IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Koorknaapjes verwennen en andere vormen van 'naastenliefde' [Christendom Topic Deel VI] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-11-2010 21:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 november 2010 20:51 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik doe dat juist niet. Als je dit soort topics terug leest zul je juist zien dat het mij gaat om georganiseerde religie.
Vreemd dan dat je steeds mij, als grote boze vertegenwoordiger van '''het''' Christendom meent te moeten vervelen met de frase "haatzaaiende religie" en niet met "haatzaaiende religieuse organisatie"?


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 21:16 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 21:07 schreef Fusion het volgende:
Behalve dat ie natuurlijk weer het Christendom verwart met 'georganiseerde religie'.


Ja dat is het punt, Christendom = georganiseerde religie namelijk.

quote:
En behalve, en nu ga ik me even een beetje als jou gedragen, ontzettend beledigend is voor alle Christenen die actief zich verzetten tegen kindermisbruik en met man en macht proberen de misdadige elementen uit de instituten die zich met de organisatie van bepaalde geloofsaspecten bezig houden.


Nee hoor, wie de schoen past trekke hem aan.

quote:
Maar goed, laat me raden, zou jou eenzijdige kijk op het Christendom, die jou ervan overtuigd dat dit een haatzaaiende religie is, hier een rol spelen?


Ik zie niet in waarom ik anders naar het Christendom zou moeten kijken dan als iets wat inherent fout is. Wat heeft het Christendom nou eigenlijk betekend voor de mensheid? En dan heb ik het niet over het voeden van armen of het verlagen van het analfabetisme of vergelijkbare dingen die niks met de religieuze achtergrond zelf te maken hebben.

quote:

Mmmm...

Sorry voor t sarcasme, beetje een rotweek tot nu toe


Geen probleem. Even bidden tot god en het is weer goed toch? Bovendien is je leven hier op aarde nauwelijks relevant aangezien je na je dood toch alleen maar gelukkig zult zijn, toch??



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 21:21 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 21:14 schreef Fusion het volgende:
Vreemd dan dat je steeds mij, als grote boze vertegenwoordiger van '''het''' Christendom meent te moeten vervelen met de frase "haatzaaiende religie" en niet met "haatzaaiende religieuse organisatie"?


Tsja, last time I checked was je bezig om deze religieuze organisatie te verdedigen door de haatzaaiende zooi in het boek dat zij als uitgangspunt neemt voor alles waar het geloof op is gestoeld uit te leggen als 'verkeerde vertalingen' en meer van dat soort gezwets. :')

Ik geloof dat ik je al heb uitgelegd dat 'organisatie' niet slechts een bestuurlijke factor behelst. Het gaat ook om het in stand houden, het verspreiden, etc.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2010 21:24 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 november 2010 15:43 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is meer hoe jij in elkaar zit. Van islam heb ik trouwens vrij weinig verstand dus daar hou ik me verder niet zo mee bezig.
Dankjewel voor het compliment, maar als ik je goed begrijp weet je niet wat ze met jouw geaardheidsgenoten in Iran doen dus?

Goh. Kan.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 21:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 21:24 schreef Greycloak het volgende:
Dankjewel voor het compliment, maar als ik je goed begrijp weet je niet wat ze met jouw geaardheidsgenoten in Iran doen dus?

Goh. Kan.


Ja dat weet ik wel, maar ik vraag me af waar je precies naar op zoek bent?

Dit is het Christendom topic toch?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2010 21:58 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 november 2010 21:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja dat weet ik wel, maar ik vraag me af waar je precies naar op zoek bent?

Dit is het Christendom topic toch?
Klopt, en ik zie hier niet veel dingen over iets anders dan het Katholicisme gaan, en een oude vriendin van me durfde moslims verkapte christenen te noemen dus wat dat betreft; jouw mening, geen feit. Het kan "breder" gezien worden.
Wat ik me een beetje afvraag is waarom je wél hier lekker ziekt op bepaalde groeperingen maar andere groeperingen volledig met rust laat terwijl die veel ergere dingen met jou van plan zijn?
Snap wel dat je hier op Fusion ziekt hoor, het loont zo te zien de moeite, maar waarom niet een kleine stap verder gaan?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 22:01 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 21:58 schreef Greycloak het volgende:
Klopt, en ik zie hier niet veel dingen over iets anders dan het Katholicisme gaan, en een oude vriendin van me durfde moslims verkapte christenen te noemen dus wat dat betreft; jouw mening, geen feit. Het kan "breder" gezien worden.
Wat ik me een beetje afvraag is waarom je wél hier lekker ziekt op bepaalde groeperingen maar andere groeperingen volledig met rust laat terwijl die veel ergere dingen met jou van plan zijn?
Snap wel dat je hier op Fusion ziekt hoor, het loont zo te zien de moeite, maar waarom niet een kleine stap verder gaan?


Ik ziek niet, ik geef gewoon mijn mening. Als ik mijn mening over de islam wil geven dan doe ik dat heus wel.

Heb je verder ook iets zinnigs toe te voegen vandaag?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-11-2010 22:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 november 2010 21:07 schreef Fusion het volgende:
Behalve dat ie natuurlijk weer het Christendom verwart met 'georganiseerde religie'. En behalve, en nu ga ik me even een beetje als jou gedragen, ontzettend beledigend is voor alle Christenen die actief zich verzetten tegen kindermisbruik en met man en macht proberen de misdadige elementen uit de instituten die zich met de organisatie van bepaalde geloofsaspecten bezig houden.

Maar goed, laat me raden, zou jou eenzijdige kijk op het Christendom, die jou ervan overtuigd dat dit een haatzaaiende religie is, hier een rol spelen?

Mmmm...

Sorry voor t sarcasme, beetje een rotweek tot nu toe
Ik ken twee christenen die het beste antwoord al eens ooit gemaakt hebben. Kippenvelnummer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2010 22:08 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Of iets zinnig is of niet bepaal jij ook helaas niet.
Nee, meer zinnigs heb ik niet te melden en bedankt dat je mijn vraag voldoende hebt beantwoord.
Jammer dat je er geen echte reden bijzegt waaróm je maar één groep vraagt om tekst en uitleg maar goed.

Nu maar weer over de Katholieke interpretatie van naastenliefde dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-11-2010 22:13]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-11-2010 22:12 by Schaep Profiel van Schaep

Katholieken, de enige Christenen die het snappen.


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 22:14 by herrie Profiel van herrie

Bastianus: wil je dat nummer van Robert Long ook effe posten? (ja, ik kan dat niet). Over hoe geweldig nog en niet zo heel lang geleden (en nog steeds bij o.a. de ChristenUnie) homo's nog steeds gediscrimineerd worden?

verzoekje van mij, speciaal voor Greylock, die echt van mening is (woord van het jaar op zm: mening) dat de christelijke takken in ons land homo's enorm geaccepteerd hebben...

thx!

[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 02-11-2010 22:17]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2010 22:17 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Wie is Greylock? Domme mening heeft ie, zeker een maat van je.



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-11-2010 22:17]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 22:18 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 2 november 2010 22:17 schreef Greycloak het volgende:
Dat ben ik niet van mening, net zo min als jij van mening bent dat Rutte in een Kadett rijdt.
Onzin.
En OWW wil weten of je nog iets zinnigs te melden hebt, kneus.


gedraag je greyloAk, je bent mod en hebt een voorbeeld functie... schelden heeft geen zin... je weet tog!



[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 02-11-2010 22:18]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-11-2010 22:18 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ja, wéér die Greylock.

Maar goed, on topic maar weer dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-11-2010 22:19]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 22:19 by herrie Profiel van herrie

On topic maar weer dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-11-2010 22:20]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-11-2010 22:19 by Schaep Profiel van Schaep

*kuch*


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 22:20 by herrie Profiel van herrie

On topic maar weer dan.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-11-2010 22:20]


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 22:21 by herrie Profiel van herrie

Als je wat dwars zit kan je ons mailen.

On topic maar weer dan ouwe trollert!

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-11-2010 22:22]


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-11-2010 22:21 by Silence Profiel van Silence



Mysterie opgelost.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-11-2010 22:21 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

On topic maar weer dan.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 22:23 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 22:08 schreef Greycloak het volgende:
Of iets zinnig is of niet bepaal jij ook helaas niet.
Nee, meer zinnigs heb ik niet te melden en bedankt dat je mijn vraag voldoende hebt beantwoord.
Jammer dat je er geen echte reden bijzegt waaróm je maar één groep vraagt om tekst en uitleg maar goed.

Nu maar weer over de Katholieke interpretatie van naastenliefde dan.


Waarom zou ik de Islam om tekst en uitleg moeten vragen?

Ik bedoel dit is net zoiets als wanneer ik zeg dat ik de nieuwe plaat van My Dying Bride goed vind, dat jij dat komt vragen waarom ik niet zeg dat ik de nieuwe plaat van Hypocrisy ook goed vind.

Wat is je punt?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 22:24 by herrie Profiel van herrie

Laatste waarschuwing lieverd.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-11-2010 22:25]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-11-2010 22:24 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


herrie
Usericon van herrie
Posted 02-11-2010 22:25 by herrie Profiel van herrie

en 6 november regel ik een liter bier voor je!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-11-2010 22:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 2 november 2010 22:24 schreef bastianus het volgende:



Robert Long heerschte wel erg hard natuurlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen