IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koorknaapjes verwennen en andere vormen van 'naastenliefde' [Christendom Topic Deel VI] Vorige pagina | Volgende pagina
ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:24 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 november 2010 23:49 schreef Onweerwolf het volgende:
Tief maar mooi een eind op. Het misbruik binnen de katholieke kerk is op een dusdanige schaal gebeurt dat dat niet meer gaat om individuele incidenten. Er is minimaal sprake geweest van bestuurlijke verzwijging van bovenaf.

Ergo, niet alleen de overtreders dienen verantwoordelijk gehouden te worden, ook de kerk zelf. Sterker nog, dat laatste is juist het belangrijke punt en de reden waarom er zoveel media aandacht over is.


dan nog geldt dat al deze mensen persoonlijk worden aangepakt.
Er zijn genoeg katholieke geestelijken die dit soort dingen niet doen.
Erg kort door de bocht, daarom is deze titel ook zo ja laat ik het maar achtelijk noemen.

Dagelijks worden kinderen misbruikt, en niet alleen door katholieken



herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 17:25 by herrie Profiel van herrie

dat klopt...!


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:25 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 2 november 2010 17:24 schreef ProgTon het volgende:
dan nog geldt dat al deze mensen persoonlijk moeten worden aangepakt.
Er zijn genoeg katholieke geestelijken die dit soort dingen niet doen.
Erg kort door de bocht, daarom is deze titel ook zo ja laat ik het maar achtelijk noemen.

Dagelijks worden kinderen misbruikt, en niet alleen door katholieken



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:25 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

foutje



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:27 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 17:24 schreef ProgTon het volgende:
dan nog geldt dat al deze mensen persoonlijk worden aangepakt.
Er zijn genoeg katholieke geestelijken die dit soort dingen niet doen.
Erg kort door de bocht, daarom is deze titel ook zo ja laat ik het maar achtelijk noemen.

Dagelijks worden kinderen misbruikt, en niet alleen door katholieken


Waar het om gaat is dat de kerk een vacuüm heeft gecreëerd waarin misbruik op grote schaal kon plaatsvinden zonder dat het veroordeeld werd, derhalve is de titel niet achterlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 17:29 by herrie Profiel van herrie

titel is zeker niet achterlijk... zeer scherp juist!


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:29 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 2 november 2010 17:29 schreef herrie het volgende:
titel is zeker niet achterlijk... zeer scherp juist!


is nog korter door de bocht dat Wilders met betrekking tot moslims



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-11-2010 17:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Berlusconi verkiest jonge meisjes boven homoseksualiteit
ROME - De Italiaanse premier Silvio Berlusconi weigert af te treden na berichten dat hij een 17-jarig meisje heeft geholpen dat feestjes bij hem thuis bezocht. Berlusconi zei dat het beter is ''om mooie meisjes leuk te vinden dan om homoseksueel te zijn''.

Berlusconi is al weken in opspraak omdat hij 's nachts heeft gebeld naar de politie in Milaan om een jong Marokkaans meisje vrij te krijgen dat eerder een seksfeest bij hem thuis had bezocht.

De premier vertelde de politie dat het meisje Ruby, dat van diefstal werd beschuldigd, een nichtje was van president Hosni Mubarak van Egypte.

De premier vindt de kritische verhalen van kranten en oppositieleden hierover overdreven. Hij zei dat hij niets verkeerds heeft gedaan. ''U zult nog wel zien dat het niets meer is dan een uiting van solidariteit van de premier. Ik zou beschaamd zijn als ik het niet had gedaan.''

Mooi meisje

''Ik heb altijd naar mooie meisjes gekeken. Het is beter om mooie meisjes leuk te vinden dan om homoseksueel te zijn'', zei de 74-jarige premier op een motorbeurs in Milaan.

''U kunt geheel gerust zijn over de regering. De regering heeft nog steeds een meerderheid en is van plan te regeren tot het einde van de ambtstermijn.''

7000 euro

Het meisje Ruby, wier echte naam Karima El Mahrou is, had 7000 euro gekregen van Berlusconi nadat ze twee feestjes in een van zijn woningen had bezocht. Ze ontkent dat zij zelf seks heeft gehad met Berlusconi. Het meisje is inmiddels achttien jaar.

nu.nl




Katholiek land, hè, dat Italië.


Quis moderabat ipsos moderatores?


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 17:31 by herrie Profiel van herrie

voor mij is een vergelijking tussen topics onzinnig.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-11-2010 17:38 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 2 november 2010 17:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Waar het om gaat is dat de kerk een vacuüm heeft gecreëerd waarin misbruik op grote schaal kon plaatsvinden zonder dat het veroordeeld werd, derhalve is de titel niet achterlijk.
De kerk bestaat helemaal niet.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:41 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 17:38 schreef bokaj het volgende:
De kerk bestaat helemaal niet.


Laten we hopen dat je over een paar 100 jaar gelijk hebt!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:43 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 2 november 2010 17:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Berlusconi verkiest jonge meisjes boven homoseksualiteit
ROME - De Italiaanse premier Silvio Berlusconi weigert af te treden na berichten dat hij een 17-jarig meisje heeft geholpen dat feestjes bij hem thuis bezocht. Berlusconi zei dat het beter is ''om mooie meisjes leuk te vinden dan om homoseksueel te zijn''.

Berlusconi is al weken in opspraak omdat hij 's nachts heeft gebeld naar de politie in Milaan om een jong Marokkaans meisje vrij te krijgen dat eerder een seksfeest bij hem thuis had bezocht.

De premier vertelde de politie dat het meisje Ruby, dat van diefstal werd beschuldigd, een nichtje was van president Hosni Mubarak van Egypte.

De premier vindt de kritische verhalen van kranten en oppositieleden hierover overdreven. Hij zei dat hij niets verkeerds heeft gedaan. ''U zult nog wel zien dat het niets meer is dan een uiting van solidariteit van de premier. Ik zou beschaamd zijn als ik het niet had gedaan.''

Mooi meisje

''Ik heb altijd naar mooie meisjes gekeken. Het is beter om mooie meisjes leuk te vinden dan om homoseksueel te zijn'', zei de 74-jarige premier op een motorbeurs in Milaan.

''U kunt geheel gerust zijn over de regering. De regering heeft nog steeds een meerderheid en is van plan te regeren tot het einde van de ambtstermijn.''

7000 euro

Het meisje Ruby, wier echte naam Karima El Mahrou is, had 7000 euro gekregen van Berlusconi nadat ze twee feestjes in een van zijn woningen had bezocht. Ze ontkent dat zij zelf seks heeft gehad met Berlusconi. Het meisje is inmiddels achttien jaar.

nu.nl




Katholiek land, hè, dat Italië.


het is maar een legubele kerel



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 02-11-2010 17:43 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 2 november 2010 17:41 schreef Onweerwolf het volgende:
Laten we hopen dat je over een paar 100 jaar gelijk hebt!


De ware RK bestaat dan niet meer
ze moeten het celibaat bijna wel gaan afschaffen daarmee verliest het nogal iets eigens



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ik vind hem ook vrij legubel ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 02-11-2010 17:53 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 2 november 2010 17:43 schreef ProgTon het volgende:
het is maar een legubele kerel


Wat is 'legubele' nou weer?


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 02-11-2010 18:05 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

quote:
Op 2 november 2010 17:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja en? Mijn verstand en geweten zijn voor zover ik weet gevormd door zowel genetische eigenschappen als opvoeding. Met mijn genetische eigenschappen is niks mis en mijn opvoeding was prima.

Mmm, in de eerste zin trek je je genetische eigenschappen in twijfel ("voor zover ik weet") en een zin verder is er niets mis mee.
Wellicht blijft je gezonde verstand dan toch achter bij de werkelijkheid.

quote:

Dat had gekund, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Toch hanteren we de wet als handhaving en strafmiddel, gek hé?

Het bashen van een groepering/geloof is zo makkelijk op basis van individueel handelen. Hoeveel kindermisbruik zou er wel niet zijn buiten de christelijke geloofsgemeenschappen om? Moeten we daarom het atheïsme dan maar ter verantwoording roepen? Tenzij een groepering of wat dan ook maar "misdaad" aanmoedigt, dienen mensen op persoonlijke basis vervolgd te worden.

Ieder mens heeft toch ook met zijn eigen "gezonde verstand en geweten" de misdaad begaan?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 18:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 18:05 schreef Grutte Pier het volgende:
Mmm, in de eerste zin trek je je genetische eigenschappen in twijfel ("voor zover ik weet") en een zin verder is er niets mis mee.
Wellicht blijft je gezonde verstand dan toch achter bij de werkelijkheid.


Wat is dat nou voor suf gelul man? Ik trek mijn genetische eigenschappen helemaal niet in twijfel.

quote:
Toch hanteren we de wet als handhaving en strafmiddel, gek hé?


Hoezo is dat gek? De wet is een instrument en dat moet het ook vooral blijven. Wetten voorgoed laten prevaleren boven gezond verstand is het allerdomste wat je als samenleving kan doen.

quote:
Het bashen van een groepering/geloof is zo makkelijk op basis van individueel handelen. Hoeveel kindermisbruik zou er wel niet zijn buiten de christelijke geloofsgemeenschappen om? Moeten we daarom het atheïsme dan maar ter verantwoording roepen? Tenzij een groepering of wat dan ook maar "misdaad" aanmoedigt, dienen mensen op persoonlijke basis vervolgd te worden.


En dat is exact het probleem, de katholieke kerk heeft de misdaad in kwestie aangemoedigd door de ruimte te bieden en vervolging te voorkomen.

quote:
Ieder mens heeft toch ook met zijn eigen "gezonde verstand en geweten" de misdaad begaan?


Niet ieder mens beschikt over gezond verstand en geweten helaas, maar hoe is dit verder relevant?

