier maar over zes jaar geleden ]

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 17-11-2021 22:01]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-11-2021 19:49 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ook zo'n auto waar weinig spannends mee misgaat. Af en toe wil er wel eens eentje goed roesten maar dat zijn wel de uitzonderingen. Wel kun je wel eens veel tobben met motorstoringslampjes; vaak zijn dat sensoren en is het allemaal geen drama, maar je kunt dus best eens een heel slecht lopende Focus hebben op een willekeurig moment. Dat voelt dan wel alsof er veel mis is, maar dat is meestal dus niet zo. Soms wil er ook wat vocht in de bougieschachten gaan zitten (gaan ze ook slecht van lopen), maar dat is vooral bij veel korte ritjes. Overigens: deze auto deelt veel met... de Volvo S40/V50 - die dus als een niet al te betrouwbare/onderhoudsintensieve Volvo te boek staat. Dat dankt-ie wel aan de vijfcilinder benzinemotoren en sommige dieselmotoren, maar daar heb jij met die 1.6 74kW geen last van. Trekt alleen geen frikandel uit de mayonaise, zo'n ding, maar ach - je komt uiteindelijk waar je wezen moet.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 18-11-2021 19:52]



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 18-11-2021 20:09 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Dat stelt nog verder gerust, dankjewel. Ook aan Ben trouwens.

Ik vond het best spannend om zo een auto te kopen, dus heb 'm vóór de koop nog even meegenomen naar een onafhankelijke garage in de buurt. Die hebben 'm op de brug gehad en met een paar man even snel nagelopen. Geen roest, geen enkel teken van enige lekkage, alles dik in orde. Ik ben overigens pas de tweede eigenaar. Ik kan natuurlijk pech hebben, maar vooralsnog lijkt alles erop te wijzen dat ik een prima auto heb gekocht.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 19-11-2021 11:48 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Malloot.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-01-2022 18:53 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Iemand ervaring met de automatische versnellingsbakken in Ford Focussen van 2019 tot nu?

Het lijkt alsof er al wat soorten in omloop geweest zijn en ik lees er her en der slechte reviews over. Dus ik 1) ben nogal in de war (gebeurt gemakkelijk) en 2) vraag me dan ook af of die dingen echt zo slecht zijn als de reviews doen uitschijnen of dat het gewoon autojournalistenpraat is?

Hetzelfde verhaal met de Ford Mondeo (niet-CVT-)automaten in de versies van 2019 tot nu.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-01-2022 19:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Onze Ford Transit bedrijfsbus/simpele camper moet verkocht omdat ik inmiddels in loondienst ben. Valt me toch wel zwaar, ik heb het gevoel dat ik veel meer aan deze auto heb dan wat ik ervoor terug krijg(qua km stand en leeftijd).

Vind het hele koop en verkoop gebeuren ook maar lastig geheel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 05-01-2022 19:50 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 5 januari 2022 18:53 schreef BenKnuckles het volgende:
Iemand ervaring met de automatische versnellingsbakken in Ford Focussen van 2019 tot nu?

Het lijkt alsof er al wat soorten in omloop geweest zijn en ik lees er her en der slechte reviews over. Dus ik 1) ben nogal in de war (gebeurt gemakkelijk) en 2) vraag me dan ook af of die dingen echt zo slecht zijn als de reviews doen uitschijnen of dat het gewoon autojournalistenpraat is?

Hetzelfde verhaal met de Ford Mondeo (niet-CVT-)automaten in de versies van 2019 tot nu.


Heb van de meest recente Fords nog geen automaten onder de kont gehad. Ja, een Focus ST, maar die heeft een ander type bak dan de rest dus dat telt niet. CVT's zitten bij Ford alleen in de hybride-varianten, als het goed is.

Volgens mij was het kwalitatief tot zo'n beetje 2019 wel tobben met Ford-automaten, die verkocht werden als 'Powershift'. Dat waren van die dubbele-koppelings-bakken (DCT) met 6 versnellingen, en die had Ford bepaald niet overgedimensioneerd. Die gaan regelmatig op kostbare wijze stuk en die zou ik dus vermijden. Heb er een weekje of wat ook intensief mee gereden in (je verzint het niet) een 2018 Ford Edge, en dat was qua gedrag ook niet de meest verfijnde DCT die ik ooit gereden heb. Maar goed, als het ding dan heel zou blijven: soit.

Sinds zo'n beetje 2019 zijn de Powershifts de deur uit (behalve in de Focus ST dus, als ik me niet vergis, die heb ik gereden met een DCT-7) en krijg je een 'echte' automaat met koppelomvormer, nu met 8 versnellingen. Dat zou (op papier) toch prima en comfotabel moeten rijden. Nu weet ik niet wat de klachten van het journaille zijn, maar over de kwaliteit kan het amper gaan - een bak valt er echt niet onderuit tijdens een persritje. Dan zou ik verwachten dat de reviews klagen over het schakelgedrag of -timing...?

quote:
Op 5 januari 2022 19:24 schreef ElitE het volgende:
Onze Ford Transit bedrijfsbus/simpele camper moet verkocht omdat ik inmiddels in loondienst ben. Valt me toch wel zwaar, ik heb het gevoel dat ik veel meer aan deze auto heb dan wat ik ervoor terug krijg(qua km stand en leeftijd).

Vind het hele koop en verkoop gebeuren ook maar lastig geheel.


Wel goede handel anno 2022, een bus op camperkenteken. Zelfs de meest afgeleefde, ondergemotoriseeerde Transporter met 4 ton op de klok moet zomaar 8k opbrengen... Maar inderdaad, auto's verkopen is kloten van de bok.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 05-01-2022 19:59]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-01-2022 20:50 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Alleen de Ford van Onslow is real.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-01-2022 21:03 by Snaack Profiel van Snaack

@Negatyfusleier: ik mag komend seizoen ook een trackday op Zolder doen met de auto. Cadeautje van mijn lief. Met een cup BMW geloof ik. Gruwelijk! Het wordt een mooi raceseizoen!


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 05-01-2022 21:06 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zolder is leuk! Vreet remmen, maar niet jouw auto dus dat boeit niet. Weet je al wat voor BMW? Kom er vaak M235i (?) coupé's tegen die te huur lijken. Is echt heel anders dan op de motor denk ik, je bent toch minder 'een' met een auto (als in: je hangt er niet mee de bocht in). Je kunt je wel wat meer overmoed veroorloven maar als je het vergurpt, kun je ook flinke schuivers en klappers maken. Gelukkig ligt er veel uitnodigend grind daar.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-01-2022 21:32 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 5 januari 2022 19:50 schreef Negatieveling het volgende:
Heb van de meest recente Fords nog geen automaten onder de kont gehad. Ja, een Focus ST, maar die heeft een ander type bak dan de rest dus dat telt niet. CVT's zitten bij Ford alleen in de hybride-varianten, als het goed is.

Volgens mij was het kwalitatief tot zo'n beetje 2019 wel tobben met Ford-automaten, die verkocht werden als 'Powershift'. Dat waren van die dubbele-koppelings-bakken (DCT) met 6 versnellingen, en die had Ford bepaald niet overgedimensioneerd. Die gaan regelmatig op kostbare wijze stuk en die zou ik dus vermijden. Heb er een weekje of wat ook intensief mee gereden in (je verzint het niet) een 2018 Ford Edge, en dat was qua gedrag ook niet de meest verfijnde DCT die ik ooit gereden heb. Maar goed, als het ding dan heel zou blijven: soit.

Sinds zo'n beetje 2019 zijn de Powershifts de deur uit (behalve in de Focus ST dus, als ik me niet vergis, die heb ik gereden met een DCT-7) en krijg je een 'echte' automaat met koppelomvormer, nu met 8 versnellingen. Dat zou (op papier) toch prima en comfotabel moeten rijden. Nu weet ik niet wat de klachten van het journaille zijn, maar over de kwaliteit kan het amper gaan - een bak valt er echt niet onderuit tijdens een persritje. Dan zou ik verwachten dat de reviews klagen over het schakelgedrag of -timing...?

Klopt, CVT is enkel de hybride. Maar in het geval van een Mondeo zorgt dat ook voor flink minder koffervolume en daar heb ik nu wel wat nood aan.

De heisa over de Powershifts had ik ook al gelezen, tot zelfs rechtbankperikelen in Australië dacht ik. Zeer vreemd dat een groot merk zoiets produceert.

De klachten over de achttrapsautomaat zijn inderdaad trage schakelrespons, "serieuze vermindering in snelheid" (ik quote, komt neer op een lagere 0-100 als ik het goed begrijp) en flink verhogen van de uitstootwaarde.

Op dat laatste valt niet veel te twijfelen, maar van de eerste twee punten vraag ik me dan af of dat dan is omdat er vergeleken wordt met auto's die wel lekker rijdende schakelrespons hebben. Is het dan echt zo slecht dat een Ben Modaal als ik me eraan ga storen? Ik rijd graag met de wagen, glimlach ook wel eens graag door een kriebelende versnelling en zal vast wel een verschil merken tussen pakweg een BMW-automaat en een mindere collega, maar of dat het allemaal zo afstotelijk maakt... Tenzij er natuurlijk wel echt wat op aan te merken valt.

De nieuwere Focus lijkt ook wel geroemd te worden door hun goede handbakken, dan zal een eerder matige automaat wel wat bleker afsteken.

Ik moet natuurlijk gewoon gaan testrijden, maar zo vanuit een luie stoel de kenners raadplegen heeft een lagere drempel


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-01-2022 21:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@negger

Ja die prijzen voor campers zijn ronduit absurd. Onze bus is gewoon een bedrijfsbus maar echt ideaal voor de ombouw. Open cabine, twee grote zijruiten, groot genoeg om aan ruimelijke rdw eisen te voldoen. Zelf hebben we er een dakraampje en draaidraaistorl in gezet. Als zzper die een bedrijfsauto nodig heeft en met minimale inbouw genoegen neemt dan zit je ook goed. De wegenbelasting voor camper of bedrijfswagen is nagenoeg gelijk. Zo hebben we hem dus ook gebruikt.


Maar de ombouw zelf daar zit ik nu nog niet op te wachten, veel tijd, veel investering, en wel fijn als je een goede plek voor ombouw hebt. En in de tussentijd moet je hem uitschrijven of moet je volop belasting dokken.

We hebben nu een Ford Transit en een Fiat Panda, als die twee elkaar lief vinden en kindertjes krijgen kom je uit op een Fiat doblo, dus gaan we daar maar eens naar kijken.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 05-01-2022 21:45]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-01-2022 14:08 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ombouwen moet je maar net zin in hebben inderdaad. Was zelf ook met een half oog aan het kijken naar een Vito/Viano camper om de het ouwe Mercedes-trekpaard te vervangen, maar holy hell wat vragen ze daar een geld voor joh. Op zich vind ik het prima om de portemonnee te trekken, maar om nou 15k stuk te slaan op een in wezen afgeschreven ex-loodgietersbus van vijftien jaar oud met een slaapbank er in is ook weer zoiets. Dan ben je al snel relatief beter af met een full size trekker/race-oplegger, maar ja, dan moet je daar weer een stallingsplek voor vinden. Toch wel een dingetje met 16.5 meter lengte.

Op mijn werk zijn ze over het algemeen niet zo moeilijk, maar bij navraag blijkt dáár in ieder geval een grens te liggen "Vraag je dit nou serieus?" Toen ik de daarop link naar de advertentie liet zien was het: "Ja, wat denk je nou zelf?". Ach, nee had ik... Vond het wel een leuk ding dit, ook ideaal voor een weekendje festival: http://www.raceautotekoop.nl/overzicht/detail.php?id=4543





[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 07-01-2022 14:16]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-01-2022 14:50 by XXL Profiel van XXL

Mijn werkgever heeft van 1 van zijn trailers ook zoiets in elkaar geknutseld. Woonkamer, slaapkamer keuken en complete badkamer erin.

Daarnaast heeft hij ook nog een trailer omgebouwd tot mobiele kroeg voor op meetings en truckdagen enzo.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-01-2022 21:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Haha dat is al een grotere keuken dan ik in mijn eerste twee huizen had. Je hoeft hier ook niet moeilijk te doen met speciaal materiaal. Je kan gewoon een ikeakeuken of andere keuken plaatsen als je maar iets van kinderslotjes op de kastjes zet.

Deze prijs is wel echt veel beter, ik heb Ford Transits gezien met gelijke specs als mijnes met recente ombouw voor 40k. Dit is gewoon goedkoper

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-01-2022 21:59]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-02-2022 19:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Als t aan mij ligt wordt de volgende de Porsche Taycan, wat een beeldschoon ding zeg, super elegant


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-02-2022 19:28 by Snaack Profiel van Snaack

+veel. Krijg toch een beetje weke knietjes van de Sport / Cross Turismo.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-02-2022 19:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind de basis versie het mooist eerlijk gezegd. Het lijkt een beetje op de Panamera die we nu hebben maar dan kleiner, en veel sportiever, maar toch dat elegante, kan t niet anders uitdrukken. Ik hou normaal niet van wit, maar wit staat de Taycan heel mooi. Zelfs groen of knalrood is te pruimen, Wraaaawr


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen