|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
aah zo... ik ben namelijk van plan om High elves en orks te gaan spelen en dan heb je geen fuck aan Empire natuurlijk... Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Persoonlijk zou ik die beginners set alleen kopen als je samen met iemand gaat beginnen en de één empire wil spelen en de ander orcs en goblin's. Als je alleen gaat beginnen kan je beter even in een winkel kijken in de army books en het rulebook welk leger je aanspreekt (hierbij kunnen spelers die al een tijdje spelen je vaak ook wel helpen) en dan van dat leger een aantal units kopen en de benodigde verf. *beetje laat * [Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 18-05-2003 18:35] |
|
quote: Persoonlijk zou ik met één leger beginnen tenzij je heel veel vrije tijd hebt. Persoonlijk zou ik dan voor High Elves gaan. In ieder geval zou ik nooit die starter set kopen. |
|
Ik speel al 6 jaar en heb ook nog steeds maar 1 half leger Dus meteen beginnen met 2 is misschien wat overmoedig. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: ligt natuurlijk ook aan hoe gaaf je wilt dat je leger eruit ziet/je painting skills . Maar tenzij je al tevreden bent met units met wat grondverf en een paar highlights dan zou ik niet met twee legers beginnen, want dan duurt het heel lang voordat je een beetje leger op tafel kan zetten. [Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 18-05-2003 18:46] |
|
quote: Hulp? Zoals? Ja, ik weet dr ook vrij weinig vanaf: ik weet welke legers me aanspreken, en dat t duur is, is ook bekend. Maar ik snap wat je bedoelt. quote: *Auch* Ik en mn grote bek... Eerst maar eens rustig beginnen... Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Wat ik bedoelde was: je wilt bijvoorbeeld met een leger spelen dat veel kan schieten of juist een leger met flink bepanserde infanterie of cavalerie, dan zijn bepaalde legers meer of minder geschikt. Om te voorkomen dat je straks een leger speelt dat heel anders is dan wat je had gewild is het daarom handig om bij andere spelers te informeren. Elk leger heeft zijn eigen sterke en zwakke punten en eigen sfeer en dit bepaald voor een groot deel hoe je straks gaat spelen. quote: dat lijkt me inderdaad verstandig |
|
Bedankt voor de tips... als ik er een beetje een flauw benul van heb kom ik dr wel weer eens op terug Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: In het Foreword van het ArmyBook van Chaos staat dat er nog twee boeken gaan uitkomen. De eerste zal beast of Chaos zijn met Chimeras en shit. Over de tweede wordt niks gezegd maar eerder staat wel iets over wazige CHaos War Machines. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Laat je niet afschrikken door al dit geblaat van "de pro's" echter Het allergaafste is natuurlijk gewoon dat de miniaturen er allemaal ontzettend vet uitzien en dat het tof is om fantasy legers te becommanderen om daarmee je vrienden van de speeltafel te vegen Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Volgens mij ken ik wel iemand die je Empire graag overkoopt. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Zekers aangezien je heel wat uurtjes kwijt bent met schilderen kan je ook maar beter een leger nemen die je er gaaf uit vindt zien. |
|
quote: Hear, hear! Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Aha het is al weer een tijd geleden dat ik het chaos boek gelezen heb. Ik heb helaas ook al een tijd niet meer gespeeld (de lui waarmee ik eerst speelde wonen een aardig eind weg ). Ik schilder nog wel veel, wanneer ik tijd heb. |
|
quote: Ik speel ook al 8 jaar ofzo en heb jarenlang maar 1 leger gehad. Maar omdat ik 40K ook speel heb ik er nu twee. En toen mijn vriendin het uitmaakte ben ik aan een derde begonnen. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote:2 kleine gelijkwaardige legertjes is wel leuk. kan je t thuis spelen. |
|