Jij bent dus blijkbaar van mening dat al dat misbruik in de katholieke kerk helemaal toevallig in dezelfde setting is gebeurd en dat er geen enkele vorm van verantwoordelijkheid bij de kerk ligt?

Als je dat daadwerkelijk denkt dan heb je dus een bord voor je kop ter grote van schotelantenne.

Echt niet te geloven dat er mensen zijn zoals jij.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 18:15 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 2 november 2010 18:05 schreef Grutte Pier het volgende:
Moeten we daarom het atheïsme dan maar ter verantwoording roepen?


niet nodig...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-11-2010 20:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 november 2010 15:45 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is ook een belangrijk punt waarom religie zo slecht is. Het biedt een schuilplaats aan mensen die nergens anders bij horen danwel verplicht het mensen om er aan deel te nemen.
Wachr even, je bent in de war. Hier ik verbeter m even voor je, zo ben ik ook wel weer.

Dat is ook een belangrijk punt waarom georganiseerde religie zo slecht kan zijn. Het lijkt bijna wel op elke andere grote organisatie, zeker waarbij ideologien een rol spelen, maar niet alleen voorbehouden daaraan. Het biedt een schuilplaats aan mensen die nergens anders bij horen danwel verplicht het mensen om er aan deel te nemen.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 20:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 20:32 schreef Fusion het volgende:
Wachr even, je bent in de war. Hier ik verbeter m even voor je, zo ben ik ook wel weer.

Dat is ook een belangrijk punt waarom georganiseerde religie zo slecht kan zijn. Het lijkt bijna wel op elke andere grote organisatie, zeker waarbij ideologien een rol spelen, maar niet alleen voorbehouden daaraan. Het biedt een schuilplaats aan mensen die nergens anders bij horen danwel verplicht het mensen om er aan deel te nemen.



Goed zo! Heb je blijkbaar toch goed naar me geluisterd, ondanks mijn gebrek aan respect.

Heel netjes van je.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-11-2010 20:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 november 2010 17:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Waar het om gaat is dat de kerk een vacuüm heeft gecreëerd waarin misbruik op grote schaal kon plaatsvinden zonder dat het veroordeeld werd, derhalve is de titel niet achterlijk.
De titel is wel achterlijk. Je haalt weer eens religie en georganiseerde religie door elkaar. Alhoewel ik wel zo eerlijk ben om er in met je mee te gaan dat georganiseerde religie een aantal elementen in zich heeft die het de daders makkelijker maken. Maar goed, kindermisbruik is volgens de religie waar jij zo graag tegen ageert zo'n beetje de grootste zonde die je je maar kunt voorstellen.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-11-2010 20:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 november 2010 20:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Goed zo! Heb je blijkbaar toch goed naar me geluisterd, ondanks mijn gebrek aan respect.
Ik moet wel goed naar je luisteren want je hebt nogal moeilijk met definities, dus ik luister heel aandachtig en verbeter je waar nodig


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 20:51 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 20:42 schreef Fusion het volgende:
De titel is wel achterlijk. Je haalt weer eens religie en georganiseerde religie door elkaar. Alhoewel ik wel zo eerlijk ben om er in met je mee te gaan dat georganiseerde religie een aantal elementen in zich heeft die het de daders makkelijker maken. Maar goed, kindermisbruik is volgens de religie waar jij zo graag tegen ageert zo'n beetje de grootste zonde die je je maar kunt voorstellen.


Ik doe dat juist niet. Als je dit soort topics terug leest zul je juist zien dat het mij gaat om georganiseerde religie. Wat een stelletje Jezusrukkers 's avonds laat in hun eentje op hun eigen zolderkamertje doen waar niemand last van heeft boeit me niet. De titel is dus zeker niet achterlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-11-2010 21:02 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 2 november 2010 17:38 schreef bokaj het volgende:
De kerk bestaat helemaal niet.


Ik gaf eerst les aan een brugklas, over de geestelijkheid in de middeleeuwen. 'En de kerk was belangrijk omdat de geestelijke konden schrijven, blabla'.
Meisje: 'Waar was die kerk dan?'


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-11-2010 21:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 november 2010 20:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik doe dat juist niet. Als je dit soort topics terug leest zul je juist zien dat het mij gaat om georganiseerde religie. Wat een stelletje Jezusrukkers 's avonds laat in hun eentje op hun eigen zolderkamertje doen waar niemand last van heeft boeit me niet. De titel is dus zeker niet achterlijk.
Behalve dat ie natuurlijk weer het Christendom verwart met 'georganiseerde religie'. En behalve, en nu ga ik me even een beetje als jou gedragen, ontzettend beledigend is voor alle Christenen die actief zich verzetten tegen kindermisbruik en met man en macht proberen de misdadige elementen uit de instituten die zich met de organisatie van bepaalde geloofsaspecten bezig houden.

Maar goed, laat me raden, zou jou eenzijdige kijk op het Christendom, die jou ervan overtuigd dat dit een haatzaaiende religie is, hier een rol spelen?

Mmmm...

Sorry voor t sarcasme, beetje een rotweek tot nu toe


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen