|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Hebben ze in Hasselt een bibliotheek dan Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Klinkt alsof ik me daar prima zou vermaken dus! When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Weet ik niet. Heb je een Dodge Charger? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Is dat de norm in Hasselt dan? Maar toch niet om de bijbel te lezen in de bieb? When your people matter, menstrual health matters |
|
Skoapekuukies? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Zo goed als elke bibliotheek heeft een sprookjesafdeling. |
|
quote: En een toilet waar je kan neuken. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: When your people matter, menstrual health matters |
|
Hij heeft anders wel gelijk.. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Van de gemiddelde bibliothecaresse zakt me de voorhuid in de schoenen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Klopt. Ik denk dat de meeste bibliotheken wel iets van Andersens hebben staan When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Er is geen bewijsvoering, ID is een leuke theorie maar op geen enkele mogelijkheid wetenschap te noemen want het is niet te bewijzen daarom behoort het in het hoekje van religie. Voor de rest is de overtuigingskracht niet zo groot, iets is zo complex dat het wel door iemand gemaakt moet zijn. Daarmee verplaats je wederom het probleem want als iemand dat moet kunnen maken moet die wel heel complex zijn. Ik vind de wereld zo complex dat ik niet geloof dat iemand dat heeft kunnen maken. Voor de rest kun je wel kijken naar de mooie optimalisaties in de natuur en hoe goed sommige dingen werken. Maar er zijn natuurlijk ook gigantisch veel organen en processen die juist maar suboptimaal zijn en eigenlijk maar slecht in elkaar gezet zijn. Veel dingen die een bewuste maker zo opgelost zou hebben en wat die in andere soorten ook heeft gedaan, maar toch zijn deze sterke onvolmaaktheden er nog. Niet voor niets dat de grote voorvechter in Nederland van Intelligent Design meneer Cees Dekker een grote afstand heeft genomen van deze theorie als iets wetenschappelijks. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Vandaar dat ik bewijsvoering ook tussen aanhalingstekens had staan. Maarten 't Hart heeft er ook mooi over geschreven. B.v. het voorbeeld van het oog, camera-ogen en ogen van bepaalde organismen zijn veel functioneler en kwalitatief beter dan de ogen van mensen. Waarom zou een schepper in zo'n geval maar half werk leveren? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Helemaal geen leuke theorie, het zijn de wauwelingen van een stel waanzinnigen. Gewoon apologetisch geneuzel. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Blijft inderdaad een raar punt, dat juist het oog door vele creationistne wordt aangedragen als een 'bewijs' voor een hogere macht. Als er al een orgaan in het lichaam is dat zich honderden malen beter laat verklaren door geleidelijke evolutie dan door 'bewuste' schepping, dan is het het oog wel. Maar ja, het ziet er op het eerste gezicht nogal complex uit en dus is het een makkelijk object om ongeinformeerde mensen snel mee te kunnen overtuigen. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Op de manier waarop ik het stel is het een subjectief waardeoordeel, net zoals ik Roodkapje toch nooit zo leuk vond als Assepoester. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Toen ik bezig was van mijn geloof af te vallen, heeft het boek "Wie God verlaat heeft niks te vrezen" van Maarten 't Hart me echt enorm veel geholpen. Als bioloog is Maarten ook echt iemand die een letterlijke interpretatie van de bijbel onmiddellijk naar de prullenmand kan verwijzen. Maar ook van een symbolische interpretatie blijft er door zijn verhalen verdomd weinig overeind. Wat 't Hart ook sympathiek maakt, is dat hij, net als ik, er een redelijk brave levensstijl op nahoudt met slechts af en toe een uitspatting die tegen het geloof ingaat. Daar heb ik meer mee dan met b.v. fervent atheïsten als Dawkins, hoezeer ze ook gelijk hebben. Maar hun fanatisme en bozigheid geeft me de indruk dat ze zichzelf moeten overschreeuwen, zoals ook zoveel van die fanatieke gelovigen doen. Houd het toch beschaafd en gezellig! En vooral humoristisch af en toe, fanatici hebben altijd een stuitend gebrek aan relativeringsvermogen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Mwa Dawkins is wel wat militant maar niet onbezonnen oid. Hij draagt geen grote haat en is niet constant aan het beledigen. (nouja mensen kunnen zich beledigd voelen maar dat heeft in dit geval vooral met lange tenen te maken) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Homo, Roodkapje is veel bruter She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
ik vond beide eigenlijk niet zo heel tof, ik kan even niet op de toffe sprookjes komen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
het orginele Assepoester is anders best wel een bruut verhaal hoor, met stiefzusters die hun tenen, hakken enz. er af snijden om in het glazen muiltje te passen en zo. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote: Dat kan ik wel zo zeggen En hoezo zou dat niet goed gedefinieerd zijn? quote: Er is 'bewezen'/afgeleid dat religie handig was bij het bij in stand houden van normen en waarden. Die normen en waarden waren vroegâh erg belangrijk (zie je eigen uitleg verder onder) om goed te kunnen leven. Daar leid ik uit af dat religie hielp wat betreft de overlevingskans van groepen mensen en dat het derhalve een evolutionair voordeel gaf. quote: Dus dan levert het een voordeel en blijft het daarom bestaan, toch? quote: Ja, dat zei ik al. quote: Ja, dat zei ik ook al. Maar dan niet zo lang quote: Ik ben het met bovenstaande helemaal eens, ik had het dan ook helemaal niet over de situatie waarin religie tegen gaat werken Het ging vooralsnog over de tijd waarin normen en waarden en religie net op begonnen te komen tot een x aantal jaar erna. Voordat (bepaalde) religie(s) teveel op zich zelf ging(en) staan en star werd(en); mijns inziens is juist dat ook het verkeerde aan religie, maar dat heb ik weleens eerder betoogd hier. quote: Ja. Die interactie tussen cultuur en 'slapende' eigenschappen in je hersenen zijn wel machtig interessant natuurlijk Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Zeg, ben jij soms....? Ik herken je schrijfstijl en je gebruik van smileys nl. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik ben plezier en vernietiging. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |