IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koorknaapjes verwennen en andere vormen van 'naastenliefde' [Christendom Topic Deel VI] Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 08-11-2010 14:40 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton



Nee, dat het heeft weinig met mijn eigen frustratie te maken. Het is beledigend tov mensen die zichzelf hebben ontwikkeld, soms met bloed, zweet & tranen, om te horen dat je het niet zelf hebt gedaan maar dat de centrale persoon in een of ander sprookje er verantwoordelijk voor is. [/quote]


Sprookje



WMP
Usericon van WMP
Posted 08-11-2010 14:54 by WMP Profiel van WMP

Dringt het ineens keihard tot je door? Dat is dan inderdaad wel even slikken. Maar met alle kinderen die te horen kregen dat Sinterklaas niet bestaat is het toch ook goed gekomen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 14:59 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 november 2010 14:27 schreef ElitE het volgende:
Bedoeld Fusion dan niet dat je enkel de riemen hebt gekregen?


Hehe, dat kan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 15:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 november 2010 14:40 schreef ProgTon het volgende:
Sprookje


Tsja, zolang jij het bewijs niet levert dat God bestaat is het natuurlijk net zo goed een sprookje als Roodkapje, De Gelaarsde Kat of Lord of the Rings.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-11-2010 15:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik vind zelf sprookje eigenlijk ook gepast, niet perse om het christendom af te kraken maar omdat sprookjes ook een erg belangrijke functie hebben in het vormen van de mens.

Sprookjes en verhalen in elke cultuur en worden veelvuldig uitgewisseld, de mens leert niet eens meer zoveel uit eigen ervaringen, het leren van andere hun ervaringen speelt ook een enorme rol. Met sprookjes en verhalen wordt je enorm veel geleerd over wat goed en fout is. En sprookjes zijn daarmee een erg belangrijke basis voor ethiek, juist omdat je in sprookjes allerlei situaties kan creeeren die je in het echt niet zomaar tegen komt.

Ik beschouw de verhalen van de bijbel ook als sprookjes, de verhalen voeden je ethiek wel. en mijn kinderen zal ik waarschijnlijk ook vertellen over de verhalen die in de bijbel staan. Maar het lijkt me overbodig meer waarde te hechten aan de bijbel als aan de sprookjes van Grimm.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 15:32 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 november 2010 15:06 schreef ElitE het volgende:
Ik vind zelf sprookje eigenlijk ook gepast, niet perse om het christendom af te kraken maar omdat sprookjes ook een erg belangrijke functie hebben in het vormen van de mens.

Sprookjes en verhalen in elke cultuur en worden veelvuldig uitgewisseld, de mens leert niet eens meer zoveel uit eigen ervaringen, het leren van andere hun ervaringen speelt ook een enorme rol. Met sprookjes en verhalen wordt je enorm veel geleerd over wat goed en fout is. En sprookjes zijn daarmee een erg belangrijke basis voor ethiek, juist omdat je in sprookjes allerlei situaties kan creeeren die je in het echt niet zomaar tegen komt.

Ik beschouw de verhalen van de bijbel ook als sprookjes, de verhalen voeden je ethiek wel. en mijn kinderen zal ik waarschijnlijk ook vertellen over de verhalen die in de bijbel staan. Maar het lijkt me overbodig meer waarde te hechten aan de bijbel als aan de sprookjes van Grimm.



Mee eens, er valt wat mij betreft weinig te tornen aan de waarde van de functionaliteit die fabels kunnen hebben.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-11-2010 16:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 november 2010 12:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik denk dat die zaken vallen onder geestelijke ontspanning en dat is wel nodig voor het overleven van het menselijk ras vermoed ik.
Oke, nou als dat je mening is, waarom zou religie, dat veel mensen dagelijks door de stormen des levens heen helpt, daar niet onder vallen?

quote:
Op 8 november 2010 12:21 schreef Onweerwolf het volgende:En waarom denk je dat? Komt dat omdat dat voor jezelf geldt?
Ja, maar ook door gewoon rationeel na te denken. Sommige mensen hebben nou eenmaal opgelegde ethiek nodig, hebben een levensvisie nodig om alles in het juiste perspectief te houden en een communie die elkaar daarin aanmoedigt. Ik ken weinig andere fenomenen naast religie die dit allenmaal in zich combineren.

quote:
Op 8 november 2010 12:21 schreef Onweerwolf het volgende:Nee, dat het heeft weinig met mijn eigen frustratie te maken. Het is beledigend tov mensen die zichzelf hebben ontwikkeld, soms met bloed, zweet & tranen, om te horen dat je het niet zelf hebt gedaan maar dat de centrale persoon in een of ander sprookje er verantwoordelijk voor is.
Ik ben ook jarenlang niet-gelovig geweest hoor. Ik had iedere mede-ongelovige die met jouw verhaal aankwam verteld dat ie niet zo moet janken en andermans ideeen over God of wat dan ook lekker moet negeren. Beledigd zijn is grotendeels hoe je jezelf eea aanrekent. Psychologisch valt er ongetwijfeld eea te zeggen over jouw houding.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 17:01 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 november 2010 16:55 schreef Fusion het volgende:
Oke, nou als dat je mening is, waarom zou religie, dat veel mensen dagelijks door de stormen des levens heen helpt, daar niet onder vallen?


Dat religie sommige mensen helpt wil niet zeggen dat het ook nodig is.

quote:
Ja, maar ook door gewoon rationeel na te denken. Sommige mensen hebben nou eenmaal opgelegde ethiek nodig, hebben een levensvisie nodig om alles in het juiste perspectief te houden en een communie die elkaar daarin aanmoedigt. Ik ken weinig andere fenomenen naast religie die dit allenmaal in zich combineren.


Wat dacht je van een gezin?

quote:
Ik ben ook jarenlang niet-gelovig geweest hoor. Ik had iedere mede-ongelovige die met jouw verhaal aankwam verteld dat ie niet zo moet janken en andermans ideeen over God of wat dan ook lekker moet negeren. Beledigd zijn is grotendeels hoe je jezelf eea aanrekent. Psychologisch valt er ongetwijfeld eea te zeggen over jouw houding.


En wat valt er dan precies psychologisch over mijn houding te zeggen?

Waarom moet ik jouw ideeën over God negeren? Je komt ze toch zelf hier in dit topic aan ons opdringen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-11-2010 17:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 november 2010 15:00 schreef Onweerwolf het volgende:
Tsja, zolang jij het bewijs niet levert dat God bestaat is het natuurlijk voor de wetenschap en allen die haar en alleen haar als leidraad nemen voor wat 'waar' en 'niet waar' is net zo goed een sprookje als Roodkapje, De Gelaarsde Kat of Lord of the Rings. Daarmee dus implicerende dat alles meetbaar is en onder bepaalde omstandigheden reproduceerbaar, en ontkennende dat er randgevallen zijn zoals bijvoorbeeld 'liefde', 'intuitie', 'schoonheid', 'determinisme vs vrije wil' ed die balanceren op de rand van falsificeerbaar, filosofie en metafysica, en, nog erger, daarme implicerende dat alle religieuzen dus falsificeerbaar 'krankzinnig' zijn.
Ik heb m weer even voor je gecorrigeerd. Geen dank.

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 08-11-2010 17:22]


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-11-2010 17:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 november 2010 17:01 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat religie sommige mensen helpt wil niet zeggen dat het ook nodig is.
Dus lekker eten is ook niet nodig? Kunst is ook niet nodig? Saaie wereld hoor.

quote:
Op 8 november 2010 17:01 schreef Onweerwolf het volgende:Wat dacht je van een gezin?
Ah, en daarnaast heb je niets nodig? Vandaar dat mensen naast hun gezin nooit lid worden van een vereniging, met hun vrienden weekenden weggaan zonder de vrouw, nee, je hebt gelijk, het gezin is het enige dat je nodig hebt in dit leven.

Kijk wat jij de hele tijd doet is de exclusiviteit wegnemen van een aantal (meetbare) effecten van religie door te zeggen "ja maar dat bieden X en Yook", maar ondertussen accepteer je wel dat X en Y naast elkaar mogen bestaan, maar religie niet.

quote:
Op 8 november 2010 17:01 schreef Onweerwolf het volgende:En wat valt er dan precies psychologisch over mijn houding te zeggen?
Dat jij je blijkbaar nogal aantrekt dat andere mensen in iets geloven waar jij niet in gelooft en daar op een daarvoor gealloceerd gedeelte van een internetforum over discussieren en heel snel met krachttermen als 'zwaar beledigend' etc strooit, geeft uiteraard wel iets aan over hoe zwaar jij je andermans religie en uberhaupt t fenomeen religie aantrekt. En dat kan door je geaardheid komen, of door ervaringen uit je verleden, of misschien zit er helemaal niet iets direct aanwijsbaars achter, maar enigzins overtrokken vind ik het wel. Zeker als ik door mijn ex-ongelovige bril naar jou kijk.

quote:
Op 8 november 2010 17:01 schreef Onweerwolf het volgende:Waarom moet ik jouw ideeën over God negeren? Je komt ze toch zelf hier in dit topic aan ons opdringen?
Wat een bullshit, en ook (bijna) grappig, terwijl ik nog NOOIT een Christendom topic heb aangemaakt, maar jij wel. Jij zou bij de mods van ZM moeten gaan zeuren dat er geen topic over mag bestaan. Dan houd ik mijn mond wel hoor


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-11-2010 17:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 november 2010 14:54 schreef WMP het volgende:
Dringt het ineens keihard tot je door? Dat is dan inderdaad wel even slikken. Maar met alle kinderen die te horen kregen dat Sinterklaas niet bestaat is het toch ook goed gekomen.
Bestaat Sinterklaas niet dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 08-11-2010 17:27 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 8 november 2010 17:17 schreef Fusion het volgende:
Dan houd ik mijn mond wel hoor


Dat heb je al ettelijke malen medegedeeld. Wanneer houd je je eens aan die belofte dan?

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 08-11-2010 17:30]


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-11-2010 17:30 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 8 november 2010 17:25 schreef bastianus het volgende:
Bestaat Sinterklaas niet dan?


Tuurlijk wel, Dick Maas heeft hem gefilmd?


 


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 17:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 november 2010 17:07 schreef Fusion het volgende:
Ik heb m weer even voor je gecorrigeerd. Geen dank.


Ohja ok,

Misschien is het handig om je posts gewoon voortaan als volgt samen te vatten:

"Ik vind dit en dat, ik weet wel dat het onzin is, maar in mijn wereld heb ik lekker gelijk."


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-11-2010 17:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 november 2010 17:30 schreef Forever After het volgende:
Tuurlijk wel, Dick Maas heeft hem gefilmd?
Te gekke film lijkt me dat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 17:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 november 2010 17:17 schreef Fusion het volgende:
Dus lekker eten is ook niet nodig? Kunst is ook niet nodig? Saaie wereld hoor.

Ah, en daarnaast heb je niets nodig? Vandaar dat mensen naast hun gezin nooit lid worden van een vereniging, met hun vrienden weekenden weggaan zonder de vrouw, nee, je hebt gelijk, het gezin is het enige dat je nodig hebt in dit leven.

Kijk wat jij de hele tijd doet is de exclusiviteit wegnemen van een aantal (meetbare) effecten van religie door te zeggen "ja maar dat bieden X en Yook", maar ondertussen accepteer je wel dat X en Y naast elkaar mogen bestaan, maar religie niet.


Dat klopt, de vraag was namelijk waarom religie nodig is. De vraag was niet: wat kan religie doen wat andere dingen ook wel kunnen doen. Maar dat wil jij geloof ik niet snappen omdat je vermoedelijk geen antwoord op de vraag kunt verzinnen.

quote:
Dat jij je blijkbaar nogal aantrekt dat andere mensen in iets geloven waar jij niet in gelooft en daar op een daarvoor gealloceerd gedeelte van een internetforum over discussieren en heel snel met krachttermen als 'zwaar beledigend' etc strooit, geeft uiteraard wel iets aan over hoe zwaar jij je andermans religie en uberhaupt t fenomeen religie aantrekt. En dat kan door je geaardheid komen, of door ervaringen uit je verleden, of misschien zit er helemaal niet iets direct aanwijsbaars achter, maar enigzins overtrokken vind ik het wel. Zeker als ik door mijn ex-ongelovige bril naar jou kijk.


Dit is jouw uitleg van je stelling 'er valt iets psychologisch over je houding te zeggen'?

"Geeft wel iets aan" Wat dan?

"Kan ergens door komen" Wat precies en waarom?

"Of misschien wel niet" Oh? dus toch niet iets psychologisch?

quote:
Wat een bullshit, en ook (bijna) grappig, terwijl ik nog NOOIT een Christendom topic heb aangemaakt, maar jij wel. Jij zou bij de mods van ZM moeten gaan zeuren dat er geen topic over mag bestaan. Dan houd ik mijn mond wel hoor


Wat heeft dat er mee te maken?

Jij komt hier je ideeën verspreiden, dat lijkt me een vaststaand feit. Vervolgens ga ik tegen je ideeën in en kom je met "je moet ze negeren" Ja daag, zo zijn we natuurlijk niet getrouwd. Wat denk je wel niet? :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-11-2010 17:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 november 2010 17:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Ohja ok,

Misschien is het handig om je posts gewoon voortaan als volgt samen te vatten:

"Ik vind dit en dat, ik weet wel dat het onzin is, maar in mijn wereld heb ik lekker gelijk."
Ij-zer-sterk weer Onweerwolf Dat je verder ws weinig inzicht hebt in wat wetenschapsfilosofen, metafysici en een groot aantal psychologie, cognitieve neurowetenschappers laat staan andere wetenschappers (niet in de laatste plaats hen die wel in God of 'something out there' geloven) etc bezighoudt prima, maar dat je jezelf dan weer zo ehm te kijk moet zetten bij hen die dat wel hebben, is jammer.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 17:58 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Wetenschappers die in god geloven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 18:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Zeg Fushion, bid jij 's avonds ook voor mij?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-11-2010 18:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 november 2010 17:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat klopt, de vraag was namelijk waarom religie nodig is. De vraag was niet: wat kan religie doen wat andere dingen ook wel kunnen doen. Maar dat wil jij geloof ik niet snappen omdat je vermoedelijk geen antwoord op de vraag kunt verzinnen.
Iedere keer die insinuaties. Religie is in mijn optiek nodig omdat de mensheid contact met haar Schepper nodig heeft. Maar daar kan jij ws niets mee. Om wat minder 'religieuze' argumenten aan te tonen, geef ik aan dat religie veel positieve effecten heeft op de mensheid (naast de negatieve, maar die komen mijns inziens voornamelijk uit de georganiseerde religie, en zijn mijns inziens ook zeker niet voorbehouden aan religie, maar zijn min of meer identiek aan dezelfde misstanden die in andere georganiseerde machtsverhoudingen voorkomen).


quote:
Op 8 november 2010 17:53 schreef Onweerwolf het volgende:Dit is jouw uitleg van je stelling 'er valt iets psychologisch over je houding te zeggen'?
Omdat ik je houding nogal extreen vind, en door jouw veelvuldig gebezigde termen benadrukken dit. Verder ben je ontspeend van diepgaande kennis van het Christendom, dus waar je dan je afkeer van het Christendom op baseert is mij en raadsel en daarom zeg ik dat er ongetwijfeld eea psychologisch) over te zeggen is (of niet idd). Verder geef ik een tweetal suggesties/voorbeelden, maar daar ga je niet op in.

quote:
Op 8 november 2010 17:53 schreef Onweerwolf het volgende:Wat heeft dat er mee te maken?
...

quote:
Op 8 november 2010 17:53 schreef Onweerwolf het volgende:Jij komt hier je ideeën verspreiden, dat lijkt me een vaststaand feit. Vervolgens ga ik tegen je ideeën in en kom je met "je moet ze negeren" Ja daag, zo zijn we natuurlijk niet getrouwd. Wat denk je wel niet? :')
Nee, ik kom in de serie topics, dat allang bestond voordat ik hier uberhaupt registreerde meediscussieren. Dat jij t verschil niet ziet, schuif ik maar weer op je algemene frustratielevel. Ik kan ook zeggen JIJ komt hier je haatdragende anti-relgieuze ideeen verspreiden. Dat jij ws niet inziet dat die uitspraak minstens (zeker gezien de topicttitel!) net zoveel waarde heeft als de jouwe, zal me niet verbazen.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-11-2010 18:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 november 2010 17:58 schreef Onweerwolf het volgende:
Wetenschappers die in god geloven.
Wil je ontkennen dat die er zijn


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 18:13 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 november 2010 18:06 schreef Fusion het volgende:
Religie is in mijn optiek nodig omdat de mensheid contact met haar Schepper nodig heeft.


En waarom?

quote:
Omdat ik je houding nogal extreen vind, en door jouw veelvuldig gebezigde termen benadrukken dit. Verder ben je ontspeend van diepgaande kennis van het Christendom, dus waar je dan je afkeer van het Christendom op baseert is mij en raadsel en daarom zeg ik dat er ongetwijfeld eea psychologisch) over te zeggen is (of niet idd). Verder geef ik een tweetal suggesties/voorbeelden, maar daar ga je niet op in.


Durf je niet meer? Zeg nou eens even precies wat je denkt. Wat voor psychologisch iets denk je nou dat er over mijn houding valt te zeggen. En waar baseer je dat op. Heb je psychologie gestudeerd?

quote:
...

Nee, ik kom in de serie topics, dat allang bestond voordat ik hier uberhaupt registreerde meediscussieren. Dat jij t verschil niet ziet, schuif ik maar weer op je algemene frustratielevel. Ik kan ook zeggen JIJ komt hier je haatdragende anti-relgieuze ideeen verspreiden. Dat jij ws niet inziet dat die uitspraak minstens (zeker gezien de topicttitel!) net zoveel waarde heeft als de jouwe, zal me niet verbazen.


Waarom lul je er nou telkens omheen?

Je zegt:

quote:
Ik had iedere mede-ongelovige die met jouw verhaal aankwam verteld dat ie niet zo moet janken en andermans ideeen over God of wat dan ook lekker moet negeren.


Wat jij verder ook over mij kunt zeggen boeit verder niet.

Waarom zou ik mijn mond moeten houden als jij hier over God wilt praten?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2010 18:16 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 november 2010 18:08 schreef Fusion het volgende:
Wil je ontkennen dat die er zijn


Iemand die in God gelooft en zichzelf wetenschapper noemt valt natuurlijk niet bepaald serieus te nemen. What's next? Kernfysici die in Gandalf geloven? Psychiaters die denken dat de kleine zeemeermin echt bestaat? Leraren die kabouters zien wandelen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-11-2010 18:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 november 2010 18:16 schreef Onweerwolf het volgende:
Iemand die in God gelooft en zichzelf wetenschapper noemt valt natuurlijk niet bepaald serieus te nemen. What's next? Kernfysici die in Gandalf geloven? Psychiaters die denken dat de kleine zeemeermin echt bestaat? Leraren die kabouters zien wandelen?
Laat mij er buiten, valse nicht.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-11-2010 18:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 november 2010 18:00 schreef Onweerwolf het volgende:
Zeg Fushion, bid jij 's avonds ook voor mij?
Een tikfoutje? Of begin je langzamerhand toch weer n tikeltje vijandig te doen?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen