IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Warhammer (Games Workshop) Vorige pagina | Volgende pagina
goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 22-06-2003 13:08 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 22 juni 2003 11:35 schreef Claw het volgende:
*zucht* wil ook weer spelen

Gewoon doen. Ik had voor denk ik twee maanden niet meer gespeeld en het beviel me bijzonder goed. Ik heb nu ook weer heel veel zin om te schilderen. Binnenkort ga ik zelfs weer een aantal Chaos Hounds halen en als die af zijn extra Knights.

Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 22-06-2003 15:02 by impaled succubus Profiel van impaled succubus

ik mot ook maar weerés gaan gaymen anders kan ik t beter verkopen ofzo.

goblinjester
Posted 23-06-2003 22:56 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 22 juni 2003 15:02 schreef impaled succubus het volgende:
ik mot ook maar weerés gaan gaymen anders kan ik t beter verkopen ofzo.

Die theorie hebben meerdere mensen. Maar als je kijkt als je wel actief Warhammer speelt dan staat het alsnog 95% van de tijd in de kast. Oftewel mijn legers zijn meer voor de sier.
Ik heb nu drie legers die er mooi uit zien en die zal ik nooit meer verkopen. Er zit zoveel uurtjes in. Het is echt iets van mij. Ik heb zat figuren die ik wel geschildert heb maar nooit gebruik. Die stop ik in een mooi doosje en af en toe laat ik ze aan anderen zien.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 23-06-2003 22:58 by aerodis Profiel van aerodis

ik vind er officieel geen kont meer aan. het verven niet, laat staan het spelen.

Skaven heerschen, maar ik heb gewoon geen behoefte meer om te verven/spelen.

goblinjester
Posted 23-06-2003 23:00 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 23 juni 2003 22:58 schreef aerodis het volgende:
ik vind er officieel geen kont meer aan. het verven niet, laat staan het spelen.

Skaven heerschen, maar ik heb gewoon geen behoefte meer om te verven/spelen.

Het spelen vind ik op zijn tijd best leuk maar het schilderen vind ik echt maar zelden leuk. Dat is erg jammer want ik kan het ontzettend goed.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 23-06-2003 23:02 by aerodis Profiel van aerodis

spelen vond ik überhaupt geen fukk aan. schilderen wel, maar heb nu zat anders te doen, dan met een plastic poppetje in mn klauwen te gaan kwasten.

impaled succubus
Posted 23-06-2003 23:03 by impaled succubus Profiel van impaled succubus

ik vind t schilderen eigenlijk leuker dan het spelen, en ik doe het me toch vaak

goblinjester
Posted 23-06-2003 23:04 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 23 juni 2003 23:03 schreef impaled succubus het volgende:
ik vind t schilderen eigenlijk leuker dan het spelen, en ik doe het me toch vaak

Haha, hebben we dat niet allemaal.

goblinjester
Posted 05-07-2003 15:16 by goblinjester Profiel van goblinjester

Vanavond gaat ik een aantal hele kleine potjes 40K doen en daarna een 900 punten gevecht tussen Chaos en Dwarfs.

Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 05-07-2003 19:45 by Blackjack Profiel van Blackjack

Iemand die t me nog eens kan leren? Dat regelboek is wel leuk en aardig, maar gewoon wat spelen leer ik toch meer van (zit wel pas op 500 punten legertjes fantasy: bear with me, would ya?)

Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic

goblinjester
Posted 06-07-2003 11:13 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 5 juli 2003 19:45 schreef Blackjack het volgende:
Iemand die t me nog eens kan leren? Dat regelboek is wel leuk en aardig, maar gewoon wat spelen leer ik toch meer van (zit wel pas op 500 punten legertjes fantasy: bear with me, would ya?)

Welk leger heb je?
En woon je toevallig in de buurt van Utrecht anders kunnen we wel een keer een potje doen in de ELf. En vragen kan je altijd stellen. Ik weet best veel en weet ik het niet dan weten mijn maten het wel.

goblinjester
Posted 06-07-2003 11:28 by goblinjester Profiel van goblinjester

Gisteravond heb ik twee potjes 40K gespeeld. Mijn tegenstander is net begonnen. Hij heeft een doos van 20 Cadian troepers en daarnaast heeft hij drie heavy weapon teams van Steel Legion.
In de eerste Battle moest hij met twee infantry squads en een command squad de overkant bereiken. Ondertussen werd hij opgejaagd door twee squads van zes Chaos Space Marines. Hij werd tot de laatste man afgeslacht.
In de tweede Battle had ik een squad van tien Chaos Space Marines geleid door een aspiring champion in terminator armour. Tevens had ik een loze tank waar ik niks mee mocht doen. Het was zijn missie deze tank te vernietigen. Hij had hiervoor een heavy weapon team met twee missele launchers en een lascannon, een command squad met een missele launcher en twee plasma guns en een infantry squad. De tank had hij in de eerste beurt kapot 6, 6, 6. Dat wil wel. Uiteindelijk heb ik hem nog helemaal afgeslacht. Maar hij had ook een stuk of vier space marines dood.

Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 06-07-2003 15:19 by Blackjack Profiel van Blackjack

quote:
Op 6 juli 2003 11:13 schreef goblinjester het volgende:
Welk leger heb je?
En woon je toevallig in de buurt van Utrecht anders kunnen we wel een keer een potje doen in de ELf. En vragen kan je altijd stellen. Ik weet best veel en weet ik het niet dan weten mijn maten het wel.

500 punten empire, 500 punten orcs (uit de startersset he )... en nog wat ouwe Dark Elves uit '95 die ik van Demoon heb overgekocht

Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic

De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 06-07-2003 17:03 by De Demoon Profiel van De Demoon

goblinjester
Posted 06-07-2003 22:36 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 6 juli 2003 15:19 schreef Blackjack het volgende:
500 punten empire, 500 punten orcs (uit de startersset he )... en nog wat ouwe Dark Elves uit '95 die ik van Demoon heb overgekocht

Als ik jou was zou ik één leger uitkiezen en me dan daarop storten. Het kiezen van dit leger kan moeilijk zijn vandaar dat je beter eerst wat oefenpotjes kan doen om te kijken welk leger beter vecht. Tevens kan de achtergrond van een leger je keuze beinvloeden. In het rulebook staan wel aardige verhaaltjes waaruit je redelijk de achtergrond kan halen. Als je verder vragen hebt mag je ze altijd stellen.

goblinjester
Posted 06-07-2003 22:40 by goblinjester Profiel van goblinjester

Is er hier iemand die ook meedoet aan The Eye Of Terror campaign???

impaled succubus
Posted 07-07-2003 11:05 by impaled succubus Profiel van impaled succubus

quote:
Op 6 juli 2003 22:36 schreef goblinjester het volgende:
Als ik jou was zou ik één leger uitkiezen en me dan daarop storten. Het kiezen van dit leger kan moeilijk zijn vandaar dat je beter eerst wat oefenpotjes kan doen om te kijken welk leger beter vecht. Tevens kan de achtergrond van een leger je keuze beinvloeden. In het rulebook staan wel aardige verhaaltjes waaruit je redelijk de achtergrond kan halen. Als je verder vragen hebt mag je ze altijd stellen.
2 gelijk waardige legertjes is ook leuk, kan je het thuis spelen met iemand die geen leger heeft.

goblinjester
Posted 07-07-2003 12:29 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 7 juli 2003 11:05 schreef impaled succubus het volgende:
2 gelijk waardige legertjes is ook leuk, kan je het thuis spelen met iemand die geen leger heeft.

Kan je net zo goed gaan monopolyen of risken...

goblinjester
Posted 07-07-2003 12:30 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 7 juli 2003 11:05 schreef impaled succubus het volgende:

Kan je net zo goed gaan risken...

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 07-07-2003 15:47 by Pil Profiel van Pilhttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

Mwah, hij had het over gelijkwaardig, niet over "hetzelfde", wat me inderdaad vrij apart lijkt...

Misschien leuk voor een scenario ofzo, dat je je evil twin leger in de chaos wastes tegenkomt...

Hm, heb laatst nog twee leden van mijn Necromunda gang erbij geschilderd, ziehier het resultaat:

De linker is mijn heavy (Punk heet ie) is een omgebouwde Cawdor heavy, maar hij leek me wel in de gang te passen. De rechter is gewoon een ganger (Shriek), ziet er in het echt wat bloederiger uit

NP: Tankard - Son Of A Bitch

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 07-07-2003 18:10 by Blackjack Profiel van Blackjack

quote:
Op 6 juli 2003 22:36 schreef goblinjester het volgende:

Nou, ik denk dat ik naar High Elves toe ga (goeie, snelle troepen en lange-afstands schutters). Maar voordat ik daar geld aan uit ga geven, is t gewoon handig dat ik de regels door heb. Bepaalde dingen heb ik nog niet helemaal door (Armour saves, skirmish en magic met name)

Het rule-book is op een gegeven moment niet meer zo overzichtelijk en is t handig dat je t kan leren van lui die t wel al een tijd doen/hebben gedaan.

Oh ja: voor De Demoon

goblinjester
Posted 07-07-2003 19:13 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 7 juli 2003 15:47 schreef Pil het volgende:
Mwah, hij had het over gelijkwaardig, niet over "hetzelfde", wat me inderdaad vrij apart lijkt...

Misschien leuk voor een scenario ofzo, dat je je evil twin leger in de chaos wastes tegenkomt...

Hm, heb laatst nog twee leden van mijn Necromunda gang erbij geschilderd, ziehier het resultaat:

De linker is mijn heavy (Punk heet ie) is een omgebouwde Cawdor heavy, maar hij leek me wel in de gang te passen. De rechter is gewoon een ganger (Shriek), ziet er in het echt wat bloederiger uit

NP: Tankard - Son Of A Bitch

Hoe groot is die gang van jou inmiddels. Ze zijn echt mega cool. Heb je de nieuwe regels van Necromunda al?
Met Necromunda kan je ook meedoen aan Eye Of Terror hoor. Dan moet de één voor Chaos en de ander voor de goeie. heel simpel en jouw gang ziet eruit alsof ze wel voor Chaos zijn. Op de website van Eye Of Terror kan je dit zelfs opgeven.

NP: Amelie - Soundtrack

goblinjester
Posted 07-07-2003 19:21 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 7 juli 2003 18:10 schreef Blackjack het volgende:
Nou, ik denk dat ik naar High Elves toe ga (goeie, snelle troepen en lange-afstands schutters). Maar voordat ik daar geld aan uit ga geven, is t gewoon handig dat ik de regels door heb. Bepaalde dingen heb ik nog niet helemaal door (Armour saves, skirmish en magic met name)

Het rule-book is op een gegeven moment niet meer zo overzichtelijk en is t handig dat je t kan leren van lui die t wel al een tijd doen/hebben gedaan.

Oh ja: voor De Demoon

Armour saves zijn redelijk simpel behalve dan dat dit net iets anders gaat. Je hebt verschillende soorten pantser, zoals Light Armour ( 6+ ), Heavy armour ( 5+ ), Chaos Armour of full plate armour ( 4+ ). Van een schild krijg je ook een 6+ armour. Maar indien je dit in combinatie hebt met een pantser dan krijg je gewoon 1 extra op je pantser. Oftewel een Light armour en shield is 5+. Indien je op een paard zit krijg je ook een 1 extra, en als dat paard barding heeft dan krijgt hij nog een keer 1 extra. Oftewel een mens in full plate armour ( 4+ ) op een paard ( +1 ), met barding ( +1 ) en shield ( +1 ) heeft een 1+ armour. Indien je een armour save moet gooien dan moet je proberen gelijk of hoger te gooien. Als je dus een 1+ moet gooien dan moet je een 2 of hoger gooien ( een 1 is altijd fout ). Sommige wapens zorgen dat een pantser slechter wordt. Bijvoorbeeld een wapen met strenght 4 heeft een armour penetration van 1. Oftewel als een ventje met een strenght van 4 op een ventje met een light armour slaat heeft die ander geen armour meer.

Skirmish betekend dat je ventjes niet tegen elkaar aan mogen staan. Hierdoor zijn ze wendbaarder en moeilijker te raken in handgevecht maar je hebt er minder aan in gevecht omdat ze geen rank bonussen krijgen. Ze halen ze ook niet weg bij anderen.

Magic zou ik nog even niet aan beginnen. Eerst een paar normale potjes spelen.

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 07-07-2003 19:23 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

Magic werkt net zo makkelijk als shooting. Lees de Spells in je Army Book en klaar.

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 08-07-2003 0:46 by Blackjack Profiel van Blackjack

Merci. Dat printen we uit.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com