Mijn wacken verslagje waar niemand op zit te wachten:
Woensdag: We denken slim te zijn en vertrekken om 4 uur 's nachts al met de auto... iets meer dan een uurtje later staan we op een duitse snelweg al in een file die voor geen meter opschiet. Blijkt volgens de radio een ongeval gebeurd te zijn waar nog explosiegevaar is, is de hele snelweg dus afgesloten!
Hebben we daar dus ruim vier uur in de file gestaan, en kwamen we uiteindelijk tussen drie en vier uur 's middags op het wacken terrein aan. Na de rit en tenten opzetten in de brandende zon en over campingterrein lopen zijn we al zo moe dat we vroeg naar bed gaan
Donderdag: Uitslaappoging mislukt vanwege zon die al erg vroeg het tentje veranderde in een magnetron. Maar het festivalterrein was nu open dus er waren genoeg standjes te bekijken. En om 12:00 ging de metalmarket open! Woohoo! Wij om kwart over twaalf ernaartoe, staat daar een rampzalig lange rij. Maarja, is toch metalmarket, dus blijven staan. En daar zag ik TNightmare nog langs lopen, hij had zijn gristelijk kruis weer om... hahaha... maar ja, 2 uur en 17 minuten (hehe stopwatch) later konden we naar binnen
Heb wegens bijna-blutheid niet zo heel veel gekocht, maar toch een paar cdtjes gevonden die ik al aardig wat jaartjes zocht (bv. Chiva)
Rest van de dag een beetje die heavy metal bands uitgelachen en natuurlijk al die lui die ernaar stonden te kijken... hehehehe... nog een paar van de meest vreselijke kapsels gezien
Vrijdag: Jaaaaaaaaaah t begint! Hehe net iets te laat opgestaan, of de rij bij de ingang onderschat, want Vomitory hebben we vanuit de rij moeten bekijken. T zag er van die afstand wel okee uit maar ja echt ideaal is t nie natuurlijk. Daarna necrophobic, was nie zo heel boeiend. Halverwege naar Dornenreich gegaan. Op cd vind ik ze erg tof maar op t concert kwam het niet echt over. De microfoon stond waanzinnig kut afgesteld waardoor de grunts gewoon niet te horen waren. Toen naar de tent om Withering Surface te zien, maar daar was weer iets in de planning verneukt dus zagen we Criminal. T was duits dus het duitse publiek ging uit zijn dak maar ik vond t niet zo heel boeiend. Daarna kwam gelukkig wel Withering Surface en die waren behoorlijk tof. Daarna door naar Borknagar, als altijd was de muziek erg tof maar de zang van Vintersorg zwaar kloote. Op cd kan ik het nog net hebben maar live is dat gebral echt niet om aan te horen. Daarna Dragonlord, was erg goed geluid en lekkere ongecompliceerde melodische black metal, heb me er goed vermaakt. Door naar Eisregen, maar de planning op het tentpodium was nog steeds door de war dus renden we in paniek weg (samen met de helft van het publiek) toen er zo'n homosexueel heavy metal bandje begon te spelen. Dan maar naar Pungent Stench, maar daar zagen we tot onze schrik mannen in SM outfit op het podium staan, dus toen hebben we maar even een pauze ingelast. Later op die avond naar Primordial, die speelden gelukkig wel op tijd, en waren meteen ook een van de beste bands van die avond. Goed geluid, goede nummers, goed publiek, pijn in mn nek na afloop
Daarna nog even een kwartiertje Children of Boredom meegepakt
en toen meteen door naar My Dying Bride. K had ze pas geleden nog in Haarlem gezien, en ze waren weer net zo tof. Helaas was het ook weer net zo druk dus werd ik een beetje fijngedrukt vooraan. Hehehe er kwam zelfs een gast voor mijn neus staan die een vrouwtje op zijn schouders had. Hehe stond ik met mijn neus bijna tegen haar kont. Eerst nog even vriendelijk gebaard of ze weg wilden gaan en daarna hun iets minder subtiel weggeduwd.. hehe... maar daarna was ik al behoorlijk uitgeput dus na twee nummertjes van In Extremo (die ik ook pas nog had gezien in de effenaar) maar mn bedje weer opgezocht
Zaterdag: Met moeite opgestaan, overal pijn, moe en ziek, maar Amon Amarth maakt veel goed
Daarna Macabre gezien, die waren echt grappig. Ik had nog niet van ze gehoord, vond de muziek ook niet echt geniaal ofzo, maar de intro's van die vent alleen al maakt t allemaal de moeite waard. ("This next song is about a german murderer" *juich*)
Door naar de tent om Hollenthon te zien maar tering wat waren die slecht. Alle keyboards en koortjes werden gewoon van bandje gespeeld, het geluid was erg slecht, en ze speelden zelf ook schrikwekkend slecht. Zelfs een keer dat de gitaren niet in maat met de drums waren
Op cd vind ik ze tof maar t concert was voor mij echt het dieptepunt van Wacken. Daarna maar door naar Immortal. Die waren wel goed maar t was zo waanzinnig druk dat ik niet echt meer vooraan kon komen. Hypocrisy hetzelfde verhaal. Gelukkig had ik ze ook allebei nog een tijdje geleden in 013 gezien.
Verder nog Mork Gryning gezien (erg tof), Green Carnation (goede muziek, waanzinnig goed geluid, maar die zanger was wel wat te gay hehe) en een stukje van Haggard. Dat was echt zwaar kut omdat op t podium ernaast een stel dronken duitsers weer van die kloote heavy metal aan t spelen was die haggard compleet overstemde. Ik kan er echt niet tegen als ik naar een vioolmelodietje met een zangeresje aan het luisteren ben en dat opeens overstemd wordt door "EINS ZWEI DRIE BIER! BIER! BIER! BIER!" erdoorheen hoor. Kutduitsers, Kut heavy metal, Kut onkel tom.
Dussss... erg veel bands gezien, erg naar mn zin gehad, jammer alleen van al die heavy metal, en jammer dat het nog steeds zo populair lijkt te zijn om allemaal in je handjes te klappen en "hey! hey! hey!" te roepen tijdens metalconcerten. Maar ja, volgend jaar ben ik er weer