quote: Hier alvast een paar tips: Elf rassen: schieten goed en bewegen redelijk snel. Ze zijn echter wel wat minder sterk en kunnen wat minder hebben dan de echte "hak" rassen dwarfs: zijn traag (door kleine beentjes ) ze hebben echter zowel leuk schiettuig, als mannetjes die hard kunnen hakken. chaos: zijn allemaal erg duur qua punten, dus je krijgt niet zo heel veel miniaturen op de tafel, als de tegenstander meestal. Echter zijn ze over het algemeen wel een stuk sterker en voorzien van betere bepantsering. Weinig tot niet schieten trouwens. orcs & goblins: zijn redelijk veelzijdig en humoristisch. Hebben ook een ietwat grotere geluksafhankelijkheid dan andere legers naar mijn mening. undead (Vampire counts en tomb kings): kan claw meer over vertellen Skaven: is ook wel humoristisch. Met wazige uitvindingen en grote hordes niet heel sterke units. Empire: vrij veelzijdig. Typisch menselijk alles kunnen ze wel zijn nergens echt speciaal goed in. Bretonnia: zijn snel en rammen redelijk hard, vanwege enorme lading cavalerie. Dit leger is nog niet uit in nieuwe editie, dus kan er nog niet heel veel over zeggen. Lizardmen: vrij sterke "hak" units, maar ook nog wel de mogelijkheid om te schieten. Enkel voor mensen zonder hagedis-fobie zo ik had weer tijd over |
|
quote: Ik heb mijn Orc leger bijna af, maar daar speel ik niet graag meer mee. Mijn Chaos leger is het leger waar ik het meest mee speel en die is ook bijna af. Verder zijn we nu ook meer bezig met 40K en daar hoef ik alleen nog maar een tank van. Ik heb allemaal erg kleine legers. Ik speel de laatste tijd teveel gitaar en hou dus geen tijd en geld over om te schilderen. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Ik zit erover te denken om misschien nog een keer een dark elf of Brettonia leger te beginnen. Eerst maar eens een eind verder schilderen met mijn Chaos leger, want dat schiet ook nog niet heel hard op. |
|
quote: Ja dat was eigenlijk ook mijn idee: net omdat ik High Elves en Orks t coolste vond uitzien... Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Juist, Tomb Kings zijn pas net uit dus daar kan ik helemaal niks over vertellen. Daarnaast kan ik de potjes 6th edition die ik ooit heb gespeeld op de vingers van mijn 2 handen tellen Maar een poging: Vampire Counts (en Undead in het algemeen) is altijd een beetje een apart leger geweest. Units mogen niet zomaar altijd "march-moven" (2x zo snel bewegen) alleen als ze dicht genoeg bij je General staan. De General van je leger is een Vampire Lord of Count en makkelijk 1 van de sterkste modellen in het spel. Al je units causen "fear" wat modelletjes met prut-statistieken veel duurder maakt. Maar als je dit goed gebruikt (grote units, veel rank bonus + combat results door banners / items e.d.) dan win je een veldslag gewoon door de tegenstander in den spreekwoordelijke broek te laten schijten. Het idee is: 2 a 3 ENORM sterke vampieren die de schade doen + een enorme shambling horde of rotting corpses die de tegenstander bang maken. Nog een karakteristiek ding is van Undead is dat je Necromancers (tovenaars) spells meerdere keren mogen casten. Het is echter vaak een keuze: of voor veel goeie magie gaan, of voor sterke knokkende Vampires. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Wij moeten ook nog steeds een keer vechten . Misschien leuk om dit een keer in een weekend te doen |
|
quote: Bretonnia lijkt me ook erg cool. Jammer alleen dat de knight niet van die standaard kruisvaartridders zijn. Waarom moeten ze nou van die troep op hun hoofd hebben. Dark elves zal ik als ik jou was nog wel vier keer over nadenken. De Dark elves zijn alleen maar goed door hun Cold One's en hun harpies. Furies zijn in ieder geval al beter. Nee Dark elves zijn niet echt goed en ik zou ze niet nemen als je al Chaos hebt. De manier van spelen en de cultuur zit er erg dicht tegen aan. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Ja dat ze niet heel goed zijn in deze editie was mij al bekend. Leek me eigenlijk wel een uitdaging en qua speelstijl zijn Elves toch wat tactischer vanwege hun "breekbaarheid" en meer mogelijkheden wat betreft afstandsgeschut, maar zoals ik al eerder zei moet ik eerst toch nog flink Chaos schilderen. Tegen die tijd zal het Brettonia army book ook wel uit zijn dus dan heb ik een wat beter beeld. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |