|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Welnee, valt best mee, je moet gewoon je drybrush borstel er in de juiste richting overheen trekken. Van kop naar staart, met steeds een lichtere kleur en steeds een lichtere borstel. Op zich... Valt te doen hoor! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Precies! En voor de dieper gelegen gedeelten kun je donkere verf iets verdunnen met water zodat het er vanzelf invloeit. |
|
jammer dat ze er mee gaan stoppen Ik, Wil Schuurman |
|
Drybrushen doe ik niet meer aan hoor ... alleen voor hele fijne dingetjes zoals haar ... Highlighten geeft toch een duidelijk mooier effect (ten koste van wat tijd, maar ach) Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: *zucht* ik heb de band 'Warhammer' ook maar eens beluisterd vanwege de naam ... maar van mij mogen ze er wel mee stoppen hoor tering wat een herrie Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:Kijk, zó hoort het! Wel eerst gaan "vloeien" voordat je gaat drybrushen natuurlijk. (Spreekt uit ervaring ) What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Dit valt niet te betwisten. Maar het is wel een afweging van hoeveel tijd het kost en wat het uiteindelijk opleverd. Zo super nauwkeurig vind ik persoonlijk meer iets voor verf-wedstrijden. I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
quote:Ja, leuk voor je command group en je characters, maar je file en rank troopers...? Maar goed, wat te doen met draken? Highlighten kost idd teveel tijd, maar je wilt wel een paar effectjes of wat? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Tja en zo'n draak heel mooi schilderen kost misschien wel teveel tijd, maar het beest kost ook teveel geld, dus wat dat betreft lijken de verhoudingen me hier goed. En hoe dan ook, het mooi schilderen van je leger is onderdeel van de hobby. (Dat is dan ook een van de redenen dat ik geen warhammer speel Bloodbowl en necromunda daarintegen zijn een ander verhaal...) |
|
Necromunda heb ik ook nog een tijd gespeeld. Maar de persoon waar ik altijd mee speelde kon niet tegen zijn verlies en zat ALTIJD te zeiken over line of sight, hoeveel cover etc. Toen was de lol er ook zo vanaf I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Ik vind dat Warhammer best interessant en het ziet er ook allemaal wel cool uit. Maar als ik zie hoeveel tijd mijn broer in het schilderen van die figuurtjes moet steken gaat bij mij de interesse snel over. En het is zo ontzettend duur.... Pritt kills the Brazilian glue-scene |
|
Schilderen doe ik voor de lol, dus hoe meer tijd er in gaat zitten hoe beter ... nouja, zo nu en dan een modelletje afschilderen is natuurlijk ook wel eens fijn Maar zoals al eerder is opgemerkt zijn de miniaturen tegenwoordig zo duur, dat het best zonde is om ze snel te schilderen. Beetje drybrushen, beetje wash-en, beetjee details bijwerken en je kan weer een nieuwe blister kopen ... Elk modelletje krijgt bij mij evenveel aandacht ... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Heb er vanavond met een maat over zitten praten. Als we afgestudeerd zijn beginnen we er aan! (Nu gaat ons geld alleen maar naar ) |
|
ah warhammer dat wou ik altijd al hebben maar zo godvergeten duur en wat een pruts werk om een bv. een wenkbrouw te maaken fear me! why?..just do it! |
|
Erg mooi geschildert Claw, ik besteed te weinig tijd aan schilderen . Ik heb zelf een ORcs & goblin en High elf lger en ben begonnen aan Sisters of battle (heb er 15 modellen van hopelijk komt er een nieuwe codex.). Doe je ook veel conversions of richt je je vooral op het schilderen? Als je leuke conversion plaatjes hebt van jezelf post ze dan . Op de Mega gaming day was er nog een orc & goblin speler met een leger dat heel mooi geconvert was. (Hij had een goblin hero een chaos arm gegeven waarnaast zijn goblin "vrouwtje" lag erg mooi gemaakt). En dat soort vage conversions You will never have, what i never had. |
|
Thanx! Helaasch heb ik weinig ervaring met conversions maken. Schilderen vind ik toch wat leuker, dus ik begin meestal met een nieuwe modelletje meteen met undercoaten en schilderen, zonder er ook maar over na te denken welke coole conversions mogelijk zijn Ik ben ook gewoon bang dat het niet mooi wordt. Want het is toch wel zonde als je gaat snijden enzo in je model en het wordt niet mooi Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Hee Greycloak, wij gaan nog eens een zondagje Warhammeren he? Moeten we eens afspreken... |
|
quote:Meel maar een keertje. Toen je do-dag (of was het vr-dag?) in Groningen was, had ik iig geen tijd, hehehe. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Da's goed! |
|
