IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koorknaapjes verwennen en andere vormen van 'naastenliefde' [Christendom Topic Deel VI] Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-12-2010 13:40 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Het dualiteits-probleem is idd een van de grote problemen in de christelijke traditie. In de middeleeuwen was de voornaamste uitleg inderdaad dat het kwaad uit god voortkwam -> god schepper van alles, dus ook van de duivel. De dualiteit kwam hier tot uiting in de strijd van de aartsengel Michael tegen Satan als symboliek van het goede tegen het kwade, in deze strijd werd god dus naar de achtergrond verschoven.


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-12-2010 15:39 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

De protestanten en refo's (en toch ook wel katho's van tegenwoordig) doen het anders, die gebruiken Jezus als 'absoluut goed' tussenpersoon, maar goed, dan kom je toch al snel in de problemen met heilige-drie-eenheid toestanden, maar daar is ook altijd wel een mouw aan te passen...


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-12-2010 16:33 by Schaep Profiel van Schaep

Mijn moeder zei dat afgelopen weekend dat ik een christen ben.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-12-2010 17:39 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Dat krijg je ervan als je mensen feliciteert met Jezus' verjaardag tijdens kerst.


Dear dirty delightful old drunken old days


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-12-2010 17:45 by Forever After Profiel van Forever After

Een schaep van god.


 


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 27-12-2010 18:29 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Mijn vader tegen mijn moeder vanochtend tijdens het ontbijt: "Je maakt niet elke dag mee dat Jezus bij je aan het ontbijt zit."

En dat met Kerst nog wel.



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-12-2010 18:36 by Forever After Profiel van Forever After

De volgende keer Karni uitnodigen.


 


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 27-12-2010 18:37 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Ik weet niet of mijn ouders het op prijs stellen als ik Judas meeneem naar de maaltijd.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-12-2010 19:41 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 27 december 2010 17:39 schreef Schaffelaer het volgende:
Dat krijg je ervan als je mensen feliciteert met Jezus' verjaardag tijdens kerst.


Haha, het was een indirecte reactie op dat ik tegen haar zei dat ze geen echte christen is.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 27-12-2010 21:02 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-12-2010 9:39 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 27 december 2010 19:41 schreef Schaep het volgende:
Haha, het was een indirecte reactie op dat ik tegen haar zei dat ze geen echte christen is.

Heerlijk! Een discussie op het niveau welke black metal band nou 'true' is en welke niet!


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-12-2010 10:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 december 2010 9:39 schreef Schaffelaer het volgende:
Heerlijk! Een discussie op het niveau welke black metal band nou 'true' is en welke niet!
In elk geval is Kraakhoer het meest true.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 28-12-2010 10:36 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 28 december 2010 9:39 schreef Schaffelaer het volgende:
Heerlijk! Een discussie op het niveau welke black metal band nou 'true' is en welke niet!


Vergelijk je mijn moeder nu met een black metal-band?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-12-2010 10:42 by bastianus Profiel van bastianus

De avatar van Schaffelaer was gisteren nog op tv bij de Bels trouwens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-12-2010 10:58 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

@Schaep: je moeder!

@Bassus: bels?


Dear dirty delightful old drunken old days


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-12-2010 10:59 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Bels = Belg


Boeiender


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-12-2010 11:05 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Ah ok, hadden ze nog iets boeiends te melden over shane?


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-12-2010 11:29 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 december 2010 11:05 schreef Schaffelaer het volgende:
Ah ok, hadden ze nog iets boeiends te melden over shane?
Een herhaling van een compleet mislukt interview door Luk Alloo, wat voornamelijk werd verstierd door recalcitrant dronkemansgebral van dhr. mcGowan en een ander Popes-lid dat een mengeling van de slappe lach en een kotsbui vertoonde. Wat een lastpost, die Shane...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-12-2010 11:31 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

en een held!


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-12-2010 11:36 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind het wel knap dat hij, ook al is hij compleet naar de klote door alles wat hij gebruikt en de karikatuur die hij geworden is, toch nog steed geniale humor en dito uitspraken heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 28-12-2010 11:49 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Shane lijdt aan een soort Ozzy syndroom: iedereen heeft een mening over hem, maar te weinig mensen kennen zijn muziek. En die muziek laat horen dat hij een geniaal muzikant is. Luister maar eens naar zijn laatste studioalbum "The crock of gold". Een bezopen idioot? Misschien, maar wel een die er zomaar een fantastisch traditional folk-rock album eruit poept!

Shane is een held.


Dear dirty delightful old drunken old days


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-12-2010 11:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 december 2010 11:49 schreef Schaffelaer het volgende:
Shane lijdt aan een soort Ozzy syndroom: iedereen heeft een mening over hem, maar te weinig mensen kennen zijn muziek. En die muziek laat horen dat hij een geniaal muzikant is. Luister maar eens naar zijn laatste studioalbum "The crock of gold". Een bezopen idioot? Misschien, maar wel een die er zomaar een fantastisch traditional folk-rock album eruit poept!

Shane is een held.
Toch maar eens luisteren dan. Ik heb bij Shane hetzelfde idee als bij Mike Patton, ze gedragen zich redelijk non-conformistisch, maar houden met die houding iedereen voor de gek. Bovendien is dit gesprek ontopic, want Shane bewondert the virgin Mary, of zoals hij zelf zegt 'I wanna give her a good shag'.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 28-12-2010 14:45 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 28 december 2010 11:56 schreef bastianus het volgende:
Shane bewondert the virgin Mary, of zoals hij zelf zegt 'I wanna give her a good shag'.


Zware Van Nelle?


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-12-2010 14:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 december 2010 14:45 schreef ErikS het volgende:
Zware Van Nelle?
Dat denk ik wel. Die rookte ik zelf ook. Vrogger.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-12-2010 16:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 27 december 2010 13:40 schreef Schaffelaer het volgende:
Het dualiteits-probleem is idd een van de grote problemen in de christelijke traditie.
Probleem?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen