IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-10-2025 17:28 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 8 oktober 2025 10:07 schreef KwelgeestIV het volgende:
Maak wel eens geld naar Kiev over. Beschamend weinig, maar toch..

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 08-10-2025 17:42 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Mèhh.., ik ben me al aan het oriënteren welke reservistenopleiding mij het beste past.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 08-10-2025 18:13 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Je steunt Oekraïne dus je wil oorlog met Rusland?
Is dat de logica hier?

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 08-10-2025 18:22 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Logica is hier ver te zoeken.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-10-2025 22:22 by bastianus Profiel van bastianus

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Natural Disaster
The Dude
Posted 10-10-2025 18:09 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2025/10/10/briefje-van-jan-aan-kati-piri-6/

quote:
Beste Kati,

Martin Luther King deed zijn hele leven niets anders dan voor burgerrechten en gelijkheid van zwarte en witte Amerikanen strijden en kreeg daarvoor in 1964 de Nobelprijs voor de Vrede.

Moeder Teresa deed haar hele leven niets anders dan arme en zieke mensen in Calcutta helpen, ongeacht hun religie of afkomst en kreeg daarvoor in 1979 de Nobelprijs voor de Vrede.

Elie Wiesel deed zijn hele leven niets anders dan over de Holocaust getuigen en tegen genocide en onrechtvaardigheid waarschuwen en kreeg daarvoor in 1986 de Nobelprijs voor de Vrede.

Nelson Mandela deed zijn hele leven niets anders dan strijden tegen apartheid en voor gelijkheid en mensenrechten in Zuid-Afrika en kreeg daarvoor in 1993 de Nobelprijs voor de Vrede.

Malala Yousafzai doet haar hele leven niets anders dan voor het recht op onderwijs voor meisjes strijden, zelfs na een aanslag op haar leven en kreeg daarvoor in 2014 de Nobelprijs voor de Vrede.

En jij?

Zelfs nu Donald Trump een Nobelprijs voor de Vrede toekomt omdat hij met behulp van islamitische leiders een einde maakt aan de oorlog tussen de democratische rechtstaat Israël en de beesten van Hamas, kom jij (samen met oorlogshitser Jan Paternotte van D66) niet verder dan stampvoeten richting premier Dick Schoof omdat het Nederlandse kabinet weigert mee te gaan in jullie van Hamas overgenomen jodenhaatretoriek.

Jij doet je hele leven niets anders dan zuurstof toedienen aan de antisemitische veenbrand die nooit is weggeweest.

Alles om de stem van links-extremistische bruinhemden over een kleine drie weken maar te laten landen bij GroenLinksPvdA.

Opdat zonnekoning Frans Timmermans, bij wie jij ruim twintig jaar geleden als stagiaire je carrière begon, toch nog een keer zijn grote droom ziet uitkomen.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

spectre
Usericon van spectre
Posted 11-10-2025 16:04 by spectre Profiel van spectre

"Zelfs nu Donald Trump een Nobelprijs voor de Vrede toekomt"

die Jan

Natural Disaster
The Dude
Posted 11-10-2025 16:43 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://open.substack.com/pub/nijman/p/frans-timmermans-in-2015-het-nieuwe-antisemitisme-verstopt-zich-achter-antizionisme?

quote:
Frans Timmermans in 2015: 'Het nieuwe antisemitisme verstopt zich achter antizionisme'

Op internet zijn beelden opgedoken van Frans Timmermans die verklaart dat ‘het nieuwe antisemitisme zich verstopt achter antizionisme’. Het fragment druipt van de (wrange) ironie, want Timmermans somde in 2015 precies op waar in 2025 zíjn schoen wringt, waar de pijn bij de PvdA zit en wat er aan de hand is met de Nederlandse samenleving en in Europa: sociale onrust en politieke polarisatie keren zich sinds 7 oktober 2023 tegen Israël en tegen de Joodse diaspora, in retoriek die door linkse (politieke) krachten verkocht wordt als ‘antizionisme’ maar in werkelijkheid het antisemitisme nauwelijks kan verhullen.

Letterlijk citaat van Timmermans uit 2015: “Als je ziet op welke manier het oude antisemitisme weer groeit, gekoppeld aan een nieuw antisemitisme, dat zich verstopt achter antizionisme maar dat in feite precies hetzelfde antisemitisme is, dan denk ik dat wij voor een grote uitdaging staan in de Europese samenleving.”

Het is een uitspraak die Frans Timmermans als Eurocommissaris deed bij Buitenhof in maart 2015, dus ruim tien jaar geleden. Dat is inderdaad (op een maagband en een recept voor Ozempic na) dezelfde Frans Timmermans die in november 2024 in een Kamerdebat glashard loog dat 70 procent van de slachtoffers in Gaza kinderen zijn, die in mei 2025 op televisie tegen dominee Oscar Lohuis krijste dat Israël ‘moedwillig op vrouwen en kinderen schiet’ (een bloedsprookje) en die leiding geeft aan een partij die het antizionisme zo’n beetje tot verkiezingsspeerpunt heeft gemaakt.

Op de vraag van Paul Witteman “begrijpt u iets van het antisemitisme?”, gaf Frans Timmermans ruim tien jaar terug dit antwoord:

“Als je een beetje geïnteresseerd bent in de Europese geschiedenis, dan zie je dat op het moment dat het slecht met ons gaat of dat we ons optimisme verliezen of bang zijn voor verlies, we altijd naar zondebokken gaan zoeken. Dat is door de Europese geschiedenis altijd zo geweest. En de Joden zijn altijd het eerste slachtoffer. Altijd zo geweest.

Op het moment dat je antisemitisme ziet groeien dan weet je: dat is een soort thermometer van de samenleving. Dan weet je dat er een veel groter probleem aan de hand is. En Joden zijn altijd het eerste slachtoffer.

En als je ziet op welke manier het oude antisemitisme weer groeit, gekoppeld aan een nieuw antisemitisme dat zich verstopt achter antizionisme maar dat in feite precies hetzelfde antisemitisme is, dan denk ik dat we voor een grote uitdaging staan in de Europese samenleving.

(Paul Witteman: ‘Had u dat twintig jaar geleden gedacht dat dat nog eens zou gebeuren? Waar ligt het dan aan? Hoe kan dat dan?’)

Omdat ik denk dat die crisis zoals we die nu hebben, gebrek aan vertrouwen tussen groepen in een samenleving. Het gebrek aan vertrouwen tussen landen vindt een uitweg in wat klassiek in Europa, of in de mensen in het algemeen zit maar klassiek in de Europese geschiedenis altijd eens terugkomen.

Je zoekt naar een groep die je dan de schuld kan geven van jouw ellende. En Joden hebben door de geschiedenis heen altijd helaas, helaas die rol gespeeld. En ik dacht oprecht, we zijn nu 70 jaar na de bevrijding van Auschwitz. Die fout maken we nooit meer.

Maar als ik soms de kreten hoor op straat. Als ik soms lees met name op internet wat er geschreven wordt. Het is verschrikkelijk. En ik had nooit gedacht dat dat terug zou komen. Dus we moeten ons op dat punt moreel sterken om daar hard tegenin te gaan.

(Paul Witteman: ‘Netanyahu, de premier van Israël, zegt: ‘Laat de Joden maar tot mij komen’.’)

Ik vind het ontzettend jammer dat hij op zo’n onderwerp eigenlijk verkiezingspolitiek maakt. Ik vind het echt ontzettend jammer.

(Paul Witteman: ‘Maar hij meent het misschien wel?’)

Nou, goed. Het is verkiezingstijd daar. En hij probeert op die gevoelens in te spelen. Ik vind dat hij daar Joden geen dienst mee bewijst.

Joden horen bij Europa. Een Europa zonder Joden is geen Europa meer. Als Joden zich hier niet veilig voelen en weg willen, dan hebben wij een veel, veel groter probleem. Dan zit er iets heel erg fout in onze samenleving.”

De uitspraken zijn te horen in het onderstaande fragment. De volledige uitzending van Buitenhof staat op NPO Start. Ik kwam het tegen omdat de (anonieme) auteur van het artikel ‘Het geweten van Timmermans’ er aan refereerde op zijn Substack. Hat tip!

Voor het filmpje volg bovenstaande link

Alleszeggende afkeer van het vredesplan

Het ‘mooie’ van Frans Timmermans is dat hij zijn meningen, uitingen en preekjes altijd afstemt op het heersende sentiment van The Current Thing, niet op diepgewortelde overtuigingen of onwrikbare principes. Als beroepspoliticus verzint hij zijn standpunten ter plekke, niet dienstbaar aan een moraal maar aan het moment, en vooral: aan zichzelf. Daarom bestaat dit tien jaar oude fragment, waarin een politicus figureert die diepgevoelde overtuigingen kan veinzen en acteren op het moment dat ze hem het beste dienen, maar die geen spiegel in huis heeft. En die anno 2025, samen met zijn hele partij, door zijn eigen woorden is ingehaald.

Het wrange is natuurlijk dat hij in maart 2015 volkomen gelijk had dat het nieuwe antisemitisme (jodenhaat) zich als antizionisme (afkeer van de staat Israël) zou gaan presenteren. De zuinige tot ronduit afkerige reacties vanuit de ‘antizionistische’ linkerhoek op het vredesvoorstel voor Gaza dat deze week is getekend en dat een einde aan de zogenaamde genocide zou maken, onderstrepen dat het velen nooit te doen was om het lot van de Palestijnen: hun moraal wordt gedreven door een afkeer, agressie of haat tegen Israël en - in bepaalde gevallen - bij extensie ook tegen de Joden als volk.

Die reacties op de Trumpdeal zijn niet verrassend. Van ‘We don’t want no zionists here’ tot ‘From the river to the sea, Palestine will be free’ en verpakt in groteske aantijgingen over genocide, etnische zuivering en uithongering: sinds 7 oktober 2023 zien we immers hoe Israël vaker als dader en misdadiger beschouwd, beschreven en beklaagd wordt dan Iran, Qatar of hun proxies als Hamas en de Palestijnse terreurbewegingen. Pieter Klok van de Volkskrant wilde zelfs dat Qatar de Nobelprijs voor de Vrede zou krijgen, zó gek heeft anti-Israëlisch links zichzelf gemaakt.

Dun verhuld achter aanklachten tegen Israël klotsen de bloedsprookjes immers sinds oktober 2023 uit de vaten drukinkt van DPG, pompt de propaganda uit de NPO, galmt het ‘antizionisme’ over de stadsgrachten, echo’t het antisemitisme over universiteitscampussen (de Radboud “koestert” hun Hamasverheerlijker Harry Pettit) en: wordt dat orkest van onsmakelijkheid gedirigeerd door linkse politici en op partijcongressen van PvdA/GroenLinks.
Het Palliepopulisme van de PvdA

Het was immers bij PvdA/GroenLinks, de partij waar Frans Timmermans leiding aan geeft, waar de motie van Kati Piri werd aangenomen die eist dat onderdelen voor onderhoud aan de Iron Dome, een van de belangrijkste Israëlische verdedigingswapens tegen raketaanvallen vanuit Gaza, Libanon, Iran en Jemen, ook onder het ‘volledige wapenembargo’ moest vallen dat linkse partijen bij het kabinet bepleiten.

De motie die op het partijcongres op 21 juni werd ingebracht, spreekt bovendien expliciet van Israëlische agressie tegen Iran (in plaats van andersom) en stelt daarom dat het pleidooi van PvdA/GroenLinks voor een volledig wapenembargo tegen Israël niet langer een uitzondering mag bevatten “voor de export van ‘defensieve’ onderdelen/systemen, zoals voor de Iron Dome, het Israëlische afweersysteem.”

Verderop stelt de motie ook nog dat "uitzonderingen op een wapenembargo de indruk kan wekken dat de rode lijn nog niet is bereikt of dat de ‘zelfverdediging’ van Israël belangrijker is dan het stoppen van de genocide die zij pleegt tegen Palestijnen.”

Die motie (hier in zijn geheel) is - zoals bekend - aangenomen op het partijcongres aan het begin van de zomer, waar Joodse en pro-Israëlische PvdA’ers werden geschoffeerd maar Kati Piri met een staande ovatie werd onthaald door de leden.

Israël mag van de partij van Frans Timmermans de eigen burgers niet verdedigen tegen aanvallen van buiten. Je zou dat antizionisme kunnen noemen. Je zou dat ook, in de woorden van Frans Timmermans uit 2015, antisemitisme kunnen noemen dat zich verstopt achter antizionisme.

Hij zei in 2015 ook: “Op het moment dat je antisemitisme ziet groeien dan weet je: dat is een soort thermometer van de samenleving. Dan weet je dat er een veel groter probleem aan de hand is.”

Dat probleem heet, om Jesse Klavers mislukte aanval op Mona Keijzer te parafraseren, het Palliepopulisme van PvdA/GroenLinks. Gelukkig hebben we de beelden nog, zodat Frans Timmermans niet kan zeggen dat hij het nooit heeft geweten…

Voor donaties en/of linkjes in het nieuwsbriefje volg bovenstaande link.

Natural Disaster
The Dude
Posted 12-10-2025 8:46 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2025/10/12/briefje-van-jan-aan-jan-paternotte-13/

quote:
Beste Jan,

Heb je het zelf ook door?

Ik bedoel: eerst probeerden ze je positie bij D66 te ondermijnen.

Blijkbaar achtte partijleider Rob Jetten de magere mannetjes-groep waarvan jij de aanvoerder was niet meer capabel genoeg om D66 tot grote hoogte te laten stijgen.

Want opeens schoof Jetten Hans Vijlbrief naar voren als het alfa-aapje van dat gezelschap zuigende nepnieuwsverspreiders. En Vijlbrief is veel, maar bepaald niet mager.

Alsof dat niet zielig genoeg was voor jou, the hardest working man in town, probeerde het hoofdbestuur van D66, onder leiding van Alexandra van Huffelen, je te naaien (en dan niet op de Caribische manier, als je begrijpt wat ik bedoel).

Want op welke plek zette dat gezelschap de nummer 2 van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2023 op de concept-kandidatenlijst van 2025?

Plek 3.

Niet omdat een (vermeend) zwaargewicht als Sigrid Kaag terug wilden keren, maar omdat een mevrouw met een kleurtje uit Wassenaar die zes jaar met haar neus bovenop de puinhopen bij het UWV had gestaan een grotere stemmentrekker zou zijn dan jij.

De leden pikten die ‘positieve discriminatie’ niet, dus werd je alsnog nummer 2 op de lijst, maar dan weet je hoe zelfs de top van D66 echt over je denkt.

En toen moesten de grootste klappen nog komen.

Donald Trump maakte bij het sluiten van de vredesdeal tussen Israël en de moslimterroristen van Hamas gebruik van sjeik Mohammed bin Abdulrahman Al Thani (Qatar), president Abdel Fattah el-Sisi van Egypte en de Turkse president Recep Tayyip Erdoğan.

Wie liet hij links liggen?

Jantje Paternotte uit Leiden!

Kan het nóg erger?

Ja, het kan nog erger.

De Oekraïene president Volodomir Zelensky heeft gisteren Donald Trump gevraagd om tussen Oekraïne en Rusland net zo’n deal te sluiten als hij in het Midden-Oosten deed.

Wel die vréselijke Donald Trump, níet Jan Paternotte.

Ben je daarvoor vorig jaar helemaal naar Oekraïne afgereisd om een uurtje patat uit te delen aan de Oekraïense bevolking?

Ondankbare honden zijn het, Jan.

Allemaal!

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Natural Disaster
The Dude
Posted 14-10-2025 13:50 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2025/10/14/briefje-van-jan-aan-frenske-de-martelaar/

quote:
Frenske!

Ik heb je door, ouwe reus.

Vooropgesteld, ik heb voor mensen die dom schelden of de Hitlergroet brengen, geen enkel respect.

Sterker nog: ik vind het enorme randdebielen.

Dus als een of andere gozer met twee billenmaten een café inloopt en jou uitscheldt voor “hoerenkind” en “kankerjood” en bij het verlaten van het etablissement ook nog de Hitlergroet brengt, veroordeel ik zo iemand zonder enig voorbehoud.

Ten eerste omdat het onzin is.

Wij weten dankzij jou veel van je familiegeschiedenis (opa koempel in de mijnen, jij misbruikt door iemand van de katholieke kerk, enz., enz).

Er is geen enkele aanwijzing dat je moeder een temeier was, noch dat je eigenlijk geadopteerd was door het echtpaar Timmermans, omdat je biologische moeder geen tijd voor je had omdat zij dag en nacht op haar rug lag om geld te verdienen.

Maar in het laatste geval moet iemand die jou ‘hoerenkind’ noemt wel met bewijs komen – en dat heb ik niet gezien.

Jood ben je volgens mij evenmin.

Tenzij je dus inderdaad een andere biologische moeder hebt, die wel joods was. Dan ben jij volgens het rabbijnse jodendom als jood geboren.

Alsnog vind ik schelden met het woord ‘kanker’ voldoende om iemand die jou voor “kankerjood” uitscheldt ronduit te minachten.

En over de Hitlergroet hoeven we het niet eens te hebben.

Wie de Hitlergroet brengt, komt wat mij betreft voort uit het spreekwoordelijke kwakkie dat helaas niet op de kachel is gespoten (maar in de vrouw die later zijn moeder werd).

Dat je dus even weet dat ik met afgrijzen heb gekeken naar de beelden van RTL waarop we zien dat één zo’n randdebiel jou een paar uur voor het lijsttrekkersdebat op coronatijd-afstand “hoerenkind” en “kankerjood” noemt en bij vertrek de Hitlergroet brengt.

Maar dan nu de nasleep van die ordinaire scheldpartij…

Jij overwoog áángifte te doen?

Jij ging in overleg met de veiligheidsdiensten?

Er werd namens jou door juristen vergaderd over de áárd van de aangifte?

En nu doe je daadwerkelijk aangifte?

Hahaha, malle man!

Nou, dan weet ik wel hoe het afloopt.

Jij hoeft geen afspraak te maken op het bureau over een paar weken, maar de politie komt onmiddellijk naar jou in je safe house om de aangifte op te nemen.

Het Openbaar Ministerie heeft opeens wél voldoende capaciteit om een scheldende randdebiel te vervolgen.

De rechter stuurt de mentaal uitgedaagde voor vijf maanden de gevangenis in.

En ik zie ook al voor me wat er na de verkiezingen gebeurt, als niet jij, maar Rolo Bontenbal als leider van de grootste partij (na de PVV) een kabinet mag gaan vormen.

Dan ga je ‘een kaagje’ doen.

Die randdebiel uit het café wordt dan jouw fakkelkneus.

Waar Sigrid Kaag die sneuneus van de partij ‘Jezus Leeft!’ die met een fakkel bij haar aanbelde misbruikte als excuus om “het giftige klimaat” in Nederland te ontvluchten, doe jij dat straks na je nederlaag met die randdebiel met dat petje die jou uitschold.

Het citaat waarmee je je vaandelvlucht te zijner tijd gaat verklaren?

“In 2023 kwam ik terug naar Nederland omdat ik echt dacht: hier kan ik iets betekenen en het goede proberen te doen. Maar het heeft te veel van mijn gezin gevraagd. Ik vind dat ik dit niet nog een keer van hen mag vragen.”

Komt die tekst je bekend voor?

Kan kloppen.

Ik heb ‘m geleend van Sigrid Kaag.

De vrouw die een bloedhekel had aan Nederlandse arbeiders en liever knuffelde met de terroristen van Hamas.

Net als jij.

Groet,

JanD

Tanteloos
Ik vergeef je
Usericon van Tanteloos
Posted 14-10-2025 14:20 by Tanteloos Profiel van Tantelooshttp://https://www.youtube.com/watch?v=G7oGx2dImE8

(3)

Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed.

zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-10-2025 14:21 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Wat tel je eigenlijk?

Tanteloos
Ik vergeef je
Usericon van Tanteloos
Posted 14-10-2025 15:07 by Tanteloos Profiel van Tantelooshttp://https://www.youtube.com/watch?v=G7oGx2dImE8

Het aantal posts die ND achter elkaar maakt zonder dat er inhoudelijk op wordt gereageerd.

Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed.

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 14-10-2025 15:56 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

quote:
Op 14 oktober 2025 14:21 schreef zodiac lung het volgende:
Wat tel je eigenlijk?

Dat is zijn dagbesteding.

En zo kan hij laten zien dat ie nog iets doet met de studieboekjes die hij nog niet zo lang geleden heeft aangeschaft.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 14-10-2025 15:59 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

quote:
Op 14 oktober 2025 15:07 schreef Tanteloos het volgende:
Het aantal posts die ND achter elkaar maakt zonder dat er inhoudelijk op wordt gereageerd.

Waarom moet ik jou na ieder briefje wat ik hier lees op de hoogte stellen?

Je zoekt enkel een excuus om je nutteloze leven nog nuttig te laten lijken.

Maar niemand interesseert het wat.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-10-2025 16:20 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Net als die kutbriefjes. Interesseert ook niemand.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-10-2025 16:24 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 14 oktober 2025 15:59 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
Je zoekt enkel een excuus om je nutteloze leven nog nuttig te laten lijken.

Dagelijks obsessief briefjes van ome Jan posten op een metal forum...is dat wel nuttig?

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 14-10-2025 18:03 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

Is janken over briefjes waarvan je zelf de keus hebt om ze wel of niet te lezen wel nuttig?

Natural Disaster
The Dude
Posted 16-10-2025 13:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://x.com/markdehollander/status/1978356898744209518

"Rechtse kanker linkse hoerenkind"

Het klinkt wel weer heel erg als eentje uit de bevolkingsgroep die door Timmerfrans zo aanbeden wordt.

spectre
Usericon van spectre
Posted 16-10-2025 20:01 by spectre Profiel van spectre

http://ikformeer.nl

quote:
Hoe werkt ikformeer.nl?
1. Selecteer partijen door op de partijen hierboven te klikken

2. Bekijk het regeerakkoord dat automatisch wordt samengesteld (volgens de stemwijzer van 2025)

3. Controleer de zetels - je hebt minimaal 75 zetels nodig voor een meerderheid

4. Ontdek waar partijen het over eens zijn en waar ze juist botsen

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 17-10-2025 22:21 by Freduk Profiel van Freduk

Leuk hoor, lekker formeren.
Alleen ziet het er zo kansloos uit. Ik heb een zeven-partijen clubje gemaakt waar zowel D'66, SGP als FVD in zitten.
Want daar kom ik op uit als het zonder de PVV moet.

Winter is coming

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 17-10-2025 22:29 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Het volgende kabinet ligt al vast: GroenLinks-PvdA/CDA/D66/VVD eventueel aangevuld en/of gedoogd door CU en/of Volt of gedoogd door SGP, mocht dat qua aantallen nodig zijn. SP is te klein, PvdD, DENK en JA21 te radicaal, BBB en 50+ te debiel.
De enige vraag is hoe lang VVD hardtoget gaat spelen om zo meer te krijgen aan punten en verantwoordelijkheid dan hen op zetelaantal toekomt.

Freduk
Usericon van Freduk
Posted 18-10-2025 3:56 by Freduk Profiel van Freduk

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Aan de ene kant gruwel ik van de gedachte dat GL het voor het zeggen krijgt, aan de andere kant kan je je afvragen: hoe ver wijkt NL nu ooit echt af van het midden? Is dat ooit wel gebeurd?

En het antwoord is daarop denk ik: dit gebeurt. De afgelopen 15 jaar Rutte voelde wel lekker in de portemonnee. Maar dat gaat dus veranderen. Een deel van ons geld zal vloeien naar uitkeringsgerechtigde striptekenaars, random vrijwilligers, en vooral heel veel mensen van kleur die om de meest uiteenlopende redenen benadeeld zijn geraakt. Voor hen zal dit het zoet na het zuur worden.

Ik kan de centen eigenlijk wel missen, en als ik zo door de wijk loop, denk ik dat dat voor de meesten wel geldt. Dat maakt politiek eigenlijk een nuance. So what als je er 60 euro in de maand op achteruit gaat? K4 koopt er geen cd minder om, en ik zuip er geen midgeprijsde rioja minder om.

Winter is coming

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-10-2025 8:55 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 17 oktober 2025 22:29 schreef KwelgeestIV het volgende:
Het volgende kabinet ligt al vast: GroenLinks-PvdA/CDA/D66/VVD eventueel aangevuld en/of gedoogd door CU en/of Volt of gedoogd door SGP, mocht dat qua aantallen nodig zijn. SP is te klein, PvdD, DENK en JA21 te radicaal, BBB en 50+ te debiel.
De enige vraag is hoe lang VVD hardtoget gaat spelen om zo meer te krijgen aan punten en verantwoordelijkheid dan hen op zetelaantal toekomt.

Klinkt bijna als een nieuw paars+ kabinet.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

Natural Disaster
The Dude
Posted 18-10-2025 9:07 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Afgrondkabinet past beter.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com