quote:Moet je wél ff een keer wat van je laten horen, mafkees! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Nou, eindelijk die vier pagina's doorgeploegd... Ik speel dus ook Warhammer, en aanverwante spellen. Ik speel hoofdzakelijk Lizardmen, maar heb ook wel Dwarfs, en wat Undead, Dark Elves, Orks en verder wat random coole modellen (jaja, ik heb loodverslaving ). verder speel ik nog een hele berg andere spellen: 40k (Space Marines), Gorkamorka (om de een of andere reden een erg onderschat spel, ik vind het zelf geweldig lache, is een beetje te vergelijken met een mix tussen Necromunda (regels), Blood Bowl (humor) en mad Max (crossen! :D), Necromunda (speel ik heel weinig, maar heb wel wat geinige Goliath modellen (zie onder ), Blood Bowl ook (inderdaad errug leuk), LOTR (nog niet gespeeld, maar laatst de basisdoos bij de V&D gekocht voor 39 pleuro), en ook nog een zooi niet Games Workshop spellen: Warzone (Bauhaus), Chronopia (Stygian), VOID (Junkers, een heel gaaf spel, speelt leuk en snel, en is een stuk actiever dan 40k), Combat Zone (gangers/bikers), Fearless e.d. GW koop ik echt zelden de laatste tijd, en als ik het doe meestal 2e hands of in de aanbieding. Maar da's het gemak van al een legertje opgebouwd hebben (als ze de nieuwe Lizardmen uit gaan brengen zal ik wel weer flink in de buidel moeten tasten vrees ik). Om te beginnen is Warhammer echt blachelijk duur, eigenlijk niet alleen om te beginnen, GW is sowieso belachelijk duur. Ik raad mensen dan ook aan om zoveel mogelijk niet-GW modellen te gebruiken Wat betreft de kwaliteit van de miniaturen, persoonlijk vind ik ze echt niet alleen maar beter worden, elke periode van GW heeft z'n mooiere en minder mooie modellen, maar dat geldt natuurlijk vor elk bedrijf (Confrontation modellen zijn echt om van te kwijlen). Wat betreft schildren en converten, beiden doe ik wel graag, en bij schilderen doe ik het meestal relatief snel, maar dat hele preciese super nette werk is niet aan mij besteedt En nu wat voorbeelden die jullie vast wel aanspreken (ik zet de linkjes wel neer anders wordt het misschien wat veel) Een favoriete conversion van mij (ok, geen linkje, maar bij deze mag het ), en natuurlijk ook wel toepasselijk op dit forum . Van mijn Goliath gang "In Nomine Sanguinis". http://members.lycos.nl/pil3/Miniatures/Junkertiger1.jpg Tiger APC van VOID, ik vind het echt een geweldig model :D Ik heb hem geschilderd in het grijs, want dat zijn de kleuren van mijn Bauhaus leger (grijs+zwart), en ik had besloten mijn bauhaus en Junker legers compatibel met elkaar te maken (en dat werkt prima ) (vandaar ook de duitse leuzen, Bauhaus zijn nogal deutsch ingesteld voor diegenen die Warzone niet kennen ) http://members.lycos.nl/pil3/Miniatures/jackled.jpg Jack Led, een Fearless model, op deze scan is ie nog niet af (is ie wel) maar ik moest hem gewoon effe posten vanwege z'n jack http://members.lycos.nl/pil3/Miniatures/paperdread1.jpg Een Dreadnought van karton, een stuk goedkoper dan het GW spul (voor de geinteresseerden, er bestaat een hele collectie van kartonnen templates voor GW vehicles, en die zien er simpelweg fantastisch uit, dus als je bereid bent wat meer tijd in je model te steken, en wat minder uit te geven dan kan ik ze echt heel hard aanraden http://groups.yahoo.com/group/BWC-Archive/ Op die groep staan de templates in de file sectie, en af en toe wordt r wat over gediscussieerd (maar niet veel) enjoy! http://members.lycos.nl/pil3/Miniatures/sandrunner3.jpg Een Junker Sandrunner (VOID), om even te illusreren dat GW echt niet het enige bedijf is dat mooie modellen maakt http://members.lycos.nl/pil3/Miniatures/saurushero.jpg Saurus hero, lichte conversion (de armen iets wijder geplaatst en wat wapens/armen verwisseld) http://members.lycos.nl/pil3/Miniatures/rippascenesm.jpg Een vage computer collage, met als centrum "Da Grim Rippa" de beruchtenob van mijn Gorker mob (Gorkamorka), is uiteindelijk aan zijn vroegtijdige eind gekomen nadat hij door een vlammenwerper in de fik was gezet, en vervolgens (gebraden en wel) opgeslokt werd door een Sandgulpa (een soort zandworm a la Dune). *sniff* Nou ja, wel een mooie dood Verder staan er nog wel wat meer plaatjes in de Miniatures map, voor de echte liefhebbers NP: Behemoth - Lam For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
quote: Karton??? Dat ziet er dan netjes uit!! Tja, met die GW-prijzen moet je wel creatief worden I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Hehe, dat 'Da Grim Rippa' model is echt vet; helemaal zelf geconvert? :w Gorkamorka is inderdaad wel een leuk spel; alleen niemand speelde het hier; het staat nu een stoflaag te verzamelen op zolder Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:Oh ja, fuck. Hmm, moet nog eens goed nadenken over een datum. Het moest een zondag zijn zei je he? En kun je eke zondag? Dan kan ik even met mijn vriendin beraden welke we zullen nemen. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |