IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Warhammer (Games Workshop) Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-02-2004 22:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 februari 2004 22:46 schreef goblinjester het volgende:
Haha, nooit tegen die van mij gestaan. Het zijn de beste troepen die er zijn. Zelfs te goed. Die gasten horen eigenlijk meer punten.
wat doe jij er dan mee?
Het beste vind ik orc boar boy's, als die ergens in chragen

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 03-02-2004 22:53 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 3 februari 2004 22:48 schreef kwelgeest het volgende:
wat doe jij er dan mee?
Het beste vind ik orc boar boy's, als die ergens in chragen

Het liefst 3 x 30 Nightgoblins met in elk volledig command Group, een big boss, een fanatic en twee netters. Die blokken kosten dan nog steeds helemaal niks. En toch durven dure blokken niet in de buurt te komen. Slopen ze kleine tot gemiddelde blokken. Kunnen ze characters lastig vallen. En zijn erg leuk tegen dwergen.

Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-02-2004 22:57 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 3 februari 2004 22:53 schreef goblinjester het volgende:
Het liefst 3 x 30 Nightgoblins met in elk volledig command Group, een big boss, een fanatic en twee netters. Die blokken kosten dan nog steeds helemaal niks. En toch durven dure blokken niet in de buurt te komen. Slopen ze kleine tot gemiddelde blokken. Kunnen ze characters lastig vallen. En zijn erg leuk tegen dwergen.
Mortier erop! Panic test door 25% verliezen met schieten! Magic weapon of vlaggetje mee dat fear oid doet!
Aan de andere kant van een bosje erlangs met een groep skirmishers zodat de fanatics eruit knallen en je eigen lijnen kruisen! Branden zul je!

SIGMAAAAAAR!

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

goblinjester
Posted 03-02-2004 23:01 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 3 februari 2004 22:57 schreef Greycloak het volgende:
Mortier erop! Panic test door 25% verliezen met schieten! Magic weapon of vlaggetje mee dat fear oid doet!
Aan de andere kant van een bosje erlangs met een groep skirmishers zodat de fanatics eruit knallen en je eigen lijnen kruisen! Branden zul je!

SIGMAAAAAAR!

Haha. Ja ach een fanatic door je eigen unit. Goh wat erg. Hij kan maximaal wel 6 keer 2 punten schade doen. Ahhh wat erg 12 puntjes weg. Ik kwak die gasten heel vaak tegen een boom als ik ze niet meer nodig heb. Verder is een mortier heel irritant. Maar ach het leven van een Greenskin is niet altijd makkelijk.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-02-2004 23:04 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 3 februari 2004 23:01 schreef goblinjester het volgende:
Haha. Ja ach een fanatic door je eigen unit. Goh wat erg. Hij kan maximaal wel 6 keer 2 punten schade doen. Ahhh wat erg 12 puntjes weg. Ik kwak die gasten heel vaak tegen een boom als ik ze niet meer nodig heb. Verder is een mortier heel irritant. Maar ach het leven van een Greenskin is niet altijd makkelijk.
Mortieren heersen. Tegen Gobbo's neem ik altijd 1 per 1.000 pts mee. Alleen tegen Skellies neem ik liever extra troepen voor die 75 punten. Gek hè, als om de haverklap van die bleke gribussen voor je mortier geraised worden?

goblinjester
Posted 04-02-2004 9:24 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 3 februari 2004 23:04 schreef Greycloak het volgende:
Mortieren heersen. Tegen Gobbo's neem ik altijd 1 per 1.000 pts mee. Alleen tegen Skellies neem ik liever extra troepen voor die 75 punten. Gek hè, als om de haverklap van die bleke gribussen voor je mortier geraised worden?

Mortieren zijn zeker erg goeie wapens. Maar een canon kan ook geen kwaad als je weet dat er een hoop chariots tegen je komen te staan. Trouwens ik vind de crossbowmen ook wel erg goed, en voornamelijk goedkoop.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-02-2004 20:28 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 4 februari 2004 9:24 schreef goblinjester het volgende:
Mortieren zijn zeker erg goeie wapens. Maar een canon kan ook geen kwaad als je weet dat er een hoop chariots tegen je komen te staan. Trouwens ik vind de crossbowmen ook wel erg goed, en voornamelijk goedkoop.
Een crossbow kost evenveel als een handgun. Alleen kan je met crossbows S4, -1AS en met handgun S4, -2AS. Voordeel van croosbows is dan weer 30" range, handguns 24, en niet te vergeten met handgunners mag je er een groepje detachment aan vast plakken. Moeilijk kiezen meestal, het heeft beide zijn charmes.

goblinjester
Posted 18-02-2004 10:29 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 4 februari 2004 20:28 schreef Greycloak het volgende:
Een crossbow kost evenveel als een handgun. Alleen kan je met crossbows S4, -1AS en met handgun S4, -2AS. Voordeel van croosbows is dan weer 30" range, handguns 24, en niet te vergeten met handgunners mag je er een groepje detachment aan vast plakken. Moeilijk kiezen meestal, het heeft beide zijn charmes.

Echter is de keuze tege bepaalde partijen zeer makkelijk. Bijvoorbeeld tegen Goblins. Pantser hebben ze zo goed als toch niet. Dus met -1 save heb je genoeg. Daarnaast heb je zoveel aan de 30". Het grootste voordeel is namelijk dat je al bij 15" short range hebt. Maar die handgunners zijn wel heel goed tegen chariots ( met handgunners heb je meestal eerder en meer chariots kapot dan met een kanon ) en tegen knights.

goblinjester
Posted 18-02-2004 10:37 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 30 december 2003 20:51 schreef Elfensteen het volgende:
Goed goed, maar kwa battlegear klopt dit met het boek

Inmiddels heb ik de Hobbit uit ( ik weet ik ben altijd lang bezig met een boek ). Maar er wordt eigenlijk helemaal niet zoveel gezegd over hoe Dain eruit ziet. Alleen maar dat zijn Dwergen silver kleding met stalen broeken hebben. Dat hij groen met rood is wordt nergens gezegd. Oftewel ik verzin zelf wel wat. En over de mensen van Meerstad of de mensen van het dal wordt ook niet veel gezegd. Alleen maar dat de vaandel blauw is. Oftewel dat moet ik ook maar zelf gaan verzinnen.

' '
Usericon van ' '
Posted 18-02-2004 10:40 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Ik heb maar weer eens mijn Winsor & Newton Uber Miniature Series penceeltjes afgestoft en ben nu 2 Ghouls aan het schilderen.

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

goblinjester
Posted 18-02-2004 10:44 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 18 februari 2004 10:40 schreef ' ' het volgende:
Ik heb maar weer eens mijn Winsor & Newton Uber Miniature Series penceeltjes afgestoft en ben nu 2 Ghouls aan het schilderen.

Veel succes! Ik heb zin om mijn Men Of Dal te schilderen. Het zijn eigenlijk men Of Gondor maar ik vind ze beter bij een andere stad horen. Hehe, passen ze beter bij mijn aankomende Dwergjes.

Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 22-02-2004 20:16 by Smoochy Profiel van Smoochy

Mijn Necron destroyer lord afgeschilderd en inelkaar gezet....Boom Boom....Heavy

SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.

invictis
Usericon van invictis
Posted 22-02-2004 20:19 by invictis Profiel van invictis

ben met een diorama bezig;

oude Games Workshop set uit 1987 van lord of the rings including Balrog,Gandalf, Boromir en Aragorn...binnenkort hopelijk wat foto's hier ervan

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

goblinjester
Posted 23-02-2004 11:19 by goblinjester Profiel van goblinjester

Ahhh, ik zag vanochtend bij één van de muziekzenders al gelul over een GamesWorkshop. Straks speelt echt iedereen het.
Maar ik was zaterdag wel in een GamesWorkshop in Haarlem en dat was dan wel weer leuk.

' '
Usericon van ' '
Posted 23-02-2004 12:24 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Straks speelt iedereen het? So? Het is echt geen Underground hobby ofzo...

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-02-2004 12:26 by Chelman Profiel van Chelman

Jij snapt het gewoon niet ''. De populariteit en kwaliteit van een spelletje zijn aan elkaar gerelateerd d.m.v. een inverse proportionaliteit.

Als meerdere mensen een spelletje spelen wordt het vanzelf slechter.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-02-2004 12:30 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 23 februari 2004 12:26 schreef Chelman het volgende:
Jij snapt het gewoon niet ''. De populariteit en kwaliteit van een spelletje zijn aan elkaar gerelateerd d.m.v. een inverse proportionaliteit.

Als meerdere mensen een spelletje spelen wordt het vanzelf slechter.
Nou... Slechter...

Gister met 2.000 pts tegen Skaven gespeeld, en hij had een kleine 36 Jezzails opgesteld, Ratling Guns to the max en 2 van die (helaas voor hem veelal misfire-ende) Warp Lightning Cannons en echt veel slechter kon het dus niet. Wát een cheese-leger.

' '
Usericon van ' '
Posted 23-02-2004 12:31 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Je hebt maar een beetje gelijk. Zo heeft Games Workshop bijvoorbeeld dat Lord of the Rings spel op het grote publiek afgesteld waardoor de regels simpel en dus saai zijn geworden voor de doorgewinterde hobbiest.

Echter, Warhammer is altijd al super bekend geweest, kijk naar Engeland. Trouwens, Chelman, je lult maar wat uit je nek dat weet ik ... maar ik heb geen leven, dus reageer serieus.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-02-2004 12:31 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 23 februari 2004 12:30 schreef Greycloak het volgende:
Nou... Slechter...

Gister met 2.000 pts tegen Skaven gespeeld, en hij had een kleine 36 Jezzails opgesteld, Ratling Guns to the max en 2 van die (helaas voor hem veelal misfire-ende) Warp Lightning Cannons en echt veel slechter kon het dus niet. Wát een cheese-leger.

Ik heb werkelijk geen idee wat je net zei?

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-02-2004 12:40 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 23 februari 2004 12:31 schreef Chelman het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee wat je net zei?
Nou, kijk. Als je een gewoon Empire leger hebt, 2 blokjes Knights, blokje speerlui, paar Warmachines, paar Wizards, een Hero en een Grand Master, is het erg frustrerend om een leger tegenover je te hebben met zo ongelooflijk veel vuurkracht dat het volledig on-mo-ge-lijk is erdoor te komen. Lopen heeft geen zin, blijven staan heeft geen zin, met dekking zoeken kom je nergens... Enig idee wat voor leger zo'n Skaven cheese-leger zou kunnen verslaan?

' '
Usericon van ' '
Posted 23-02-2004 12:53 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

Nee, want hij speelt geen Warhammer.

invictis
Usericon van invictis
Posted 23-02-2004 12:55 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 23 februari 2004 12:53 schreef ' ' het volgende:
Nee, want hij speelt geen Warhammer.

spaart al warhammer sinds 1985

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

goblinjester
Posted 23-02-2004 14:02 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 23 februari 2004 12:24 schreef ' ' het volgende:
Straks speelt iedereen het? So? Het is echt geen Underground hobby ofzo...

Nee niet meer nee. Toen ik begon met Warhammer ( das nu 8 jaar geleden ) kon je het in Utrecht alleen krijgen bij de Cave. Een leuk underground winkeltje aan de OudeGracht. Het was er echt heerlijk muf altijd. Tegenwoordig is het net zoiets geworden als Gothic. Gothic wordt ook niet slechter omdat er meer mensen naar luisteren maar het is wel jammer. De sfeer is gewoon een beetje weg.

goblinjester
Posted 23-02-2004 14:04 by goblinjester Profiel van goblinjester

quote:
Op 23 februari 2004 12:55 schreef invictis het volgende:
spaart al warhammer sinds 1985

Netjes. Ik voel me al een oudgediende met 1996.

' '
Usericon van ' '
Posted 23-02-2004 14:08 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

ACh ja, maar vroeger was alles beter ...

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com