IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 03-10-2025 10:25 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Parler de merde. Hoewel een symbolisch en politiek punt (CDA had ook niet kunnen stemmen, of weg kunnen lopen, de motie kunnen negeren), een van de beste punten die Bontebal ooit heeft gemaakt. Je zou bijna gaan overwegen CDA te stemmen.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-10-2025 10:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 oktober 2025 10:25 schreef KwelgeestIV het volgende:
Parler de merde. Hoewel een symbolisch en politiek punt (CDA had ook niet kunnen stemmen, of weg kunnen lopen, de motie kunnen negeren), een van de beste punten die Bontebal ooit heeft gemaakt. Je zou bijna gaan overwegen CDA te stemmen.
Dat bedoel ik ook. De ellende vond ik dat er door anderen zo'n stemming tegen hem werd gemaakt. Ik denk zelfs dat ik op hem ga stemmen, want als oorspronkelijke linksmens ben ik volgens de stemwijzers een behoorlijk stuk naar rechts opgeschoven. Ik kom steeds op CDA, CU en D66 uit, niet meer op GL/PvdA, PvdD en SP. Vermoedelijk door de standpunten betreffende landbouw/veeteelt, rekeningrijden, immigratie, onderwijs en vooral Israël/Palestina.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 03-10-2025 10:46 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Het is toch raar dat de echte problemen van ons land worden overschaduwd door een of ander margeconflict in een woestijn, een heffinkje op plastic bakjes en hier en daar een wolfje. Wanneer gaan we politiek weer eens serieus nemen?

I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-10-2025 10:57 by bastianus Profiel van bastianus

Precies dat. "Wacht, ik doe een watermeloenenbloesje aan, dan kan ik toch nog moslims paaien ondanks dat ik het ritueel slachten heb afgeschaft.." Doei Ouwehand.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Sater
Usericon van Sater
Posted 03-10-2025 11:13 by Sater Profiel van Sater

Gaza is hier te lande niet alleen voor moslims een belangrijk issue.

Wat die motie betreft. Ik heb mij niet verdiept in de inhoud van het ‘vredesplan’, maar dat het door Trump en Netanyahu is voorgekookt, maakt mij licht argwanend en ik kan mij voorstellen dat het voor de pro-Palestijnen niet per se verteerbaar is. Ik vind het ook flauw om dan te stellen dat ze blijkbaar geen vrede willen. Poetin wil zogenaamd ook vrede, maar die stomme Oekraïners liggen helaas dwars.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-10-2025 12:00 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 oktober 2025 11:13 schreef Sater het volgende:
Gaza is hier te lande niet alleen voor moslims een belangrijk issue.

Wat die motie betreft. Ik heb mij niet verdiept in de inhoud van het ‘vredesplan’, maar dat het door Trump en Netanyahu is voorgekookt, maakt mij licht argwanend en ik kan mij voorstellen dat het voor de pro-Palestijnen niet per se verteerbaar is. Ik vind het ook flauw om dan te stellen dat ze blijkbaar geen vrede willen. Poetin wil zogenaamd ook vrede, maar die stomme Oekraïners liggen helaas dwars.
Dit is precies waarom ik die onzinmoties (die krom geïnterpreteerd kunnen worden) zo irritant vind. En de weergaves met rode bolletjes op de socials. Omdat ze niet het hele verhaal, de voorgeschiedenis of de nuances weergeven. Nog los van het verhaal of ze door 'links' of 'rechts' voorgesteld worden.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 03-10-2025 12:01]

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-10-2025 14:01 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Die rode bolletjes zijn anders een goede indicatie welke koers een partij gaat varen, ondanks hun beloftes in hun verkiezingsprogramma.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Natural Disaster
The Dude
Posted 03-10-2025 14:02 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 3 oktober 2025 12:00 schreef bastianus het volgende:
Dit is precies waarom ik die onzinmoties (die krom geïnterpreteerd kunnen worden) zo irritant vind. En de weergaves met rode bolletjes op de socials. Omdat ze niet het hele verhaal, de voorgeschiedenis of de nuances weergeven. Nog los van het verhaal of ze door 'links' of 'rechts' voorgesteld worden.

/Fusion

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Natural Disaster
The Dude
Posted 03-10-2025 14:09 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2025/10/03/briefje-van-jan-aan-dilan-yesilgoz-24/

quote:
Beste Dilan,

Zelfs ik begin nu een beetje medelijden met je te krijgen.

“VVD komt met de schrik vrij”, zet NRC groot in een krantenkop.

Ik natuurlijk meteen lezen.

Even dacht ik dat terroristen van Extinction Rebellion of Antifa een aanslag op het partijkantoor van de VVD hadden gepleegd en dat er goddank geen doden of gewonden waren gevallen.

Was niet zo.

Daarna dacht ik dat jullie tijdens het jaarlijkse uitje van VVD-fractie en -bewindslieden jullie vlucht hadden gemist en dat uitgerekend de kist waar jullie in zóuden hebben gezeten in Zuid-Duitsland tegen de Obersalzberg te pletter was geslagen.

Was niet zo.

Toen dacht ik nog dat Ed Nijpels en Frans Weisglas met een coup de macht binnen de VVD hadden gekregen en ze bij ‘Pauw en De Wit’ als eerste daad aankondigden onderzoek te gaan doen naar een fusie met D66 op zo kort mogelijke termijn. “Zo’n lekker hapje, die Rob”, lalde Nijpels, terwijl Weisglas liet weten dat hij zo de weg wilde openen voor (alsnog) premier Kaag.

Was óók niet zo.

Wat dan wel?

Op welke manier kwam de VVD dán met de schrik vrij?

Nou dat zal ik je vertellen.

Je hebt er als partijleider óók volgens veel van de VVD-stemmers uit 2023 zo’n tyfuszooi van gemaakt dat het nog maar de vraag was of de VVD groot genoeg was om deel te nemen aan het eerste grote debat van de lijsttrekkers, dat van RTL op zondag 12 oktober met de grootste vier partijen in de peilingen.

Na het CDA (nu met 5 zetels in de Kamer) waren ook D66 (nu met 9 zetels in de Kamer) en JA21 (nu met 1 zetel in de Kamer) je namelijk bijna voorbij.

Je bent nét gered door de laatste Peilingwijzer, die bepalend was.

Maar hoe vernederend is dat?

Bovendien: er is nog een kleine vier weken te gaan tot de verkiezingen en je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te voorspellen dat D66 óf JA21 de VVD die jij zo vakkundig naar de knoppen hebt geholpen nog wel gaat passeren.

Sterker: dat kunnen ze zomaar allebei nog gaan doen.

En dan heb jij dus in twee jaar van de grootste partij van Nederland de zésde partij van Nederland gemaakt.

Maar we moeten eerlijk zijn: je kon dat niet alleen, Dilan.

Zonder de hulp van Sophie Hermans was het je nooit gelukt.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Natural Disaster
The Dude
Posted 05-10-2025 17:50 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2025/10/05/briefje-van-jan-aan-rob-jetten-15/

quote:
Beste Rob,

“Deze verkiezing gaat ook over de keuze tussen democraten en anti-democraten.”

Jóuw woorden, gisteren op het verkiezingscongres van D66 in Den Bosch.

Wijze woorden.

Ze worden alleen een wassen neus als je eigen partij zich, nota bene op hetzelfde congres, op het gebied van democratie van haar slechtste kant laat zien.

Voorbeeld 1: de door de bevolking gekozen premier wordt eveneens uit het concept-verkiezingsprogramma geschrapt.

Waarom toch dat wantrouwen in het beoordelingsvermogen van de Nederlandse bevolking?

Voorbeeld 2: het congres stemt met ruime meerderheid de gekozen burgemeester uit het concept-verkiezingsprogramma.

Weet je dat zelfs de door jullie zo verguisde PVV de gekozen burgemeester in het verkiezingsprogramma heeft opgenomen?

Het is trouwens niet alleen de Nederlandse bevolking die jullie van D66 ten diepste minachten. Ook de pers, de vermeende controleur van de macht, kreeg op jullie congres de middelvinger te zien.

Klein voorbeeld: toen jouw spreektekst onder embargo aan journalisten werd uitgedeeld, werd Chris Aalberts, de journalist die als kleinepartijenhorzel een zekere reputatie heeft opgebouwd, keihard overgeslagen.

Vertrouwen jullie echt alleen de mainstream media (of is het omdat Chris homo is)?

Groot voorbeeld, waaruit blijkt dat jullie zelfs de mainstream media niet vertrouwen: bij een bijeenkomst op het congres waar jullie prominente lid Sigrid Kaag de situatie in het Midden-Oosten besprak, werd alle pers bij de ingang door breedgeschouderde kale mannen de toegang ontzegd – en dat was níet omdat er geen ruimte was in de zaal.

Jezus Rob, hoe anti-democratisch wil je het hebben?

En dan lekt achteraf ook nog uit dat Kaag bij die geheime bijeenkomst VVD-leider Dilan Yesilgöz een beetje ordinair belachelijk heeft lopen maken…

Was dat polariseren?

Of gewoon pesten?

Iemand trappen die al op de grond ligt?

Toch niet omdat Dilan een Turk is, hè?

Want dat viel me ook nog op aan de beelden van jullie congres die we wél mochten zien: 99 procent roomblanken in de zaal.

En dan heb ik het naar beneden afgerond.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Tanteloos
Ik vergeef je
Usericon van Tanteloos
Posted 06-10-2025 5:36 by Tanteloos Profiel van Tantelooshttp://https://www.youtube.com/watch?v=G7oGx2dImE8

(4)

Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-10-2025 9:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 oktober 2025 17:50 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.buttkicken.nl/2025/10/05/briefje-van-jan-aan-rob-jetten-15/

Hier heeft hij wel een punt m.i.

Tanteloos
Ik vergeef je
Usericon van Tanteloos
Posted 06-10-2025 10:40 by Tanteloos Profiel van Tantelooshttp://https://www.youtube.com/watch?v=G7oGx2dImE8

Rob deed het leuk bij de Slimste Mens. Wist niet dat 'ie heaumeau was.

Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed.

Natural Disaster
The Dude
Posted 06-10-2025 17:03 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2025/10/06/briefje-van-jan-aan-tom-van-der-lee-2/

quote:
Meneer Van der Lee,

U was directeur campagnes bij Oxfam.

U bent namens GroenLinksPvdA Tweede Kamerlid én eerste ondervoorzitter van de Tweede Kamer.

U was door de Israëlische ambassadeur uitgenodigd om namens GroenLinksPvdA de officiële herdenkingsbijeenkomst van de pogrom van 7 oktober 2023 in Amsterdam bij te wonen.

U kreeg een paar dagen van tevoren, net als alle andere genodigden, een mail van de Israëlische ambassade met als onderwerpregel: “IMPRTANT: Confirmation – Commemoration October 7 – held on Sunday October 5 – IMPORTANT UPDATE”.

In de tekst stond: “Please note the updated starting time. Event Details: Doors open: 09.00 – Doors close: 10.00 (no entry after this time) – Ceremony begins: 10.15”

Wat deed u toen?

U bleef weg.

Een paar uur later was u wél aanwezig bij de zogenaamde Rode Lijn-demonstratie, die werd georganiseerd door uw oude werkgever Oxfam (bekend van de seksschandalen die ook jij in de doofpot hield).

En toen u ’s middags door BBB-lijsttrekker Caroline van der Plas werd aangesproken op het feit dat GroenLinksPvdA wel een heel slecht signaal afgeeft aan de joodse gemeenschap door weg te blijven van de herdenkingsbijeenkomst van de pogrom van 7 oktober 2023, riep u geen: “Sorry!”, maar ging u bijdehand doen.

U zette een bericht op Twitter met de tekst: “Die herdenking is vanavond om 19.00 uur en ik ben er bij namens GroenLinksPvdA”.

