Natural Disaster |
The Dude |
 |
 |
|
Posted 30-03-2025 8:10 by Natural Disaster |
        |
|
https://www.buttkicken.nl/2025/03/30/briefje-van-jan-aan-hans-vijlbrief/
quote: Meneer Vijlbrief,
Vroeger had je bij D66 ‘de magere mannetjes’.
Het was een groepje relatief jonge Kaag-adepten dat bestond uit de Kamerleden Rob Jetten en Sjoerd W. Sjoerdsma, speechschrijver Felix Klos en hoofd persvoorlichting Daan Bonenkamp.
Nederlanders-haters met een voorliefde voor nepnieuws.
Zo bedacht dit viertal dat het wel een goed idee was om Hare Kaagheid op de verkiezingsdag waarop ze zetels zou gaan winnen alvast ver voor het binnenkomen van de eerste peilingen dansend op een tafel te laten fotograferen, zodat de bevriende media (lees: alle media) allemaal tijdig die foto in huis hadden.
Verder kregen ze bij de Staatsomroep niet alleen gedaan dat een documentaire (lees: heldenepos) over Sigrid Kaag in verkiezingstijd werd uitgezonden, maar mochten ze zo ongeveer ook de volledige eindredactie doen.
En het meest smerige dat ze uihaalden (lees: waarvan wij weten) flikten ze informateur Johan Remkes, door de leugen te verspreiden dat hij in beschonken toestand zijn werk deed.
Gajes.
Felix Klos is naar de D66-delegatie in Brussel vertrokken, Daan Bonenkamp mag van de Vlaamse mediamagnaat Christian Van Thillo als hoofdredacteur het D66-gedachtengoed onder de lezers van De Twentsche Courant Tubantia (en de rest van de DPG-kranten) verspreiden en Sjoerd W. Sjoerdsma lobbyt als ambtenaar wat voor een telescoop en zit in de Raad van Toezicht van BNNVARA, waar hij in de gaten kan houden of Wilders en het huidige kabinet wel genoeg gebasht worden.
Einde magere mannetjes?
Nou, feitelijk natuurlijk wel.
Maar je kunt ook zeggen dat Sjoerd Sjoerdsma is opgevolgd door Jan Paternotte.
En dat jullie voor Klos en Bonenkamp weliswaar geen opvolgers konden vinden, maar dat jullie dat creatief hebben opgelost. U weegt in uw eentje net zoveel als die twee bij elkaar, dus ze hebben gewoon u toegevoegd aan het clubje.
Ik bedoel: ik volg u een beetje op Twitter.
En wat zie je daar?
“Er. Is. Geen. Regering.”
“De energiekosten lopen de spuigaten uit. Huishoudens zitten klem, bedrijven lopen vast, de woningbouw stokt. Kabinet, leun niet langer achterover.”
Zuigen.
Zuigen.
Zuigen.
Met als absoluut dieptepunt, qua ratterigheid: “Er is een meneer in een betonnen kamertje, die heet Geert Wilders, en die zit de hele dag te gillen en te twitteren.”
Niet alleen heeft u, de chef betonstort in Groningen, geen enkel schuldbesef over hoe het komt dat huishoudens klem zitten.
Nee, u gaat ook nog lopen spotten met het ‘betonnen kamertje’ waarin Geert Wilders al meer dan twintig jaar móet zitten om niet te worden geliquideerd.
Weet u door wie?
Door mensen als – ik noem maar een dwarsstraat – de zus van voormalig D66-Kamerlid Fonda Sahla.
Als het woord ‘ranzig’ nog niet had bestaan, had ik het speciaal voor u uitgevonden.
Groet,
JanD
Voor de cadeautjes, donaties en/of linkjes in het briejfe volg bovenstaande link.
Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."
 |