IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Warhammer (Games Workshop) Vorige pagina | Volgende pagina
Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-04-2004 13:05 by Blackjack Profiel van Blackjack

quote:
Op 14 april 2004 17:27 schreef stoomfiets het volgende:
Ja ze hebben minder detail, maar dat ligt ook aan het metaal wat je gebruikt, ik heb nog wat model metal liggen en daar kan je heel mooie modellen mee maken. Als verf gebruik ik 2 lagen humbrol modelverf (sommige potjes 30 jaar oud)

Het geeft me toch wel een goed gevoel, om je zelf gegoten poppetjes hellemaal klaar te zien.

Ik heb ook een paar jaar aan edelsmeden gedaan, met name tingieten. Welke techniek gebruik je om de casts te krijgen eigenlijk, en met welk materiaal?

Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic

invictis
Usericon van invictis
Posted 23-04-2004 13:12 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 23 april 2004 13:05 schreef Blackjack het volgende:
Ik heb ook een paar jaar aan edelsmeden gedaan, met name tingieten. Welke techniek gebruik je om de casts te krijgen eigenlijk, en met welk materiaal?

toch niet in Schoonhoven he?

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-04-2004 13:30 by Blackjack Profiel van Blackjack

quote:
Op 23 april 2004 13:12 schreef invictis het volgende:
toch niet in Schoonhoven he?

Nope. In geleen.
En nou moet ik echt weg. Later.

Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic

stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 23-04-2004 14:04 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

quote:
Op 23 april 2004 13:05 schreef Blackjack het volgende:

Malletje, talkpoeder erin en gieten maar.

Soms een extra luchtgangetje erin snijden.

Er vooral op letten dat de tin niet te warm is want dat beschadigd je mal. Zelf vind ik tin zonder hars erin het lekkerste gieten.

I am the 1%.

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 23-04-2004 14:23 by Pil Profiel van Pilhttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

En wat voor mal gebruik je dan, en waar haal je die vandaan, koop je die gewoon (Prince August ofzo?), of maak je ze ook zelf?

NP: Everon - Black River

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-04-2004 14:30 by Blackjack Profiel van Blackjack

quote:
Op 23 april 2004 14:04 schreef stoomfiets het volgende:
Malletje, talkpoeder erin en gieten maar.

Soms een extra luchtgangetje erin snijden.

Er vooral op letten dat de tin niet te warm is want dat beschadigd je mal. Zelf vind ik tin zonder hars erin het lekkerste gieten.

Zo, dat was college.
Dan denk ik dat dat je probleem is: altijd een paar luchtgaatjes maken, anders krijg je inderdaad onregelmatig of onvolledig gevormde modellen.

De 2e manier (die ik zelf best prettig vind), is werken met gips: eerst een bakje met gips maken, model erin, goed laten drogen (een dag, misschien 2, hangt af van de grootte van de bak), en als t gips droog is de boel openbreken (voorzichtig). Alle afgebroken stukjes voorzichtig vastlijmen.
Testgietsel maken. Niet goed? Opnieuw.
Het voordeel van een gipsmal, zoals je wel zult weten, is dat je die keer op keer kunt gebruiken, zeker als je een beetje geoefend hebt hoe je een goede mal kunt maken.

stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 23-04-2004 15:10 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

quote:
Op 23 april 2004 14:23 schreef Pil het volgende:
En wat voor mal gebruik je dan, en waar haal je die vandaan, koop je die gewoon (Prince August ofzo?), of maak je ze ook zelf?

NP: Everon - Black River

Ik heb wat antieke malletjes, wat van prince august en ik poog wel eens zelf wat te maken.

Gips werkt inderdaad erg goed.

I am the 1%.

invictis
Usericon van invictis
Posted 23-04-2004 15:35 by invictis Profiel van invictis

basic diorama is klaar, nu ff wat Gor converten en plakken.
heb mijn 500 skaven kunnen verpatsen inmiddels

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 24-04-2004 19:00 by goblinjester Profiel van goblinjester

Foto's. Ik ga straks even een potje LOTR-en.

Ow en ik zal ook ff een foto posten. Mijn LOTR scenery voor in de vitrine:

Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 26-04-2004 13:14 by Pil Profiel van Pilhttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

Erg gaaf, en die ladders zien er slim uit zo!

NP: Everon - Under Skies Of Blue

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

invictis
Usericon van invictis
Posted 26-04-2004 13:17 by invictis Profiel van invictis

ff wat beastmen primen en die chaos champion ff basecoaten

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 26-04-2004 14:15 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

40K vraag:

(heb nog geen rulebook want er komt in het najaar toch een nieuwe uit)

Zijn Lightning Claws voor je Terminator Sergeant power weapons?

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

invictis
Usericon van invictis
Posted 26-04-2004 14:43 by invictis Profiel van invictis

GW door de bocht; weer een nieuwe editie?; damn uitzuigers die Engelsen

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 26-04-2004 14:52 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 26 april 2004 14:43 schreef invictis het volgende:
GW door de bocht; weer een nieuwe editie?; damn uitzuigers die Engelsen
Heb begrepen dat het meer een update wordt, met alle errata erin enzo. Geen nieuwe regels.

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

invictis
Usericon van invictis
Posted 26-04-2004 14:55 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 26 april 2004 14:52 schreef Greycloak het volgende:
Heb begrepen dat het meer een update wordt, met alle errata erin enzo. Geen nieuwe regels.

oh ok dat zou een betere niet consument naaiende zet van ze zijn

goblinjester
Posted 01-05-2004 17:41 by goblinjester Profiel van goblinjester

Maar natuurlijk moeten dan de codexen weer opnieuw uitkomen. En de modellen aangepast. Net wat groter zodat je je oude niet meer kan gebruiken

Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 01-05-2004 17:43 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

Ziet er mooi uit goblinjester

goblinjester
Posted 01-05-2004 17:44 by goblinjester Profiel van goblinjester

Thanks ik ben er zelf ook erg trots op, na jaren spelen kan ik eindelijk mijn modellen een keer netjes neerzetten in de kast.

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 05-05-2004 17:03 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

Hehe, de kogel is door de kerk, na lang denken heb ik besloten dat ik ga spelen
Ik heb maar in een keer de hele basisdoos gekocht, kan ik gelijk aan de slag
Nu nog leren schilderen hehe.

Life doesn't get much better than this!

NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 05-05-2004 20:07 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

bij de nieuwe edite van warhammer 40k (komt 6 september uit) zitten alle errata verwerkt en wat nieuwe regels. verder is hij volledig aanvullend met de huidige codexen dus die blijven gewoon geldig en er schijnt een nieuw ras bij uit te komen. Er staat al een preview op www.games-workshop.com

Mnementh
Usericon van Mnementh
Posted 06-05-2004 15:38 by Mnementh Profiel van Mnementh

ik ben nooit erg met miniatures bezig geweest, heb ff starquest gespeeld en dan overgeschakeld op mordheim; ik had een band van sisters of sigmar, nooit geschilderd, ze slingeren hier nog altijd ergens in het rond...
binnenkort ga ik hopelijk wel eens meedoen aan een blood bowl toernooitje, ik zit nog te wachten op een seintje van de organisator...

kben eigenlijk meer met rpg's bezig, waaronder warhammer, is daar geen topic over?

hehe, daar heb ik dus net 38 paginas voor doorgenomen . Veel mooi werk gezien, dat wel

goblinjester
Posted 06-05-2004 18:01 by goblinjester Profiel van goblinjester

Nou welkom dan in ieder geval

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 06-05-2004 18:32 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

Hehe, mijn eerste necron is geplakt en gecoat.
Now comes the tricky part

Life doesn't get much better than this!

goblinjester
Posted 06-05-2004 19:31 by goblinjester Profiel van goblinjester

Necrons zijn niet al te moeilijk te schilderen. Behalve als je ze echt heel bijzonder wil maken. Heel veel succes in ieder geval.

-banisher-
Usericon van -banisher-
Posted 06-05-2004 19:33 by -banisher- Profiel van -banisher-http://www.smnnews.com

Ik heb zelf ook warhammer. Voornamelijk space marines. Alleen ik snap niets van het spel, dat laat ik dan ook aan mn broertje over. Het in elkaar zetten, schilderen oid vind ik dan ook veel leuker. Vooral het eind resultaat.
Toch je kindje 8)

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com