![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dan quote ik hem wel. quote: Linkjes, donaties blah. Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
Nou, de kneuzen van zuurlinks inclusief VVD en NSC hebben hun zin. Ze kunnen weer met open armen aan de grens gaan staan. Voordeel is dat we nu van NSC verlost zijn want die komen nieuwe verkiezingen niet door. Nadeel is dat er grote kans is dat zuurlinks straks in moordtempo Nederland nog verder de afgrond in jaagt. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Dit is geen twitter battle. Met andere woorden: waar heb je het over? Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
quote:Wat een onzin weer. BBB heeft uiteindelijk ook niet toegegeven. Wilders is echt een kneus. Denkt hij nou echt dat hierna er ooit nog maar iemand met hem in een coalitie stapt?! Totaal geen verantwoordelijkheidsbesef die man. Begrijp me niet verkeerd, in onderschrijf zijn tienpuntenplan grotendeels van harte. Maar dit lost helemaal niets op. Mijn stem gaat waarschijnlijk naar NSC deze keer (vorige keer VVD). Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
![]() Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote:Ik hoop dat je hier de ironie van inziet. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Wat een lafaard is Wilders ook. Incapabele bewindslieden leveren, niks voor elkaar krijgen, en dan wild(ers :''') om zich heen slaand het landsbestuur laten vallen. No dogs, no masters. ![]() |
|
Een maand geleden was de PVV nog druk met leveren en regeren en ging het enorm de goede kant op met de asielinstroom en nu blijkt dat succes toch zo gering dat meneer de coalitie verlaat. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Dit, ja. Ik snap hem weer eens zo niet. leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
Beter stapt Wilders op. Hij zit zichzelf, (de bestuurbaarheid van) Nederland, en de lange termijnsbelangen van zijn eigen achterban alleen maar in de weg. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Ultieme plucheklever onze Geert. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
quote: quote: Van jouw getrol? Zeker. Het ligt denk ik iets gecompliceerder. Doet Wilders hier Nederland een deugd? Zeker niet. Doet ie zichzelf een deugd, ook niet. Dus het eigenbelang wat hem nu verweten wordt is totaal onlogisch. Sterker nog, dat is iets wat vooral in de zuurlinkse oppositie speelde. Huilstruiken en dwarsliggen, enkel om het nu gevallen kabinet op alle fronten te dwarsbomen. Je bent ziende blind als je dat niet door hebt. Zoals vd Plas al zei, hij drijft het land nu in de handen van links. Iets wat zeker niet wenselijk is want je weet al wat er dan gaat gebeuren. Ligt de schuld volledig bij Wilders? Dat denk ik ook niet. NSC ligt al vanaf het formeren dwars en Geert heeft bijna alles in moeten leveren want anders wilde Pietertje niet. Nicolien is zowaar nog erger dan Pietertje was en binnen de coalitie ben ik er oprecht van overtuigd dat zij de grootste dwarsliggers zijn, op de voet gevolgd door de VVD. BBB kwakkelt er ergens achteraan. Ze claimen allemaal iets aan migratie te willen doen, dus waarom liggen ze dit stappenplan dan systematisch dwars? Toegegeven, Wilders had Faber er al lang mee aan het werk kunnen zetten, maar dat praat de starre houding van NSC en VVD niet goed. Sowieso VVD, die hadden hiervoor al ruim 12 jaar, langer zelfs, migratie in de pocket en hun ultralinkse beleid op dat gebied heeft het tot de shitzooi gemaakt die het nu is. Ik meen enkel onder Verdonk liepen de migratiecijfers terug, maar dat was ruim voordat Pinokkio Rutte in beeld was. NL mooet blijkbaar naar de kloten. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 03-06-2025 15:44] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote:("": Dit is de ironie wel voorbij. quote:Grotendeels onzin. De PVV levert gewoon niet. De partijen willen qua migratie grotendeels hetzelfde. Hermans geeft aan dat VVD en PVV op een lijn zaten. Dat zal wel niet helemaal waar zijn, maar ik denk niet dat er veel licht tussenzin. Punt is dat veel van wat PVV/Wilders wil rechtstatelijk aan de ene kant formeel rechtstatelijk niet kan, maar tegelijkertijd inhoudelijk niet afwijkt van wat er al was afgesproken. Het is echter zijn eigen minister die te incompetent is om met wetten te komen die haalbaar zijn en uitvoering kunnen geven aan het gewenste beleid. Dan kan hij van de coalitie eisen wat hij wil, zolang zijn minister te incompetent is om met oplossingen te komen, verandert daar niets aan, en staat hij iedere drie maanden Calimero uit te hangen. Goed dat de rest heeft gezegd: “Het is goed met je. We staan inhoudelijk voor onze afspraken. Jij bent zelf hier het probleem dat niets van de grond komt.” CDA, CU en PvdA/GroenLinks mogen best wel eens voor het hakblok worden gezet: tijdens verkiezingscampagnes willen zij hetzelfde als deze coalitie wilde, maar zodra zijzelf niet regeren gaan ze partijpolitiek bedrijven en tweedekamertje-spelen in de senaat. Het ligt niet aan NSC en/of VVD. Het ligt aan de ene kant aan PVV en Wilders die te incompetent zijn om met iets te komen dat wel kan en werkt, en aan de andere kant aan de oppositie die om partijpolitieke redenen traineert. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Nou succes met je stem op Nicolien. Ze zal hem nodig hebben om een zetel te halen. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Dan zou hij je vader zijn wat me sterk lijkt. ![]() Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
quote: Aldus een mogelijk toekomstig NSC stemmer. ![]() quote: Onzin in je broekje. Kwam dat niet leveren enkel door de onkunde van de PVVers of omdat de PVV al sinds de verkiezingen en ver ervoor wordt gedwarsboomd, of beide? Ik ga voor optie 3. Jij? Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden. ![]() |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/06/03/briefje-van-jan-aan-geert-wilders-23/ quote: Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link. ![]() Morgen weer een briefje aan Wilders denk ik. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 03-06-2025 16:07] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Hermans. :"""""""""""") Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Nieuwe verkiezingen dus? Of gaan ze demissionair doorsukkelen een paar jaar lang? Wat zijn de acute gevolgen nu de PVV 'opstapt'? Gaan de ministerposten naar anderen, en wie bepaalt wie wat krijgt? Valt vast ook wel te googlen hoor, maar geen zin an. Winter is coming ![]() |
|
Verkiezingen in november. Demissionair kabinet tot volgende regering. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
quote: ik vermoed dat in ieder geval CDA en VVD lid deel gaan nemen aan de volgende regering. “If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson ![]() |
|
Reconstructie Op zijn werkkamer springt Geert Wilders uit zijn vel: ‘Jij moet altijd Faber hebben!’ Geschreeuw, geen koffie, bittere woorden en de vraag: wie belt Dick Schoof? De val van het kabinet kwam plots en was in amper acht minuten beklonken. Tobias den Hartog, Hans van Soest en Elodie Verweij3 juni 2025, 18:33 Even na 09.00 uur gaat de deur van de werkkamer van Geert Wilders dicht. Hij neemt meteen zelf het woord. “Ik heb jullie uitlatingen in de media gezien. Jullie zijn blijkbaar niet van gedachten veranderd. Dan zeg ik het in jullie gezicht: het is gewoon klaar. Ik stap op.” Nog voordat Dilan Yesilgöz (VVD), Nicolien van Vroonhoven (NSC) of Caroline van der Plas (BB ![]() Toch praten de coalitiepartners nog even op de PVV-leider in. Vooral met verbittering. Dit is een ‘opgezette val’, een moord met voorbedachten rade. Wilders zocht conflict, maar vond het niet. “Geert,” zegt Van der Plas, “je zocht gewoon de uitgang.” De PVV-leider reageert niet. “Hoe ga je dit uitleggen aan de kiezer, Geert,” vraagt Yesilgöz. “Want je kunt niet beweren dat we niks wilden op asiel.” Maar Wilders snauwt terug: “Dat gaat je niks meer aan.” Met amper acht minuten is de val een feit. Hoe verder? Wat doen we nu, vraagt Van Vroonhoven. Wie belt bijvoorbeeld premier Dick Schoof? Die heeft haar en andere coalitiepartners namelijk een dag eerder nog telefonisch op het hart gedrukt: laat mijn kabinet nou niet ten onder gaan in de werkkamer van Wilders. Kom er dan op z’n minst nog met mij over praten op het Catshuis. “Doe mij het niet aan dat ik via de pers moet horen dat het klaar is. Ik ben wel de minister-president, hè?” heeft hij de partijleiders bijna gesmeekt. Wilders heeft daar geen trek in, maar geeft toch mokkend toe: “Ik ga hem wel even bellen.” De kabinetsval is eigenlijk geen val te noemen, maar een explosie, vinden de coalitiepartners van Wilders. Ze hadden dagenlang niet de indruk dat het einde nabij was. Want als Wilders, op maandag 26 mei, in Nieuwspoort met een persconferentie zijn tienpuntenplan voor extra asielmaatregelen presenteert, zijn VVD, NSC en BBB eigenlijk niet erg verontrust. Ja, Wilders legt nogal een claim. Maar die komt niet uit het niets. Extra asielplannen Want een week eerder heeft Wilders gezegd met extra plannen te komen om de ‘asielinstroom te doen dalen en de uitstroom te verhogen’. Tijdens het reguliere coalitieoverleg haalt iedereen de schouders op. Prima. We horen het wel. Eerst zegt Wilders dat hij ‘binnen enkele maanden’ met iets komt, daarna ‘binnen enkele weken’. Twee fractieleiders denken dat het te maken heeft met de voorpagina van De Telegraaf, een dag eerder. ‘Immigratie: in jaar stad erbij’, stond er. Dat de groei van migranten niet stagneert, raakt Wilders’ kroonjuweel: minder migratie. Dat het vooral over arbeidsmigranten gaat en niet over asielzoekers, ach, de fractieleiders snappen wel dat het Wilders raakt. En ook VVD, NSC en BBB zijn voor strenger beleid te porren, dus niemand vermoedt een val-in-wording. Juridisch gevoelig Ook niet als Wilders zijn persconferentie geeft. VVD-leider Dilan Yesilgöz kijkt niet eens, die middag. Ze heeft een heidag met de fractie. NSC’er Van Vroonhoven zit thuis te werken en kijkt tussen calls door. Ze schrijft mee, maar schrikt nergens van. Sommige van Wilders’ punten liggen juridisch gevoelig, botsen met verdragen, maar ze vindt ook: over alles kun je praten. En dat laten de anderen ook weten: zeg maar waar en wanneer, dan komen we. “We gaan niet lullig doen, hebben we onderling afgesproken,” zegt een fractieleider. In de appgroep van de fractieleiders oppert Wilders een zaaltje in een hotel te huren. Maar dat vinden de anderen wat gortig: dan scheppen we een crisissfeertje. En dat is het toch niet? Maar gaandeweg wordt hen duidelijk dat Wilders wel degelijk een crisis in petto heeft. Op X eist hij zondagavond dat zeker zes van zijn tien asielplannen overgenomen worden, anders ‘stapt de PVV uit deze coalitie’. Handtekening zetten Als ze maandagavond alsnog naar de werkkamer van Wilders komen, blijkt het menens. Wilders maakt meteen duidelijk dat hij níét wil onderhandelen. De PVV-leider eist dat de anderen hun handtekening zetten onder de 22 pagina’s die hij heeft gepresenteerd. Opvallende aanwezige bij dit overleg is Claudia van Zanten, de asielwoordvoerder van de BBB. NSC en VVD namen bewust geen secondanten mee, er zou immers niet inhoudelijk onderhandeld worden over de asielpunten van Wilders. Maar BBB’er Van Zanten is er wel, als sparringpartner van Caroline van der Plas. Aan het begin van het overleg neemt ze plaats aan de grote tafel. De andere aanwezigen kijken wat vreemd op. “Zullen we eerst een politiek rondje doen?” stelt iemand aan tafel voor. “Dat is goed!” roept Van Zanten enthousiast. De anderen kijken nóg vreemder op, en laten een stilte vallen. “O? Zonder mij dus?” constateert Van Zanten. Ze loopt beduusd de werkkamer uit en besluit een kop koffie te drinken met Marina Vondeling, de asielwoordvoerder van de PVV. Middel om te breken Als Yesilgöz, Van Vroonhoven en Van der Plas kunnen beginnen, wordt het al snel netelig. Wilders wil simpelweg een handtekening van de anderen. Zij proberen het op allerlei manieren: schrijf je plannen iets meer uit, maak er wetten van, moties desnoods. Yesilgöz werpt nog op: “Geert, sommige punten staan nota bene in ons hoofdlijnenakkoord, wil je dat ik ze dubbel onderstreep?” De VVD-leider suggereert minister Marjolein Faber de plannen in handen te geven, die doet immers asiel. Maar daarop ontsteekt Wilders in woede. Schreeuwend: “Jij moet altijd Faber hebben!” Het wordt de drie duidelijk dat Wilders ‘gewoon een middel zoekt om te breken’. Wat de anderen ook proberen. Ook BBB-leider Van der Plas, normaal de bondgenoot van Wilders, is fel. “Geert, er liggen hier geen blokkades!” Optelsom PVV’ers menen dat een peiling van Hart van Nederland op maandag zich heeft vastgezet in Wilders’ hoofd. Daaruit bleek dat 74 procent van zijn achterban een kabinetsval accepteert, als er geen beweging komt in ‘het strengste asielbeleid ooit’. Volgens de partijleiders van VVD, NSC en BBB speelt er meer. Zij zien een optelsom. Meer geld naar defensie straks bij Navotop splijt de PVV-achterban. De asielwetten van Faber haperen en de huurbevriezing lijkt er niet te komen. “Geert wilde al die nederlagen gewoon niet. Dit ging eigenlijk geen moment over asiel,” zegt een fractieleider. Yesilgöz probeert het maandagavond nog één keer: “Geert, weet je wel hoeveel shit ik heb gepakt om deze coalitie overeind te houden!? Slaap er op z’n minst nog een nachtje over.” Maar na een nacht rust blijkt de PVV-leider niet van mening veranderd. Dit verhaal kwam tot stand op basis van gesprekken met negen direct betrokkenen. https://www.parool.nl/nederland/op-zijn-werkkamer-springt-geert-wilders-uit-zijn-vel-jij-moet-altijd-faber-hebben~b0ba542b1/ Mooie reconstructie door Parool over hoe een bepaalde loser niet met de werkelijkheid kan omgaan en bang is om verantwoordelijkheid te dragen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote:PvdA/Groen-links, VVD, CDA en D'66 wordt het. Heb je echter nog steeds geen meerderheid in de senaat. Met CU en SGP als gedoogers wel. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Als dit klopt is Geert nog zieliger en onredelijker dan ik dacht, en krijg ik opeens een stuk meer respect voor Yeşilgöz, van Vroonhoven, en van der Plas. No dogs, no masters. ![]() |
![]() |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |