IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Vorige pagina
KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 03-10-2025 10:25 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Parler de merde. Hoewel een symbolisch en politiek punt (CDA had ook niet kunnen stemmen, of weg kunnen lopen, de motie kunnen negeren), een van de beste punten die Bontebal ooit heeft gemaakt. Je zou bijna gaan overwegen CDA te stemmen.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-10-2025 10:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2025 10:25 schreef KwelgeestIV het volgende:
Parler de merde. Hoewel een symbolisch en politiek punt (CDA had ook niet kunnen stemmen, of weg kunnen lopen, de motie kunnen negeren), een van de beste punten die Bontebal ooit heeft gemaakt. Je zou bijna gaan overwegen CDA te stemmen.
Dat bedoel ik ook. De ellende vond ik dat er door anderen zo'n stemming tegen hem werd gemaakt. Ik denk zelfs dat ik op hem ga stemmen, want als oorspronkelijke linksmens ben ik volgens de stemwijzers een behoorlijk stuk naar rechts opgeschoven. Ik kom steeds op CDA, CU en D66 uit, niet meer op GL/PvdA, PvdD en SP. Vermoedelijk door de standpunten betreffende landbouw/veeteelt, rekeningrijden, immigratie, onderwijs en vooral Israël/Palestina.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 03-10-2025 10:46 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Het is toch raar dat de echte problemen van ons land worden overschaduwd door een of ander margeconflict in een woestijn, een heffinkje op plastic bakjes en hier en daar een wolfje. Wanneer gaan we politiek weer eens serieus nemen?

I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-10-2025 10:57 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Precies dat. "Wacht, ik doe een watermeloenenbloesje aan, dan kan ik toch nog moslims paaien ondanks dat ik het ritueel slachten heb afgeschaft.." Doei Ouwehand.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Sater
Usericon van Sater
Posted 03-10-2025 11:13 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Gaza is hier te lande niet alleen voor moslims een belangrijk issue.

Wat die motie betreft. Ik heb mij niet verdiept in de inhoud van het ‘vredesplan’, maar dat het door Trump en Netanyahu is voorgekookt, maakt mij licht argwanend en ik kan mij voorstellen dat het voor de pro-Palestijnen niet per se verteerbaar is. Ik vind het ook flauw om dan te stellen dat ze blijkbaar geen vrede willen. Poetin wil zogenaamd ook vrede, maar die stomme Oekraïners liggen helaas dwars.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-10-2025 12:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2025 11:13 schreef Sater het volgende:
Gaza is hier te lande niet alleen voor moslims een belangrijk issue.

Wat die motie betreft. Ik heb mij niet verdiept in de inhoud van het ‘vredesplan’, maar dat het door Trump en Netanyahu is voorgekookt, maakt mij licht argwanend en ik kan mij voorstellen dat het voor de pro-Palestijnen niet per se verteerbaar is. Ik vind het ook flauw om dan te stellen dat ze blijkbaar geen vrede willen. Poetin wil zogenaamd ook vrede, maar die stomme Oekraïners liggen helaas dwars.
Dit is precies waarom ik die onzinmoties (die krom geïnterpreteerd kunnen worden) zo irritant vind. En de weergaves met rode bolletjes op de socials. Omdat ze niet het hele verhaal, de voorgeschiedenis of de nuances weergeven. Nog los van het verhaal of ze door 'links' of 'rechts' voorgesteld worden.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 03-10-2025 12:01]

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-10-2025 14:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Die rode bolletjes zijn anders een goede indicatie welke koers een partij gaat varen, ondanks hun beloftes in hun verkiezingsprogramma.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Natural Disaster
The Dude
Posted 03-10-2025 14:02 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 3 oktober 2025 12:00 schreef bastianus het volgende:
Dit is precies waarom ik die onzinmoties (die krom geïnterpreteerd kunnen worden) zo irritant vind. En de weergaves met rode bolletjes op de socials. Omdat ze niet het hele verhaal, de voorgeschiedenis of de nuances weergeven. Nog los van het verhaal of ze door 'links' of 'rechts' voorgesteld worden.

/Fusion

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Natural Disaster
The Dude
Posted 03-10-2025 14:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/2025/10/03/briefje-van-jan-aan-dilan-yesilgoz-24/

quote:
Beste Dilan,

Zelfs ik begin nu een beetje medelijden met je te krijgen.

“VVD komt met de schrik vrij”, zet NRC groot in een krantenkop.

Ik natuurlijk meteen lezen.

Even dacht ik dat terroristen van Extinction Rebellion of Antifa een aanslag op het partijkantoor van de VVD hadden gepleegd en dat er goddank geen doden of gewonden waren gevallen.

Was niet zo.

Daarna dacht ik dat jullie tijdens het jaarlijkse uitje van VVD-fractie en -bewindslieden jullie vlucht hadden gemist en dat uitgerekend de kist waar jullie in zóuden hebben gezeten in Zuid-Duitsland tegen de Obersalzberg te pletter was geslagen.

Was niet zo.

Toen dacht ik nog dat Ed Nijpels en Frans Weisglas met een coup de macht binnen de VVD hadden gekregen en ze bij ‘Pauw en De Wit’ als eerste daad aankondigden onderzoek te gaan doen naar een fusie met D66 op zo kort mogelijke termijn. “Zo’n lekker hapje, die Rob”, lalde Nijpels, terwijl Weisglas liet weten dat hij zo de weg wilde openen voor (alsnog) premier Kaag.

Was óók niet zo.

Wat dan wel?

Op welke manier kwam de VVD dán met de schrik vrij?

Nou dat zal ik je vertellen.

Je hebt er als partijleider óók volgens veel van de VVD-stemmers uit 2023 zo’n tyfuszooi van gemaakt dat het nog maar de vraag was of de VVD groot genoeg was om deel te nemen aan het eerste grote debat van de lijsttrekkers, dat van RTL op zondag 12 oktober met de grootste vier partijen in de peilingen.

Na het CDA (nu met 5 zetels in de Kamer) waren ook D66 (nu met 9 zetels in de Kamer) en JA21 (nu met 1 zetel in de Kamer) je namelijk bijna voorbij.

Je bent nét gered door de laatste Peilingwijzer, die bepalend was.

Maar hoe vernederend is dat?

Bovendien: er is nog een kleine vier weken te gaan tot de verkiezingen en je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te voorspellen dat D66 óf JA21 de VVD die jij zo vakkundig naar de knoppen hebt geholpen nog wel gaat passeren.

Sterker: dat kunnen ze zomaar allebei nog gaan doen.

En dan heb jij dus in twee jaar van de grootste partij van Nederland de zésde partij van Nederland gemaakt.

Maar we moeten eerlijk zijn: je kon dat niet alleen, Dilan.

Zonder de hulp van Sophie Hermans was het je nooit gelukt.

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.

Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com