|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Ok, nou ja ik beperk me hier tot het Christendom omdat ik zogezegd een stuk minder verstand heb van de Islam. Maar als ik het over georganiseerde religie in het algemeen heb dan valt de Islam daar natuurlijk ook gewoon onder, laat dat duidelijk zijn. Ik vind niet dat dat verder met eenkennigheid te maken heeft. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
[Dan meld je dat aan de admin in plaats van wéér off topic te zijn. Écht je allerlaatste waarschuwing vrind.] [Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 03-11-2010 6:33] |
|
Ik vind dat Grey wel een punt heeft. Het homobashen is onder de moslims die ik in elk geval ken een stuk algemener dan onder de christenen die ik ken. En agressiever aanwezig ook. Waar christenen die ik ken binnen hun eigen kring deze geaardheid veroordelen, zoeken moslimjongeren die ik ken ook actief homo's op om ze lastig te vallen. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 02-11-2010 22:40] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Dat is zeker waar. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Mmm, het is zo ontzettend jammer dat jij met je "gezonde" verstand en geweten nog steeds niet begrijpt (of niet wilt begrijpen) dat het overgrote deel binnen georganiseerde religies absoluut niet achter misdaad of wat voor kwaad dan ook staat zoals nu binnen de katholieke kerk naar buiten is gekomen. Het enige wat jij echter doet is elk geval aanpakken om het christendom te bashen. Dat is natuurlijk ook je uiteindelijke doel. Het gaat je in deze niet eens zozeer om het misbruik van kinderen op zich. Misdaden of kwaad of hoe je het ook wilt noemen wordt door een ieder begaan, los van welke geloofsovertuiging of bij welke tupperware club je dan ook zit. Hoeveel leerkrachten hebben zich wel niet vergrepen aan kinderen? Daarmee stel je het onderwijs ook niet ter discussie. Nee, je pakt de dader. Wat jij nu doet is hetzelfde als wat de PMRC in de jaren 80 deed. Een groepering (in dit geval heavy metal) bashen omdat mensen die tot deze groepering behoorden geweldsdelichten pleegden. De PMRC wijtte dit aan de geweldadige en occulte HM teksten. Toen riep iedereen ook (terecht) dat de mensen persoonlijk verantwoordelijk zijn voor hun EIGEN daden. |
|
quote:Neemt overigens niet weg dat er nog steeds homo-onvriendelijke en veroordelende passages in de bijbel staan. 't Is ook een boek van tweeduizend jaar oud natuurlijk hè. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Volgens mij heb jij een probleem met begrijpend lezen. quote: Als dat inderdaad stelselmatig gebeurt binnen het onderwijs dan pak je ook de organisatie aan. Dat de daadwerkelijke daders aangepakt moeten worden staat volgens mij verder niet ter discussie hoe graag je ook wilt pretenderen dat ik slechts vind dat de organisatie aangepakt moet worden. quote: Het verschil is dat Heavy Metal geen organisatie is die ruimte biedt om geweldsdelicten te plegen en veroordeling daarvan tracht te voorkomen. Maar goed deze discussie is al veel vaker gevoerd en verder wat mij betreft niet interessant meer. Heb je al bedacht waar je eigenlijk heen wilde met je gezwets over dat je je oordeel over goed en kwaad moet laten afhangen van wat er in de wet staat of heb je maar besloten die gedachtegang te laten voor wat het is? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ja, als men nou eens de moeite zou nemen om al die onzin er uit te schrappen voordat men er anderen mee confronteert dan zou ik dat als een prima eerste stap zien. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: moslims beginnnen ook wat agressiever jegens christenen te worden... Gisteren in Irak of Iran was het weer raak, daar hebben ze jammergenoeg nog nooit gehoord van vrijheid van godsdienst, wat ben ik dankbaar dat ik hier leef. Vanavond prayers die kant uit |
|
Kernraket heeft meer zin. Je moeder. |
|
Haha, prayers zegt hij. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Nou ja, het is wel een klassiekertje, die kan je natuurlijk niet zomaar even aanpassen. |
|
quote:Gewoon verbieden, kan met Mein Kampf ook. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Ja, maar die is niet geschreven door God slimmerik! |
|
Volgens sommigen wel. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Hehe, geen idee waarom dat eigenlijk niet zou kunnen? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Haha, het lijkt me toch niet echt vergelijkbaar. quote: Het Woord van God even aanpassen lijkt me toch wel redelijke heiligschennis. |
|
quote: Huh? Ik heb zo vaak gelezen dat het verbranden van kerken werd gestimuleerd, getolereerd. Teksten als christians to the lions en dat soort onzin. Zit toch enige ruimte in dacht ik zo. quote: Ik vind het wel interessant en hoeveel topics zijn er inmiddels niet over het christendom? |
|
quote: Hoezo? Vliegend Spaghettimonster is in het leven geroepen om dat aan te kaarten. Als jij iemand als god ziet en zijn schrijfsels als waarheid ziet, is dat in feite je godsdienst. [Dit bericht is gewijzigd door Dentz op 02-11-2010 23:35] ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Nou ja, Hitler heeft wel in een kerkkoor gezongen en de Christelijke God niet in een Hitlerkoor, dus wat dat betreft heeft de Christelijke God wel een voorsprong op Hitler. |
|
Ja, jij denkt dat god niet in een Hitler koor heeft gezongen omdat dat niet in de bijbel staat. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Het staat niet eens op Wikipedia, dus het lijkt me erg onwaarschijnlijk. |
|
Wikipedia heeft altijd gelijk. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Zou het Hem zijn? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |