IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Warhammer (Games Workshop) Vorige pagina | Volgende pagina
' '
Usericon van ' '
Posted 08-03-2004 15:37 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Vampire Counts! (Dat model is ook een Lahmia Vampire )

Ik heb momenteel geschilderd:

-1 Lahmia Vampire
-1 Ghoul
-8 Grave Guard (incl st. bearer en champion)
-1 Mounted Wight Lord (die op die kameel)

De rest ben ik niet meer tevreden over en moet opnieuw.

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

invictis
Usericon van invictis
Posted 08-03-2004 15:44 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 8 maart 2004 15:32 schreef ' ' het volgende:
Ik schilder zo'n 7 jaar. En ik kan van mezelf ook wel zeggen dat ik wel aardig kan schilderen.

Geen Golden Demon materiaal, maar toch ken ik in mijn omgeving maar weinig mensen die ik het beter heb zien doen.

Enfin, genoeg ervaring om te zeggen dat ik de GW paint wel fijn vind. Hoewel, zeg eens; wat voor materiaal gebruik jij dan? En je gebruikt vast ook geen Games Workshop kwastjes dan?

netjes gepaint
Ik heb ook vrij lang GW paints gebruikt maar t.o.v. van wat ik nu gebruik vind ik het vervelend painten.
Ik gebruik nu dus Pactra, Tamiya, Modelmaster paints.
Kwasten rip ik ook uit de speciaalzaken, heb wel wat GW kwasten maar die heb ik gehad dmv paintjobs(gebruik ze alleen maar om te basecoaten eigenlijk).
Het enige wat ik van GW wel altijd scoor is de witte primer spuitbus

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

' '
Usericon van ' '
Posted 08-03-2004 15:47 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Ik denk dat ik niet zo snel zou overstappen op een andere verf omdat het wat duur gaat worden, maar mss als ik ooit nog eens de kans krijg om het uit te proberen, ik zal het onthouden.

Mag ik trouwens de Winsor & Newton Series 7 Miniature penceeltjes aanraden? Als je die nog niet kende

invictis
Usericon van invictis
Posted 08-03-2004 15:49 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 8 maart 2004 15:47 schreef ' ' het volgende:
Ik denk dat ik niet zo snel zou overstappen op een andere verf omdat het wat duur gaat worden, maar mss als ik ooit nog eens de kans krijg om het uit te proberen, ik zal het onthouden.

Mag ik trouwens de Winsor & Newton Series 7 Miniature penceeltjes aanraden? Als je die nog niet kende

ja ik heb toendestijds alle GW paint weggegooid en radicaal alles opnieuw gekocht van de betreffende merken, was een investering maar een goeie
Zal die penselen eens checken ook al barst ik nog van de kwasten, maar die gaan vanzelf wel weer op

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

' '
Usericon van ' '
Posted 08-03-2004 16:25 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 08-03-2004 18:46 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 8 maart 2004 15:32 schreef ' ' het volgende:
Ik schilder zo'n 7 jaar. En ik kan van mezelf ook wel zeggen dat ik wel aardig kan schilderen.

Geen Golden Demon materiaal, maar toch ken ik in mijn omgeving maar weinig mensen die ik het beter heb zien doen.

Enfin, genoeg ervaring om te zeggen dat ik de GW paint wel fijn vind. Hoewel, zeg eens; wat voor materiaal gebruik jij dan? En je gebruikt vast ook geen Games Workshop kwastjes dan?

Mooi geschilderd. Lekker donker. De rood is vooral erg goed gelukt.

Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.

Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 08-03-2004 23:32 by Fleshcrawler Profiel van Fleshcrawlerhttp://www.flikkereeneindop.nl

Ik ben van plan om ook warhammer 40k te gaan spelen, zit alleen nog te twijfelen tussen de Dark Eldar, Necrons en Orks 40k. Iemand bekend met 1 van deze legers?

There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.

goblinjester
Posted 09-03-2004 12:07 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 8 maart 2004 23:32 schreef Fleshcrawler het volgende:
Ik ben van plan om ook warhammer 40k te gaan spelen, zit alleen nog te twijfelen tussen de Dark Eldar, Necrons en Orks 40k. Iemand bekend met 1 van deze legers?

Ja, Dark Eldar is redelijk slap maar hebben wel extreem mooie modellen. Je moet een hele goeie speler zijn om met deze partij te winnen. Oftewel een leuke uitdaging. De Necrons lijken mij saai om te schilderen. Tevens vind ik ze te speelgoedachtig. Maar ze zijn wel behoorlijk sterk. De Orks rulen!!! Die zijn echt extreem tof. Leuk om te schilderen en leuk om mee te spelen. Ze zijn niet echt extreem goed maar ook niet slecht. Als je aan Orks begint moet je wel goed bedenken wat je wilt want anders heb je al gauw een hele grote zooi aan allemaal verschillende troepen die allemaal anders geschilderd zijn. Hou ik persoonlijk niet van.

invictis
Usericon van invictis
Posted 09-03-2004 12:40 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 9 maart 2004 12:07 schreef goblinjester het volgende:
Ja, Dark Eldar is redelijk slap maar hebben wel extreem mooie modellen. Je moet een hele goeie speler zijn om met deze partij te winnen. Oftewel een leuke uitdaging. De Necrons lijken mij saai om te schilderen. Tevens vind ik ze te speelgoedachtig. Maar ze zijn wel behoorlijk sterk. De Orks rulen!!! Die zijn echt extreem tof. Leuk om te schilderen en leuk om mee te spelen. Ze zijn niet echt extreem goed maar ook niet slecht. Als je aan Orks begint moet je wel goed bedenken wat je wilt want anders heb je al gauw een hele grote zooi aan allemaal verschillende troepen die allemaal anders geschilderd zijn. Hou ik persoonlijk niet van.

ik heb vorig jaar zwikken dark ledar weggemikt; vond ze echt verschrikkelijk lelijk

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 09-03-2004 16:34 by Pil Profiel van Pilhttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:

Het hangt er een beetje vanaf wat je met het spel en leger wilt. Ik ben niet echt een ervaren 40k speler (ik prefereer andere systemen), maar voor mij zijn de modellen eigenlijk altijd erg belangrijk wil ik iets gaan proberen, achtergrond van een leger heeft ook wel invloed van wat mij leuk lijkt, de speltechnische opties en of ze goed zijn of niet komen bij mij doorgaans later pas aan bod.

Qua modelmogelijkheden zit je bij de orks echt goed, massa's moeglijkheden tot converten, en het grote voordeel is dat het bij orks niet echt uitmaakt of een constructie er wat gammel uit zien. Necrons kunnen inderdaad vrij gemakkelijk saai worden om te schilderen denk ik, maar je hebt wel snel een geschilderd leger op tafel. Dark Eldar moeten je gewoon denk ik aanspreken of niet, ga niet vragen van "wie zijn de beste" of "welk leger is het hardst", want daar denkt toch iedereen anders over, en persoonlijk vind ik dat ook allerminst relevant voor een succesvol (=leuk) spel.

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

goblinjester
Posted 10-03-2004 21:24 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 9 maart 2004 16:34 schreef Pil het volgende:
Het hangt er een beetje vanaf wat je met het spel en leger wilt. Ik ben niet echt een ervaren 40k speler (ik prefereer andere systemen), maar voor mij zijn de modellen eigenlijk altijd erg belangrijk wil ik iets gaan proberen, achtergrond van een leger heeft ook wel invloed van wat mij leuk lijkt, de speltechnische opties en of ze goed zijn of niet komen bij mij doorgaans later pas aan bod.

Qua modelmogelijkheden zit je bij de orks echt goed, massa's moeglijkheden tot converten, en het grote voordeel is dat het bij orks niet echt uitmaakt of een constructie er wat gammel uit zien. Necrons kunnen inderdaad vrij gemakkelijk saai worden om te schilderen denk ik, maar je hebt wel snel een geschilderd leger op tafel. Dark Eldar moeten je gewoon denk ik aanspreken of niet, ga niet vragen van "wie zijn de beste" of "welk leger is het hardst", want daar denkt toch iedereen anders over, en persoonlijk vind ik dat ook allerminst relevant voor een succesvol (=leuk) spel.

Gelukkig zijn er nog spelers die hetzelfde over een spel denken als ik. Ben jij ook van mening dat het er gewoon goed uit moet zien en het liefst een spannend gevecht dan dat je op een goeie manier wint?

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 11-03-2004 13:39 by Pil Profiel van Pilhttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 10 maart 2004 21:24 schreef goblinjester het volgende:
Gelukkig zijn er nog spelers die hetzelfde over een spel denken als ik. Ben jij ook van mening dat het er gewoon goed uit moet zien en het liefst een spannend gevecht dan dat je op een goeie manier wint?

Zeker, en gelukkig denken mijn medespelers er doorgaans ook zo over (dat mag ooik wel, want als dat niet zo is dan verdwijnen ze vrij snel uit het zicht ). Als iemand de ander finaal inmaakt dan is het gauw bekeken met de spanning, en is het gewoon wachten op het eind. Eén van de leukste battles die ik ooit heb gespeeld was een VOID slag, na een harde strijd was het spel dan eindelijk afgelopen en was het tijd om te bepalen wie de winnaar was. In dit geval ging het om victory points, en victory points werken op de punt nauwkeurig. Na wat berekenen kwamen we erachter dat we allebei exact evenveel punten hadden verdiend, en dus was het een oprecht gelijkspel! Achteraf bleek ook dat mijn tegenstander per ongelijk een squad Marines (standaard ventjes) had ingezet, erg veel heeft hij er echter niet aan gehad, aangezien ik meer punten uit hun vernietiging heb gesleept dan dat hij aan de marines heeft gehad. Dat zijn nog eens slagen!

Wat betreft de 'look' van het leger en de modellen, tsja, dat vind ik zelf een erg belangrijk en leuk aspect van de hobby, dat enthousiasme is echter niet echt iets dat je van een ander kan eisen, maar als de tegenstander het ook heeft is dat mooi meegenomen natuurlijk!

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

goblinjester
Posted 11-03-2004 16:56 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 11 maart 2004 13:39 schreef Pil het volgende:
Zeker, en gelukkig denken mijn medespelers er doorgaans ook zo over (dat mag ooik wel, want als dat niet zo is dan verdwijnen ze vrij snel uit het zicht ). Als iemand de ander finaal inmaakt dan is het gauw bekeken met de spanning, en is het gewoon wachten op het eind. Eén van de leukste battles die ik ooit heb gespeeld was een VOID slag, na een harde strijd was het spel dan eindelijk afgelopen en was het tijd om te bepalen wie de winnaar was. In dit geval ging het om victory points, en victory points werken op de punt nauwkeurig. Na wat berekenen kwamen we erachter dat we allebei exact evenveel punten hadden verdiend, en dus was het een oprecht gelijkspel! Achteraf bleek ook dat mijn tegenstander per ongelijk een squad Marines (standaard ventjes) had ingezet, erg veel heeft hij er echter niet aan gehad, aangezien ik meer punten uit hun vernietiging heb gesleept dan dat hij aan de marines heeft gehad. Dat zijn nog eens slagen!

Wat betreft de 'look' van het leger en de modellen, tsja, dat vind ik zelf een erg belangrijk en leuk aspect van de hobby, dat enthousiasme is echter niet echt iets dat je van een ander kan eisen, maar als de tegenstander het ook heeft is dat mooi meegenomen natuurlijk!

Ik had afgelopen weekend twee battles achter elkaar. Ik was samen met een vriend. Wij moesten met Uruk-Hai en Orcs voorkomen dat het verbond tussen Gondor en Rohan weer vers werd. ( je moet toch een achtergrond verhaal hebben ) Deze missie hadden we behoorlijk verprutst. Daardoor had die andere maat van me 100 punten meer. Daar hebben we onze taktieken op aangepast. Uiteindelijk wist die ander nog in de laatste beurt te winnen met 453 tegen 447 Oftewel dat was echte een brute battle.

Lone-Dragon
peace
Usericon van Lone-Dragon
Posted 11-03-2004 18:30 by Lone-Dragon Profiel van Lone-Dragon

quote:

t hangt er heel erg vanaf wat je wilt met je leger, ik heb zelf tegen alle drie gespeeld en elk leger heeft een andere stijl.
hou je van zwermen orks of gemeen vechtende eldar of van moeilijk te doden robots dat is de vraag. mischien kun je bij een winkel in je buurt kijken of je wat advies er over kunt krijgen. hier in zwolle hebben we een elite store waar ze je precies kunnen vertellen wat elk leger inhoud, maar die zijn er wel in meer plaatsen. zoek er een op en vraag maar raak zou ik zeggen.

voer geen oorlog, voer de eendjes

goblinjester
Posted 12-03-2004 10:52 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik heb nu plannen om een kleine kamer van Moria te maken. Zodat ik mijn Moria Goblins tegen mijn Lord Dain kan zetten. Lord Dain krijgt binnenkort wel versterking van een aantal troepen.

Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 12-03-2004 15:12 by Fleshcrawler Profiel van Fleshcrawlerhttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 11 maart 2004 18:30 schreef Lone-Dragon het volgende:
t hangt er heel erg vanaf wat je wilt met je leger, ik heb zelf tegen alle drie gespeeld en elk leger heeft een andere stijl.
hou je van zwermen orks of gemeen vechtende eldar of van moeilijk te doden robots dat is de vraag. mischien kun je bij een winkel in je buurt kijken of je wat advies er over kunt krijgen. hier in zwolle hebben we een elite store waar ze je precies kunnen vertellen wat elk leger inhoud, maar die zijn er wel in meer plaatsen. zoek er een op en vraag maar raak zou ik zeggen.

Jah bij ons is dan het spelkwartier in Arnhem. Heb ook al wat rondgekeken en gevraagd. Orcs 40k vind ik eigenlijk niet zo. Zit nu een beetje te kijken tussen Dark Eldar en Necrons.

Heb wel vroeger Tyranids gespeeld. Die zijn heel leuk voor in assault

There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.

goblinjester
Posted 12-03-2004 21:32 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 12 maart 2004 15:12 schreef Fleshcrawler het volgende:
Jah bij ons is dan het spelkwartier in Arnhem. Heb ook al wat rondgekeken en gevraagd. Orcs 40k vind ik eigenlijk niet zo. Zit nu een beetje te kijken tussen Dark Eldar en Necrons.

Heb wel vroeger Tyranids gespeeld. Die zijn heel leuk voor in assault

Tyranids rulen!!! Ik vond ze vroeger de tofste van 40K en ik had ooit ook een groot leger van ze. Maar de nieuwe modellen vind ik minder en de achtergrond ook.

goblinjester
Posted 12-03-2004 21:36 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik heb net een Uruk-Hai afgeschilderd. De simpele manier wilde niet lukken. Ik schilder ze nu als volgt. Eerst zwart spuiten. Daarna drybrush ik het model scorched brown, maar deze fase ga ik schrappen. Daarna drybrush ik het metaal Tin Bitz en daarna met Boltgun Metal. De huid schilder ik Dark Flesh en wash ik met Brown Wash. De kleding highlight ik met Scorched Brown. De tanden schilder ik Rotting Flesh met Brown Wash. De riempjes schilder ik Chaos Black. En het witte handje is gewoon skull white.
Mijn Lord Dain schiet ook aardig op maar ik heb toch moeite met Dwergen schilderen.

' '
Usericon van ' '
Posted 12-03-2004 21:43 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Yes, mijn tweede Ghoul af. Misschien dat mijn unit van 15 deze eeuw nog afkomt

goblinjester
Posted 12-03-2004 21:46 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 12 maart 2004 21:43 schreef ' ' het volgende:
Yes, mijn tweede Ghoul af. Misschien dat mijn unit van 15 deze eeuw nog afkomt

Ik ben echt super benieuwd hoe ze eruit zien.

' '
Usericon van ' '
Posted 12-03-2004 21:52 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Ik zal eens foto's regelen binnenkort.

goblinjester
Posted 12-03-2004 21:53 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 12 maart 2004 21:52 schreef ' ' het volgende:
Ik zal eens foto's regelen binnenkort.

Ok cool. Ik zal binnenkort ook eens iets proberen te posten. Ik heb jammer genoeg alleen geen website En ook niet echt het verstand om er één te maken. Althans het online krijgen.

goblinjester
Posted 15-03-2004 14:50 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ik had nog een kistje liggen van zo'n spel waar je allemaal houten stokjes uit een toren moet trekken. Dat ding heb ik nu omgebouwd tot een diorama van Moria. Hij wordt best tof. Ik vind van Moria de eindeloze gangen het tofst. De hallen en kamers met zuilen vind ik minder. Oftewel ik heb bovenin een klein kamertje waar ik een aantal dwergen ( waaronder Dain ) kan neerzetten. Er is in die kamer een put met een kraan. Aan de kraan hangt straks een ketting die door de put helemaal beneden uitkomt. Daaronder zien wij ( haha ) dat de rots eronder ingespleten is. Helemaal onderaan staat een Goblin War drum. Door twee deuren zie je Goblins naar boven rennen. Boven de drums loopt er een brug van de eene kant naar de andere kant. Hierop lopen nog meer Goblins. Hoe ik alles precies ga neerzetten weet ik nog niet. Maar het wordt in ieder geval wel een leuk diorama om mijn dwergen en Goblins op te kunnen zetten.

goblinjester
Posted 16-03-2004 19:04 by goblinjester Profiel van goblinjester

Vandaag Lurtz gekocht. Ik heb inmiddels al 5 Uruk-Hai af en ben er met 3 andere bezig. Schiet al aardig op. Ze zijn echt tof.

' '
Usericon van ' '
Posted 16-03-2004 21:26 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Mijn laatste werk.

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com