Dat bericht liet u ook nog eens vergezeld gaan van een screenshot van de uitnodiging van… vorig jaar (bewijs: toenmalig ambassadeur Modi Ephraim is al een tijdje geen ambassadeur meer).

Wéér enkele uren later drong het blijkbaar alsnog tot uw botte harses door dat u niet meer kon ontkennen dat u aan het clusterfucken was.

Kwam u toen wél met excuses voor het feit dat u te lui bent om voor die 144.000 euro die u jaarlijks opstrijkt gewoon netjes uw mail te lezen?

Nee, natuurlijk niet.

“Zo’n mail heb ik niet in mijn e-mailbox gehad“, loog u. “Misschien wel elders bij de fractie, maar dat weet ik niet. In ieder geval is mijn agenda er niet op aangepast. Ik baal er erg van dat dit zo is misgegaan”.

LOL.

Er was (alleen bij u) een mailstoring en zo niet, dan heeft de stagiaire die uw mail wel leest het gedaan.

En dat u ‘erg baalt’?

Ik geloof er geen reet van.

Er is maar één ding dat ik wel geloof: dat Kati Piri en Frans Timmermans trots op u zullen zijn.

Groet,

JanD

Natural Disaster
The Dude
Posted 07-10-2025 16:08 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2025/10/07/briefje-van-jan-aan-johan-derksen-7/

quote:
Beste Johan,

Probeerde je het toch nog, helemaal op het eind van ‘Vandaag Inside’.

Om weer úit het hol van Frans Timmermans te kruipen, bedoel ik.

Jij ging “Frans”, zoals je ‘m de hele uitzending amicaal noemde, even keihard aanpakken vanwege de islamisering van ons land.

De voorzet kwam van Wilfred Genee.

“Johan zegt altijd: ‘Over 30 jaar, sterker nog: over 25 jaar, sterker nog: over 10 jaar lopen alle vrouwen rond met een hoofddoek. Dat zeg jij toch?”

Jij: “Over 25 jaar zeg ik, ja. Ik zal het niet meer meemaken. Maar ik heb de indruk dat in die volkswijken de sfeer dusdanig is dat je dadelijk min of meer verplicht wordt om een hoofddoek te dragen. Dat loopt vreselijk uit de hand. De islamisering in Nederland is de grootste vijand van dit land.”

Timmermans antwoordde met: “Ik zou zeggen: haal daar ook eens een expert voor aan tafel. Want die kan je vertellen dat die islamisering niet voortschrijdt. We hebben met een kleine groep een groot probleem en dat moeten we ook aanpakken. We hebben ook een aantal moskeeën waarin dingen worden verteld die echt niet kunnen en we moeten dat ook aanpakken. We moeten ook toezicht hebben op scholen waar kinderen dingen mee krijgen die niet bij onze samenleving passen. Als we die dingen doen… Er zijn er ook héél veel mensen met een islamitische achtergrond die héél belangrijk zijn in ons land. Als politiemensen, in de verpleging, noem al die mensen maar op.”

Jij: “Frans, ik erger me kapot dat eerwraak een rol speelt in Nederland, en ik lees dus in de krant dat er 24.000 schapen ritueel zijn geslacht zonder verdoving. Daar worden we allemaal mee opgezadeld. Dat is onze cultuur niet.”

Timmermans: “Maar daar kunnen we wel in ingrijpen, zeker bij dat onverdoofd ritueel slachten. Dat kunnen we gewoon bij wet verbieden. Daar zijn we ook voor. Wat ik wel heel belangrijk vind, is dat we onderkennen dat de dochter van Erik en de zoon van Mohammed dezelfde problemen hebben, en die moet je dus niet tegen elkaar opzetten. Die moet je samenbrengen zodat ze samen problemen oplossen, zoals huisvesting.”

Ik geef toe, de eindtune liep al.

Maar een scherpe Johan Derksen, zeg maar: de Johan van vroeger, had deze voorzet voor open doel er toch nog even keihard in geramd.

“De dochter van Erik en de zoon van Mohammed hebben dezelfde problemen…”

Op z’n mínst had je, Timmermans’ beeldspraak volgend, kunnen zeggen dat één van de grote problemen van de dochter van Erik nou juist de zoon van Mohammed ís.

Maar dat deed je niet.

Je wilde liever een partijgenoot van Timmermans een katje geven over een oude koe uit 2015.

Ahmed Aboutaleb.

Je zei: “Jullie hebben een PvdA-lid, die oude burgemeester van Rotterdam, die dan in een interview zegt: ‘Als mijn dochter met een niet-moslim thuis komt, dan heeft ze een probleem’. Dat vind ik lachwekkend als een man op die positie dat zegt.”

Waarop Timmermans eindigde met: “Ja, vind ik ook. Ik weet niet of hij dat gezegd heeft, maar mijn oma zei tegen mijn moeder in de mijnstreek: ‘Alles goed en wel, maar je komt niet met een itak thuis’. Dus het is ook van alle tijden dat we moeite hebben met verschillende culturen.”

Ik dacht op de bank in Eesterga twee dingen.

Ten eerste: nu hoeft Johan alleen volgende week Rob Jetten nog maar net zo diep in zijn reet te kruipen als hij bij Timmermans deed en ‘Vandaag Inside’ begint qua kijkcijfers aan een lange glijvlucht naar beneden.

Ten tweede: was de moeder van Frans Timmermans maar wél met een Italiaanse mijnwerker thuisgekomen in plaats van met die ambassadeklerk die later haar man werd. Dan was ons land veel leed bespaard gebleven.

En jou je zoveelste afgang.

Groet,

JanD

Franstast had weer een dikke duim. Niks van wat ie opnoemt is ie van plan te gaan doen. Dan had ie Wilders en de rest van het demissionaire kabinet niet zo dwars hoeven liggen als ie dat echt allemaal zou willen.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 07-10-2025 16:09]

spectre
Usericon van spectre
Posted 07-10-2025 16:44 by spectre Profiel van spectre

raap me op

Natural Disaster
The Dude
Posted 07-10-2025 16:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Vullis laten we naar goed Islamsterdams voorbeeld gewoon liggen.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 07-10-2025 16:55 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ben jij nou dan ook zo'n type die echt geld stort naar ome Jan?

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 07-10-2025 18:30 by ANaturallyDisaster Profiel van ANaturallyDisaster

quote:
Op 7 oktober 2025 16:47 schreef Natural Disaster het volgende:
Vullis laten we naar goed Islamsterdams voorbeeld gewoon liggen.

Raap me op.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

spectre
Usericon van spectre
Posted 07-10-2025 18:44 by spectre Profiel van spectre

dat doet meneer dus niet, lees ik net

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 08-10-2025 9:06 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 7 oktober 2025 16:55 schreef XnegativeX het volgende:

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

spectre
Usericon van spectre
Posted 08-10-2025 9:15 by spectre Profiel van spectre

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 08-10-2025 10:07 by KwelgeestIV Profiel van KwelgeestIVhttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 7 oktober 2025 16:55 schreef XnegativeX het volgende:
Heb ik ook al eens gevraagd. Kwam geen antwoord op. Terwijl, ikzelf steun doelen waar ik het mee eens ben wel eens periodiek met een donatie. Maak wel eens geld naar Kiev over. Beschamend weinig, maar toch..

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 08-10-2025 11:23 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 8 oktober 2025 10:07 schreef KwelgeestIV het volgende:
Heb ik ook al eens gevraagd. Kwam geen antwoord op. Terwijl, ikzelf steun doelen waar ik het mee eens ben wel eens periodiek met een donatie. Maak wel eens geld naar Kiev over. Beschamend weinig, maar toch..

Ja precies. Dat geldt ook voor mij.
En als je hier bijna dagelijks zo'n stukje post en daarna nog smeekt om donaties dan mag ik toch aannemen dat er wekelijks geld naar ome Jan gaat.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Natural Disaster
The Dude
Posted 08-10-2025 17:26 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com