| Natural Disaster |
| The Dude |
 |
 |
|
Posted 07-10-2025 16:08 by Natural Disaster |
    |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/10/07/briefje-van-jan-aan-johan-derksen-7/
quote: Beste Johan,
Probeerde je het toch nog, helemaal op het eind van ‘Vandaag Inside’.
Om weer úit het hol van Frans Timmermans te kruipen, bedoel ik.
Jij ging “Frans”, zoals je ‘m de hele uitzending amicaal noemde, even keihard aanpakken vanwege de islamisering van ons land.
De voorzet kwam van Wilfred Genee.
“Johan zegt altijd: ‘Over 30 jaar, sterker nog: over 25 jaar, sterker nog: over 10 jaar lopen alle vrouwen rond met een hoofddoek. Dat zeg jij toch?”
Jij: “Over 25 jaar zeg ik, ja. Ik zal het niet meer meemaken. Maar ik heb de indruk dat in die volkswijken de sfeer dusdanig is dat je dadelijk min of meer verplicht wordt om een hoofddoek te dragen. Dat loopt vreselijk uit de hand. De islamisering in Nederland is de grootste vijand van dit land.”
Timmermans antwoordde met: “Ik zou zeggen: haal daar ook eens een expert voor aan tafel. Want die kan je vertellen dat die islamisering niet voortschrijdt. We hebben met een kleine groep een groot probleem en dat moeten we ook aanpakken. We hebben ook een aantal moskeeën waarin dingen worden verteld die echt niet kunnen en we moeten dat ook aanpakken. We moeten ook toezicht hebben op scholen waar kinderen dingen mee krijgen die niet bij onze samenleving passen. Als we die dingen doen… Er zijn er ook héél veel mensen met een islamitische achtergrond die héél belangrijk zijn in ons land. Als politiemensen, in de verpleging, noem al die mensen maar op.”
Jij: “Frans, ik erger me kapot dat eerwraak een rol speelt in Nederland, en ik lees dus in de krant dat er 24.000 schapen ritueel zijn geslacht zonder verdoving. Daar worden we allemaal mee opgezadeld. Dat is onze cultuur niet.”
Timmermans: “Maar daar kunnen we wel in ingrijpen, zeker bij dat onverdoofd ritueel slachten. Dat kunnen we gewoon bij wet verbieden. Daar zijn we ook voor. Wat ik wel heel belangrijk vind, is dat we onderkennen dat de dochter van Erik en de zoon van Mohammed dezelfde problemen hebben, en die moet je dus niet tegen elkaar opzetten. Die moet je samenbrengen zodat ze samen problemen oplossen, zoals huisvesting.”
Ik geef toe, de eindtune liep al.
Maar een scherpe Johan Derksen, zeg maar: de Johan van vroeger, had deze voorzet voor open doel er toch nog even keihard in geramd.
“De dochter van Erik en de zoon van Mohammed hebben dezelfde problemen…”
Op z’n mínst had je, Timmermans’ beeldspraak volgend, kunnen zeggen dat één van de grote problemen van de dochter van Erik nou juist de zoon van Mohammed ís.
Maar dat deed je niet.
Je wilde liever een partijgenoot van Timmermans een katje geven over een oude koe uit 2015.
Ahmed Aboutaleb.
Je zei: “Jullie hebben een PvdA-lid, die oude burgemeester van Rotterdam, die dan in een interview zegt: ‘Als mijn dochter met een niet-moslim thuis komt, dan heeft ze een probleem’. Dat vind ik lachwekkend als een man op die positie dat zegt.”
Waarop Timmermans eindigde met: “Ja, vind ik ook. Ik weet niet of hij dat gezegd heeft, maar mijn oma zei tegen mijn moeder in de mijnstreek: ‘Alles goed en wel, maar je komt niet met een itak thuis’. Dus het is ook van alle tijden dat we moeite hebben met verschillende culturen.”
Ik dacht op de bank in Eesterga twee dingen.
Ten eerste: nu hoeft Johan alleen volgende week Rob Jetten nog maar net zo diep in zijn reet te kruipen als hij bij Timmermans deed en ‘Vandaag Inside’ begint qua kijkcijfers aan een lange glijvlucht naar beneden.
Ten tweede: was de moeder van Frans Timmermans maar wél met een Italiaanse mijnwerker thuisgekomen in plaats van met die ambassadeklerk die later haar man werd. Dan was ons land veel leed bespaard gebleven.
En jou je zoveelste afgang.
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Franstast had weer een dikke duim. Niks van wat ie opnoemt is ie van plan te gaan doen. Dan had ie Wilders en de rest van het demissionaire kabinet niet zo dwars hoeven liggen als ie dat echt allemaal zou willen.
[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 07-10-2025 16:09]
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
 |