IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koorknaapjes verwennen en andere vormen van 'naastenliefde' [Christendom Topic Deel VI] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-11-2010 15:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 november 2010 7:40 schreef MR. N het volgende:
Ach, sinds hij erachter is dat het een bruine ridder is zit hem een keutel verkeerd lijkt het.


Terwijl je juist dan zou verwachten dat die weer goed aangedrukt zou zijn.
@Wolf: Grey bedoelt dat het nogal selectieve verontwaardiging is om hier katholieken of christenen op aan te vallen. In de islam heersen minstens even inferieure ideeën over de Grieks geaarde medemens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2010 15:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Grieks geaard? is er dan rekening gehouden met eventuele aardbevingen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2010 15:29 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 november 2010 15:27 schreef bastianus het volgende:
@Wolf: Grey bedoelt dat het nogal selectieve verontwaardiging is om hier katholieken of christenen op aan te vallen. In de islam heersen minstens even inferieure ideeën over de Grieks geaarde medemens.
Da's één van de zuinige keren dat iemand me hier goed interpredingest.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-11-2010 15:30 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 2 november 2010 15:26 schreef Greycloak het volgende:
Tsja, we weten allemaal dat je niet discrimineert op basis van wat-dan-ook.


Ho even, ik wist dat niet!


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2010 15:33 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 november 2010 15:30 schreef Ralph het volgende:
Ho even, ik wist dat niet!
Tenzij mensen ervoor kiezen gediscrimineerd te worden natuurlijk, door zich bij een inferieure geloofsgroep aan te sluiten o.i.d.

Zoiets.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2010 15:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

wie zegt dat dat zo vrijwillig is, ik zie een behoorlijk strikte geografische spreiding.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 15:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 15:26 schreef Greycloak het volgende:
Tsja, we weten allemaal dat je niet discrimineert op basis van wat-dan-ook. Dus natuurlijk ben je ook op zoek naar mensen van een ander dan enkel het geloof waar het hier over gaat om de meningen van aanhangers ervan te weten te komen en er tegen te ageren.

Lijkt me evident.


Dat is meer hoe jij in elkaar zit. Van islam heb ik trouwens vrij weinig verstand dus daar hou ik me verder niet zo mee bezig.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-11-2010 15:44 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Dat doe je wel. Lijkt me evident.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 15:45 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 15:34 schreef ElitE het volgende:
wie zegt dat dat zo vrijwillig is, ik zie een behoorlijk strikte geografische spreiding.


Dat is ook een belangrijk punt waarom religie zo slecht is. Het biedt een schuilplaats aan mensen die nergens anders bij horen danwel verplicht het mensen om er aan deel te nemen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 15:46 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 15:44 schreef Ralph het volgende:
Dat doe je wel. Lijkt me evident.


Me bezig houden met islam?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-11-2010 15:48 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Weet ik veel man, ik lul ook maar wat.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2010 15:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 november 2010 15:45 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is ook een belangrijk punt waarom religie zo slecht is. Het biedt een schuilplaats aan mensen die nergens anders bij horen danwel verplicht het mensen om er aan deel te nemen.


Wat is er mis met het eerste gedeelte van je laatste zin?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 15:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 15:48 schreef ElitE het volgende:
Wat is er mis met het eerste gedeelte van je laatste zin?


Iets met inferieure ideeën.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2010 15:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Was metal niet zo'n groep?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 16:00 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 15:56 schreef ElitE het volgende:
Was metal niet zo'n groep?


Ik weet het niet, ik moet nog eens de biografie van Lemmy lezen om te kijken wat voor ideeën hij eigenlijk precies heeft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 02-11-2010 16:45 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

quote:
Op 2 november 2010 15:22 schreef Onweerwolf het volgende:




Zondig? Hoezo zondig? Het gaat hier om een misdaad, niet om iets waar je zogenaamde verlosser voor gestorven is.


Je ontwijkt mijn vraag. Er staat nl. zondig/niet kunnen. Je kunt de vraag dus met je eigen achtergrond interpreteren. Maar laat ik hem anders stellen.
Wat ligt bij jou ten grondslag aan je besef van goed en kwaad? Of past die vraag ook niet binnen jouw kader? Nog anders dan, waneer is er in jouw ogen sprake van een misdaad?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 16:50 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 16:45 schreef Grutte Pier het volgende:
Je ontwijkt mijn vraag. Er staat nl. zondig/niet kunnen. Je kunt de vraag dus met je eigen achtergrond interpreteren. Maar laat ik hem anders stellen.
Wat ligt bij jou ten grondslag aan je besef van goed en kwaad? Of past die vraag ook niet binnen jouw kader? Nog anders dan, waneer is er in jouw ogen sprake van een misdaad?


Mijn eigen gezonde verstand en geweten. Daar zouden meer mensen gebruik van moeten maken trouwens.

Waarom ben je eigenlijk naar de bekende weg aan het vragen of zit jij echt zo in elkaar dat je denkt dat mensen een geschrift nodig hebben om goed en kwaad uit elkaar te houden?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-11-2010 16:56 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Is het qua misbruik in de kerk niet zo dat de overgrote meerderheid van de misbruikers man is en is het overgrote gedeelte van de misbruikten ook niet van het mannelijke geslacht?

Is het dan niet normaler om alle homoseksuelen ervoor te veroordelen in plaats van alle christenen?

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 02-11-2010 16:56]


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-11-2010 16:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 november 2010 16:56 schreef MR. N het volgende:
Is het qua misbruik in de kerk niet zo dat de overgrote meerderheid van de misbruikers man is en is het overgrote gedeelte van de misbruikten ook niet van het mannelijke geslacht?

Is het dan niet normaler om alle homoseksuelen ervoor te veroordelen in plaats van alle christenen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Grutte Pier
Usericon van Grutte Pier
Posted 02-11-2010 17:02 by Grutte Pier Profiel van Grutte Pier

quote:
Op 2 november 2010 16:50 schreef Onweerwolf het volgende:
Mijn eigen gezonde verstand en geweten.



Ja zeg, die is lekker algemeen en globaal.
Wat of door wie is jouw geweten en verstand dan gevormd? Qua verstand en geweten liggen de grenzen bij mensen onderling ook nogal uit elkaar, tenminste dat wordt me nu maar weer eens duidelijk.

Je had bijvoorbeeld ook de wet als leidraad voor het benoemen van misdaad kunnen nemen. Inderdaad staat het dan op schrift ja.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:12 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 17:02 schreef Grutte Pier het volgende:
Ja zeg, die is lekker algemeen en globaal.
Wat of door wie is jouw geweten en verstand dan gevormd? Qua verstand en geweten liggen de grenzen bij mensen onderling ook nogal uit elkaar, tenminste dat wordt me nu maar weer eens duidelijk.


Ja en? Mijn verstand en geweten zijn voor zover ik weet gevormd door zowel genetische eigenschappen als opvoeding. Met mijn genetische eigenschappen is niks mis en mijn opvoeding was prima.

quote:
Je had bijvoorbeeld ook de wet als leidraad voor het benoemen van misdaad kunnen nemen. Inderdaad staat het dan op schrift ja.


Dat had gekund, maar dat slaat natuurlijk nergens op.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:15 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 16:56 schreef MR. N het volgende:
Is het qua misbruik in de kerk niet zo dat de overgrote meerderheid van de misbruikers man is en is het overgrote gedeelte van de misbruikten ook niet van het mannelijke geslacht?

Is het dan niet normaler om alle homoseksuelen ervoor te veroordelen in plaats van alle christenen?


Kindermisbruik wordt overigens maar voor een beperkt percentage gepleegde tbv directe sexuele gratificatie. Het gaat in een heleboel gevallen om macht.

Geen idee hoe dat zich verhoudt binnen de kerk overigens. Maar sowieso plegen mannen veel meer misdaden dan vrouwen dus alle mannen veroordelen lijkt me dan het handigste.[/hap]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-11-2010 17:17 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 november 2010 17:15 schreef Onweerwolf het volgende:
Kindermisbruik wordt overigens maar voor een beperkt percentage gepleegde tbv directe sexuele gratificatie. Het gaat in een heleboel gevallen om macht.



Heb je ook cijfers?

quote:

Geen idee hoe dat zich verhoudt binnen de kerk overigens. Maar sowieso plegen mannen veel meer misdaden dan vrouwen dus alle mannen veroordelen lijkt me dan het handigste.[/hap]


Ja. LOL.

Ik denk dat jij juist genetisch bepaald een risico bent.


Boeiender


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 02-11-2010 17:17 by Yirroth Profiel van Yirroth

Edit: reply naar verkeerde draad.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 02-11-2010 17:20]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 17:21 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 17:17 schreef MR. N het volgende:
Heb je ook cijfers?


Nee. Is meer iets waar ik wel eens over gelezen heb. Ik kan het verder niet staven met bronnen, sorry.


quote:
Ik denk dat jij juist genetisch bepaald een risico bent.


Ik denk het niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen