Natural Disaster |
The Dude |
 |
 |
|
Posted 03-07-2025 16:27 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/07/03/briefje-van-jan-aan-sophie-hermans-4/
quote: Beste Sophietje,
Weet je nog, toen Peter R. de Vries werd vermoord?
Er brak meteen een wedstrijd tussen een paar gemeenten uit waar zijn eerste monument moet komen.
Geen idee in welke stad- en gemeentehuizen gisteren koortsachtig werd overlegd over een mogelijke plek voor jouw standbeeld, nadat je bekend had gemaakt dat je bij de komende Tweede Kamerverkiezingen niet op de kandidatenlijst van de VVD meer wil.
Ook niet welke kunstenaars stiekem alvast zijn benaderd met de vraag of ze eventueel hun lopende werk even konden stilleggen om mee te werken aan het standbeeld.
Hesther van Eeghen lukt helaas niet meer, die is in 2021 definitief gestopt. Maar we hebben, als je het tot Nederland beperkt, gelukkig Omar Munie, Marck Spits en Maureen Moore (van Marck en Mo), Annelies Timmermans en Marijke Timmerman (van Studio Sool) en Esther Veenenbos (van Foof) nog. De laatste past, qua gebruik van duurzame materialen, het beste bij je.
Qua gemeentes kun je denken aan Arnhem, de thuisbasis van de Artez Hogeschool voor de kunsten (en van de wolf in schaapskleren), Waalwijk (vanwege de geschiedenis van die stad), Rotterdam (de urban hoofdstad van Nederland) of natuurlijk Amstelveen en Amsterdam.
Als ik het voor het zeggen had, wist ik het wel: Zonnestein 1 in Amstelveen of Herengracht 573 in Amsterdam.
Op het eerste adres startte het echtpaar Heinz en Hendrikje Ivo in 1996 met hun museum. Toen dat in 2007 te klein was geworden, verhuisden ze naar het tweede adres. Daar trokken ze tijdens corona wegens financiële problemen de stekker uit hun levenswerk.
‘Tassenmuseum Hendrikje’ heette het, later ‘Tassenmuseum Amsterdam’.
Daar zal jouw standbeeld, ‘De Tassendrager’, zich thuis voelen.
Groot voordeel voor ons: een standbeeld huilt niet, een standbeeld staat niet de hele dag als een dwaas met die handjes te wapperen en vooral: een standbeeld houdt z’n smoel.
Dus je snapt dat ik helemaal enthousiast werd toen ik las dat je niet op de kandidatenlijst wilt van de VVD.
Dat enthousiasme verdween overigens als sneeuw voor de zon toen ik verder las.
Je bent gewoon nog wel beschikbaar om weer minister te worden.
“Hermans sluit niet uit dat zij nog wel een rondje mee wil als bewindspersoon”, schreef De Telegraaf.
En jij zei: “Ik ben hier nog niet klaar”.
Nou, dan heb ik nieuws voor je.
Wij wel met jou, poes.
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briefje volg bovenstaande link.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
 |